Румънският патриарх дарява половината си заплата за бедните

| от |

Румънският патриарх всеки месец отделя половината от заплатата си за бедните.

Месечното възнаграждение на патриарха на Румъния възлиза на около 3150 евро. Половината от заплатата му идва от държавата, а другата част се изплаща от средствата на Букурещката архиепископия.

Всеки месец той дарява по около 1500 евро за строежа на нов манастир в родното му село, а също и за инициативи в подкрепа на бедните./МИА.БГНЕС

 
 

9 значения на женското „Нищо“

| от chronicle.bg |

Когато жена ви каже „Нищо“, това е проблем. Знаете. „Нищо“ не е НИЩО. То е нещо, и то нещо голямо.

Ще се опитаме да дефинираме една малка част от значенията, които влагат жените, когато отговарят на въпроса „Какво има, какво ти е“ с „Нищо“. Без претенцията за изчерпателност, разбира се.

1. „Ужасно ме издразни, че преди 48 дни си лайкнал снимката на твоята бивша колежка и сега обмислям дали да не подам молба за развод“

2. „Имам бенка на гърба, която май се е възпалила. Страх ме е да отида на лекар, но 100% е меланом и вече имам метастази в черния дроб. Животът ми приключва, но се чудя как да ти го съобщя“

3. „Онзи ден се зарадва на детето на съседите, което значи ,че искаш дете, а ние още нямаме, значи или не искаш дете от мен или искаш, но смяташ, че не мога да ти родя, защото имам твърде тесен ханш. Имаме огромен проблем“.

4. „Усещам с женската си интуиция, че мислиш за бившата си. Не мога да го обясня, но знам, че е така. Мисля, че още си влюбен в нея и връзката ни е обречена. Тъжно ми е и затова мълча“.

5.  „Гладна съм пак, но не мога да го кажа, защото ще си помислиш, че съм лакома и затова имам няколко кила отгоре“

6. „Струва ми се, че те обичам малко повече, отколкото ти обичаш мен. Това е проблем.“

7. „Струва ми се, че ме обичаш малко повече, отколкото аз те обичам. Това е проблем.“

8. „Притеснявам се за мама, вчера се оплака, че я боли главата. Няма да ти кажа обаче, защото ме обвиниш, че съм прекалено близка с майка си.“

9. „Имам вагинален сърбеж. Наистина ли очакваш да ти го споделя, изрод?“

 

 
 

Режисьорът Джеймс Тобак беше обвинен в сексуален тормоз от 38 жени

| от chronicle.bg, БТА |

Американският режисьор и сценарист Джеймс Тобак, който бе номиниран за „Оскар“ за най-добър сценарий за филма „Бъгси“, е обвинен в сексуален тормоз от 38 жени.

Според в. „Лос Анджелис таймс“ обвиненията към Тобак са отправени от млади мимичета, най-вече студентки, колежанки и ученички, които той срещал по улиците и в паркове в Ню Йорк. Тобак завързвал разговори с тях и им обещавал да ги направи холивудски звезди. Момичетата уверяват, че по време на прослушванията станали жертви на сексуални посегателства от негова страна.

Нито едно от тях не се е оплакало в полицията. Тобак отхвърли всички обвинения. Той заяви, че никога не се е срещал с тези жени, а ако случайно някога ги е срещал, не ги е запомнил. Тобак отбеляза също, че през последните 22 години е било физически невъзможно да се държи по описания от въпросните жени начин, защото има диабет, а и сърдечни увреждания, които изискват приемане на лекарства.

72-годишният Тобак е работил като режисьор, сценарист или продуцент над повече от 10 филма, сред които „Черно и бяло“ (1999) с Робърт Дауни младши и Клаудия Шифър и „В опасност“ (1983) с Настася Кински. Първият му сценарий е за филма „Комарджията“ (1974) с Джеймс Каан. През 2014 г. беше заснет римейк на същия филм с участието на Марк Уолбърг и Бри Ларсън.

Тобак е също режисьор и сценарист на „Свалячът“ (1987) с Робърт Дауни младши и Моли Рингуолд, „Две момичета и едно момче“ (1998) с Дауни младши и Хедър Греъм. Той засне документалния филм „Тайсън“ за боксьора Майк Тайсън.

 
 

Сватбата във VIP Brother: обиди ли се обществото?

| от chronicle.bg |

Ако сте прецъквали телевизора през последните дни, знаете, че довечера VIP Brother ще ни предложи ново зрелище: сватба. „Лудият репортер“ Даниел Петканов и бившата му приятелка – бъдеща съпруга, Александра Богданска, ще сключат брак в Къщата.

Супер. „Като се харесват младите, да се вземат“, са казали старите хора. „Да, ама не“. За никого не е изненада, че шоуто си гледа шоуто, а за да съществува то, трябва да има драма, страст, интриги, скандали и сеир. Да обвиним Big Brother в липса на морал е като да обвиним някой бар, че вътре някой се е напил.

Не можем да хвърляме камъни и по младоженците: непознати се женят в Лас Вегас, което едва ли е по-странно от това двама души, които са се обичали и са си изневерили (по над пет пъти, както стана ясно от изповедите им пред Големия брат), да решат да се оженят, след като от 40 дни са изолирани от естествената си, социална среда, и са захвърлени в дебрите на принудителното съжителство.

Дори папата не е застрахован от морално съмнителни действия, ако го затворят в Нови хан.

И въпреки това, в сватбата, на която зрителите на Нова са канени довечера, има нещо смущаващо.

Възползването от изолацията и емоционалния хаос на двама души, за да се прави сеирджийско, евтино шоу, е твърде очевидно. Няма нищо фатално в грешните решения, взети поради грешни подбуди, но когато тези решения наистина се взимат от хората. В случая обаче имаме кукловод.

Всяка сватба може да бъде определена като „режисирана спонтанност“, но такава, която се случва в условията на професионално режисирано предаване, е чак малко обидна за брака като институция. Много хора подскочиха, че бракът в Къщата е обида за българското семейство, но в същото време хукнаха да кръщават бебетата си на масово, безплатно кръщене. Дали правилните мотиви да кръстиш детето си, са за да може Поли Генова да му е кръстница и да го дават по телевизията? Общо взето въпросът е същият като това дали правилният мотив да сключиш брак, е за да си измиеш имиджа или да се разнообразиш в едно брутално отегчително ежедневие. Макар че Даниел Петканов и Александра Богданска едва ли са подтиквани от това.

Психологическите условия на живот в Къщата не се различават особено от тези, с които живеят хората на самотен остров след самолетна катастрофа. Обособяват се групи, а всеки се хваща за най-познатото и най-безопасното. Става въпрос за ситуация на психологическо оцеляване.

Няма да се правим на ощипани госпожици и да словоблудстваме как бракът е основата на обществото, а Big Brother е много лош пр. Просто се чудим: ще има ли цивилизация, в която „Дългата разходка“ на Кинг да не се претворява в по-омекотени варианти на екран? Ще има ли хора, които не се самозадоволяват с животите на другите? Сигурно не.

Приятно гледане на сватбата на довечера. И да са живи и здрави младите. Току виж догодина шеф Петров публично кръщава рожбата им.

 
 

„Истанбул червен“ – победител на първия конкурс на „Синелибри“

| от chronicle.bg, БТА |

Третият кино-литературен фестивал CineLibri приключва, но срещите с киното и литературата продължават. „Истанбул червен“ на Ферзан Йозпетек – победител на първия конкурс на „Синелибри“, ще има три допълнителни прожекции – днес, в последния ден от фестивала, от 14.00 ч. в „Евросинема“, на 23 октомври от 18.30 ч. в кино „Одеон“ и от 19.30 ч. в Културния център Г8.

„Изгубеният град Z“, „По действителен случай“ и „Завръщане в Монтаук“ ще бъдат разпространени от CineLibri и извън рамките на фестивала, като при последния това ще се случи специално с желанието на режисьора на филма Фолкер Шльондорф.

Финалът на фестивала ще бъде поставен с грандиозно парти с участието на Рут Колева и диджеите DJ VaGro и DJsupermax тази вечер в Sofia Live Club след 21.30 часа. Входът е безплатен и всички са поканени.

Извънредните прожекции продължават до 26 октомври в „Евросинема“, „Одеон“ и Г8 и включват още „Дама Пика“, „Изгубеният град Z“, „Светлина между два океана“, „Бунтовник в ръжта“, „Ана Каренина. Съдбата на Вронски“, „Вечерята“, „Любимата формула на професора“, „Дюн“ на Ходоровски“, „Историята на прислужницата“, „Дона Флор и нейните двама съпрузи“, „Хомо Фабер“.