Виртуалният свят атакува

| от |

През 2014 г. Интернет в обичайното си глобално разбиране може да изчезне, а неговото място ще заемат на десетки национални мрежи с ограничен достъп до чужди ресурси.

Разговорите за сегментиране и разпадане на Интернет на националните домейни се чуват отдавна. Някои експерти смятат, че с увеличаващите се заплахи за сигурността в Интернет, тенденцията към изолационизъм в интернет ще продължи да расте. А това, от своя страна, ще доведе до развитие на създаден от киберпрестъпници „подземен” интернет с анонимни услуги и достъп чрез специални пароли.

Говорейки за перспективите за разпадане на интернет, не трябва да забравяме, че той до голяма степен вече е ограничен, включително от националните законодателства. Далеч не всички услуги се предлагат в различните части на света днес, констатира интернет-експертът Антон Меркулов:

В действителност Интернет е сегментиран отдавна, защото, ако се вземе закона за авторското право, който е различен в различните страни, потребителите вече знаят, че ние не можем да се възползваме от много американски и британски услуги

Учудващо е, но най-сериозната заплаха за потребителите, идва не от държавите, а от търговските компании, които инвестират сериозно в събирането и обработването на информация за всеки един от нас. Около потребителя се създава самостоятелен интернет-свят, построен в интерес на глобалните корпорации, коментира интернет-специалистът Екатериана Аксьонова:

Освен създаването на изолиран интернет за жителите на особено нещастните държави, вървим към това, че за всеки човек ще бъде формиран свой собствен интернет. Работата е там, че всички търговски услуги, взеха толкова мощен курс за настройка към конкретния потребител, че става даже страшно.

Ако търсите нещо на своя компютър, а аз на моя, резултатите ни ще бъдат изненадващо различни. Когато отворите началната страница „Amazon” и аз отворя началната страница на „Amazon”, виждаме два различни магазина. Ако търсим, например, застраховка, ние ще получим една и съща услуга, но с различни цени. Продавачите гледат цялата информация, която са събрали за теб и мен и да правят съвсем различни предложения. Ако тази тенденция продължи, то ние ще се озовем в своя малък интернет, които ще изпраща настроени под нашия профил новини, реклами, предложения за услуги, и дори и хора, с които можем да общуваме.

Сред интернет-експертите наскоро се появи шега – служителите на застрахователните компании никога не плащат за храна в Интернет с кредитни карти, тъй като изборът на ястия скоро ще започне да влияе върху стойността на тяхната здравна осигуровка, пише Гласът на Русия.

 
 

Днес е и Световният ден без автомобили

| от |

По случай днешния Световен ден без автомобили много хората от различни държави ще се придвижат до работните си места и други дестинации пеша, с велосипеди или с обществен транспорт, предаде ТАСС.

Денят се провежда, за да бъде привлечено вниманието на обществото към екологични и социални проблеми, причинени от прекомерното използване на автомобили. Освен това той цели да бъдат увеличени инвестициите в развиването на обществения транспорт и създаването на безопасна и удобна градска среда за пешеходците и колоездачите.

Първоначално Световният ден без автомобили бил отбелязан през януари-февруари 1974 г. в Швейцария, когато властите в страната призовали хората да изоставят автомобилите си за четири дни. Причината била криза с горивата. Идеята за планирани акции за отказване от личния автотранспорт за първи път била формулирана от американския политолог и екологичен активист Франсис Ерик Бритън. През 1998 г. списанието „Карбъстърс“ (настояще онлайн издание на организацията „Уърлд карфрий нетуърк“) предложило денят да се чества на 22 септември.

Световният ден без автомобили се отбелязва от 1999 г. първоначално в Европа, а от 2000 г. в над 1100 града по света.

 
 

Новите и старите на седмицата на модата в Милано

| от |

Нови таланти, търсещи своето място редом до утвърдени марки като „Москино“ и „Армани“, се очакват с интерес на започващата днес Седмица на модата в Милано, предаде Франс прес.

Програмата на модната фиеста включва около шестдесет ревюта и стотина презентации. Седмицата на модата в Милано ще започне с представянето на колекцията пролет/лято 2018 г. на модна къща „Гучи“, която процъфтява благодарение на дизайнера Алесандро Микеле, заел поста творчески директор в началото на 2015 г.

Очаква се през следващите няколко дни модните подиуми в Милано да греят във всички цветове на дъгата, както и завръщането на 90-те години в модните линии под формата на панталони с ниска талия и прави сака. Вертикалните райета също ще отбележат солидно присъствие.

Сред очакваните с интерес нови таланти е британският дизайнер Пол Съридж. Той ще представи първата си колекция, откакто тази година зае поста творчески директор на модна къща „Роберто Кавали“.

В Милано ще дебютират и съпрузите Люси и Люк Майер – новите творчески директори на модна къща „Джил Сандер“.

За първи път на Седмицата на модата в Милано ще се представят марките „Албино Теодоро“ и „Шийна“, както и младият южнокорейски лейбъл „Дъ-сириус“, впечатлил модния свят с футуристичните си творения.

Милано няма да е Милано без „тежката артилерия“ в модата – „Фенди“, „Ферагамо“, „Версаче“, „Прада“, които отново отчитат подем в продажбите след няколко трудни години, белязани от отдръпването на азиатския пазар, валутната нестабилност и терористичните нападения в Европа.

 
 

Mtel ще има ново име

| от |

Мтел ще има ново име, по желание на собственика си Telekom Austria Group. Компанията обявява, че променя стратегията си по отношение на марките и ще въведе единна политика за всички пазари, на които присъства.

Това бе съобщено в официално прессъобщение на австрийския телеком.

Новото име ще бъде A1 – по наименованието на марката в Австрия. Опитът с новото име е въведен първо в Словения и след успешното реализиране, австрийският телеком решава да го приложи и за другите си дружества.

Това са хърватските, сръбски и македонски оператори – VIP, беларуския Velcom и българския Mtel.

Въвеждането на единна марка ще струва 350 милиона евро на австрийския телеком, като това ще засегне финансовите резултати за следващите три години.

Общият брой на клиентите на Telekom Austria Group e 24 милиона души. Приходите на компанията за 2016 година са 4,21 милиарда евро

 
 

Градинар отгледа най-тежкия морков

| от |

Американският градинар Крис Куоли отгледа морков, който тежи 10,16 кг, при дължина 60 см, съобщи в. „Дейли мейл“.

Предишният рекорд за най-тежък морков беше поставен през 2014 г. от британеца Питър Глейзбрук с екземпляр, тежащ 9 кг.

Крис Куоли, който работи във финансова компания, специализира в отглеждане на гигантски зеленчуци от 2 години. Той има в градината си също огромни дини, домати, тикви, цвекло. Куоли обяснява големината на продукцията си с почвата, специалните семена и торовете.

Времето в Минесота, където живее, това лято е било хладно и облачно – идеално за моркови. Зеленчукът с рекордно тегло е расъл девет месеца, първоначално на закрито.

Крис Куоли планира да държи огромния морков в хладилник до пролетта. Той иска да го засади с надеждата да получи семена.