Startup Weekend Sofia – Без много приказки, действайте!

| от |

Предстои петият Startup Weekend Sofia и общо седми за страната ни след тези във Варна и Пловдив. Той се провежда в много специално време. В седмицата от 15 до 22 ноември по целия свят ще се случат общо 200 Startup Weekend-a. Това са една четвърт от общо 800-те събития за цялата 2013!

Тази натоварена седмица носи името “Global StartUP Battle”.

Първата и най-престижна битка е тази на “Шампионите” – първите два отбора от всяко местно събитие (общо 400 отбора) ще се борят за вниманието на компетентно жури от Google, AOL и други технологични гиганти. В процеса Google ще покрие събраната сума (до $20 000) от отбора победител в кампанията му в платформата за crowdfunding – Indiegogo. Така отборът ще има общо $40 000 да продължи с развитието на идеята си, което е и целта на Startup Weekend. Трима от отбора победител ще летят до San Francisco с полет и настаняване, поети от Google.

Утешителната награда за класиралите се на второ и трето място е финансиране до $10 000 – или общо $20 000 от Google и Indiegogo и отново полет за до трима от екипа до Сан Франциско и Googleplex-а.

Втората битка е за онлайн търговците. Всеки отбор, независимо дали е победител в уикенда или не, стига да има идея, която може да бъде реализирана посредством онлайн магазин – продажба на различни стоки, книги, услуги може да се бори в битката спонсорирана от BigCommerce.com

Победителите в тази битка получават полет, настаняване и храна, както и кола под наем в Остин, Тексас. Допълнително BigCommerce осигуряват и четири билета за интерактивния фестивал SWSW (South by SouthWest) както и едногодишен лиценз за платформата им, менторство и ценни съвети.

Последната битка, в която отново не е необходимо да си победител в местната надпревара е тази за жените. Ако отборът се е сформирал в следствие на идея предложена от жена или е съставен в поне 50% от жени, или пък ако лидерът е жена, то той се класира за надпреварата, спонсорирана от Кока Кола.

Производителят на напитки осигурява до $10 000 за полети до централата на Кока Кола в Атланта, както и менторство и дългосрочна помощ по инициативата #5by20 – подкрепа за 5 милиона предприемача по земното кълбо до 2020!

Startup weekend Logo big

Как протича състезанието:

След финала на уикенда отборите имат 24 часа да заснемат и изпратят едноминутно видео, в което да разкажат следните неща:

а) проблемът, който решават

б) реализираният прогрес по време на уикенда

в) информация за отбора

На 26-ти Ноември започва публичното гласуване. Всеки, който има e-mail адрес може да гласува за своя фаворит. На 6 Декември приключва публичното гласуване и 15-те отбора събрали най-много гласове във всяка категория преминават към гласуването на журито. Журито избира победителите и предоставя обратна връзка на всички финалисти.

Победителите ще бъдат обявени на 12 Декември.

За повече информация и регистрация – уебсайта на събитието :

http://sofia.startupweekend.org/

А първите петима от вас, които се регистрират с кода : chrtogo, получават 25% отстъпка.

Какво се случва обаче с идеите и екипите след StartUP Weekend?

Отговор на тези въпроси идват от три ключови лица в досегашните издания :

– Дарин Маджаров – основател на най-популярния образователен сайт в България Уча.се и лидер на екипа на MatheMania, днес вече популярно приложение в най-големия български Android AppStore – VIVA Apps.

- Николай Василев – лидерът на Talkie – и победител в StartUP Weekend Mobile.

- Атанас Райков – мениджър мобилни продукти и услуги с добавена стойност във VIVACOM. Атанас бе член на журито на StartUP Weekend Mobile и изигра ключова роля в превръщането и шлифоването на грубите идеи зад MatheMania и Talkie в завършени продукти.

Ето какво казаха те :

Атанас:

“Това, което ни впечатли и при двете приложения беше ясната идея, добрата й реализация и хубавия дизайн. Екипите, които стоят зад двата проекта също много ни харесаха от гледна точка на желание, организираност и амбиция да създадат добър краен продукт.”

Освен това важно за нашето решение беше, че приложенията са насочени изцяло към български потребители, както и че имат и социална насоченост с оглед на фокуса им към образованието.

Във VIVACOM силно вярваме, че образованието в България през следващите години би могло сериозно да бъде трансформирано с помощта на новите технологии и имаме желание да подпомагаме и други подобни проекти в областта.

И от двата екипа имаме много добри впечатления като веднага след Startup weekend-a, на който те бяха сред победителите, ние си организирахме срещи, на които обсъдихме как можем да ги подпомогнем. Всеки от екипите имаше нужда от различна подкрепа, като към нея предоставихме и допълнителна такава. По време на разработката и на двата екипа дадохме достъп до множество тестови устройства, за да могат те да са сигурни, че приложенията им ще работят отлично върху най-продаваните в момента телефони и таблети на пазара.

След като те бяха готови ние направихме маркетингова кампания, която включваше SMS съобщения до нашите клиенти, страница в няколко от нашите месечни каталози в тираж над половин милион копия, включихме ги в книжките, които раздаваме в нашите магазини на всички клиенти с Андроид телефони, както и направихме секции за тях в нашия корпоративен уебсайт.

За старта на MatheMania направихме събитие в Априловата Гимназия в Габрово, на което осигурихме екип за снимките, мобилен Интернет и тестови устройства, чрез които бе проведен първия онлайн турнир по математика в България. За наша радост, турнира и MatheManiа получиха широко отразяване от българските медии, а за Дарин, като възпитаник на гимназията, състезанието имаше и сантиментална стойност.

Като резултат от нашето партньорство до този момент и двете приложения се радват на голям интерес в нашия портал VIVA Apps и тяхната популярност продължава да расте. За няколко месеца MatheMania има повече от 60 000 изиграни игри и броят им продължава да расте и в момента.

Плановете ни са да разрастнем партньорството след нова година, когато ще можем да им предложим възможност за предлагане на платени функции директно чрез нашия билинг и ще се заемем с още по-сериозна рекламна кампания на всички приложения, които го използват.

 

Стартъп Уикенд от тази година се провежда не само в София. В началото на лятото се състоя първият Startup Weekend Varna. Победителят в състезанието, Wondermail, наскоро получи финансиране от Eleven и продължава успешно развитието на проекта. Magin, както в момента се казва проекта представлява приложение за iOS което обещава да разреши проблемите, които всички ние имаме с проверката и организацията на електронната поща. Прототипът за приложение, сътворен от 16 годишен дизайнер в рамките на 54 часа на Startup Weekend Varna впечатлява инвестиционния фонд и решават да подкрепят идеята.

Преди не повече от месец бе първия Startup Weekend Plovdiv. Изненада за журито беше невероятните идеи, силните екипи и отличните презентации на тимовете. Победителят във формата е FitSit – идея, която цели да помогне на хората, които прекарват ежедневието си на офис стол да запазят ергономична стойка. Това се постига със помощта на специален сензор, който се монтира в стола, и приложение за мобилен телефон, който прихваща сигнала от сензора, обработва информацията и предупреждава когато стойката е неправилна.

А приложенията? За какво служат те?

Николай :

Тalkie помага на децата да научат чужд език посредством картинки и систематично повтаряне на думата – първо от страна на телефона, после от детето.

Освен мен програмист е и Калин Цветков, а Мая Банкова е нашия дизайнер. Мая е и един от учредителите на първата и най-голяма организация за подпомагане на предприемачеството у нас – Фондация StartUP. В течение на времето Калин напусна екипа

Дарин :

MatheMania е първата в света игра по математика в реално време и с реални хора. MatheMania развива не само уменията ви по математика, но и как бързо и ефективно да решавате задачите и да вземате решения в ежедневието си, помага ви да се съсредоточавате по-лесно и да бъдете фокусирани.

Аз съм идеолога и бизнес човека в екипа,  Светлана Цонева – дизайнера (за нея това беше втори пореден уикенд), Николай Казмин и Веселина Радева – разработчици, а Катя Тодорова – маркетинг и бизнес развитие. Всички продължават с MatheMania и до днес.

 

А „родените“ в Пловдив и Варна приложения?

Magin е ново поколение мейл клиент за iOS което позволява бързо и лесно да организираш своите съобщения.

FitSit е приложение за iOS, което проследява положението на тялото в седнало състояние и алармира когато стойката е неергономична и би довела до трайни последици и проблеми.

 А ето как изглежда отблизо работната обстановка.

 
 

Любопитни факти за хобитите

| от |

Преди 80 години на днешна дата книгата „Хобитът“ на известния британски писател Дж. Р. Р. Толкин е публикувана за първи път. По случай годишнината в. „Дейли експрес“ предлага няколко любопитни факта за хобитите:

– В средата на 19-и век думата „хобит“ или „хобет“ означава кошница за съхранение на семена за посев или мярка от 2,5 бушела (мярка за зърнени храни).

– В значението, използвано от Толкин, хобит е „строител на дупка“ или „обитател на дупка“.

– Хобит се използва и като прякор на изчезналия човешки вид Хомо флоресиенсис, останки от който са открити на индонезийския остров Флорес през 2003 г. Представителите на вида са били с ръст около 1 метър, необичайно малки глави и мозък с размер като този на шимпанзетата.

– В творбата на Толкин липсват женски персонажи. Единствената жена хобит, която се споменава, е Беладона Тук.

– Според писателя хобитите са били пристрастени към яденето на гъби.

– Хобитите на Толкин, наричани също полуръстове, са високи около 90 сантиметра и имат космати крака, но никога не си пускат бради.

– За първия филм от трилогията „Хобит“ на новозеландския режисьор Питър Джаксън са изработени общо 263 бради.

– За изобилието от перуки в продукцията се е наложило да бъдат закупени 60-80 килограма косми от як – цялото налично по това време количество от продукта във Великобритания.

– Първото португалско издание на „Хобитът“ е озаглавено „Гномът“.

 
 

„То“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Заснетият по едноименния роман на Стивън Кинг и по телевизионната поредица от 90-те „То“ продължава да е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Случващото се в Дери, щата Мейн, със седемте деца и изправилото се срещу тях чудовище-клоун е гледано вече от 47 235 зрители и е събрал 419 335 лева приходи от билетите им за десетте дни на екраните у нас.

Премиерният от миналата седмица български „12 А“, продължение на излезлия през миналата година на големия екран „11 А“, е на втора позиция по зрителски интерес. Историята на учителката по литература Лина, която се сблъсква с нови проблеми в учителстването си, е гледана от 14 312 зрители и има 112 896 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На трета позиция в топ 10 е анимацията „Емоджи: Филмът“, която е от месец на екраните у нас. За това време животът на емотиконите в един смартфон е гледан от 73 188 зрители и има 615 082 лева от билетите им.

Четвърто място сред най-гледаните фими е на екшъна „Бари Сийл: Наркотрафикантът“. Том Круз в ролята на пилота Сийл, който едновременно е бил наркопласьор, трафикант на оръжие и шпионин на ЦРУ, е гледан от 46 464 зрители и е събрал 412 682 лева за месец на екраните у нас.

На пето място е втората премиера от миналия уикенд – екшънът „Американски убиец“, създаден по едноименния роман на Винс Флин за антитерористичния агент под прикритие Мич Рап. През първите си три дни на екраните у нас филмът е гледан от 3 038 зрители и има 28 348 лева приходи.

Шесто място е за анимацията „Крадци на ядки 2: Луди по природа“. Битката на катерицата Сръдльо срещу изграждането на увеселителен парк върху къщичката й е гледана от 7 396 зрители и има 63 985 лева приходи за десетте дни у нас.
Седма позиция е за екшъна „Бодигард на убиеца“. Филмът с Райън Рейнолдс, Самюъл Джаксън, Салма Хайек, Гари Олдман, Христо Петков, Велизар Бинев, в който има много софийски пейзажи, е видян от 19 897 зрители и има 140 948 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

На осмо място е анимацията „Аз, проклетникът 3″, в която Гру и миньоните се справят със злодея Брат. За три месеца на екраните у нас историята е гледана от 184 675 зрители и има 1 587 519 лева приходи.

Девето място е за криминалната комедия „Късметът на Логан“ на Стивън Содърбърг. За десетте дни на екраните филмът с Даниел Крейг, Чанинг Тейтъм, Хилари Суонк е гледан от 4 265 души и има 36 916 лева приходи.

На десета позиция е анимацията „Героите на джунглата“. Френската история за пингвина Морис е гледана от 8 340 зрители и има 60 241 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

 
 

The Prodigy ще издадат нов албум

| от |

Групата „Продиджи“ подписа договор за нов албум с британската звукозаписна компания Би Ем Джи, съобщи Контактмюзик. Компилацията ще излезе през 2018 година.

Изпълнителите на хита Firestarter, Лиъм Хаулет, Кийт Флинт и Максим, са развълнувани, че се присъединяват към марката на звезда, като Кайли Миноуг и по техни думи нямат търпение да започнат работа по албума. Предишната им издадена тава е The Day Is My Enemy от 2015 година.
The Prodigy са една от групите, които имат собствено звучене и с основание могат да твърдят, че са сред архитектите на съвременната музика.

„Радостни сме, че имаме възможността да издадем един от несъмнено най-важните записи за 2018 година“, каза изпълнителният вицепрезидент Корда Маршъл от музикалната компания.  За новия си албум триото ще предложи на феновете „яростно“ звучене.  „Гневът е енергия“, това е част от текст, който винаги е отеквал в мен“, казва Лиъм.

Очакваме новия албум!

 
 

Хляб, любов и… София Лорен!

| от |

„Сексуалността не в това как изглеждаш, а в начина, по който се чувстваш.“ София Лорен

Помните ли онази сцена в началото на Pane, amore e… („Хляб, любов и…“, 1955 г.), когато непознатият новодошъл идва в селцето. Посреща го Тя. Темпераментната продавачка на риба, която вика, крещи и обижда всички. Върви към него с размъкната блуза, съвсем обикновена пола, рошава прическа и в ръката си носи поднос с риба. Пълна селянка. Буквално и преносно. Историята е подобна във „Вчера, днес и утре“ – София отново играе селянка, която е принудена да ражда деца, защото докато е в майчинство не може да я вкарат в затвора. Така че си представете как се влачи по улиците бременна или как крещи „Английски, американски, швейцарски“, на сергията за цигари. Да. Пак е красива, нали?

София Лорен е стопроцентова жена. Жена, след която не можеш да не се обърнеш. Жена, след която ще обикнеш облите форми. Тя е легендата, която ни научи какво е да излъчваш сексапил – такъв в огромни количества. Тя научи жените как да бъдат жени, на какво да залагат. Показваше къде се крие красотата, а на мъжете казваше колко са скучни и как няма да я имат.

Тя е актрисата на европейското кино. Киното на Европа няма друга чочарка (жена от областта Чочария, препратка към едноименния филм с нейно участие), нито друга такава звезда, която да обединява в едно тяло талант, визия, секс, достойнство и елегантност.

На днешния ден иконата на италианското кино, София Констанца Бриджида Шиколоне навършва 83 години. Ние млъкваме и си пускаме някой неин филм. Горещо ви съветваме да направите същото – изберете своето заглавие от галерията горе. Току виж към вас се зададе мръсна и груба продавачка на риба, която да ви донесе хляб, любов и…

ПП: Не описваме филмите, защото София няма нужда от описание