Samsung удължава партньорството си с Oлимпийските игри до 2020 г.

| от |

Samsung подписа договор с МОК за „Оборудване за безжични комуникации и компютърно оборудване“, за да разширят продуктовата си категория и да подсилят подкрепата си за олимпийското движение.

Samsung Olympic Partnership through 2020 (1-2)

София – 19 август 2014 г. – Международният олимпийски комитет (МОК) и Samsung Electronics Co., Ltd., световен олимпийски партньор в категория „Оборудване за безжични комуникации“ обявиха подписването на договор за разширяване на партньорството помежду си до Олимпийските игри през 2020. Церемонията за подписване на договора се проведе в неделя, 17 август в Нанкин, Китай – домакин на вторите летни младежки олимпийски игри. На церемонията присъстваха президентът на МОК Томас Бах и Джей Йонгхии Лии, вицепрезидент на Samsung Electronics.

Samsung Olympic Partnership through 2020 (1-1)
“В Samsung се стремим да разпространяваме олимпийския дух чрез нашите иновативни продукти, които дават възможност на всички фенове по света да останат свързани и да споделят вълнението си от олимпийското движение“, заяви Йонгхии Лии, изпълнителен вицепрезидент, Global Marketing, IT & Mobile Division в Samsung Electronics. – “Гордеем се, че разширяваме участието и приноса си към олимпийските игри, тъй като за нас е важно да вдъхновяваме хората чрез емоциите, които стоят зад Игрите и да допринасяме за създаването на едни олимписйки игри, в които има повече смарт технологии“.
Samsung ще бъде официален спонсор на Зимните олимпийски игри в Пьонгчанг през 2018 и в Токио през 2020 в категория „Оборудване за безжични комуникации и компютърно оборудване“. Тази разширена продуктова категория включва смартфони, таблети, лаптопи, персонални компютри и други компютърни елементи, както и принтери.
„Доволни сме, че можем да продължим своето партньорство със Samsung. Средствата, които генерираме по нашите спонсорски програми, директно подкрепят организацията на всички олимпийски игри, както и националните олимпийски комитети, така че спортистите да имат възможност да се подготвят и да се състезават във всяка Олимпиада“, заяви Томас Бах, президент на МОК. – „Samsung подкрепя и провеждането на всички игри чрез осигуряването на водещи безжични телекомуникационни технологии. В допълнение технологиите на Samsung и техния глобален маркетинг ще разпространят ценностите на олимпийското движение до феновете по целия свят“.
Сътрудничеството на Samsung с олимпийското движение започва, когато компанията става местен спонсор на Олимпиадата Сеул 1988. От Зимните олимпийски игри Нагано 1998 Samsung се присъединява към програмата TOP (олимпийските партньори) и става глобален олимпийски партньор в категория „Оборудване за безжични комуникации“. През този период от 26 годишно партньорство с олимпийските игри ролята на компанията непрекъснато се разраства.
С превръщането на мобилните технологии в неделима част от нашето ежедневие Samsung вярва, че със своята продължителна подкрепа ще играе значителна роля в осигуряването на бъдещи иновации при провеждането на Олимпийските игри.

 
 

Mtel ще има ново име

| от |

Мтел ще има ново име, по желание на собственика си Telekom Austria Group. Компанията обявява, че променя стратегията си по отношение на марките и ще въведе единна политика за всички пазари, на които присъства.

Това бе съобщено в официално прессъобщение на австрийския телеком.

Новото име ще бъде A1 – по наименованието на марката в Австрия. Опитът с новото име е въведен първо в Словения и след успешното реализиране, австрийският телеком решава да го приложи и за другите си дружества.

Това са хърватските, сръбски и македонски оператори – VIP, беларуския Velcom и българския Mtel.

Въвеждането на единна марка ще струва 350 милиона евро на австрийския телеком, като това ще засегне финансовите резултати за следващите три години.

Общият брой на клиентите на Telekom Austria Group e 24 милиона души. Приходите на компанията за 2016 година са 4,21 милиарда евро

 
 

Любопитни факти за хобитите

| от |

Преди 80 години на днешна дата книгата „Хобитът“ на известния британски писател Дж. Р. Р. Толкин е публикувана за първи път. По случай годишнината в. „Дейли експрес“ предлага няколко любопитни факта за хобитите:

– В средата на 19-и век думата „хобит“ или „хобет“ означава кошница за съхранение на семена за посев или мярка от 2,5 бушела (мярка за зърнени храни).

– В значението, използвано от Толкин, хобит е „строител на дупка“ или „обитател на дупка“.

– Хобит се използва и като прякор на изчезналия човешки вид Хомо флоресиенсис, останки от който са открити на индонезийския остров Флорес през 2003 г. Представителите на вида са били с ръст около 1 метър, необичайно малки глави и мозък с размер като този на шимпанзетата.

– В творбата на Толкин липсват женски персонажи. Единствената жена хобит, която се споменава, е Беладона Тук.

– Според писателя хобитите са били пристрастени към яденето на гъби.

– Хобитите на Толкин, наричани също полуръстове, са високи около 90 сантиметра и имат космати крака, но никога не си пускат бради.

– За първия филм от трилогията „Хобит“ на новозеландския режисьор Питър Джаксън са изработени общо 263 бради.

– За изобилието от перуки в продукцията се е наложило да бъдат закупени 60-80 килограма косми от як – цялото налично по това време количество от продукта във Великобритания.

– Първото португалско издание на „Хобитът“ е озаглавено „Гномът“.

 
 

Най-романтичният жест за съвременните жени е храната за вкъщи

| от |

Мъже, ако искате да спечелите сърцето на дамата, забравете розите и шоколада. Оказва се, че в представите на съвременните жени най-романтичният жест е да получат храна за вкъщи, пише в. „Дейли стар“, позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания.

За никого не е тайна, че представителките на нежния пол обичат да бъдат обсипвани с внимание – до такава степен, че близо две трети от тях биха изневерили на партньора си, ако се почувстват пренебрегнати от него.

Същевременно според британците галантността изглежда е мъртва – внушителните 90 процента от тях смятат, че партньорите им не са романтични.

За да установи каква все пак е съвременната представа за романтичен жест, сайтът Ваучър коудс про е направил допитване сред 1241 дами. Водещият отговор е изненадал авторите на проучването. Съдейки по него, пътят към сърцето на модерната жена минава през стомаха – 27 процента от участничките в анкетата са отговорили, че мъжът може да ги спечели, ако им поднесе храна за вкъщи.

Като потвърждение на това, че съвременните дами нехаят за големи жестове идват и следващите два отговора. Гледането на телевизия у дома, посочено от 23 процента от анкетираните жени, е второто най-популярно романтично нещо, което могат да правят партньорите заедно. На трето място с 15 процента е дългата разходка.

Класическите романтични жестове – букет и вечеря в изискат ресторант, съвременните жени поставят едва на четвърто и пето място, съответно с 13 процента и 11 процента.

Внушителните 90 процента от участничките в допитването признават, че за да се прояви като романтик, партньорът им не трябва да пести средства.

„В наши дни според някои хора романтичните жестове са евтини и смешни. Други обаче не могат без тях. Изненадващото обаче е, че според мнозинството дами романтиката има паричен израз, при положение, че част от жестовете, които смятат за най-галантни, са напълно безплатни“, казва говорителят на Ваучър коудс про Джордж Чарлс.

 
 

Псевдонимите – маски, зад които се крият литератори

| от |

Какво е общото между Емил Ажар, Стендал, Жорж Санд и Елена Феранте? Това се псевдоними, зад които се крият известни писатели. Журналистът Марио Баудино е написал книга, посветена на използването на псевдоними в литературата, предаде Франс прес.

„Довиждане и благодаря, забавлявах се много“. С тази фраза приключва романът „Животът и смъртта на Емил Ажар“ – книгата на Ромен Гари, публикувана под псевдонима Емил Ажар през юли 1981 г.

През лятото на 1980 г. писателят, чието истинско име е Роман Кацев, се самоубива в парижкия си апартамент. Последните написани от него думи са като закачка от страна на онзи, който казваше, че никога няма да остарее. Авиатор, участник в Съпротивата, дипломат – той оставя след себе си огромно творчество. Свързан е също с една от най-големите хитрости в историята на литературата – става носител на две награди „Гонкур“ под два различни псевдонима. Първо получава приза под псевдонима Ромен Гари за „Корените на небето“ през 1956 г., преди да го спечели под псевдонима Емил Ажар за „Животът пред теб“ през 1975 г.

„Той използваше псевдоними заради желанието си да провокира, но и заради схващането за т.нар. тотален роман, свързан с това, че авторът става персонаж в собствената си книга“, поясни Баудино.

В книгата си „Не знаете кой съм аз“, публикувана в началото на месеца в Италия, журналистът фокусира вниманието върху най-известните псевдоними в литературата. Баудино се пита какво кара даден писател да пише под псевдоним. „Опитах се също да открия онова, което ги свързва, като се започне с Елена Феранте“, поясни той. Баудино има предвид италианската романистка, чиято самоличност бе разкрита през 2016 г., когато италиански журналист увери, че зад този псевдоним се крие преводачката Анита Рая.

Случаите с писатели, чиято самоличност е разкрита от журналисти, са много. Например датчанката Карен Бликсен, която под псевдонима Исак Динесен е написала книгата „Извън Африка“. Романът й вдъхнови едноименния филм на Сидни Полак. Стивън Кинг е написал редица книги под псевдонима Ричард Бакман. „Псевдонимът никога не се дължи на случайност“, отбеляза Баудино. Той припомни, че Анри Бейл избрал псевдонима Стендал, за да се дистанцира от баща си, когото мразел. Псевдонимът му е заимстван от названиетто на германсия град Стендал, който авторът на книгата „Пармският манастир“ посетил, докато служел в армията на Наполеон.