Тийн флиртове в мрежата

| от chronicle.bg по Мashable |

Повечето от хората са убедени, че тийнейджърите постоянно флиртуват, пращат си палави съобщения и си уговарят срещи, докато са се втренчили в смартфоните си. Промениха ли наистина социалните медии тийнейджърската романтика?

Изследователският център The Pew в четвъртък разпространи резултатите от последното проучване на тема „Тийнейджърите, технологията и романтичните връзки”. Изследването разкрива как американските тийнеййджъри между 13 и 17 години използват технологията в любовния си живот.

„Проучването показва, че виртуалното пространство е част от една много по-обхватна вселена, в която тийнейджърите комуникират, уговарят се за срещи и дори се разделят с партньорите си. Онлайн пространството се използва рядко самоцелно за запознанства и връзка, но пък играе важна роля във флиртуването, ухажването и дори общуването с потенциалните или настоящите партньори”, пише в доклада.

Повечето връзки започват офлайн

35% от тийнейджърите, които вече имат опит във връзките казват, че в интернет контактуват само с хора, които са срещнали на живо. Едва 24% от младежите, участвали в проучването или грубо около 8% от всички тийнейджъри са се запознали с половинката си чрез мрежата.

Докато повечето връзки започват без компютър, социалните медии са основната двигателна сила в последвалия флирт. 50% от младежите заявяват, че след като се запознаят на живо с някой, който им харесва използват социалната мрежа за да установят контакт и да покажат на този човек, че се интересуват от него за нещо повече от приятелство.

Проучването отбелязва,че „дигиталното флиртуване” дава тласък и е нещо като тест „входно ниво” за романтичните младежи. Всичко това, разбира се, зависи и от същността на връзката и опита на младежите със   стратегиите на виртуалния флирт. Или както казва една ученичка , участвала в проучването: „ Ако наистина се вълнуваш от някой, може просто да коментираш под снимката му емотиконка сърчице и да му подскажеш…”.

Тийнейджърите, които никога не са имали гаджета казват, че се чувстват по-добре, когато показват интереса си лице в лице (39%), когато се сприятеляват чрез социалната мрежа (37%) , когато комуникират чрез социалната мрежа (34%) и когато споделят забавни и интересни неща онлайн (31%). Що се отнася до тийнейджърите, които не са новаци в играта, 63% от тях изпращат закачливи съобщения на човека, от който се интересуват, а 23% дори отиват по-далеч, като изпращат секси снимки и видеа на половинката си.

Флиртуването онлайн може да отиде твърде далеч

Четвърт от тийнейджърите изтриват или блокират някой в социалните мрежи, защото флиртуването им идва малко в повече. „Също като възрастните жени, които са обект на по-чест и интензивен тормоз онлайн, така и тийнейджърките са склонни да се почувстват неприятно, когато младежите станат твърде настъпателни”, гласят изводите от доклада. 35% от момичетата са блокирали някой заради напористо поведение. Само 16% от момчетата са направили това.

Въпреки че това изследване не се концентрира върху практиката за изпращане на палави съобщения, предишно изследване на The Pew от 2011 година разкрива, че 2% от тийнейджърите на възраст между 12 и 17 години са изпращали „сексуални” голи или полуголи снимки или видеа на някой, който искат да впечатлят. От друга страна, в проучването от 2011 година се казва, че 16% от младежите са потвърдили, че са получавали подобни снимки.

Новото проучване показва, че тийнейджърите момчета разчитат на социалната мрежа за връзка много повече отколкото момичетата. От всички тийнейджъри, които вече са били във връзка, 65% от момчетата потвърждават че социалната мрежа ги кара да се чувстват по –свързани и и значими в живота на другия. За сравнение 52% от момичетата също се съгласяват с това. 50% от момчетата казват, че се чувстват много по-емоционално свързани с партньорите си чрез социалната мрежа, в сравнение с 37% от момичетата.

Тийнейджърите използват виртуалното пространство за да споделят за връзките си и да изразяват недоволство от партньорите си. 37% от тях правят това така, че всички останали да разберат, че са засегнати. Също така 63% от младежите използват социалната мрежа, за да подкрепят връзките на приятелите си. И тук идва противоречието-  69% от юношите в социалните мрежи смятат, че демонстрирането на връзката онлайн е дразнещо.

 
 

След спектакъла на Red Bull Flying Bach в Зала 1

| от chronicle.bg |

След стотици разпродадени дати из Европа, Северна Америка и Азия, Red Bull Flying Bach гостува и у нас, тази събота, в зала 1 на НДК. трупа от световни шампиони по брейкденс и младата балерина Виргиния Тормакио, очарова близо 1500 зрители. Прекрасната публика бе във възторг от сложните фигури, в съчетание с фугите и на Бах и сложността на интерпретацията на класическата музика чрез брейкденс. Създатели на спектакъла са Кристоф Хагел и Вартан Васил. Балерината, фина и нежна като перце, привнесе още повече красота и изящност, летейки ефирно сред трупа от осем брейк шампиони: Бени Кимото (световен рекорд за въртене на глава (60 завъртания), Бибой Риъл, Бибой Тим, Спайдър, Пънишър, Рейбуум, Лу-Из и Лил Зуу*

За първи път в България, и с последно представление за 2017, съставът Red Bull Flying Bach се наслади на столицата и оцени красивата гледка към Витоша. Там те се спряха, за да се увековечат в снимки с безценната гледка.

„Благодарни сме, че най-накрая имахме възможността да се изявим на българска сцена. Отдавна очаквахме този момент, и фурорът в зала 1 ще остане в сърцата ни завинаги!“ – сподели Майкъл Роузман – Микел – артистичен директор и част от шоуто като брейкденсър от основаването на състава.

„Уау, просто уау, тази вечер усетих, че всички летят с нас в залата и супер много се кефят на тази невиждана смесица на улични танци с класика! Благодаря за незабравимото преживяване“ – бяха думите на Бибой Риъл – роден в Кейптаун и същински брейкър, който олицетворява себе си чрез този танц.

На рояла, бе Вида Калоянова – Хагел, която бе много развълнувана да свири отново пред българска публика „Добре темперирано пиано“* от Й. С. Бах. Тържественото откриване на спектакъла направи Вида, заедно с заедно с колегата си на чембалото. „За мен е много вълнуващо да свиря в родния ми град след близо 30 години като солист. Съпругът ми е много щастлив, че спектакълът гостува в България, откъдето е започнала моята музикална кариера. Тази вечер ще помня винаги! Благодаря на публиката за подкрепата и безбройните аплодисменти!“

„Влюбена съм в българската публика! Иска ми се да има още поне 2 спектакъла в тази прекрасна страна, хората са толкова сърдечни! ”, сподели развълнуваната италианска балерина Виргиниа Томаркио.

Вечерта след успешния си първи спектакъл, Летящите стъпки посетиха столичен клуб в близост до НДК, където се сляха с танцуващите и празнуваха почти до сутринта.

Благодарим за съдействието на организаторите Sofia Music Enterprises за професионализма и съдействието в реализирането на този дългоочакван проект.

 
 

Риана иска от Дейвид Копърфийлд да й върне… девствеността

| от chronicle.bg |

Дейвид Копърфийлд е легендарен магьосник, но не сме сигурно дали дори той може да се справи с една от последните задачи, за които бе помолен.

Световно известният фокусник бе помолен да… върне девствеността на Риана.

„Не се шегувам. Мога да те направя да изчезнеш и да се появиш навсякъде по света. Къде би искала да отидеш и защо?“, казва Копърфийлд на карибската певица.

В интервю за женското списание Elle пък Риана споделя нетрадиционното местоположение, на което е поискала да се пренесе.

„10 минути преди да загубя девствеността си… Ще чакам да изпълниш обещанието си, хаха…“

Най-добрият опит на Копърфийлд с „номера“, доколкото сме запознати ние, се появи в Twitter от официалния профил на магьосника.

 
 

Новите сериали, които вече започнаха!

| от chronicle.bg |

„Young Sheldon“ на CBS е най-гледаният нов сериал тази есен.

Предисторията на „The Big Bang Theory“ има 22,4 милиона зрителя общо – повече от всичките си конкуренти.

Някои от другите сериали, които попаднаха в класацията, са дългоочакваният „The Good Doctor“ и още по-дългоочакваният (11 години) „Will & Grace“

Ето и останалите:

 
 

Невероятната истoрия на 20th Century Fox

| от chronicle.bg |

През 1987 година Fox стана първата телевизия, която предизвика ABC, CBS и NBC.

 

През 1935 година холивудските филмови студия Fox Pictures и 20th Century Pictures се сливат и по-късно стават една от най-доминиращите компании в шоу бизнеса – 20th Century Fox. Първоначално финансите на компанията растат колебливо през 60-те и 70-те, но се стабилизират през 1977, когато тя пуска най-печелившия филмов франчайз в историята: Star Wars.

С добри банкови сметки Fox излиза на пазара и бързо е купена от двама милиардери – Марвин Дейвис и Марк Рич. Един от новите собственици обаче има проблеми и то какви!

През 1985 година Рич напуска САЩ, защото се разбира, че е правил незаконни сделки с Иран по време на кризата със заложниците от 1980, а също така и че дължи 100 милиона долара данъци (Забавен факт: тогавашният президен Бил Клинтън помилва Рич часове преди да напусне длъжността на президент през 2001 година). Оставен сам и с огромно филмово студио Дейвис дава компанията на News Corporation собственост на австралийския магнат Рупърт Мърдок.

Мърдок наема бившия вицепрезидент на ABC Бари Дилър за шеф на 20th Century Fox. Дилър е телевизионен човек, откривател на снимането на филми специално за телевизията и по-късно помогнал за създаването на сериали като „Taxi“ и „Cheers“. Неговите плановете не са студиото да снима филми, а да стане нов телевизионен канал. И получава зелена светлина.

Въпреки че News Corp. има достатъчно пари да налее в новия канал, Мърдок не иска да атакува трите големи телевизии директно в прайм тайма, когато излъчват най-силните си програми. Затова първото предаване на телевизия Fox е „The Late Show With Joan Rivers“, излъчено на 9 октомври 1986 година, в 23:00 часа.

То не е особено успешно, но поставя телевизията в публичното пространство и до пролетта тя вече е готова за превземане на праймтайма. Започва плахо като излъчва само две програми в неделя, най-малко гледаното време тогава. На 5 април 1987 година, в 20:00 започва първата от тях – „Married…With Children“. След него, в 20:30 идва „The Tracey Ullman Show“ – модерно вариате предаване. И двете постигат успех – „Married…With Children“ има 11 сезона, а „The Tracey Ullman Show“ само 4, но сегментът с анимацията продължава да се излъчва и след него, та до днес, като става един от най-великите анимационни сериали в историята – „The Simpsons“.

След първата неделя Fox започва да добавя ново предаване всяка неделя, докато изгражда програма от 3 часа. Първо е едночасовата полицейска драма „21 Jump Street” с Джони Деп, следват комедиите „Mr. President“ и „Duet“.

Програмите за останалите дни от седмицата също се пускат по подобен начин. Събота – след 3 месеца, през юли 1987, понеделник се запълва през 1989, вторник и петък – през 1990, а програма за цялата седмица има през януари 1993.

Но въпреки че Fox има популярни предавания, телевизията все още не получава заслуженото уважение от другите ТВ канали. Поне до 1994 година, когато успява да купи правата за излъчване на National Football League. Телевизията дава повече пари от CBS, която излъчва мачовете от 1952.

През 2003 Fox става най-гледаната телевизия, основно заради хитовото риалити „American Idol“.