Зелена светлина за „голямата коалиция“

| от |

Преодоляно е и последното препятствие пред голямата коалиция в Германия: на вътрешното си допитване германските социалдемократи одобриха със 76 % съвместното управление с двете консервативни партии ХДС и ХСС, пише Дойче веле.

merkel

Нищо вече не пречи на създаването на голяма коалиция в Германия: 76 процента от членската маса на ГСДП одобрява участието на партията в следващото коалиционно правителство начело с Ангела Меркел. Резултатът от вътрешното допитване беше огласен в събота следобяд от Барбара Хендрикс от ръководството на Социалдемократическата партия: „за“ коалиционния договор са гласували 256 643 души, което отговаря на 75,96 процента от партийните членове. Остатъкът от 23,95 на сто са се обявили против съвместното управление с консерваторите от ХДС/ХСС. Във вътрешното допитване са участвали 78 процена от членската маса на партията. С това минималното изискване за поне 20 на сто участие в допитването беше надскочено почти 3 пъти.

Така 3 месеца след изборите за Бундестаг е преодоляна и последната пречка пред създаването на третата в историята на Германия голяма коалиция. В събота лидерът на партията Зигмар Габриел не пожела да потвърди тиражираните през последните няколко дни имена на бъдещи министри от ГСДП, нито информациите, че той е готвен за вицепремиер и „суперминистър“ с два ключови ресора – икономиката и енергетиката.

При всички положения обаче Габриел може да бъде повече от доволен – рискът да бъде отхвърлен коалиционният договор беше реален, което можеше да му струва ръководния пост в партията, твърдят наблюдатели.

Тежкото изборно поражение

След изборното поражение от 2009, когато одобрението към Социалдемократическата партия спадна от 34 до 23 процента, Габриел обеща, че отново ще изведе Социалдемократическата партия на власт. Но като начало тя отстъпи за четири години в опозиция – време, през което той извърши множество вътрешнопартийни реформи: разпусна партийния президиум и създаде по-широко ръководство, въведе редовното провеждане на пленуми между конгресите. Влиянието му нарасна най-вече в периода след изборите за Бундестаг през септември, когато той се застъпи за провеждането на коалиционни преговори с консерваторите. Но остави на партийните членове последната дума по въпроса за участието в правителство на Меркел.

На изборите през септември т.г. социалдемократите претърпяха ново тежко поражение – събраха едва 25,7 на сто от гласовете на германските избиратели. Често критикуват Габриел за това, че несъмнено носи отговорност за този неубедителен резултат, тъй като е попречил на кандидата за канцлер Пеер Щайнбрюк с някои свои изявления и несъгласувани предложения. Така например, насред предизборната кампания той заговори за въвеждането на ограничения за скоростта по германските аутобани, след което обаче много бързо и тихомълком оттегли предложението си, щом то се натъкна на протести. Освен това самият Габриел имаше известни резерви относно пригодността на Щайнбрюк за канцлер, особено когато кандидатурата му заплашваше да се превърне във фиаско.

На партийния форум в Лайпциг обаче бе демонстрирано съвсем друго отношение, а помирителният тон между двамата се посреща много добре от обществеността, сред която Габриел напоследък печели все повече симпатии. Въпреки своя чепат стил той се нареди сред най-харесваните политици. И то въпреки това, че често е твърде нетърпелив и нервен с журналистите.

merkel2

Във вторник преизбират Меркел

С искането си партийните членове да се произнесат по коалиционния договор, Габриел постави съпартийците си пред истинска дилема. Тъй като за повечето от тях съвместното управление с консерваторите определено не е мечта – спомените за последната голяма коалиция (между 2005 и 2009) още са пресни, а именно участието в тази коалиция доведе до срив на социалдемократите пред избирателите. Но и за самия Габриел вътрешното допитване носеше персонален риск – отхвърляне на коалиционния договор можеше да сложи край на неговата политическа кариера.

В неделя бяха оповестени кандидатите за министри в бъдещия коалиционен кабинет, а във вторник се очаква с гласуване в Бундестага канцлерката Ангела Меркел да бъде преизбрана за трети управленски мандат.

 

 
 

Другите войни освен войната на пътя

| от |

Войната на пътя ни е любимата война. Въпреки че е инцидентна, защото никой не иска реално да се блъска в нищо, да убива и да рискува себе си, което не я прави точно война.

Никой не сяда зад волана с идеята за целенасочена сеч. Е…освен ако не е някой, който е тръгнал да наказва неверниците. Освен това има къде-къде по-интересни войни, които остават ненаречени войни, а заслужават дори повече тази квалификация от тази по пътищата.

Войната в класната стая, например, е една прекрасна война! Има така необходимата за една война взаимна омраза между двете страни. Когато човек изпреварва на завой в насрещното, той не мрази идващия насреща ТИР. Каква война е това! Виж, учителите и учениците се ненавиждат кръвно, както трябва – със страстна, почти нацистка омраза. Административно доминиращата  страна нарича учениците „цигани“; съпротивата обаче отговаря с дървени колове. Война бе, война. Айнщайн май беше казал (по повод изобретяването на атомната бомба, ако не се лъжа), че не знае третата световна война с какво ще се води, но четвъртата ще е с пръчки и камъни. Еми, ето.

Войната в интернет. Тя е едновременно между съседи и между всички хора на света – тя е и Междусъюзническа, и Световна. Разбира се, основният продукт на спорадичните битки в интернет са накърнените достойнства и изобличените хомосексуални. Следващият по значение удар е икономически. Да речем, че искате да продадете Форда си (което е напълно разбираемо, ако имате Форд). Поствате обява с данни и снимки на колата в някоя от групите Купува/Продава във фейсбук. Точно след 5 наностотни се появява първият коментар, в който компетентно лице обяснява как вашият форд е разплетена кошница, не си заслужава парите, а вие сте тъп човек. Това застрашава вашето скромно търговско намерение и вие изпитвате нужда да направите кризисен пиар. Но вместо с факти, отговаряте на коментара с еквивалентен език, на огъня с огън. И ето ни война, от която в крайна сметка резултатът освен накърнени достойнства и изобличени хомосексуални, е и един непродаден Форд.

Войната на работното място, когато от понеделник до петък, от 9 до 6, работодателят и работникът гледат да се прецакат. Това става предимно по малките фирми, които наемат неквалифициран или нискоквалифициран персонал. Веднъж на един съсед мащехата му (текстът в тези скоби ви дава секунда да си го представите) маркира на касата на Фантастико 15 кисели млека вместо 1. Накрая се оказа, че тя трябва да плати 14-те допълннителни. Защо – не знам. Но ето такива подобни сражения се случват ежедневно на бойното поле наречено офис.

Това са само част от истинските войни, приятели. Войната по пътищата не е война, защото там хората умират заради характера си. Войната по пътищата е природно бедствие.

В другите битки индивидуалният войник има в много по-голяма степен думата да отиде ли на война или не. Не умират хора веднага, но след боя всички се чувстваме като ветерани.

 
 

Новият албум на Деми Ловато е вдъхновен от Кристина Агилера

| от |

Предстоящият да излезе нов албум на Деми Ловато е повлиян от Кристина Агилера, тъй като преди години Агилера била идол на Деми, съобщи Контактмюзик.

25-годишната Ловато разкри, че се възхищавала толкова много от изпълнителката на хита „Dirty“, че когато започнала да работи над новия си диск „Tell Me You Love Me“, се вдъхновила от нейния албум „Stripped“, излязъл през 2002 г.

„Израснах, слушайки песни на Агилера – довери Деми. – Тя бе сред идолите ми, докато бях тийнейджърка. Агилера все още е мой идол, вокалните й способности са невероятни и това действително може да се долови в „Stripped“. Смятам, че това е албумът, с който тя направи пробив. „Stripped“ я превърна в икона, каквато е и днес. Така че Агилера ме вдъхнови.“

Изпълнителката на песента „Sorry Not Sorry“ все пак не е била повлияна единствено от 36-годишната Агилера, а и от собствения си живот, защото увери, че искала да запише албум, който разкрива възможно най-добре каква всъщност е тя.

„Кариерата ми е известна – каза Ловато пред сп. „Пийпъл“. – Преживях много неща през последната година и половина. Искам албумът ми да представи коя всъщност съм аз. Надявам се звученето на песните ми сега да е по-автентично. Искам феновете да го свързват с всяка песен в диска.“

Албумът й „Tell Me You Love Me“ трябва да излезе на 29 септември.

 

 

 
 

Британско семейство посрещна 20-ото си дете

| от |

Сю и Ноел Радфорд обявиха раждането на 20-ото си дете, което затвърди статута им на най-многобройното британско семейство, съобщи АФП.

Арчи, 11-ият син на семейството, се е родил тази седмица. Майката е на 42 години, а бащата – на 46.

„Казвахме си, че искаме три деца. След това ни стана приятно да има малчугани около нас и продължихме – обясни Ноел пред в. „Сън“. – Пристрастихме се, страхотно е.“

Двойката обаче каза, че не иска повече деца.

Сю и Ноел са били изоставени при раждането си и след това осиновени. Първото им дете се родило, когато Сю била на 14 години. Четири години по-късно сключили брак.

Семейството има собствена хлебарница. Те живеят в къща с десет стаи. Придвижват се с миниван с 15 места. Вече имат трима внуци от най-голямата си дъщеря Софи, която е на 23 години.

 
 

Ryanair обяви кои са отменените полети

| от |

След като съобщи, че анулира над 2000 полета, Ryanair пусна пълен списък на всички отменени полети през следващите шест седмици.

Превозвачът първоначално публикува засегнатите полети до 20 септември, но сега след натиск от ирландското правителство и потребителски групи пусна всички подробности на сайта си до обявеният срок до 28 октомври (събота).

Пълният списък може да бъде намерен на сайта на авиокомпанита.

От и до София има няколко засегнати полета:

22 ceптeмвpи – F9961 Cтaнcтeд – Coфия и F9962 Coфия – Cтaнcтeд

28 ceптeмвpи, 5, 13,19 и 26 oĸтoмвpи – F9967 Cтaнcтeд – Coфия и F9968 Coфия – Cтaнcтeд

30 ceптeмвpи; 7, 14,21 и 28 oĸтoмвpи – F9967 Cтaнcтeд – Coфия и F9968 Coфия – Cтaнcтeд

Всички засегнати пътници (около 400 хил. души) ще получат обезщетения, като общият им размер достига 20 млн. евро.

Компанията предлага две възможности, ако вашият полет е сред анулираните – да подадете документи за възстановяване на средствата или безплатно да промените отменения полет.