София отново е столица на уискито

| от |

За трета поредна година София се превръща в столица на уискито и събира ентусиасти, любители и колекционери на алкохолното питие под един покрив на „Уиски Фест София 2014″, предаде репортер на БГНЕС.

Ирландско уиски, американски бърбън и шотландски скоч си дадоха среща в един от столичните молове и ще посрещат желаещи да ги опитат три поредни дни – до 2 ноември. Тази година на Уиски феста ще бъдат представени 200 различни вида уискита като общото между всяка една бутилка е, че производителите са се обединили около инициативата „Пий умерено“. Идеята да се ограничи злоупотребата с напитката в ранна възраст.

По време на откриването тази вечер Н. Пр. Джон Бигар, посланик на Ирландия се похвали, че „Родината на дъгата“ е дала уискито на света. „Много съм щастлив да съм на това събитие и да представям страната, която даде уискито на света. Всъщност, то се ражда през 6-ти век в моята родина и така ирландците дават „водата на живота“ на света. (Уиски на ирландски език означава водата на живота – бел. ред.). Уискито в Ирландия има много дълбоки традиции, но това е и едно много модерно питие и хората по целия свят му се наслаждават все повече“.

През последните 10 години продажбата на ирландско уиски се е увеличила с 220%, похвали се още веднъж посланикът и продължи: Сега изнасяме около 62 милиона литра уиски годишно, тоест по 10 литра на ирландец. Голяма част от него идва в България и ние много се гордеем с този факт, заяви Джон Бигар.

Посланикът добави, че родината му има 15 развити дестилерии, а повече от един милиард евро ще се вложат в изграждането на нова дестилерия, което означава, че ще имаме повече от достатъчно уиски, добави той.

Уиски фестът продължава до 2 ноември, а дегустационните щандове и изложението ще посрещат гости в следобедните и вечерни часове. Международните експерти ще бъдат водещи на 28 дегустационни и майсторски класове и ще представят уникални лимитирани издания. /БГНЕС

 
 

Защо американците пишат датите по този начин?

| от chronicle.bg |

В САЩ форматът на изписване на датите започва с месеца, после деня и накрая годината. Тази подредба е доста любопитна и неразбираема за останалата част от света, където йерархията е ден/месец/година. В някои държави като Китай, Корея и Иран, този ред дори е наобратно – година/месец/ден.

В крайна сметка никой не знае защо американците слагат първо месеца. Една хипотеза е, че сравнително често най-важно е да се знае първо месеца, за да се изгради контекст. За нея обаче няма особено силни доказателства. Допълнително объркване внасят честите случаи, в които в един и същ документ авторът изписва датите и по двата начина – американския и стандартния.

Освен да спекулираме с различни версии и причини, не можем да направим много, но поне знаем със сигурност, че това изписване се използва в САЩ, откакто въобще има САЩ.

500px-US-original-Declaration-1776

Един от най-ранните документи, където можем да видим американския начин на датоизписване, е самата Декларация за независимост на Съединените американски щати. Върху нея ясно се вижда „Юли 4, 1776“. Основателите на новата държава са били фенове на този формат, защото можем да го видим и на редица други документи от онова време, включително и на Конституцията, подписана от 38 делегати на „Септември 17, 1787“.

Световният модел обаче също се среща в документи от това време. Въпреки това, до последната четвърт на 19 век Марк Твен предпочита да изписва първо месеца в датата, както и журналистите, отразили потъването на Титник.

Така, бавно, малко по малко, до втората половина на 20 век този метод става стандартен за държавата.

 
 

Звездите, които никога няма да видим голи

| от chronicle.bg |

Голите сцени в киното са прекрасни, но и много сложни. Често актьори и актриси разказват как, за да излезе една еротична сцена добре на камера, тя изглежда ужасно в действителност.

Някои от звездите обаче отказват да се снимат голи и изтъкват доста добри причини. Някои имат деца и не мислят, че е удачно като родител да се разхождаш гол по екрана, не им харесва естетиката на голите сцени, или просто не е тяхното нещо и не се чувстват удобно.

Част от хората в галерията ни нямат абсолютно чисто досие по отношение показване на малко кожа. Те са там, заради генералната им нагласа към този тип сцени.

 
 

Най-гиздавите SUV автомобили на Автосалон София

| от chronicle.bg |

SUV автомобилите отдавна излязоха от калните пътища и влязоха по тесните, софийските улички. В началото това ни дразнеше, но впоследствие чарът на вдигнатите, едри коли ни спечели.

На автосалон София SUV колите доминират категорично. В галерията може да видите най-атрактивните от тях.

 
 

Турция финансира изоставено сръбско летище

| от chronicle.bg |

Турция ще финансира завършването на летище „Morava” в Кралево, централна Сърбия. Това се случва 5 години след като главната сграда е била построена, но не се използва. Новината идва след среща на сръбския министър на строителството, транспорта и инфраструктурата с турския му колега.

Инвестицита е в размер на 10 милиона евро като парите ще отидат за обновяване на пистата на летището. Основният му терминал беше завършен през 2012 година и струва 22 милиона евро, но 2200-метровата писта може да понесе единствено малки турбовитлови самолети.

Президентът на Турция Реджеп Ердоган посети Сърбия тази седмица заедно с министри от кабинета си и делегация от над 100 хора от бизнеса. Той каза, че първата дестинация на обновеното летище “Morava” трябва да е Истанбул. Част от областта Рашка в Сърбия, където се намира Кралево, има близка историческа връзка с Турция и затова се очаква много хора от там да използват локалното летище за полети до Истанбул, вместо това в Прищина.

 

Това са вторите 10 милиона евро, които Турското правителство инвестира в летището. Първите са отпреди 4 години. Вторите щяха да бъдат представени като дарение също по това време, но през октомври 2013 година отношенията между двете страни се усложняват и тогавашният сръбски министър на строителството и урбанизацията отказва дарението. Той заявява, че държавата сама ще финансира строежа – нещо, което в последствие не се случва. Миналата година летището в Белград дарява 300 000 евро за ремонта, но те са крайно недостатъчно.

 

Wizz Air скоро каза, че следи развитието на летище „Morava“ и може да го добави към мрежата си, когато то е завършено.

Съоражението се очаква да подпомогне силно локалната икономика, защото се намира между няколко индустриални града и е близо до автомобилния завод Fiat-Zastava. Очаква се и скок в туризма.