С глобализация към прогрес: тест Ford Kuga II

| от |

Новото поколение Ford Kuga идва само 5 години след дебюта на първия едноименен модел. Много са промените във всъдехода, като са засегнали всичко – от двигателната гама до габаритите и дизайна.


1

Макар Ford да се отказа от глобалните модели през 90-те години на миналия век, дългата криза в световен аспект отново изкара на дневен ред глобализацията като начин за оптимизиране на производството и съответно разходите за него. В този ред на мисли, Kuga е еднояйчен близнак с американския Escape, който дебютира 6 месеца преди европейската версия.

2
Да си кажем честно, първият Ford Kuga не донесе така желаният пазарен успех на някои пазари, включително българския. „Синият овал”, обаче, твърдо вярва в потенциална на новия модел в така оспорвания пазар на SUV-моделите. У нас този сегмент е трети по размер на пазара за нови автомобили, а в Европа това са колите с постоянен и най-голям ръст в продажбите. Не са една и две причините за ръста на SUV и кросоувър пазара, но ще ги дискутираме в отделен материал. Сега нека се върнем върху нашия герой…

Като дизайн, Ford Kuga има силна идентичност на предницата си, но отзад лесно може да сбъркана с братовчед си C-Max. Доколкото предното поколение изглеждаше доста спортно, то настоящото има малко по-улегнал вид, но все пак може да открием известна агресия в линиите. В заключение – приятна визия.

3
Та, новият Ford Kuga е нараснал на габарити спрямо предшественика си. Към дължината са прибавени 8 см, което се е отразило на багажното пространство и комфорта на втория ред места. Винаги сме давали Kuga за пример, като модел с нерационално пространство за шофьора, но сега тази грешка е една идея пооправена и имате малко повече място, най-вече за краката си (но можеше и още). Таблото и централната конзола са почти идентични с тези на модели като C-Max и Focus, с които Kuga споделя доста технологии и възли, а една от новостите въобще за Ford-моделите в Европа е използването на новата информационно-развлекателна система Sync с гласово управление.

4
Задната седалка е на релса, което означава, че може да се накланя за по-голям комфорт на возещите се или да даде малко повече обем на багажника, който в базовия си вид вече е 480 л (спрямо 420 преди). Една интересна екстра е възможността да отворите багажника с движение с крак. Залюлявате крака си под задната броня и ако ключът на автомобила е у вас, багажникът се отваря сам.

Що се отнася до задвижващата гама, от Ford са заложили на един бензинов и един дизелов агрегат, всеки с по два варианта на мощността. Бензиновият е 1,6-литров Ecoboost със 150 (2WD) или 182 к.с. и 4х4. Дизеловият, който успяхме да пробваме е с обем два литра и мощности съответно 140 или 163 к.с. В нашия случай изпробвахме по-слабия вариант, както с механична, така и с автоматична трансмисия. Докато автоматът е станал една идея по-плавен и отзивчив, отколкото в предходното поколение, то нашите симпатии се прехвърлят почти изцяло върху 6-степенната механична трансмисия, с която доста по-бързо ускорявате и имате усещане за по-добро владеене на всъдехода. Естествено, не очаквайте да сте куршум на пътя с ускорение от 0 до 100 км/ч в рамките на 10 секунди, но спокойно може да изпреварвате тромави автомобили на пътя, тъй като имате достатъчно ряз на разположение.

5

От Ford твърдят, че двигателите на новия Kuga са едни от най-икономичните и екологичните в класа си, като разходът е свален от 10 (при дизела) до 25% (бензин) спрямо моторизациите на предходното поколение на модела.

И като заговорихме преди малко за контрол, AWD системата на Ford Kuga е изцяло нова и заменя Haldex съединителя с електронен контрол върху разпределението на мощността между предния и задния мост. Базово, тягата отива към предните колела, но при ускорение, силно влизане в завой или при загуба на сцепление, компютърът включва прехвърля мигновено до 50% от тягата. Естествено, тук и дума не може да става за по-хард оф-роуд, а по-скоро за стабилност при лоши пътни условия, но все пак клирънсът от 195 мм и ъглите на атака, спускане и рампов от съответно 21,5, 27,7 и 17,2 градуса не са за подценяване.

6
AWD е стикована със системата на Ford за стабилност в завоите при навлизане с прекалено висока скорост. Системата смекчава недозавиването чрез силово задействане на спирачките в случай, че водачът продължава да натиска педала на газта, и намалява въртящия момент. Динамиката и контролът при завиване са подобрени благодарение на усъвършенстваната система Torque Vectoring Control (векторно разпределение на въртящия момент), разработена с Focus RS, прилагаща лек спирачен натиск върху вътрешните колела, за да може шофьрът да вземе по-лесно бързия завой.

marki (15)Колкото и да се пънем да издевателстваме над компактния SUV, го правим с презумпцията, че се возим в сигурен автомобил, който е достатъчно обезопасен. Kuga получи максималните 5 звезди за сигурност от EuroNCAP, като с общ показател от 88% е отличникът в класа на компактните всъдеходи. В допълнение системата Sync разполага с асистент за спешни случаи, който използва GPS и подава сигнал на 112 с координатите ви ако засече отваряне на някой еърбег или аварийно прекъсване на горивото следствие на удар.

Другите технологии за подпомагане на водача, предлагани с новия Ford Kuga включват Active Park Assist (Активен паркинг асистент) Blind Spot Information System (Система за информация от мъртва зона), Active City Stop (Активно спиране в града), Lane Keeping Aid (Система за предотвратяване на напускане на лентата), Lane Departure Warning (Система за предупреждение за напускане на лентата), Auto High Beam (Автоматични дълги светлини), Driver Alert (Система за следене на състоянието на водача) и Traffic Sign Recognition (Разпознаване на пътните знаци).

8
Естествено, натъпкан с екстри до краен предел Ford Kuga далеч не би трябвало да е евтин, но от вносителя за България са взели мерки да го направят конкурентоспособен. Така, най-евтиният модел с AWD задвижване ще ви излезе 47 900 лв. с ДДС. Очаква се моделът да получи N1 сертификат за ползване на данъчен кредит, а друга изгодна опция за фирмите е оперативният лизинг, който също предлага признаване на ДДС.

off-road.bg

 
 
Коментарите са изключени за С глобализация към прогрес: тест Ford Kuga II