Тъжният живот на гърците

| от |

Screenshot_2

Репортажът е излъчен по Дойче веле

Гръцката икономика постепенно се съвзема от кризата. Положението на обикновените гърци обаче остава критично – заплатите са намалели с 40%, а всеки четвърти е безработен. На мнозина им се налага да живеят в… каравани.

Вана Хиоти е собственичка на къмпинг в Кинета, на 60 км западно от Атина. Тя разказва, че от половин година насам в къмпинга идват не само туристи, но и все повече хора, които се нуждаят от помощ. „При нас идват гърци, които вече не могат да плащат наемите си или пък са загубили жилищата си. През лятото дойде една двойка – жената беше бременна, а мъжът бе в инвалидна количка. Няма как да не помогнеш в такава ситуация. На много от курортистите не им харесва, че предоставяме на нуждаещите се безплатно каравани за пренощуване, но какво друго можехме да направим? Нямаше как да отпратим хората“, разказва Вана Хиоти.

Кристос Романос е един от тези, които са намерили убежище в къмпинга – собствениците са му предоставили една стара каравана, която е напълно достатъчна за малкото му вещи. 60-годишният музикант живее в караваната от седем месеца насам.

„Никога не съм предполагал, че ще ме сполети такъв кошмар. В продължение на години бях добре финансово – изнасях концерти по седем пъти в седмицата, имах жилище в Атина. Изведнъж обаче настъпи кризата и ние, музикантите, бяхме първите, които тя повали. Днес вече изобщо не се надявам да си намеря работа – кой работодател би искал да назначи един 60-годишен музикант?“, споделя Кристос Романос.

Без помощта, оказана от собствениците на къмпинга, Романос не би могъл да се оправи – днес той няма възможност нито да изплаща жилище, нито пък да плаща наем. Сега за първи път ще му се наложи да прекара зимата в каравана. Той обаче няма да има възможност да я отоплява. „Зимата определено ще бъде трудна – тъй като влажността на въздуха тук е много висока. Мога да издържам на жегата, но не и на студа. Все някога обаче зимата ще свърши. И отново ще настъпи пролет“, казва 60-годишният грък.

След една година Романос ще започне да получава пенсия – 350 евро, което все пак е нещо. От този момент нататък най-вероятно ще може и да плаща за старата каравана, в която живее. Ако зависеше от собствениците на къмпинга, те биха предоставили място за живеене на всички нуждаещи се.

„Но за съжаление това е невъзможно“, казва Вана Хиоти и добавя: „В крайна сметка моето семейството трябва да се издържа от къмпинга.“

Тя се опасява, че през следващите месеци броят на хората, търсещи помощ, ще нараства. Най-вече тогава, когато правителството възприеме изискванията на Тройката (МВФ, ЕК и ЕЦБ) за по-лесна принудителна разпродажба на търг на имотите.

„Когато това бъде приложено, много хора ще изгубят жилищата си. Но на колко от тях можем да помогнем? Все пак не сме благотворително дружество, а фирма. Когато обаче тези мерки бъдат приети, съм сигурна, че ще настъпят още по-тежки времена“, казва Вана Хиоти.

 
 

Никита Михалков е вечният гений на руското кино

| от chronicle.bg |

Никита Михалков е най-известният жив руски режисьор и сред гениалните европейски режисьори. Филмите му са признати за световни класики, които подобно на Чеховите пиеси, могат да бъдат гледани по всяко време без да губят актуалност. Защото човешките копнежи са константи във всяка една епоха. А гениалните творци улавят тези копнежи в изкуството си и то става вечно.

Това правят Шекспир, Молиер, древногръцките философи, Чехов, Тенеси Уилямс … това прави и Никита Михалков. Разказвач на истории, познавач на човешката душа, смешен, сериозен, той може да бъде всичко. Филмите му са като старите албуми в къщата на баба ви. Те са интимните съкровища, към които от време на време се връщаме, за да си дадем равносметка, да си припомним кои сме, да потърсим обичта, която ни липсва, но поради тленността и течението на времето няма да усетим повече.

Никита Михалков е роден на днешната дата преди 72 години. Роден е в знатен дворянски род, бунтар от дете, той решава да се посвети на света на киното. Първият му успешен филм е за звезда от нямото кино, която избягва от Москва по време на Октомврийската революция, за да снима филм на брега на Черно море, надявайки се че кошмарът скоро ще приключи.

Филмът много точно описва напразните надежди на интелигенцията, която е длъжна да приеме суровата реалност. Оттогава той се превръща в галеникът на Руската култура. И има защо. Този творец се доближава максимално до Чеховия образ – такъв, който ни показва колко глупаво живеем и какви нетрайни химери са всичките ни стремежи и желания.

Ние ви предлагаме да си пуснете някои от нашите любими филми на Никита Михалков. Внимавайте как ги гледате – под повърхността се крият големи богатства.

 
 

Режисьорът Джеймс Тобак беше обвинен в сексуален тормоз от 38 жени

| от chronicle.bg, БТА |

Американският режисьор и сценарист Джеймс Тобак, който бе номиниран за „Оскар“ за най-добър сценарий за филма „Бъгси“, е обвинен в сексуален тормоз от 38 жени.

Според в. „Лос Анджелис таймс“ обвиненията към Тобак са отправени от млади мимичета, най-вече студентки, колежанки и ученички, които той срещал по улиците и в паркове в Ню Йорк. Тобак завързвал разговори с тях и им обещавал да ги направи холивудски звезди. Момичетата уверяват, че по време на прослушванията станали жертви на сексуални посегателства от негова страна.

Нито едно от тях не се е оплакало в полицията. Тобак отхвърли всички обвинения. Той заяви, че никога не се е срещал с тези жени, а ако случайно някога ги е срещал, не ги е запомнил. Тобак отбеляза също, че през последните 22 години е било физически невъзможно да се държи по описания от въпросните жени начин, защото има диабет, а и сърдечни увреждания, които изискват приемане на лекарства.

72-годишният Тобак е работил като режисьор, сценарист или продуцент над повече от 10 филма, сред които „Черно и бяло“ (1999) с Робърт Дауни младши и Клаудия Шифър и „В опасност“ (1983) с Настася Кински. Първият му сценарий е за филма „Комарджията“ (1974) с Джеймс Каан. През 2014 г. беше заснет римейк на същия филм с участието на Марк Уолбърг и Бри Ларсън.

Тобак е също режисьор и сценарист на „Свалячът“ (1987) с Робърт Дауни младши и Моли Рингуолд, „Две момичета и едно момче“ (1998) с Дауни младши и Хедър Греъм. Той засне документалния филм „Тайсън“ за боксьора Майк Тайсън.

 
 

Кейли Куоко зарадва феновете си с голо видео

| от chronicle.bg |

Кейли Куоко зарадва феновете си и всички почитатели на женската красотата с видео, което сама заснема в гримьорната.

По някаква причина звездата от „Теория за Големия взрив” решила, че докато се преоблича, е перфектно време да извади телефона си и да заснеме видео.

Ние, лично, одобряваме.

В официалния си профил в Instagram – @normancook, Куоко рядко пуска толкова секси снимки или видеа, но за наше щастие, най-големите й фенове често запълват тази празнина.

Вижте някои от тях в галерията горе.

 
 

Дженифър Анистън пусна парфюм във формата на сълза

| от chronicle.bg по БТА |

Дженифър Анистън заяви, че новият й парфюм Chapter One е вдъхновен от тийнейджърските й години.

48-годишната Анистън, прочула се с превъплъщението си в образа на Рейчъл Грийн в сериала „Приятели“, разкри, че съдържащото благоуханието стъклено шишенце с форма на сълза е повлияно от парфюмите на майка й Нанси.

„Това е женски микс с флорални, цитрусови и горски нотки, който е пленителен и същевременно достъпен – каза тя пред сп. „Пийпъл“. – Формата на сълза е вдъхновена от тийнейджърските ми години, когато вниманието ми бе привлечено от шишенцата с парфюми на майка ми.“

Актрисата освен това довери, че в тийнейджърските си години плескала лицето си с много грим, но по-късно променила вижданията си и сега смята, че красотата е вътрешна.

„Имаше години, в които използвах много грим, но по-късно си дадох сметка, че за мен красотата не е свързана толкова с косата и грима ми, колкото с това как се чувствам отвътре“, отбеляза Дженифър.

Това все пак не означава, че Анистън не използва козметика – тя предпочита розов лак за нокти и продуктите за красота на Шарлот Тилбъри.