Топ 10 на най-печелившите филми за 2014-та

| от |

В края на годината, е време за равносметка. И тъй винаги сме били почитатели на седмото изкуство, което в меката на Киното – Холивуд се измерва само по един-единствен начин – с цифрите от постъпленията, ще ви предложим класацията на десетте най-печеливши филми през вече изминаващата 2014 година. И така, да видим кое е било най-очакваното от „Нейно Величество“ – публиката заглавие:

10. „Игрите на глада“ – финал (The Hunger Games: Mockingjay – 1 част)

Когато през 2012 г. Гари Рос и Lions Gate се заеха с реализацията на първия роман от трилогията на Сюзън Колинс „Игрите на глада“, едва ли са очаквал какъв феноменален успех ще постигне продукцията. Фактите обаче показаха, че масовият киноман е „гладен“ за подобен тип заглавия и три години по-късно вече можем да посочим, че дори и само първата част от финала на поредицата с Дженифър Лоурънс успя да се нареди в челната десетка на най-печелившите филми с малко над половин милиард долара в световния боксофис.
Приходи в световен мащаб: 560 500 000

9. „Интерстелар“

Кристофър Нолан винаги е имал едно отличително качество в работата си и то е безспорното му умение да налива милиони в касата с всяко свое заглавие, независимо дали говорим за трилъри като „Мементо“ или „Престиж“ или блокбъстъри като „Генезис“ и „Черният рицар“ (донесъл приходи от над 1 милиард само през 2008 г). И в последния си проект „Интерстелар“, култовият режисьор не изневерява на стила си и с помощта на звездния актьорски състав начело с Матю Макконахи, Ан Хатауей и Мат Деймън, реализира близо 600 млн. долара печалба. При това, забележете, премиерата на филма бе едва през ноември.
Приходи в световен мащаб: 593 057 000

8. „Как да си дресираш дракон 2″

Невероятно, но е факт – анимационните продукции винаги са се радвали на обичта и подкрепата на широката публика и то далеч не само при подрастващата аудитория. Поредното доказателство за това идва от сикуела на симпатичното заглавие How to train Your Dragon, което през 2008 г. наля половин милиард за Dream Works. Днес, вече реализирано от FOX, продължението се оказа дори по-успешно и очаквано, през 2015 година ще видим и трета част на филма за чудноватото приятелство между дракони и викинги.
Приходи в световен мащаб: 618 890 856

7. „Зората на планетата на маймуните“

 

Научнофантастичният роман на Пиел Бул излиза на бял свят през далечната 1963 г. и оттогава е непрестанен обект на интерес от страна на филмовата индустрия. След екранизациите от 1968, 1974 и 2001 г. и телевизионния сериал, през 2011 г. излиза „Възходът на планетата на маймуните“, а три по-късно и „Зората на планетата на маймуните“, които също оправдават изцяло интереса на зрителите. Реализиран изцяло с помощта на модерните кино технологии, филмът отнема 170 млн. бюджет, но в крайна сметка печели почти 5 пъти по толкова.
Приходи в световен мащаб: 708 279 489

6. „Невероятният Спайдър-мен 2″

През 2012 г. не особено популярният Марк Уеб бе натоварен с тежката задача да бъде сравняван с легендарния Сам Рейми и колосалния успех на оригиналната му поредица за човека -паяк с Тоби Магуайър, след като горепосочените имена напуснаха заради конфликт със студиото. Финансово, постъпленията от трилогията до този момент се изчисляваха в около 2,7 милиарда долара. Е, след възобновяването на сагата, вече с Андрю Гарфийд в главната роля, положението не се оказа чак толкова зле, след като първата част донесе близо 760 млн. През 2014 г. излезе и вторият епизод, а цифрите също се оказаха много, много прилични.

5. „Капитан Америка: Завръщането на първия отмъстител“

Комиксите на Марвел винаги са успявали да грабнат широката публика, независимо от това до каква степен кино студията преекспонират с тях. Не е изключение и поредицата за „Капитан Америка“, макар че ако сме откровени, печалба от едва 370 000 000 за първия филм от 2011 г., реализиран с бюджет от 140, едва ли е кой знае колко впечатляващо постижение. От Paramount обаче решиха да заложат на същата формула и продължението се оказа далеч по-успешно, доказвайки, че понякога и случайността има своето значение.
Приходи в световен мащаб: 714 083 572

4. „X-Meн: Дни на отминалото бъдеще“

И отново комиксова екранизация, макар че този път фактът, че говорим за финала на прочутата поредица, оказа огромно влияние върху успеха на филма. Фентъзи продукцията на Брайън Сингър, разказваща за трудния живот на хората мутанти, остана на косъм от това да влезе в челната тройка на най-печелившите заглавия за 2014 г. Е, не можем да подминем и бюджета от 200 млн. долара, вероятно включващ хонорарите на имена като Хю Джакмън, Джеймс Макавой, Дженифър Лоурънс, Холи Бери и компания.
Приходи в световен мащаб: 746 045 700

3. „Господарка на злото“

Първият опит на Анджелина Джоли да се включи в нестандартна филмова приказка – Beowulf през 2007 г. се оказа провал както за нея, така и за самото заглавие. Съвсем друга обаче се оказа ситуацията през 2014 година, когато прие да изпълни главната роля в мащабната продукция на Дисни – Maleficent, влизайки в образа на най-емблематичната злодейка от „Спящата красавица“, магьосницата Злодеида . Е, магията явно проработи, защото печалбата този път бе повече от колосална, а Анджи затвърди реномето си на един от най-доходоносните актьори в последните години.
Приходи в световен мащаб: 757 752 378

2. „Пазители на галактиката“

Помните ли какво ви казахме за вселената на Марвел?! Е, докато спим спокойни, знаейки, че има кой да бди над нас (независимо, че говорим за банда, включваща миеща мечка, подобен на дърво хуманоид и компания), фактите сочат, че „Пазители на галактиката“ се нарежда на втора позиция сред най-печелившите десет филма за годината. Тук е любопитно да отбележим, че горепосочените герои се появяват за първи път в комиксите на Marvel още в далечната 1969 г., а в киното – явно чак през 2014 г. Смеем да твърдим обаче, че с подобни цифри това е само началото на техните приключения на големия екран…
Приходи в световен мащаб: 771 815 000

1. „Трансформърс: Ера на изтребление“

Майкъл Бей никога не е бил приеман като особено сериозен режисьор, още повече че е познат далеч повече с работата си над редица реклами на Victoria’s Secret, отколкото в киното. Едно обаче нито един от опонентите му не може да отрече – независимо, че нито един епизод на блокбъстър поредицата „Трансформърс“ не би могъл да мине за стойностно заглавие, то всичките са буквално „работилница за пари“. Само предходната серия – Dark of the Moon мина колосалната цифра от 1 милиард долара приходи, а сега и „Ера на изтребление“ повтори постижението, превръщайки се по този начин в най-успешната откъм постъпления продукция за 2014 година(и то без да разчита на кой знае какви имена в каста, изключвайки Марк Уолбърг). Е, какво да кажем за финал, освен че за пореден път роботите на Майкъл Бей потрошиха изцяло световния боксофис

inlife.bg

 

 
 

6 брилянтни роли на Виго Мортенсен

| от chronicle.bg |

Днешният рожденик е известен американски актьор, но освен актьор, малко хорат знаят, че той е и певец, поет, художник и фотограф. Иначе казано – автентичен човек на изкуството.

Носител е на награди „Сателит“, „Британска награда за независимо кино“ и награда на „Гилдията на киноактьорите“. Номиниран е за „Оскар“, „БАФТА“, „Гоя“, два пъти е номиниран за „Златен глобус“ и пет пъти за „Сатурн“.

Този мъж е роден в Ню Йорк на днешната дата през 1958г. Майка му е американка, а баща му датчанин. Прекарва детството си в Аржентина, където баща му е мениджър в птицеферма.Когато е на 11 години родителите му се развеждат и Виго се връща с майка си в Ню Йорк, където се дипломира в университета „Сейнт Лоурънс“. Следващите две години прекарва в Европа, където сменя различни професии – шофьор на камион, продавач на цветя и работник във фабрика, преди да се завърне в Щатите и да се посвети на актьорството.

Мортенсен владее отлично английски, испански и датски, може да говори на френски и италиански и разбира шведски и норвежки.

В галерията може да видите шестте му любими наши роли. А вашите?

 

 
 

Звездите, които никога няма да видим голи

| от chronicle.bg |

Голите сцени в киното са прекрасни, но и много сложни. Често актьори и актриси разказват как, за да излезе една еротична сцена добре на камера, тя изглежда ужасно в действителност.

Някои от звездите обаче отказват да се снимат голи и изтъкват доста добри причини. Някои имат деца и не мислят, че е удачно като родител да се разхождаш гол по екрана, не им харесва естетиката на голите сцени, или просто не е тяхното нещо и не се чувстват удобно.

Част от хората в галерията ни нямат абсолютно чисто досие по отношение показване на малко кожа. Те са там, заради генералната им нагласа към този тип сцени.

 
 

“Гласът на България” Радко Петков с дебютен сингъл

| от chronicle.bg |

Дебютният видеоклип на Радко Петков, победител в четвъртия сезон на „Гласът на България”, прави своята премиера на официалния сайт на шоуто и каналите на bTV Media Group.

Парчето, озаглавено „Ябълката на раздора”, е продуцирано от bTV Media Group, съвместно с “Монте мюзик”. Видеото на Радко ще бъде завъртяно по родните музикални телевизии след неговата втора премиера в каналите на „Монте Мюзик” на 19 октомври.

Първата си самостоятелна песен „Ябълката на раздора” талантливото момче от Троян записва само няколко месеца след като грабна голямата награда от 50 000 лв. и титлата „Глас на България 2017”. Музиката, текстът и аранжиментът са на Владимир Ампов – Графа, треньор в музикалния формат и партньор в „Монте мюзик”.

Radko Petkov_videoclip

Видеоклипът към „Ябълката на раздора” е дело на известния музикален режисьор Павлин Иванов – Bashmotion. Заснет е на три различни места около София в един от най-студените дни на септември.

Любимецът на публиката Кристиан Грънчаров и момчето, което сбъдна мечтите си в „Гласът на България” – Мишо Мишев са другите двама участници от четвъртия сезон на най-успешното музикално риалити у нас, на които bTV и „Монте Мюзик” гласуват доверие, като продуцират за тях оригинален сингъл и видоклип към него. Феновете им ще могат да се насладят на парчетата до няколко седмици.

Radko_videoclip_1

Петият сезон на „Гласът на България” ще се завръне в ефира на bTV през пролетта на 2018 г. От трети до 11 ноември екипът на шоуто тръгва на път, за да търси даровити гласове, които да се състезават за престижната титла „Глас на България 2018”.

Дебютното видео на Радко Петков „Ябълката на раздора“ може да гледате ексклузивно тук.

 
 

Как се купува кола „на сляпо“ или историята на един достоен хондаджия

| от chronicle.bg |

Истинските фенове знаят точно какво искат. И точно затова са истински. Ето една интересна история от първите дни на автомобилният салон София 2017.

Запален млад клиент трябва 6 месеца да чака, за да може да види и докосне колата, която е предплатил. Интересното в случая е, че когато той е капарирал избраницата си, дори не е знаел колко всъщност струва тя.

През месец май тази година младежът влиза в шоурум и иска да купи най-бързата кола с предно предаване, поставила рекорд на пистата Нюрбургринг – новата версия на Honda Civic Type R. Търговците му отговарят, че имат на разположение предишния вариант на бегачката, но за новата няма как да сключат договор, защото все още дори в Европа цената не е обявена – колата ще бъде представена на изложението във Франкфурт, след това ще бъде предоставена на дилърите и чак от есента ще влезе в продажба. А конкретно за нашата страна, това може да се случи чак след като моделът бъде представен на пресконференция в рамките на Автосалон София 2017, което означава от 14 октомври нататък. Младият човек обаче знае точно какво иска и настоява да остави капаро, за да получи още първия екземпляр. След кратка сметка, базирана на цената на предишната модификация, той оставя приблизително 90% от стойността на колата, като цялото плащане да бъде изравнено, когато неговият Type R дойде в България.

Така историята на тази „сделка на сляпо“ завършва с хепиенд в първия ден на софийското автомобилно изложение. Тогава, минути след официалното представяне на колата в Интер Експо Център, той е повикан в шоурума на фирмата в Пловдив, за да види своята красавица. Следва бърза регистрация в КАТ и се очаква до дни младият клиент и Civic Type R най-накрая да се съберат. До момента сключените договори за този супер модел в България са почти 10.

Honda Civic Type-R-1

Еуфорията по най-бързата Honda води до странни търговски практики и на други места по света. Бройките са ограничени, дори и за САЩ, така че дилърствата там са получили само по една кола, независимо колко са поръчали. В едно от тях търговецът е решил, че иска да задържи колата възможно най-дълго, за да могат клиентите да я виждат. Затова е сложил цена, с 30% по висока от реалната и е вярвал, че никой няма да иска да я плати. Е, сгрешил е. Автомобилът е купен на втория ден, въпреки че клиентът е бил ясно уведомен, че плаща свръх цена.

Идеята, макар и без да е постигнала търсения резултат, е била възприета от много представителства на марката в САЩ. Като следствие на този случай, обявените цени на Type R в Щатите си остават с приблизително 30% по-високи. Въпреки това автомобилите не достигат.