Стартира Петата международна среща на туроператорите в Пловдив

| от |

В периода 27 ноември – 01 декември 2014 год. градът на тепетата ще посрещне чуждестранни и български туроператори и медии, с цел популяризирането на България, гр. Пловдив и региона като конкурентноспособни туристически дестинации, подходящи за целогодишен туризъм.

Участници от над 90 туристически от организации от три континента ще вземат участие в Петата международна среща на туроператорите, която започна вчера в гр. Пловдив в присъствието нa министърa на туризма Николина Ангелкова, кметa на община Пловдив инж. Иван Тотев, представителя на администрацията на гр. Шън Джън, Китай г-жа Янг и г-н Ерик Лейдън – вицепрезидент на GTI. Събитието се организира от Община Пловдив чрез Общинско предприятие „Туризъм“, съвместно с Министерството на туризма и има за цел да популяризира България, гр. Пловдив и региона като конкурентноспособни туристически дестинации, подходящи за посещение целогодишно.

„Срещите на туроператорите вече дават реални резултати и това се вижда в нарастващия брой участници и все по-големия интерес от страна на туроператори, които не са познавали Пловдив до момента.“ – каза кметът на Пловдив инж. Иван Тотев и допълни: „Амбициозната задача, която стои пред нас, е развитието на културния туризъм, затова община Пловдив не спира да прави сериозни инвестиции в културно историческото наследство на града. Очакваме до края на годината Пловдив да отбележи 10% ръст на туристите.”

От своя страна министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че през този зимен сезон се очаква около 4%  ръст на туризма в страната. Предстои да се изготви регистър на туристическите обекти и атракции в цялата страна, който да бъде публикуван на страницата на Министерството на туризма.

В Петата международна среща на туроператорите акцент е събитийният туризъм. Представители на медии и туроператори от България, Великобритания, Китай, Русия, Турция, Грузия, Италия, Унгария, Македония, Черна гора, Гърция, Мароко, Индия, Сърбия, Румъния, Франция и други държави ще се включат в работни срещи и презентации. Културно-историческото наследство на града ще бъде представено в рамките на два информационни тура. Държавна опера – Пловдив, съвместно с Ансамбъл „Тракия“ и други формации ще представят специално режисирания музикален спектакъл „На сватба в Стария Пловдив“. Във фокуса на есенното издание на форума ще бъде и фестивалът „Дефиле на младото вино 2014”.

В последните години Пловдив успешно се развива като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм. По последни данни  градът бележи най-добри резултати в развитието на туризма спрямо останалите градове в България със среден показател от 18,64%, който включва  реализирани нощувки, посетили туристи и приходи от нощувки. За първото 9-месечие на тази година данните сочат устойчив ръст по много от показателите. Увеличаването на реализираните нощувки е общо с 14,07%, спрямо първите 9 месеца на 2013г. Туристите, посетили Пловдив бележат ръст от 7,81% , а  приходите от реализирани нощувки са се увеличили с 34.04 % спрямо 2013г. Тези ръстове се дължат на успешното популяризиране на Пловдив като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм.

Спечелената титла „Европейска столица на културата за 2019г.“ и всички стартирали проекти и събития, както и предстоящата богата културна програма, , ще осигурят устойчив ръст на туристите и през следващите години. Многобройните събития и международни фестивали осигуряват постоянен поток от български и чуждестранни посетители. Пловдив е избран и от специализираното издание Lonely Planet като шестият най-добър град в света, който трябва непременно да бъде посетен през 2015-та година.

 
 

Наградите Emmy 2017: мъжките тоалети, които ни отвяха главата

| от |

Ако сте очаквали скандални облекла, много открита плът и футуристични модни визии на церемонията по връчването на Наградите Еми преди два дена, ще сте останете разочаровани.

И мъжете, и жените се появиха на червения килим облечени както подобава за събитие от такъв характер. С изключение на няколко известни личности, които биха могли да се справят по-добре, всички останали поне бяха премерени.

При жените цветните принтове, изрязаните части в областта на гърдите или корема, ефирните материи и широките в долната част рокли бяха сред общите елементи. Мъжете бяха заложили на традиционните тъмни цветове.  И  все пак онези, които си  бяха позволили да заложат на по нестандартни тоалети, се откроиха най-много.  При някои става въпрос само за един аксесоар – акцентът, който завършва тоалета.

Ние спираме да анализираме и оставяме на вас да се насладите на най-открояващите се мъжки тоалети от снощи. Независимо дали бихме ги носили, едно е ясно – притежателите им заслужават адмирации за добрия вкус.

 
 

Най-романтичният жест за съвременните жени е храната за вкъщи

| от |

Мъже, ако искате да спечелите сърцето на дамата, забравете розите и шоколада. Оказва се, че в представите на съвременните жени най-романтичният жест е да получат храна за вкъщи, пише в. „Дейли стар“, позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания.

За никого не е тайна, че представителките на нежния пол обичат да бъдат обсипвани с внимание – до такава степен, че близо две трети от тях биха изневерили на партньора си, ако се почувстват пренебрегнати от него.

Същевременно според британците галантността изглежда е мъртва – внушителните 90 процента от тях смятат, че партньорите им не са романтични.

За да установи каква все пак е съвременната представа за романтичен жест, сайтът Ваучър коудс про е направил допитване сред 1241 дами. Водещият отговор е изненадал авторите на проучването. Съдейки по него, пътят към сърцето на модерната жена минава през стомаха – 27 процента от участничките в анкетата са отговорили, че мъжът може да ги спечели, ако им поднесе храна за вкъщи.

Като потвърждение на това, че съвременните дами нехаят за големи жестове идват и следващите два отговора. Гледането на телевизия у дома, посочено от 23 процента от анкетираните жени, е второто най-популярно романтично нещо, което могат да правят партньорите заедно. На трето място с 15 процента е дългата разходка.

Класическите романтични жестове – букет и вечеря в изискат ресторант, съвременните жени поставят едва на четвърто и пето място, съответно с 13 процента и 11 процента.

Внушителните 90 процента от участничките в допитването признават, че за да се прояви като романтик, партньорът им не трябва да пести средства.

„В наши дни според някои хора романтичните жестове са евтини и смешни. Други обаче не могат без тях. Изненадващото обаче е, че според мнозинството дами романтиката има паричен израз, при положение, че част от жестовете, които смятат за най-галантни, са напълно безплатни“, казва говорителят на Ваучър коудс про Джордж Чарлс.

 
 

Джеймс Кромуел беше обвинен за участие в протест

| от |

Актьорът Джеймс Кромуел беше обвинен за хулиганство и влизане без разрешение в чужд имот за участието в протест срещу използването на косатките за шоу на „Морски свят“ в Сан Диего.

Обвинението може да означава 90 дни затвор или глоба до 400 щатски долара.

Кромуел, който беше номиниран за награда „Оскар“ за ролята на фермера във филма „Бейб“, е казвал, че предпочита да лежи в затвора, вместо да плаща глоби. Той е на 77 години.

Актьорът протестира по време на шоуто „Среща с косатките“ в края на юли, като застана с още шестима други активисти пред публиката, облечен с тениска с надпис „Морски свят“ е гаден“. След това Кромуел каза през мегафон на публиката, че „Морски свят“ осъжда косатките на преждевременна смърт.

 
 

Другите войни освен войната на пътя

| от |

Войната на пътя ни е любимата война. Въпреки че е инцидентна, защото никой не иска реално да се блъска в нищо, да убива и да рискува себе си, което не я прави точно война.

Никой не сяда зад волана с идеята за целенасочена сеч. Е…освен ако не е някой, който е тръгнал да наказва неверниците. Освен това има къде-къде по-интересни войни, които остават ненаречени войни, а заслужават дори повече тази квалификация от тази по пътищата.

Войната в класната стая, например, е една прекрасна война! Има така необходимата за една война взаимна омраза между двете страни. Когато човек изпреварва на завой в насрещното, той не мрази идващия насреща ТИР. Каква война е това! Виж, учителите и учениците се ненавиждат кръвно, както трябва – със страстна, почти нацистка омраза. Административно доминиращата  страна нарича учениците „цигани“; съпротивата обаче отговаря с дървени колове. Война бе, война. Айнщайн май беше казал (по повод изобретяването на атомната бомба, ако не се лъжа), че не знае третата световна война с какво ще се води, но четвъртата ще е с пръчки и камъни. Еми, ето.

Войната в интернет. Тя е едновременно между съседи и между всички хора на света – тя е и Междусъюзническа, и Световна. Разбира се, основният продукт на спорадичните битки в интернет са накърнените достойнства и изобличените хомосексуални. Следващият по значение удар е икономически. Да речем, че искате да продадете Форда си (което е напълно разбираемо, ако имате Форд). Поствате обява с данни и снимки на колата в някоя от групите Купува/Продава във фейсбук. Точно след 5 наностотни се появява първият коментар, в който компетентно лице обяснява как вашият форд е разплетена кошница, не си заслужава парите, а вие сте тъп човек. Това застрашава вашето скромно търговско намерение и вие изпитвате нужда да направите кризисен пиар. Но вместо с факти, отговаряте на коментара с еквивалентен език, на огъня с огън. И ето ни война, от която в крайна сметка резултатът освен накърнени достойнства и изобличени хомосексуални, е и един непродаден Форд.

Войната на работното място, когато от понеделник до петък, от 9 до 6, работодателят и работникът гледат да се прецакат. Това става предимно по малките фирми, които наемат неквалифициран или нискоквалифициран персонал. Веднъж на един съсед мащехата му (текстът в тези скоби ви дава секунда да си го представите) маркира на касата на Фантастико 15 кисели млека вместо 1. Накрая се оказа, че тя трябва да плати 14-те допълннителни. Защо – не знам. Но ето такива подобни сражения се случват ежедневно на бойното поле наречено офис.

Това са само част от истинските войни, приятели. Войната по пътищата не е война, защото там хората умират заради характера си. Войната по пътищата е природно бедствие.

В другите битки индивидуалният войник има в много по-голяма степен думата да отиде ли на война или не. Не умират хора веднага, но след боя всички се чувстваме като ветерани.