Център за ранно детско развитие отвори врати в Котел с подкрепата на УНИЦЕФ и ИКЕА

| от |

Кампанията на шведската верига за мебели в подкрепа на образованието на децата в България става целогодишна

 

На 31 октомври, петък, в град Котел отвори врати първият Център за ранно детско развитие в област Сливен, създаден от УНИЦЕФ. Проектът се реализира от Община Котел с подкрепата на ИКЕА България, които осигуриха средствата за ремонт и оборудването на сградата. Центърът има за цел да разшири достъпа на деца на 3 и 4 години до образователни дейности, които да ги подготвят за успешно включване в задължителната предучилищна подготовка. Освен това, ще работи с родителите за тяхното активно участие и подкрепа за ранното образование на децата.

Новооткрития център осъществява различни форми на групова работа, които да подготвят децата за предучилищното образование. Работата с децата се организира по начин, който позволява активно участие на родителите. За възрастните се предвиждат и курсове за развиване на родителски умения за правилна грижа и нагласи за подкрепа на образованието на децата. Осигурено е и пълноценно хранене на децата за времето на тяхното участие в дейностите.

„Вече има неопровержими научни доказателства, че мозъкът на детето се развива най-бързо през първите години от живота му. Затова и УНИЦЕФ се опитва да достигне до всички деца, дори най-трудно достижимите. Благодарни сме, че в това начинание ни помага ИКЕА, глобален наш партньор, който вече подкрепя и програмите за ранно детско развитие на УНИЦЕФ в България”, каза Таня Радочай, представител на УНИЦЕФ за България.

„В ИКЕА имаме дългосрочния ангажимент да осигуряваме по-добър живот на много хора. Затова, когато имаме възможността да създадем нещо за най-важните хора на света, нашите деца, това ни прави изключително горди. Благодарим на УНИЦЕФ и местните власти за шанса да се включим в този проект. Ние ще продължим да подкрепяме инициативите на УНИЦЕФ в България и за вбъдеще.”, заяви Тео Муратидис, управител на ИКЕА България.

В рамките на инициативата „Плюшени играчки в помощ на образованието“, през 2013 г. клиентите на ИКЕА България закупиха близо 14 хил. играчки, като за всяка от тях компанията дари по 2 лева в подкрепа на проекта. Така, за нуждите на Центъра бяха осигурени обзавеждане, творчески материали и играчки на стойност 28 000 лв.

От октомври 2014 г. съвместната кампания на ИКЕА и УНИЦЕФ в подкрепа на ранното детско развитие вече е целогодишна. На касите на шведската верига за мебели посетителите могат да подкрепят каузата на двете организации повече деца да получават възможност за обучение от най-ранна възраст. Срещу дарение от 2 лв., върху което не се начислява ДДС или такси, всеки получава специално създадена картичка – красив и удобен начин да изпратите своето послание, свързано с ценността на образованието към всяко дете.

 
 

Сайтът на „Монитор“ използва компютъра ви, за да „копае“ крипто-валута

| от |

Текстът е копиран без изменения от фейсбук профила на Красимир Гаджоков

 

Работейки върху проекта ми „Медийно око 2.0″, заредих „monitor.bg“ (НИКОГА не чета този сайт!).
По едно време чух, че вентилаторите на Mac лаптопа ми започнаха да се чуват доста силно.

Прегледах всичко и видях, че бразуъра ми Chrome натоварва много сериозно процесора.

Буквално преди дни излезе новината за програмен код, който сайтовете добавят в страниците си и така „копаят“ криптовалута, използвайки компютрите на посетителите си (прочутият сайт PirateBay го направи, но след много силна реакция го махна след ден).

Отворих кода на сайта на monitor..bg и какво да видя – ТОЧНО този код е там! Затворих таб-а с Минитор – и заетостта на процесора ми веднага падна.

Така че Монитор ИЗПОЛЗВАТ компютъра ви да печелят от криптовалута. Но по-ЛОШОТО е, че така хабят много по-бързо БАТЕРИЯТА и правят МНОГО БАВЕН целия ви компютър>

ПРИЗОВАВАМ да БОЙКОТИРАТЕ сайта им!

Прилагам илюстрации – ето тук се вижда кода на coin-hive за криптовалути вграден в сайта на Монитор, както и скока и спада на натоварването на компютъра при отваряне и затваряне на сайта.

 
 

Ssheena закри Седмицата на модата в Милано с „пижами“

| от |

Седмицата на модата в Милано приключи с дефиле на бранда „Сшина“, чието название е заимствано от песен на рок бандата „Рамоунс“, предаде Франс прес.

Блогъри, купувачи и фенове на модата бяха поканени в Миланската катедрала, но изненадата беше, че манекенките се появиха пред нея и приковаха вниманието на туристи и минувачи. „Това е невероятно – никога не бях виждала модно дефиле на улицата – заяви 25-годишната мексиканска туристка Мариса Гонсалес. – Човек може да се снима заедно с манекенките.“

Колекцията на „Сшина“ включва облекла, напомнящи копринени пижами, както и черни поли и костюми. „За мен пънкът не е само музика, а и дух – заяви Сабрина Мандели, която отговаря за колекциите на бранда. – Надявам се, че това се вижда във всички облекла.“

Вниманието привлякоха сака, носени в комбинация с шорти, рокли с украса от сребристи пискюли, черни панталони, които стигат до средата на бедрото. Мандели отбеляза, че колекцията е своеобразно намигване към парижкия клуб на лесбийките „Монокъл“ от 30-те години на миналия век.

 Sshena Urban Catwalk
Getty Images
 
 

Кайли Дженър очаква първото си дете

| от |

Кланът Кардашиян/Дженър е на път да се увеличи с още един член – най-младата звезда от риалити семейството Кайли Дженър очаква първото си дете, съобщават Ройтерс и Асошиейтед прес.

Според няколко източника 20-годишната полусестра на Ким Кардашиян чака рожба от приятеля си, рапъра Травис Скот.
Неназовани източници, цитирани от сп. „Пийпъл“, разкриват, че бебето трябва да се появи на бял свят през февруари.
Представители на риалити звездата не са отговорили на молбите за коментар.

Кайли Дженър и 25-годишният Скот Травис имат връзка от април, припомня Ройтерс

 
 

„Kingsman: Златният век“ оглави бокс-офис класацията на Северна Америка

| от |

Шпионската комедия „Kingsman: Златният век“ измести хоръра „То“ от първото място в бокс-офис класацията на Северна Америка с приходи от 39 милиона щатски долара, съобщиха световните информационни агенции.

В продължението на филма от 2015 г. на режисьора Матю Вон отново участват звездите Тейрън Еджъртън и Колин Фърт, като към тях се присъединяват Чанинг Тейтъм, Холи Бери, Джулиан Мур, Джеф Бриджис. Филмът е направен повече за публиката, отколкото за кинокритиците.

„То“ продължава да събира голяма публика. Приходите от филма по творбата на Стивън Кинг през уикенда са 30 милиона долара. Така той стана най-печелившият хорър на всички времена, ако не се отчита инфлацията – общо 266,3 милиона долара . През 1973 г. „Екзорсистът“ спечели 232,9 милиона долара в Северна Америка. Ако се вземе предвид инфлацията, сумата ще се равнява на 1 милиард долара през 2017 г.

„Lego Ninjago: Филмът“ дебютира с приходи от 21,1 милиона и зае третото място в бокс-офис класацията на Северна Америка. На четвърто е „Американски убиец“ с 6,3 милиона долара, следван от „Всички мои мъже“ с 3,3 милиона долара. На шесто място също с 3,3 милиона долара е психотрилърът „Майка“ на Дарън Аронофски с Дженифър Лорънс, който не успя да привлече зрителския интерес и през втората си седмица по екраните.