Виниловите плочи с рекордни продажби във Великобритания

| от |

Тази година продажбите на винилови плочи във Великобритания са на път да достигнат най-високото си ниво от 20 години,  предаде Франс прес. За това допринасят най-вече „Арктик мънкис“ и Джак Уайт.

Близо 800 000 копия на винилови плочи са продадени в страната от началото на годината, докато през цялата 2013 г. са продадени 780 000 подобни копия. Ако тази тенденция се запази през декември, продажбите ще надхвърлят 1 милион копия. Рекордни продажби са регистрирани през 1996 г. – 1 083 206 копия. През същата година рекордьор бе „The Score“ на „Фюджийс“.

Тази година албумът „АМ“ на „Арктик мънкис“, регистрирал най-големи продажби през 2013 г., запази първото си място. Рок бандата е също на десета позиция с друг свой албум – „Whatever People Say I Am That’s What I’m Not“.

Второто място заема „Lazaretto“ на Джак Уайт, а „Definitely Maybe“ на „Оейзис“ е на трето.

Легендарната група „Лед Цепелин“ заема три места в челната  десятка с албумите си „Led Zeppelin“ – 5-о място, „Led Zeppelin  III“ – 7-мо място и „Led Zeppelin II“ – девето. На осмо е „The Dark Side of The Moon“ на „Пинк Флойд“. /Йордан Ачков/

 

С БТА

 
 

Рекорден брой пътници на летище София

| от |

Пътниците, минали през летище София от началото на годината до края на юли са с 42% повече в сравнение със същия период на миналата година. Това прави около 3,75 млн. души като само през юли обслужените пътници са над 611 хил.

Рекордното увеличение не е изненада на фона на засилената конкуренция между двата основни нискотарифни превозвача, които изпълняват полети от и до софийското летище – Ryanair и Wizz air. Ирландската компания Ryanair започна да работи на пълен капацитет през последното тримесечие на миналата година. Така до края на юли броят на пътниците по редовните международни линии е нараснал с една трета в сравнение с година по-рано.

Увеличение с 57 на сто има и по вътрешните линии до Бургас и Варна. От тази година Wizz air възстанови полетите си до Варна. Преди това вътрешните линии се обслужваха само от България ер. Ръст има и на пътниците по чартърни линии – 12% повече спрямо година по-рано. През юли на летище София са обработени общо 1771 тона товарни и пощенски пратки.

 
 

Официална позиция на YALTA CLUB за събитията в Слънчев бряг

| от chronicle.bg |

Текстът е взет от фейсбук страницата на YALTA CLUB. Chronicle го представя без редакторска намеса.

 

Официална позиция на YALTA CLUB:

Във връзка със случващото се в курортен комплекс Слънчев бряг, взехме решение да прекратим преждевременно ежегодния фестивал SOLAR Summer 2017. Към този момент, а и през целия сезон, липсват подходящите условия, които да гарантират характерните за SOLAR качествен звук, ефектна сцена и безпроблемно протичане на събитията.

SOLAR Summer е фестивал, който се провежда повече от 10 години в Слънчев бряг и в частност на южния плаж на курорта – Cacao Beach. През всички тези години на този плаж сме организирали участия на най-големите имена в света на електронната музика, а през курорта са минали хиляди фенове дошли да видят имена като Fatboy Slim, Armin van Buuren, Pete Tong, Tiesto, Richie Hawtin, Fedde Le Grand, Mark Knight, Victor Calderone и други, което направи Слънчев бряг една от най-желаните парти дестинации в Европа, наред с Ибиза и Миконос, и постави курорта на челни места в редица световни класации.

Никога не сме си представяли ситуация, в която на световен топ артист музиката може да бъде спряна, а техниката конфискувана. Във времената на социалните мрежи, новината за това ще се разпространи мълниеносно в цял свят, което ще се отрази изключително негативно на имиджа, както на България, така и на нас като организатори.

Очакваме всички компетентни органи да вземат адекватно становище по въпроса без постоянно да си прехвърлят отговорности, както се случва в последните 10 дни.

Примерите от света за това как държавата може да се възползва от подобни фестивали и да ги добави в туристическото си портфолио са вече почти безброй – Сърбия (EXIT), Румъния (Untold), Унгария (Sziget), Белгия (Tomorrowland), Испания (Ibiza) и т.н. За съжаление, както в много други области, така и тук, страната ни изостава сериозно от тенденциите и дори в някои отношения върви назад, а като резултат, редица добри събития и фестивали по Черноморието спряха своето съществуване, което пък доведе до сериозен отлив на младите хора и платежоспособните туристи от България.

YALTA CLUB поднася своите извинения на всички, които вече са планирали своя уикенд. В момента се договарят нови дати за участията на Adam Beyer и Paco Osuna, като най-вероятно такива ще бъдат насрочени още до края на тази година в София. Закупените билети ще важат за новите дати, но могат да бъдат и върнати в офисите на Ивентим или на касите, където са били купени от 16.08.2017

До нови срещи!

 
 

Защо по-скъпото вино има по-добър вкус

| от chronicle.bg, БТА |

Изследователи от Германия и Франция са открили защо скъпото вино има по-добър вкус от евтиното, предаде ДПА, позовавайки се на публикация в сп. „Сайънтифик рипортс“.

Причината се в крие в наградната система на мозъка.

„Въпросната система е по-активна, когато пием по-скъпи вина и това съответно се отразява върху възприемането на вкуса им“, обяснява Бернд Вебер от университета на Бон, Германия, един от авторите на изследването, осъществено съвместно с Европейския институт по бизнес администрация (INSEAD) във Франция.

„Сега въпросът е дали можем да тренираме наградната система и да я направим по-слабо податлива на подобни „плацебо“ маркетингови ефекти“, допълва специалистът.

За да разберат защо скъпото вино ни се струва по-вкусно, учените са изследвали със скенер за ядрено магнитен резонанс мозъчната активност на 15 мъже и 15 жени. Участниците в експеримента са били уведомявани колко струва всяко едно вино, преди да им бъде подаден милилитър от течността през маркуч. След това изследваните лица е трябвало да натиснат бутон, за да оценят вкуса на виното по деветстепенна скала.

В действителност напитката е била една и съща, но на участниците са били съобщавани различни цени – 3, 6 или 18 евро на бутилка.

„Както се очакваше, тестваните лица твърдяха, че виното с по-висока цена има по-добър вкус от евтиното“, отбелязва Хилке Пласман от изследователския екип.

Скенерът същевременно е показал, че предните дялове и част от мозъка, известна като вентрален стриатум, за които се смята, че играят роля в наградния процес, са били по-активни при по-високите цени на виното.

„В крайна сметка изглежда, че наградната и мотивационната система ни мамят“, казва Лиане Шмит от изследователския екип.

 
 

Берлин въвежда унисекс обществени писоари за мъже и жени

| от chronicle.bg, БТА |

Полово неутрални писоари, които да могат да бъдат ползвани и от мъже, и от жени, ще бъдат инсталирани в обществените тоалетни съгласно плановете на лявата коалиционна управа в Берлин, пише в. „Дейли мейл“.

В документ от 99 страници се изтъква, че това е шанс да се покаже иновативното лице на столицата. Докладът е озаглавен „Концепцията за тоалетните в Берлин“ и в него е залегнала идеята за унисекс писоарите. Замисълът е те да намалят опашките в дамските обществени WC. В бъдеще берлинчани и от двата пола ще могат да ползват по малка нужда съседни писоари.

Вестникът цитира мнението на проф. Мете Демилиц от университета в Гелзенкирхен, че писоарите за дами /frauenpissoir/ ще спестят големи количества вода. При обикновените тоалетни представителките на нежния пол често натискали три пъти копчето на тоалетното казанче.