Сънливостта зад волана е основна причина за катастрофите по пътищата

| от |

Липсата на достатъчно сън е основна причина за пътно-транспортните произшествия в Китай в наши дни според експертите по съня се срещнаха в Пекин.

sleep

Китайското дружество за изследване на съня посочва, че повечето от катастрофите в страната се случват, когато водачите заспят зад волана. Изследователите от Дружеството препоръчаха китайското правителство да инвестира в проучвания, свързани с връзката между пътно-транспортните произшествия и недоспалите шофьори.

На пресконференцията, проведена от Китайското дружество за изследване на съня, експертите заявиха, че китайците не осъзнават колко опасно е да се шофира, когато човек е недоспал. Затова като мото за тазгодишния Световен ден на съня, който се отбеляза на 21 март, бе избрано „Добър сън – безопасно шофиране“.

Професор Чън Гуейхуа е старши лекар, който специализира в проблемите със съня. Той обясни, че умората и липсата на концентрация, дължащи се на недостатъчно сън, играят основна роля за растящия брой катастрофи по пътищата.

„Изследваният показват, че 30% от ПТП са резултат от сънливо шофиране. Основните фактори, които водят до умора при водачите са недостатъчен сън, лошо качество на съня и липсата на достатъчно почивки по време на дълъг път.

Статистиките показват, че близо 50 000 души е възможно да загубят живота си в двата милиона пътнотранспортни произшествия, които се случват всяка година в Китай. Учените от Китайското дружество за изследване на съня посочиха също, че катастрофите се случват по-често по време на два периода от денонощието, когато организмът се нуждае най-силно от сън: от полунощ до 8 сутринта и от 13:00 ч. до 15:00 ч..

Заедно с тези, които са избрали за професия шофирането, редовните работници в китайските градове, където животът тече с бързи темпове, също са изложени на висок риск от проблеми със съня.

Син Бин, който е ръководител на отдела за популяризиране на науката и технологиите към Китайската асоциация за наука и технологии, разкри какви рискове крият нарушенията на съня в Китай.

„Почти 1/3 от населението на света има проблеми със съня. Тук в Китай 38.2% от хората страдат от проблеми със съня, процент, който е много по-висок от средния за света, който е 27% според СЗО. Доколкото ни е известно над 80 са заболяванията, които са причинени от недостатъчно сън.“

Проблемите със съня, сред които хъркането, сънната апнея, безсънието, лишаването от сън, синдрома на неспокойните крака, са сред най-честите. Въпреки това повечето китайци не са наясно, че нарушенията на съня могат да предизвикат сърдечно-съдови заболявания.

Този факт кара много експерти в тази област да са на мнение, че не се прави достатъчно за информирането на обществото за опасностите от нарушенията на съня. Инвестициите в научноизследователските дейности свързани със съня също са сравнително малко.

Професор Ху Джъ’ан, експерт по циклите на сън и събуждане в Трети военен медицински университет, казва, че това трябва да се промени.

„Правителството първо трябва да инвестира в изследванията свързани със съня. След това трябва да ръководи развитието на продукти, свързани със съня. Например, устройства, които могат да следят дали шофьорът сънен зад волана, все още не са стигнали до китайския пазар. Правителството трябва да подкрепи тези начални фази.“

Като сравнение, САЩ са водещи в изследванията на съня. Професор Ху смята, че посредничеството ще помогне както за здравето на хората, така и за икономиката.

„Първо, САЩ имат фундаментални изследвания, свързани със съня; второ, те обърнаха внимание на връзката между сънливото шофиране и безопасността на движението по пътищата много по-рано от Китай и други страни. След това те създадоха два начина за справяне с проблема. Първо, те изобретиха устройство за мониторинг на съня. Второ, те също имат устройства за ранна намеса като специални очила, които пречат на шофьора да заспи зад волана.“

Тъй като недостатъчното сън е свързан с катастрофи по пътищата, промишлени аварии, както и с медицински и други професионални грешки, професор Ху призова за по-добра информираност на обществото за рисковете за здравето, както и съответните органи да положат повече усилия за изследването на съня и свързаните с него здравословни проблеми и да публикуват резултатите си.

 
 

adidas представи новите си обувки AM4LDN и AM4PAR

| от chronicle.bg |

Херцогенаурах, Германия, сряда, 18 октомври 2017. Утре (четвъртък, 19 октомври) adidas ще представи обувката adidas Made For London (AM4LDN), първата от поредица обувки за бягане, които марката създаде за ключови градове по света в собственото си съоръжение SPEEDFACTORY. AM4LDN ще бъде последван следващата седмица (четвъртък, 26 октомври) от лансирането на обувката adidas Made For Paris (AM4PAR).

Използвайки база данни за атлетите, AM4LDN е проектирана да се грижи за културата на градските бегачи в Лондон. Прозрения от атлети и инфлуенсъри са били използвани, за да се създаде обувка, идеална за различни дистанции и трасета, по които бегачите преминават до и от работните си места.

Отличавайки се с възвръщаща енергията технология на adidas BOOST, подвижна Torsion лента за олекотена стабилност, SPEEDFACTORY подложка, подсилваща стабилността и подобрено сцепление на подметките, AM4LDN е проектирана да отговори на уникалните условия за бягане, пред които са изправени различните бегачи в Лондон – от градските улици до атмосферните условия.

AM4LDN е с основен сив цвят, вдъхновен от улиците на Лондон и предпочитан от общността на бегачите в града. Сините стабилизиращи ленти и слънчевочервената подплата отразяват градските светлини и залези. Цветовете са били специално избрани, за да увеличат видимостта в условия със слабо осветление.

AM4PAR е създадена да пасне на различните жени бегачи в Париж, които са склонни да бъдат по-социални в спортните си занимания, като да тичат заедно в група е една от най-големите им мотивации.

FW17_Speedfactory_AM4_PR_London_Product_hero_RGB

Имайки същите технологични преимущества като AM4LDN, нейният олекотен дизайн я прави подходяща за къси разстояния, както и за различните условия на града – от асфалт то павета, от бетон до трева. Обувката е с открояващ се мраморен десен в приглушени розови нюанси, отдавайки почит на величествения характер на Париж. Частично светлоотразителните връзки, осигуряват по-добра видимост при здрач, докато слънчевочервената подплата символизира градския блясък при изгрев и залез.

 

Ben Herath, Вицепрезидент по дизайна на adidas Running, каза:

“AM4LDN и AM4PAR демонстрират потенциала на adidas SPEEDFACTORY да създава продукти, които са приспособени чрез процеси, използващи бази данни. И двата модела бяха проектирани със съдействието на местните общности на бегачите в Лондон и Париж – предлагайки им това, което искат, когато и където го поискат.

„И двата модела отговарят напълно на уникалните условия на градовете, в които ще бъдат носени, предоставяйки предимствата на прецизните технологии, които очаквате от adidas, и са произведени със завидна скорост.“

AM4LDN и AM4PAR ще бъдат последвани от нови модели в Лос Анджелис (AM4LA), Ню Йорк (AM4NYC), Токио (AM4TKY) и Шанхай (AM4SH).

FW17_Speedfactory_AM4_PR_London_Product_Detail_1_RGB

 
 

7 града, които трябва да посетите през есента

| от chronicle.bg |

Есента е най-красивият сезон за пътуване. Шарените листа, умиращото слънце, светлината...всичко в есента е толкова красиво, че чак боли.

Поради някаква причина тя не е най-популярния сезон туристически, което я прави още по-подходяща за пътуване.

В галерията сме подготвили 7 града по наш избор, които е добре да посетите през октомври и ноември. Единият е български…и никога няма да познаете кой е.

 
 

Турция финансира изоставено сръбско летище

| от chronicle.bg |

Турция ще финансира завършването на летище „Morava” в Кралево, централна Сърбия. Това се случва 5 години след като главната сграда е била построена, но не се използва. Новината идва след среща на сръбския министър на строителството, транспорта и инфраструктурата с турския му колега.

Инвестицита е в размер на 10 милиона евро като парите ще отидат за обновяване на пистата на летището. Основният му терминал беше завършен през 2012 година и струва 22 милиона евро, но 2200-метровата писта може да понесе единствено малки турбовитлови самолети.

Президентът на Турция Реджеп Ердоган посети Сърбия тази седмица заедно с министри от кабинета си и делегация от над 100 хора от бизнеса. Той каза, че първата дестинация на обновеното летище “Morava” трябва да е Истанбул. Част от областта Рашка в Сърбия, където се намира Кралево, има близка историческа връзка с Турция и затова се очаква много хора от там да използват локалното летище за полети до Истанбул, вместо това в Прищина.

 

Това са вторите 10 милиона евро, които Турското правителство инвестира в летището. Първите са отпреди 4 години. Вторите щяха да бъдат представени като дарение също по това време, но през октомври 2013 година отношенията между двете страни се усложняват и тогавашният сръбски министър на строителството и урбанизацията отказва дарението. Той заявява, че държавата сама ще финансира строежа – нещо, което в последствие не се случва. Миналата година летището в Белград дарява 300 000 евро за ремонта, но те са крайно недостатъчно.

 

Wizz Air скоро каза, че следи развитието на летище „Morava“ и може да го добави към мрежата си, когато то е завършено.

Съоражението се очаква да подпомогне силно локалната икономика, защото се намира между няколко индустриални града и е близо до автомобилния завод Fiat-Zastava. Очаква се и скок в туризма.

 

 
 

Джордж Сондърс спечели наградата „Ман Букър“

| от chronicle.bg, БТА |

Американският писател Джордж Сондърс спечели известната литературна награда за книга на английски език „Ман Букър“, предадоха агенциите.

Преди обявяването на наградата Сондърс беше фаворит на букмейкърите сред шестимата финалисти. Американският писател беше удостоен с отличието за книгата си „Линкълн в Бардо“.

Романът фокусира вниманието върху смъртта на сина на Ейбрахам Линкълн – Уили – на 11-годишна възраст.

Сондърс стана вторият американски писател, спечелил наградата. Миналата година тя бе присъдена на сънародника му Пол Бийти за неговата книга „Разпродажбата“.

Един от съперниците на Сондърс беше друг американски писател, Пол Остър, авторът на „Нюйоркска трилогия“. Остър, който тази година отпразнува 70-годишнината си, кандидатства за приза със 17-ия си роман „4, 3, 2, 1″. Сред финалистите за наградата бяха още американката Емили Фридлънд с дебютния си роман „История за вълци“, две британки – шотландката Али Смит с четвъртия си роман „Есен“ и 29-годишната Фиона Моузли с дебютния си роман „Елмет“- и Мохсин Хамид, който има британско и пакистанско гражданство, с книгата си „Западен изход“.

Наградата „Букър“ е учредена през 1969 г. През 2002 г. неин спонсор става финансовият конгломерат „Ман груп“, който я преименува на „Ман Букър“. До 2014 г. за нея можеха да претендират само автори от Великобритания, Ирландия и Общността на нациите, в която фигурират бившите британски колонии. Победителят получава парична премия от 50 000 британски лири.