Троловете на БСП са действали по убеждение

| от |

Антон Кутев отрече да е получавал отчети от фирмата “Лийдуей Медия Солюшънс“ за активността на интернет тролове, които са участвали в кампании на БСП.

1

Вчера сайтът Биволъ съобщи, че армия от анонимни виртуални профили е мобилизирана да атакува с коментари и “мнения” интернет пространството. Активното мероприятие е организирано от отдела за медийна комуникация на БСП.

“Нямам какво да правя с тях, може да са правили нещо доброволците, какво общо имам аз с отчетите”, коментира той пред „Дневник“.

Интернет кампанията ни е базирана на доброволци, което неведнъж съм казвал, които поддържат позициите на БСП в мрежата. Тази фирма не ми е позната, което не означава, че някои от доброволците ни не е в контакт с тях, но няма как да знам”, добави той.

По думите му доброволците във форумите, с които БСП работи, са 60-70, но в зависимост от ситуацията броят им нараствал сред техни познати, който работят без пари.

Биволъ пише, че “троловете” – профили зад които не стои реална личност, а са създадени с цел да имитират обществена подкрепа и да прокарват поръчкови директиви. Изданието съобщава, че повечето от коментарите са с много ниско ниво на интелектулен и образователен ценз, но демонстрират свръх нахъсаност в партийната линия и особено настървение да се громят противниците на правителството и критикуващите сегашния политически режим в страната. Аналогията с прословутите “червени хунвейбини” на китайската културна революция се налага сама.

Коментарите са синхронизирани, базират се стриктно на предварително разработени и сведени за употреба “опорни точки” на БСП за публична артикулация. Темите, които се целят са актуалните за деня: Моникагейт, политическия проект АБВ, отношенията с ДПС, данъчната политика, “емунитета” на Сидеров.. Последният лексикален “бисер” издава езиковата култура на стратезите. Важното е, в очите на широката общественот и медиите да се насажда усещане колко е силна подкрепата за БСП в момента и да се спускат до публиката базисни тезиси на мислене.

Силно впечатление прави строгата отчетност по периоди, по целеви групи, сравнителният анализ към медийния мониторинг. От всичко проличава една огромна организационна работа, движена от много добре платен пропаганден щаб.

Атаката се разпростира върху рекордния брой от над 50 електронни медии, форумите на вестници, радия и телевизии, Facebook и социалните мрежи. По поръчка на управляващата партия мероприятието се координира от консуагенцията „Лийдуей Медия Солюшънс“, която пуска, следи и грижливо отчита всички активности на фалшивите профили. За близо година март 2013 до края на януари 2014), 672 профила са произвели 10154 коментара, прокарващи „партийните тези“. Истинска инвазия!

За пример, от който всеки може сам да си направи изводи, ще копираме без редакторска намеса част от отчета за 20 дневен период през януари до Антон Кутев:

3

От Биволъ са направили внимателното изследване на интернет адресите или IP-та, от които се пускат манипулативните коментари доказва, че голяма част от адресите съвпадат, т.е. различни профили с различни имена пишат от един и същи офис, или дори от един и същи компютър. От това става ясно, че вероятността един и същ човек да присъства във виртуалното пространство с многобройни фалшиви самоличности, е налице.

Забелязват се дори виртуални диалози и дискусии на един и същ потребител сам със себе си, но шизофренично мултиплициран в многобройни виртуални образи. Последното се прави, за да се имитира публичен интерес и да се внушава изкуствено определена теза. Разбира се, винаги в подкрепа на БСП, коалиционните й партньори и сегашното силно дискедитирано правителство на олигархията. Пример във Фейсбук: https://www.facebook.com/groups/298629430265254/permalink/338403766287820/

Също така троловете нападат с негативни и пораженчески статуси събитията организирани от протестиращите във Facebook, като „На кафе пред Парламента“. Против събитието са се изказали следните дежурни профили стопанисвани от „Лийдуей“: Bobo Linevski, Anna Plachkova, Milena Velinova, Biser Ivanov, Milena Tzvetkova.

https://www.facebook.com/events/1385114985037698/declines/

Част от активността е създаване на групи във Facebook, привличане на членове и прокарване на посланията на БСП в тях. Заглавията са красноречиви: Бойко уплашен с подвита опашка·https://www.facebook.com/groups/298629430265254/ 9 296 члена, Има ли шанс България?·https://www.facebook.com/groups/600782166613695 11 722 члена, ГЕРБ ни подслушват! СТИГА ВЕЧЕ! ПРЕКАЛИХА! https://www.facebook.com/groups/360901110695666/ 9317 члена и др.

Целия материал на Биволъ може да видите ТУК

 
 
Коментарите са изключени за Троловете на БСП са действали по убеждение