Сигнали от неврони скоро ще се притекат на помощ на рекламата

| от |

Тестването на ефекта от реклама, филм или музика върху няколко души, като се изследва мозъчната им дейност, скоро може да стане реалност, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес.

Такова е предизвикателството пред американски учени, които твърдят, че наблюдавайки сигналите от невроните на няколко индивида, могат да предскажат реакциите на по-голяма група хора към телевизионна реклама или сериал. Изследването на учени под ръководството на Яцек Дмоховски от Станфордския университет в Калифорния обхванало 16 доброволци на възраст между 19 и 32 години. Сигналите от невроните на доброволците били непрестанно измервани чрез функционален ядреномагнитен резонанс и електроенцефалограми. От участниците било поискано да гледат епизод от сериала на ужасите „Живите мъртви“, както и поредица телевизионни реклами, излъчени по време на финала за Супербоул – първенството по американски футбол, през 2012 г. и 2013 г. „Мозъчните сигнали“ позволили да се установи, че показаният от участниците интерес е сходен с индекса на Туитър за потребителска удовлетвореност.

В рамките на проучването на ефекта от реклами, излъчени по време на финала за Супербоул, учените открили много сходни реакции сред участниците, които били тествани за най-популярните реклами. „Това разкрива, че предпочитаните от нас стимули са експериментирани по сходен начин“, заяви Дмоховски. Засега обаче сходства са открити единствено в случаите, при които рекламата се е харесала, но не и когато реакцията към нея е била отрицателна. Дмоховски е на мнение, че методът му може да бъде ползван от фирми за маркетингови услуги, но също в света на музиката и сферата на образованието, където качеството на курс на обучение може да бъде преценен върху група студенти. Резултатите от изследването са публикувани в Nature Communications.

С БТА

 
 
Коментарите са изключени за Сигнали от неврони скоро ще се притекат на помощ на рекламата