Звездите, които могат да се похвалят със собствен остров

| от |

Всеки е имал поне един момент в живота си, в който е искал просто да избяга на самотен остров, да не му се пречка никой, докато си лежи мързеливо на плажа с коктейл в ръка и слуша морските вълни. Има един сигурен начин това се случи и той е… да станете световно известни.

Ето списък с няколко звезди, които вече се радват на привилегията да притежават свое късче земя насред океана:

Джони Деп

Най-известният пират в историята на Холивуд – Джак Сапроу притежава 45 акра на… разбира се, Карибски остров. Райското местенце се казва Little Hall’s Pond Cay. Деп е усвоил някой друг урок от своя по-възрастен колега Марлон Брандо относно купуването на остров. Сега той новата му възлюбена Амбър Хард могат на спокойствие да се наслаждават на времето прекарано заедно.

Шакира

Освен че е брилянтна в бели денса, Шакира е и отлична бизнес дама. Тя успя да убеди през 2011 г. съоснователя на Pink Floyd Роджър Уотърс заедно да закупят едно прекрасно островче северно от Бахамите. Идеята на двамата е да превърнат Bonds Cay в курорт за мултимилионери.

Томи Лий

В стремежа си да спечели обратно любовта на бившата си половинка Памела Андерсън, Томи Лий й купи кокетно островче край бреговете на Дубай през 2007 г. Явно Пам го е харесала, тъй като двамата прекараха следващите няколко години заедно, преди тя да открие любовта в лицето на продуцента Рик Саломон и да се омъжи повторно. Наскоро обаче тя се раздели и с него – дали ще последва поредният остров?

Леонардо ди Каприо

Талантливият Лео си купи още през 2005 г. острова Blackadore Caye, край бреговете на Белиз. Обикновените ергени имат своя любовна бърлога, а Ди Каприо – любовен остров. Резултатът – посещения от многобройните му приятелки – модели на Victoria‘s Secret. Преди време актьорът заяви, че иска да построи хотел и летище на имота.

Еди Мърфи

Чернокожият комик се сдоби през 2005 г. с остров Rooster Cay на Бахамите. Но това далеч не е първият му самотен къс земяПреди него Мърфи притежавашедруг остров в Бахамите, наречен Pearl.

Лени Кравиц

Рокзвездата притежава своe усамотено местенце в архипелага Елойдета на Бахамите. Изборът на Лени далече не е случаен – това е мястото, на което е израснала неговата майка. Можем само да се надяваме, че я води там редовно.

Рики Мартин

Секси таткото си купи остров в близост до Ангра дос Рейс, край бреговете на Бразилия и същата година му се родиха близнаци. Той плати 8 млн. долара, за да осигури тропически рай за семейството си...

Джон Ленън

Приживе легендарният музикант купи остров Дориниш в графство Майо, Иралндия и го кръсти Beatles Island. След смъртта на Ленън, съпругата му Йоко Оно продаде имота и дари парите на ирландско сиропиталище.

Селин Дион

Селин е собственик на остров във Флорида. Явно обаче се е насочила към по-апетитна хапка, тъй като е обявила това прекрасно местенце за продан. Този зашеметяващ имот може да бъде ваш за скромната сума от 72,5 млн. щатски долара.

 
 

Около 600 000 души са посетили Октоберфест през първия уикенд

| от |

Около 600 000 души са посетили Октоберфест през първи уикенд от тазгодишния фестивал на бирата в Мюнхен, предаде ДПА, като се позоваха на организаторите.

Агенцията отбелязва, че тези данни са разсеяли безпокойствата за слаба посещаемост заради опасенията от възможна терористична атака. Посещаемостта на Октоберфест през първите два дни е по-висока от миналата година, когато са дошли половин милион посетители.

През първия уикенд от фестивала на бирата в баварската столица са били изядени 11 цели вола – с два повече от миналата година.

Опасенията от тероризъм накараха властите да предприемат нови мерки за сигурност. Влизането с раници и големи чанти е забранено, а около комплекса е издигната ограда.

 
 

Днешните американчета съзряват по-бавно в сравнение с тези през 70-те

| от |

Днешните американските тийнейджъри започват да правят секс и да пият алкохол около три години по-късно от връстниците си през 70-те години на миналия век, но и по-късно тръгват на работа, съобщи АФП.

Психолози от университета на Сан Диего анализираха начина на живот на децата на възраст от 13 до 19 години на базата на седем изследвания на национално ниво, направени от 1976 г. до 2016 г. Те установиха „истинска културна революция“ в дейностите, характерни за възрастните – секс, алкохол, шофиране и първа работа.

Днешните тийнейджъри са „по-малко склонни от тези от предишните десетилетия да работят, да шофират, да излизат по двойки, да пият алкохол, да излизат без родителите си и да правят любов“, пишат учените в сп. „Развитие на децата“. Тези промени са общи, във всички райони, без разлика от раса, пол, социалноикономическо положение.

„Траекторията на развитие през пубертета се е забавила и тийнейджърите съзряват по-бавно от преди“ – обясни Джийн Туенд от университета на Сан Диего. – Що се отнася до това, което правят възрастните, днешните 18-годишни, приличат на 15-годишните в миналото“.

Времето, прекарвано в интернет, може да е основен фактор за тази промяна.

 
 

Как Netflix бавно убива класическото кино?

| от |

Факт е, че онлайн стрийминг платформите ще бъдат употребявани все повече с течение на времето. У нас те може да не са масово разпространени, но и това ще се промени. Това е бавен, но неизбежен процес. Най-малкото, защото това е честният начин за гледане на филми.

Какво правим обаче, когато заплащаме за дадена услуга, но асортимента, който получаваш, е обидно малък както за сумата, която даваме, така и за пренебрегнатия културен продукт?

Всички знаем, че както казваше един обичан български журналист, нищо не започва от днес. В това число влиза и киното. Нищо не започва от днешните филми. Преди тях има хиляди заглавия, които е задължително да бъдат съхранени и разпространявани. Просто защото имат какво да ни кажат – за историята, за духа на времето, за киното като възможности, за гения на добрите режисьори, актьори и сценаристи. Говорим за класическите филми. За онези, които сте забравили или изобщо не сте гледали. А може би ако ни ги сложат една идея повече пред очите, ще ги видим.

Няма как. Ако се интересувате от класическо кино, не се обръщайте към най-голямата стрийминг платформа – няма да ги намерите там. В базата данни на Netflix няма нито един филм от 1960, 1963, 1968, 1955, 1948 … ще спрем да изброяваме. Само ще кажем: 1960: „Психо“, „Апартаментът“, „Спартакус“, 1963 – „Клеопатра“, 1955 – „Да хванеш крадец“, „На кея“. Нито един филм на Хичкок, нито едно от култовите заглавия на миналия век, които независимо дали гледате или не, са колоси, явления, гениални ленти, променящи облика на киното днес. Нищо от Серджо Леоне до Франсоа Трюфо няма да намерите в Netflix. Което малко странно при условие, че това е най-голямата стрийминг платформа (с над 100 млн. клиенти в световен мащаб), създадена с цел да се намали пиратството в интернет.

Тенденцията на количеството на класическите филми намалява с годините. Още преди платформата да навлезе в България имаше по-широк спектър от филмите от „Златната ера“. Но с времето той ставаше все по-малък.

По-сериозният проблем обаче не е, че киноманите и ценителите на вечното кино не могат да гледат филмите на Хичкок. Този проблем е индивидуален и се решава лесно в пиратските сайтове. Хубаво или лошо – това е.

По-големият проблем е широкото наблягане на мейнстрийма, съвременните популярни заглавия – залагането на гарантите за високи приходи и пренебрегване на архива. А архивът е важен. Както казахме тези филми, макар да изглеждат остарели, дори смешни като актьорски похвати, трябва да бъдат съхранени. Понастоящем това се случва именно, където не трябва – в затънтени сайтове, които заедно с филма носят няколко вируса. Резултатът е загубването на цели култури, чийто посланици са именно филмите. Защо се случва това? Основните причини са две. Първата е слабият пазарен дял, който има класическото кино. Това означава по-малко публика за него и респективно – по-малко приходи. На второ място е сложността по въпроса с уреждането на авторските права. При класическите филми е значително по-трудно отколкото при съвременните.

С надигаща се вълна на стрийминга като масово средство за разпространение на филми, бедният запас от класически заглавия е голям проблем. Той прави досега до минали епохи неимоверно труден. Тези филми не са само за запалени киномани и „архивари“. Казахме и отново ще повторим, че класическото кино има какво да предложи на всеки един зрител. Стига той да пожелае да погледне с други очи.

Засега обаче, където в най-добрия случай ще плащате по 7.99 евро на месец, не е вариант. Така че минете през някой пиратски сайт за филм на Хичкок, например.

 
 

Седмицата на модата в Лондон: Burberry и Джонатан Андерсън

| от |

Въпреки терористичната атака в лондонското метро, знаменитости, манекенки и модни критици се стекоха в британската столица за Седмицата на модата пролет/лято 2018, съобщиха Асошиейтед прес и АФП.

Могъщата британска модна къща „Бърбъри“ демонстрира дързост и фантазия, като подмлади класиките си. Главният дизайнер Кристофър Бейли предложи прозрачни дъждобрани в жълто, розово, тюркоазено. Той украси полите с дантели, като не забрави и карето в бежаво, бяло и черно, което от 1924 г. е емблема на марката.

Шоуто в елегантна сграда от 18-и век изгледаха Кейт Мос, Наоми Кембъл, синът на Лиъм Галахър – Ленън.
Дизайнерът Джонатан Андерсън, смятан за един от най-талантливите от поколението на 30-годишните, представи колекцията на собствената си марка в удобен стил дзен, който избягва „истерията“ на медиите и технологиите. Неговите рокли от меки тъкани са много удобни, а грубите боти към тях напомнят за разходките сред природата. Джонатан Андерсън заложи на парадокса – моделите му са едновременно модерни и класически, скромни и дръзки.

Днес колекциите си представят „Армани“, „Топ шоп“, „Върсъс Версаче“.