Вие сменихте ли си гумите?

| от |

Разликата между вчера и днес е ясно различима не само синоптично.

Гумите трябваше да се сменят до вчера. Днес вече е късно бяха единодушни сутрешните телевизори.

На живо и пред камерите хората избират да решават проблемите си. Досущ, както политиците използват медиите за натиск и подмяна на дневния ред.
В телевизорите вчера участваха хора, които не са получавали заплати, били са жертва на полицейско насилие, не искат да им застрояват градинката и футболни агитки, лицензирани от институциите за охрана да правят място на багерите. Появиха се и самонастанили се, които са изнервени, че сградата трябва да се събори.

Обратно на това, политиците бягаха уж вчера от камерите. Нищо, че тайно един от друг ги бяха поканили на вечерните си срещи за преговори.

Вчера те бяха изненаданите главни герои на  нощни репортажи и в неубедителните сутрешни интервюта. Вчера се чувстваха неловко в някаква странна конфигурация на коалицията на желаещите пожарникари и да говорят за управление.

Вчера не се появиха нито хора, експерти или лица от институциите, които да коментират съдбата на една банка, увиснала на шията на парите ни.
Отсъстваше и бащицата на управлението.

Явно още не му дошло времето да я обяви тържествено и с тревожно обосновано предположение за трудните дни, които им/ни предстоят, защото няма пари.

На медийния фронт нищо ново.

Даже от вчера се тиражират стари данни от Репортери без граници за 100-то ни място по свобода на словото.  Данни, които са известни от феврури.
А общото между медиите и някои банки е, че се ползват в лична изгода.

Къде са парите ни беше въпросът от днес.

Имаме чужди и български банки. Едните изнасят депозитите от страната, а другите инвестират в полза на собствениците си. Това било положението според Божидар Данев и експертите в телевизорите и сега ще продължим да чакаме официални данни за средствата във фонда за гарантиране на влоговете. Чакането щяло било да продължи, да се появят други желаещи банки да попълнят фонда, за да предотвратят отстрела си една по една.

Отговор на въпроса кой е виновен няма.

Обявяването на фалит на такава голяма банка означава, че международните одитни доклади са фалшиви, че банковия надзор не работи.

Лошите банкови практики се рециклират, вместо да са останали през 1996/7 година. Поне вчера беше така, нещата днес се промениха.

Всеки българин трябва да даде по 2000 лева, за да бъде спасена банката, според Левон Хампарцумян.

Идеята за банкова ваканция оня ден било много лошо послание от политиците, но пак не дава отговор на въпроса, кой бил искал да фалира системата за един ден.

Това бил криминален случай, самата банка била зачената на ръба на закона през 2000/2001 година, даже банката била купена на практика от 11 фирми.

Хампарцумян познавал много бегло Василев, инцидентно се били срещали и считал, че той е…самонадеян. Цифрите от БНБ, които вчера били станали ясни биха били накарали дори Иван Костов да си смени тезата.

Две три от по-големите банки сега трябвало да направят разполагаеми средствата на вложителите от КТБ.

И все пак кой е виновен?
Според председателя на Асоциация на търговските банки виновни има много.
БНБ, данъчни органи, ДАНС и всички институции, които се занимавали с контрола.

Най-вероятно КТБ ще фалира. Вие приготвихте ли си 2000 лева?

А ако не си смените зимните гуми, ще трябва да си приготвите още пари към 2-те хиляди за глоби.
Останалите виновни е видно, че никога няма да ги глобят поне.

Гледайте от политиците какво правят за кампанията по сменяне на гумите.

 
 

Звездите, които никога няма да видим голи

| от chronicle.bg |

Голите сцени в киното са прекрасни, но и много сложни. Често актьори и актриси разказват как, за да излезе една еротична сцена добре на камера, тя изглежда ужасно в действителност.

Някои от звездите обаче отказват да се снимат голи и изтъкват доста добри причини. Някои имат деца и не мислят, че е удачно като родител да се разхождаш гол по екрана, не им харесва естетиката на голите сцени, или просто не е тяхното нещо и не се чувстват удобно.

Част от хората в галерията ни нямат абсолютно чисто досие по отношение показване на малко кожа. Те са там, заради генералната им нагласа към този тип сцени.

 
 

Polestar представи първия си модел – Polestar 1

| от chronicle.bg |

Пърформанс марката на Volvo Car Group – Polestar, представи първия си модел – Polestar 1, и подчерта бъдещите си планове да се наложи на пазара като самостоятелен бранд електрифицирани автомобили. Polestar потвърди информацията за първите три модела, които ще се произвеждат в нов център в Китай и ще наложат нови стандарти в индустрията на пърформанс автомобилите.

Първият самостоятелен модел на Polestar – Polestar 1 с внушителните 600 к.с., ще бъде пуснат в производство в средата на 2019 г. Това става възможно благодарение на Volvo Car Group, които подкрепят бранда да ускори процесите на проектиране и производство на продуктите си.

Polestar 1 е GT купе с 2 врати, 2+2 места и комбинирано задвижване от електрически двигател и двигател с вътрешно горене, със 150 км електрически пробег – това е най-дългият пробег в изцяло електрически режим, в сравнение с всеки друг хибрид на пазара в момента. С мощност от 600 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, Polestar 1 се позиционира стабилно в сегмента на пърформанс автомобилите. Платформата на Polestar 1 е създадена на основата на Volvo Scalable Platform Architecture (SPA), но 50% от нея е нова и специално разработена от инженерите на Polestar.

Exterior_rear_high

Polestar 1 е първият модел, създаден по изцяло нова, водеща в класа технология на шасито Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi), разработена на основата на въглеродни влакна, които подобряват усукването с 45% и намаляват теглото и центъра на тежестта на автомобила. Освен това, Polestar 1 използва двойна електрическа задна ос за въртящия момент, която осигурява прецизно ускорение на всяко колело, максимално сцепление на пътя и запазване на скоростта при завиване.

Exterior_location_high

Polestar 1 ще се произвежда в специално изградения за целта, модерен и високо технологичен център в Чънду, Китай. Очаква се строежът на производствения център да бъде завършен в средата на 2018 г. Автомобилите на Polestar ще се поръчват изцяло онлайн и ще се предлагат на базата на 2 и 3-годишна абонаментна програма. Абонаментът All-inclusive ще включва нулев депозит и възможности за ползване и на други модели от гамата на Volvo и Polestar, чрез заплащане на фиксирана месечна такса.

Interior_dashboard_high

Всички бъдещи автомобили на Polestar ще бъдат с изцяло електрическо задвижване. През 2019 г. ще стартира производството на първия изцяло електрически модел на Volvo Car Group – Polestar 2. Средноразмерният електрически автомобил ще се присъедини към конкурентите на Tesla Model 3. Първата фаза от формирането на новото портфолио на Polestar ще бъде завършена от появата на по-големия електрически SUV Polestar 3, който ще придаде нов модерен израз на електрическото представяне и динамиката на шофиране.

 

 
 

Турция финансира изоставено сръбско летище

| от chronicle.bg |

Турция ще финансира завършването на летище „Morava” в Кралево, централна Сърбия. Това се случва 5 години след като главната сграда е била построена, но не се използва. Новината идва след среща на сръбския министър на строителството, транспорта и инфраструктурата с турския му колега.

Инвестицита е в размер на 10 милиона евро като парите ще отидат за обновяване на пистата на летището. Основният му терминал беше завършен през 2012 година и струва 22 милиона евро, но 2200-метровата писта може да понесе единствено малки турбовитлови самолети.

Президентът на Турция Реджеп Ердоган посети Сърбия тази седмица заедно с министри от кабинета си и делегация от над 100 хора от бизнеса. Той каза, че първата дестинация на обновеното летище “Morava” трябва да е Истанбул. Част от областта Рашка в Сърбия, където се намира Кралево, има близка историческа връзка с Турция и затова се очаква много хора от там да използват локалното летище за полети до Истанбул, вместо това в Прищина.

 

Това са вторите 10 милиона евро, които Турското правителство инвестира в летището. Първите са отпреди 4 години. Вторите щяха да бъдат представени като дарение също по това време, но през октомври 2013 година отношенията между двете страни се усложняват и тогавашният сръбски министър на строителството и урбанизацията отказва дарението. Той заявява, че държавата сама ще финансира строежа – нещо, което в последствие не се случва. Миналата година летището в Белград дарява 300 000 евро за ремонта, но те са крайно недостатъчно.

 

Wizz Air скоро каза, че следи развитието на летище „Morava“ и може да го добави към мрежата си, когато то е завършено.

Съоражението се очаква да подпомогне силно локалната икономика, защото се намира между няколко индустриални града и е близо до автомобилния завод Fiat-Zastava. Очаква се и скок в туризма.

 

 
 

Двубоят Пулев-Джошуа окончателно пропадна

| от chronicle.bg |

Двубоят между Кубрат Пулев и Антъни Джошуа няма да се състои, обяви промотърът на световният шампион Еди Хърн. Българският боксьор е получил частично разкъсване на гръден мускул и няма да успее да се възстанови за 28 октомври.

Вместо него на ринга на стадион „Милениум“ в Кардиф ще се качи Карлос Такам. Камерунецът с френски паспорт е на 36 години и има 35 победи и три загуби в професионалния бокс. Той е №3 в ранглистата на Международната боксова федерация (IBF), за чийто пояс Пулев беше първи претендент.

„В късния следобед получих обаждане от Кале Зауерланд, който ме информира, че Пулев е контузил рамото си може би е аут от двубоя. По-късно това беше потвърдено от неговия доктор. Според правилата на IBF претендентското място отива при следващия по ранглиста, който е Такам“, заяви Хърн.

Освен пояса на IBF Джошуа ще защитава титлите на Международната боксова организация (IBO) и Световната боксова асоциация (WBA).

Олимпийският шампион от Лондон 2012 преследва 20-ата си победа в 20 мача на професионалния ринг. Всеки един от двубоите му е завършил с нокаут.

„Това е трудна ситуация за Антъни, защото той се подготвяше целенасочено за стила и височината на Пулев. Сега ще трябва да се изправи срещу боксьор с коренно различен стил. Досега това не се е случвало в кариерата му, но той е готов за всякакви предизвикателства“, каза още Хърн.