Включи се в танца!

| от |

Включи се в танца! – Образователната програма „Включи се!” се завръща и в рамките на 6 месеца ще се опита да „прекрои” разбирането за съвременните изпълнителни изкуства у нас

След успешното провеждане на „Включи се! 1” през 2012 г., Номад Денс Академи-България продължава с „Включи се! 2” своята политика на устойчивост при работата с професионалисти, студенти и любители, търсещи нови форми в съвременните изпълнителски изкуства.

Vkluchi se Logo

Второто издание на програмата „Включи се!” се фокусира върху съвременния танц и пърформанс като една от най-успешните европейски практики. В рамките на два модулаот май до юли и от септември до ноември, ще бъдат проведени множество разнообразни работни ателиета, танцови тренинги, лекции и дискусии.

От май до декември 2014 г. утвърдени български и международни артисти ще споделят опит, информация и практически умения с колеги, студенти, непрофесионалисти и любители.

С програмата си „Включи се! 2” цели не само да запознае участниците с актуални преподавателски методи и да повиши артистичния им капацитет, но и да провокира диалог между артисти и публика, да повиши интереса към съвременните изпълнителски изкуства и да създаде трайни връзки с артисти от Европа и от Балканския регион.

Откриването на „Включи се! 2” ще бъде поставено от 5-дневна танцова работилница за бременни, водена от хореографът Жана Пенчева. „Танц с центъра“ ще се проведе от 19-и до 23-и май в Център „Естествени идеи” на ул. Московска 27Б, етаж 2, ап. 4 (близо до ъгъла на ул. Московска и ул. Раковска, входът е откъм Раковска, точно до магазин „Птица“).  Ще се провежда всеки ден в посочените дни от 18:30ч до 20:00ч. Участие могат да вземат както бъдещи майки, така и тези, които искат да изследват този процес. От 26-и до 29-и май програмата продължава с уъркшоп по Контактна импровизация. Водещ е Ивайло Димитров, а локацията е студио Dance Palace плувен комплекс „Спартак“, бул. „Арсеналски” 4.

Tanc s centara

„Танц с центъра” е 5-дневно работно ателие, насочено към всички бъдещи майки и желаещи, които се вълнуват от съвременния танц или които просто искат да изследват тялото си по неповторим начин.

Участниците ще съпреживеят движението и танца като творчески процес. Запознавайки се с различни методи и практики, те ще имат възможност да изразят себе си, както може би никога досега – създавайки своя собствена хореография.

В основата на танцовата работилница неслучайно е темата за центъра. Точно там, където е съсредоточена онази притегателна сила, която променя човешкия живот. Там е мястото, където е съсредоточено нещо – онази точка в тялото ни, където най-силно действа земното привличане. Това е центърът на тежестта, най-важното, ядрото, зародишът.

„Танц в центъра” ще ви позволи в изключително приятна атмосфера да танцувате, да опознавате телата и усещанията си и да създадете своята лична хореография. Водещ на работилницата е хореографът Жана Пенчева, на която само след няколко месеца й предстои да стане майка.

Таксата за участие е 10 лв. Максималният брой на участниците е 10 души. Крайният срок да заявите участието си в работилницата е 18-и май.

„Танц с центъра”: https://www.facebook.com/events/248513978670925/

Проектът се осъществява, благодарение на финансовата подкрепа на Столична програма „Култура”.

НОМАД ДЕНС АКАДЕМИ – БЪЛГАРИЯ е част от Балканската мрежа Номадска Танцова Академия, която е част от най-голямата европейска мрежа за съвременен танц Лонг Лайф Бърнинг. Номад Денс Академи – България е създадена през 2011 г. като локален партньор на международната танцова мрежа „Номад”.  Членовете на българската организация са  млади и утвърдени артисти, преподаватели и организатори на събития  с международен опит,  пряко ангажирани с развитието на съвременния танц и пърформанс.

Второто издание на „Включи се!” е и подготовка за предстоящото събитие на Nomad Advocacy – платформа за застъпничество на Балканите в областта на съвременния танц с цел установяване на продуктивен диалог между артисти и общински и държавни институции в областта на изкуството и културата.

ЖАНА ПЕНЧЕВА е артист, хореограф и преподавател от България. Завършва танцов театър и хореография в Нов български университет, София. От ноември 2007 до февруари 2009 е част от Танцова компания „Дюн”, Бургас. След което продължава обучението си в Номадска танцова академия. По това време създава първото си представление – “Glass of love” (2009). Следващите й проекти са „Touch down” (2010) и “Епизод IV – размисли през свободното време” (2011). Получава стипендия DanceWEB 2010, Impulstanz, Виена. През 2011-та и 2012-та е част от творчески резиденции по време на фестивала iDANS, Истанбул и в PACT Zollverein, Ессен. Съосновател е на „Гараж Колектив”, София и член на „Хамалогика”, Бургас и „Номад денс академи – България”. В момента живее в Бургас, преразглежда темите за хореографията и търси нови формати на нейното приложение.

ИВАЙЛО ДИМИТРОВ е преподавател в НАТФИЗ по Импровизация на движението. Хореограф е на „Теория на Шляенето/Т.Н.А/“ и „Пара-Симпатетик“, както и член на “Сдружение по Действителен случай”, с които работи по проектите „Емоционални“, „Ноктюрно-от Прахта до Сиянието“, “Пеперудите са всъщност изтребители“. Ивайло Димитров е носител на първа награда на конкурс за съвременна българска хореография организиран от фондация ХюмАртс. От 2004 г. се занимава с Контактна импровизация, като се учи от срещите си със Нанси Старк Смит, Кърсти Симсон, Даниел Лепкоф, Росен Михайлов, Фрей Фауст, Андрю Харлууд и др. 

За да заявите вашето участие в „Танц с центъра” и/или в уъркшопа по Контактна импровизация , е необходимо да изпратите в свободен текст кратка информация за Вас, Вашите интереси и лична мотивация за участие в работилницата на nda.bulgaria@gmail.com.

Краен срок да заявите участие:

Работилница „Танц с центъра“ – 18.05.2014;

Уъркшоп „Контактна импровизация“ – 23.05.2014

Такса за участие: 10 лв.

 
 

„Истанбул червен“ – победител на първия конкурс на „Синелибри“

| от chronicle.bg, БТА |

Третият кино-литературен фестивал CineLibri приключва, но срещите с киното и литературата продължават. „Истанбул червен“ на Ферзан Йозпетек – победител на първия конкурс на „Синелибри“, ще има три допълнителни прожекции – днес, в последния ден от фестивала, от 14.00 ч. в „Евросинема“, на 23 октомври от 18.30 ч. в кино „Одеон“ и от 19.30 ч. в Културния център Г8.

„Изгубеният град Z“, „По действителен случай“ и „Завръщане в Монтаук“ ще бъдат разпространени от CineLibri и извън рамките на фестивала, като при последния това ще се случи специално с желанието на режисьора на филма Фолкер Шльондорф.

Финалът на фестивала ще бъде поставен с грандиозно парти с участието на Рут Колева и диджеите DJ VaGro и DJsupermax тази вечер в Sofia Live Club след 21.30 часа. Входът е безплатен и всички са поканени.

Извънредните прожекции продължават до 26 октомври в „Евросинема“, „Одеон“ и Г8 и включват още „Дама Пика“, „Изгубеният град Z“, „Светлина между два океана“, „Бунтовник в ръжта“, „Ана Каренина. Съдбата на Вронски“, „Вечерята“, „Любимата формула на професора“, „Дюн“ на Ходоровски“, „Историята на прислужницата“, „Дона Флор и нейните двама съпрузи“, „Хомо Фабер“.

 
 

Рене Зелуегър ще бъде Джуди Гарланд в биографичен филм

| от chronicle.bg, БТА |

Популярната американска актриса Рене Зелуегър ще се превъплъти на екрана в иконата от златната ера на холивудските мюзикъли Джуди Гарланд, съобщи Контактмюзик.

Биографичната лента ще разкаже за някои носталгични моменти от живота на звездата от „Магьосникът от Оз“. 48-годишната актриса беше включена в кастинга на „Джуди“, като режисьор ще бъде британецът Рупърт Гулд.

Сценарист на лентата е Том Едж, а продуцент, носителят на наградата БАФТА Дейвид Ливингстон.

Действието се развива през 1968 година – 30 лета, след като Гарланд изиграва култовата си роля на Дороти в „Магьосникът от Оз“. Тя пристига в Лондон за 5-седмично участие в нощния клуб „Ток ъв дъ таун“. Докато се подготвя за гастролите тя спори с мениджърите, очарова музикантите и завързва връзка с Мики Дийнс, който ще стане неин пети съпруг. Но Гарланд е доста крехка и след като е била на сцената в продължение на 45 години, тя тъгува по децата си в Америка, сред които е и Лайза Минели.

Впоследствие холивудската легенда става алкохоличка, злоупотребява със субстанции и умира едва 47-годишна в Англия от свръхдоза.

 
 

Невероятната истoрия на 20th Century Fox

| от chronicle.bg |

През 1987 година Fox стана първата телевизия, която предизвика ABC, CBS и NBC.

 

През 1935 година холивудските филмови студия Fox Pictures и 20th Century Pictures се сливат и по-късно стават една от най-доминиращите компании в шоу бизнеса – 20th Century Fox. Първоначално финансите на компанията растат колебливо през 60-те и 70-те, но се стабилизират през 1977, когато тя пуска най-печелившия филмов франчайз в историята: Star Wars.

С добри банкови сметки Fox излиза на пазара и бързо е купена от двама милиардери – Марвин Дейвис и Марк Рич. Един от новите собственици обаче има проблеми и то какви!

През 1985 година Рич напуска САЩ, защото се разбира, че е правил незаконни сделки с Иран по време на кризата със заложниците от 1980, а също така и че дължи 100 милиона долара данъци (Забавен факт: тогавашният президен Бил Клинтън помилва Рич часове преди да напусне длъжността на президент през 2001 година). Оставен сам и с огромно филмово студио Дейвис дава компанията на News Corporation собственост на австралийския магнат Рупърт Мърдок.

Мърдок наема бившия вицепрезидент на ABC Бари Дилър за шеф на 20th Century Fox. Дилър е телевизионен човек, откривател на снимането на филми специално за телевизията и по-късно помогнал за създаването на сериали като „Taxi“ и „Cheers“. Неговите плановете не са студиото да снима филми, а да стане нов телевизионен канал. И получава зелена светлина.

Въпреки че News Corp. има достатъчно пари да налее в новия канал, Мърдок не иска да атакува трите големи телевизии директно в прайм тайма, когато излъчват най-силните си програми. Затова първото предаване на телевизия Fox е „The Late Show With Joan Rivers“, излъчено на 9 октомври 1986 година, в 23:00 часа.

То не е особено успешно, но поставя телевизията в публичното пространство и до пролетта тя вече е готова за превземане на праймтайма. Започва плахо като излъчва само две програми в неделя, най-малко гледаното време тогава. На 5 април 1987 година, в 20:00 започва първата от тях – „Married…With Children“. След него, в 20:30 идва „The Tracey Ullman Show“ – модерно вариате предаване. И двете постигат успех – „Married…With Children“ има 11 сезона, а „The Tracey Ullman Show“ само 4, но сегментът с анимацията продължава да се излъчва и след него, та до днес, като става един от най-великите анимационни сериали в историята – „The Simpsons“.

След първата неделя Fox започва да добавя ново предаване всяка неделя, докато изгражда програма от 3 часа. Първо е едночасовата полицейска драма „21 Jump Street” с Джони Деп, следват комедиите „Mr. President“ и „Duet“.

Програмите за останалите дни от седмицата също се пускат по подобен начин. Събота – след 3 месеца, през юли 1987, понеделник се запълва през 1989, вторник и петък – през 1990, а програма за цялата седмица има през януари 1993.

Но въпреки че Fox има популярни предавания, телевизията все още не получава заслуженото уважение от другите ТВ канали. Поне до 1994 година, когато успява да купи правата за излъчване на National Football League. Телевизията дава повече пари от CBS, която излъчва мачовете от 1952.

През 2003 Fox става най-гледаната телевизия, основно заради хитовото риалити „American Idol“.

 

 
 

До половин година всеки ще има достъп до електронното си здравно досие

| от chronicle.bg |

Министерството на здравеопазването си е поставило за цел до половин година всеки българин да има достъп до електронното си здравно досие. Това обяви пред БНТ министър Николай Петров.

„Трябва да престанем с хартиените епикризи, хартиените рецепти и здравни книжки. Базата данни я имаме, кодовете за достъп са налични, но само 30 000 души са проявили интерес“, добави той. Мнението на проф. Петров е, че с електронните досиета ще се засили контролът върху дейностите, финансирани от здравната каса.

Иначе в самата каза догодина ще влязат над 400 милиона лв. „Повече пари ще влязат в системата на здравеопазването, но това изисква по-голяма отговорност. Моята отговорност виждам в тази посока – не просто да пестим пари, а рационално да ги разходваме и да има един момент, в който да кажем „за здравеопазване са необходими толкова пари и това да бъде защитимо…. Защото в момента се движим в омагьосан кръг: знаем, че за здравеопазване са нужни повече пари, но нямаме аргументите да кажем колко“, коментира здравният министър.

По думите му, клиничните пътеки ще бъдат преразгледани и по отношение на тяхното съдържание. Проф. Николай Петров обясни, че в тях трябва да бъде включен и трудът на лекаря, като той да се оценява по резултата му. Акцентът ще бъде поставен върху интереса на пациента и на второ място – върху този, който извършва лечебната дейност.

„Средствата по всяка от пътеките са определени през 2006 г., когато средната работна заплата беше 600 лева, сега е над 1000 лева. Процентът за заплащане на труда е все по-голям и това създава напрежение и стремеж да се правят повече пътеки, да се изкарват пари, с които да се защитят заплатите“, каза още министърът.