Shell търси формулата за най-вълнуващо пътуване с четири отбора авантюристи

| от |

Започна набирането на кандидати за “Най-вълнуващото пътуване с Shell V-Power Nitro+”, което ще се проведе през месец септември тази година. Всеки запален пътешественик може да кандидатства за незабравимо пътуване из България с един от четирите звездни отбора, водени от  Вики от „Мастило“, актьорът Башар Рахал, ТВ водещата Мария Силвестър и програмният директор на Дарик радио Косьо Вълков.

С помощта на жури те ще изберат своите спътници сред кандидатите, споделили каква е тяхната формула за най-вълнуващо пътешествие. Желаещите да участват в инициативата трябва да качат снимка и кратък текст за най-хубавото си пътуване в приложение във Фейсбук и да изберат отбора, към който искат да се присъединят.Специално създадената платформа за кандидатстване е достъпна през страницата на сутрешното шоу Дарик кафе на адрес https://www.facebook.com/Darik.Cafe. Крайният срок за кандидатстване е 27 август 2014г.

След като четиримата капитани изберат по двама членове на отбора си, те ще получат задание с начална и крайна точка на пътуването си. Заедно със съотборниците си те ще определят маршрута, местата за спиране и нощувка. Целта на всеки екип ще бъде да направи своето пътуване възможно най-интересно и да спечели най-голяма подкрепа от феновете си. Информация за пътуванията ще бъде споделяна в социалните мрежи, така че приятелите и почитателите на отборите да бъдат информирани в реално време за съставките на доброто пътуване. На базата на гласовете на феновете  ще бъде определен отбор  победител, който с помощта на Shell ще получи ексклузивна  възможност да посети фабриката на Ферари в Маранело, Италия. Всички гласували за любимия си отбор ще вземат участие в седмични томболи с награди ваучери за гориво.

„Висококачествените ни горива Shell V-Power Nitro+, не само подобряват мигновено ефективността на двигателя и подпомагат грижата за автомобила, но са и важна съставка за всяко добро пътуване. Има и други важни елементи, които правят едно пътешествие уникално, като с настоящата инициатива искаме да разберем какви са те за любителите на различни видове пътувания. Вярваме, че ще съберем доста оригинални идеи и изборът на отбора – победител няма да бъде лесен“, сподели Камелия Славейкова, Изпълнителен директор на Shell България.

Предстои да разберем дали участниците ще заложат на предварително подготвен план или на спонтанни решения, дали в колата ще цари тишина или ще бъде озвучена от любима музика, ще предпочетат ли комфорта на първокласните пътища или ще се спуснат в off road приключения.

 
 

Рекорден брой пътници на летище София

| от |

Пътниците, минали през летище София от началото на годината до края на юли са с 42% повече в сравнение със същия период на миналата година. Това прави около 3,75 млн. души като само през юли обслужените пътници са над 611 хил.

Рекордното увеличение не е изненада на фона на засилената конкуренция между двата основни нискотарифни превозвача, които изпълняват полети от и до софийското летище – Ryanair и Wizz air. Ирландската компания Ryanair започна да работи на пълен капацитет през последното тримесечие на миналата година. Така до края на юли броят на пътниците по редовните международни линии е нараснал с една трета в сравнение с година по-рано.

Увеличение с 57 на сто има и по вътрешните линии до Бургас и Варна. От тази година Wizz air възстанови полетите си до Варна. Преди това вътрешните линии се обслужваха само от България ер. Ръст има и на пътниците по чартърни линии – 12% повече спрямо година по-рано. През юли на летище София са обработени общо 1771 тона товарни и пощенски пратки.

 
 

Леонардо ди Каприо ще играе Леонардо Да Винчи в най-новия си филм

| от chronicle.bg, БТА |

Американският актьор Леонардо ди Каприо ще изпълни ролята на италианския учен и художник Леонардо да Винчи в най-новия си филм.

Лентата ще се основава на книгата на американския писател Уолтър Айзъксън. Правата за екранизация на творбата му бяха пуснати на търг, спечелен от филмовата къща „Paramount Pictures“.

В биографичния филм Ди Каприо, освен че ще изпълни главната роля, ще поеме функцията и на продуцент.

Още не е известно заглавието на новия филм, нито кога ще започнат снимките за него. Айзъксън е автор на биографии на куп известни личности сред които личат имената на Стив Джобс, Хенри Кисинджър, Алберт Айнщайн и др.

 
 

Защо по-скъпото вино има по-добър вкус

| от chronicle.bg, БТА |

Изследователи от Германия и Франция са открили защо скъпото вино има по-добър вкус от евтиното, предаде ДПА, позовавайки се на публикация в сп. „Сайънтифик рипортс“.

Причината се в крие в наградната система на мозъка.

„Въпросната система е по-активна, когато пием по-скъпи вина и това съответно се отразява върху възприемането на вкуса им“, обяснява Бернд Вебер от университета на Бон, Германия, един от авторите на изследването, осъществено съвместно с Европейския институт по бизнес администрация (INSEAD) във Франция.

„Сега въпросът е дали можем да тренираме наградната система и да я направим по-слабо податлива на подобни „плацебо“ маркетингови ефекти“, допълва специалистът.

За да разберат защо скъпото вино ни се струва по-вкусно, учените са изследвали със скенер за ядрено магнитен резонанс мозъчната активност на 15 мъже и 15 жени. Участниците в експеримента са били уведомявани колко струва всяко едно вино, преди да им бъде подаден милилитър от течността през маркуч. След това изследваните лица е трябвало да натиснат бутон, за да оценят вкуса на виното по деветстепенна скала.

В действителност напитката е била една и съща, но на участниците са били съобщавани различни цени – 3, 6 или 18 евро на бутилка.

„Както се очакваше, тестваните лица твърдяха, че виното с по-висока цена има по-добър вкус от евтиното“, отбелязва Хилке Пласман от изследователския екип.

Скенерът същевременно е показал, че предните дялове и част от мозъка, известна като вентрален стриатум, за които се смята, че играят роля в наградния процес, са били по-активни при по-високите цени на виното.

„В крайна сметка изглежда, че наградната и мотивационната система ни мамят“, казва Лиане Шмит от изследователския екип.

 
 

Uber и Lyft предизвикаха спад в покупките на автомобили

| от chronicle.bg |

След изследване на навиците на шофьорите в различни градове в щата Тексас, учени от Университета на Мичиган стигат до извода, че хората в големите градове купуват и карат по-малко коли.

Като причина откриват, че с нарастването на популярността на споделеното пътуване, необходимостта човек да притежава собствен автомобил намалява, като това важи с особена сила за големите градове. В тях компании като Uber и Lyft имат пълно покритие и това намалява нуждата от собствено превозно средство – в крайна сметка, превозът е само на няколко клика.

Големият брой коли в големите градове увеличава замърсяването и задръстванията, отделно отваря нуждата от все повече работни места. Според учените, едно от решенията на тези модерни транспортни проблеми се крие именно в разширяване ролята на споделеното пътуване, което ще облекчи натоварването както върху бюджета, така и върху транспортната мрежа и дори върху климата.

Източник: The Verge