Съблазнителен дизайн и луксозен интериор

| от chronicle.bg |

Range Rover Evoque впечатлява със своя дизайн – той е едновременно дързък, динамичен и изумително елегантен. Този модел на британския гигант е идеален за шофиране както в градски, така и в извънградски условия.

Отличителен белег на Evoque е привлекателният дизайн на този луксозен компактен SUV. Въвеждането на елегантните светодиодни фарове за мъгла и забележимо по-широкото капаче, покриващо куката за теглене, подобряват новия дизайн на предната броня. Уголемените въздухозаборници загатват за спортния характер на модела и създават по-стабилна стойка, с което още повече подчертават увереното присъствие на Evoque на пътя.

Двата нови дизайна на радиаторната решетка се предлагат в гама от премиум покрития. Стандартната радиаторна решетка на Evoque се отличава с две дръзки хоризонтални черти и нов десен от фина мрежа. Динамичните деривати са с шестоъгълен дизайн, а по-издадената им мрежа придава подходящо динамичен вид на тези спортни версии. Моделът Evoque е първият Land Rover, който се предлага с full-LED адаптивни предни фарове, осигуряващи превъзходна видимост нощем. Тази авангардна технология изигра ключова роля в създаването на дизайн на предните и задни фарове с ясно отличим стил, който да е в хармония с драматичния екстериор на Evoque.

Новите тапицерии на седалките и облицовки на вратите, в съчетание с преработения дизайн на панела с инструменти, придават изтънчена атмосфера на цялостния интериор. Новите меки премиум материали създават подобрени нива на качество с гама от характеристики, която е по-широка от всякога. Стандартните модели са оборудвани с текстилна тъкана тапицерия Ebony и шестстепенно регулиране на седалката, а флагманските модели са снабдени с нови, уникални за класа предни масажиращи седалки (допълнително оборудване) с 14-степенно електрическо регулиране.

Range Rover Evoque е първият автомобил в света с 9-степенна автоматина скоростна кутия. Разработена съвместно с концерна ZF, тя е една от най-модерните и технологични трансмисии, използвани някога в автомобилната индустрия.

Ще видим и дебюта на новите усъвършенствани дизелови двигатели на Land Rover. Новият 4-цилиндров агрегат Ingenium, отговарящ на изискванията на стандарта EU6, поднася водещо в класа съчетание от динамика, финес и икономичност. Последна дума на техниката, двигателят е проектиран, конструиран и произведен във Великобритания, развива мощност до 180 к.с., като има разход на гориво от 4.2 л/100 км и изключително ниски CO2 емисии от 109 г/км. Това прави водещият в класа Evoque най-икономичният Land Rover, произвеждан досега.

Гамата от подобрения в модела Range Rover Evoque включва поредица от нови функции за удобство, а изцяло новата информационно-развлекателна система, снабдена с 8-инчов InControlTM Touch сензорен екран, предоставя по-интуитивно изживяване. Сензорният екран InControlTM Touch е монтиран като стандартно оборудване в моделите Pure и SE Evoque. Той предлага лесни за обхождане менюта и дава възможност на потребителите да прелистват екраните също като на смартфон. В допълнение, стереоуредбата с шест високоговорителя може да бъде надстроена със сателитна навигация, използваща SD-карта, DAB, Sirius и HD Radio в регионите, където тези функции са налични.

Водещите в класа възможности на модела Range Rover Evoque бяха подобрени с въвеждането на иновативната система на Land Rover All-Terrain Progress Control (ATPC), която се появи за първи път в Range Rover и Range Rover Sport. Технологията за намаляване на стреса поддържа предварително определена скорост (избрана с помощта на автопилота) на предна или задна предавка от 1,8 км/ч до 30 км/ч, като дава възможност на водача да се съсредоточи върху управлението при труден терен. ATPC прави водещите в класа всъдеходни възможности на Evoque по-достъпни и приятни от всякога.

Набор от иновативни нови функции подобрява цялостната гама от функции за безопасност на Evoque. Lane-Keeping Assist използва стерео дигиталната камера, за да предотврати неволно навлизане в насрещнаталента, като следи пътната маркировка. Ако автомобилът започне да навлиза в насрещната лента без водачът да е подал преди това мигач, Lane-Keeping Assist прилага лека корекция на волана, за да остане автомобилът в неговото платно. Autonomous Emergency Braking (AEB) предотвратява или значително намалява тежестта на произшествията, в случай че водачът не успее да реагира, за да избегне сблъсък.

 
 

Няколко задължителни удобства – защото наистина имаме нужда

| от chronicle.bg |

Хората се занимаваме с тонове глупости ежедневно. В магазина няма, каквото ни трябва, някой ни говори неща, които не ни интересуват, нещо се чупи, нещо се бави, някой закъснява… тонове! Затова трябва да сме психически здрави и да минимизираме по всякакви начини досадата на ежедневието си. Има предмети, с които можем да се обградим, които ще направят ежедневието ни моментално по-приятно.

Чукът, например, е прекрасен предмет. Много дзен, много фън шуи. Повече фън, отколкото шуи. Мултифункционален, става за лява и за дясна ръка, можеш да отвориш бира с него. Можеш да отвориш и още много различни неща с него. Прекрасна технология! Служи както да поддържа тонуса, така и да образова околните.

Тримерът е друга необходима вещ. В банята обикновено не се случват интересни неща. Там влизаш за досадни процедури, които трябва да извършиш не за да добиеш позитиви, а за да не търпиш негативи. Тримерът за тяло определено е за предпочитане в такива моменти. Печели ти време, дава ти каквото искаш бързо, а и е готин предмет. Алтернативата е самобръсначка и ножица, което е все едно да носиш телефон и калкулатор по отделно.

Хубави чаршафи. И въобще ако „моят дом е моята крепост“, то тронът определено е леглото. Няма нищо по-хубаво от това да излезеш от банята и да си легнеш в чисти, бели чашрафи. Сънят винаги е добра инвестиция, а спалното бельо е нещо, заради което си струва „любимото“ ни обикаляне по магазините.

Кафе машината е истинската машина на времето! Само трябва да си избереш някоя читава, за да не си като динозавър цял ден – никакъв да те няма. Когато я включиш, щракването на копчето трябва да те кара да се чувстваш като Вин Дизел, който пуска NOS на Камарото. Едновременно развълнуван, леко уплашен и много богат.

И Колелото като тримера съкращава досадни неща. Някои хора мислят, че велосипедът е играчка, но това е все едно да наречеш войната сбиване или птичия грип кихавица. Това са същите хора, които ви казват „А, спокойно, то само си играе“, докато кучето им се отделичава с крака ви. Колелото е сериозен инструмент, апарат и механизъм, с който ще избегнете задръствания – както пътни, така и артериални. Съответно ще си спестите нерви, които да инвестирате в някоя от хилядите досадни неща всеки ден. Днес, надяваме се, те станаха по-малко.

 
 

Най-романтичният жест за съвременните жени е храната за вкъщи

| от chronicle.bg |

Мъже, ако искате да спечелите сърцето на дамата, забравете розите и шоколада. Оказва се, че в представите на съвременните жени най-романтичният жест е да получат храна за вкъщи, пише в. „Дейли стар“, позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания.

За никого не е тайна, че представителките на нежния пол обичат да бъдат обсипвани с внимание – до такава степен, че близо две трети от тях биха изневерили на партньора си, ако се почувстват пренебрегнати от него.

Същевременно според британците галантността изглежда е мъртва – внушителните 90 процента от тях смятат, че партньорите им не са романтични.

За да установи каква все пак е съвременната представа за романтичен жест, сайтът Ваучър коудс про е направил допитване сред 1241 дами. Водещият отговор е изненадал авторите на проучването. Съдейки по него, пътят към сърцето на модерната жена минава през стомаха – 27 процента от участничките в анкетата са отговорили, че мъжът може да ги спечели, ако им поднесе храна за вкъщи.

Като потвърждение на това, че съвременните дами нехаят за големи жестове идват и следващите два отговора. Гледането на телевизия у дома, посочено от 23 процента от анкетираните жени, е второто най-популярно романтично нещо, което могат да правят партньорите заедно. На трето място с 15 процента е дългата разходка.

Класическите романтични жестове – букет и вечеря в изискат ресторант, съвременните жени поставят едва на четвърто и пето място, съответно с 13 процента и 11 процента.

Внушителните 90 процента от участничките в допитването признават, че за да се прояви като романтик, партньорът им не трябва да пести средства.

„В наши дни според някои хора романтичните жестове са евтини и смешни. Други обаче не могат без тях. Изненадващото обаче е, че според мнозинството дами романтиката има паричен израз, при положение, че част от жестовете, които смятат за най-галантни, са напълно безплатни“, казва говорителят на Ваучър коудс про Джордж Чарлс.

 
 

Днешните американчета съзряват по-бавно в сравнение с тези през 70-те

| от chronicle.bg |

Днешните американските тийнейджъри започват да правят секс и да пият алкохол около три години по-късно от връстниците си през 70-те години на миналия век, но и по-късно тръгват на работа, съобщи АФП.

Психолози от университета на Сан Диего анализираха начина на живот на децата на възраст от 13 до 19 години на базата на седем изследвания на национално ниво, направени от 1976 г. до 2016 г. Те установиха „истинска културна революция“ в дейностите, характерни за възрастните – секс, алкохол, шофиране и първа работа.

Днешните тийнейджъри са „по-малко склонни от тези от предишните десетилетия да работят, да шофират, да излизат по двойки, да пият алкохол, да излизат без родителите си и да правят любов“, пишат учените в сп. „Развитие на децата“. Тези промени са общи, във всички райони, без разлика от раса, пол, социалноикономическо положение.

„Траекторията на развитие през пубертета се е забавила и тийнейджърите съзряват по-бавно от преди“ – обясни Джийн Туенд от университета на Сан Диего. – Що се отнася до това, което правят възрастните, днешните 18-годишни, приличат на 15-годишните в миналото“.

Времето, прекарвано в интернет, може да е основен фактор за тази промяна.

 
 

Mtel ще има ново име

| от chronicle.bg |

Мтел ще има ново име, по желание на собственика си Telekom Austria Group. Компанията обявява, че променя стратегията си по отношение на марките и ще въведе единна политика за всички пазари, на които присъства.

Това бе съобщено в официално прессъобщение на австрийския телеком.

Новото име ще бъде A1 – по наименованието на марката в Австрия. Опитът с новото име е въведен първо в Словения и след успешното реализиране, австрийският телеком решава да го приложи и за другите си дружества.

Това са хърватските, сръбски и македонски оператори – VIP, беларуския Velcom и българския Mtel.

Въвеждането на единна марка ще струва 350 милиона евро на австрийския телеком, като това ще засегне финансовите резултати за следващите три години.

Общият брой на клиентите на Telekom Austria Group e 24 милиона души. Приходите на компанията за 2016 година са 4,21 милиарда евро