Rolls-Royce Wraith: Призрачен ездач

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria ще бъде на пазара в понеделник, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg 

Автомобилите на Rolls-Royce традиционно обитават самия връх на автомобилния Олимп. Моделът Wraith показва този връх от една неподозирана перспектива.

Няма нищо случайно във факта, че през годините една много голяма част от моделите на Rolls-Royce са били кръщавани с имена на духове. Phantom, Spirit и Ghost – това са все думи, идващи от мистичния свят на духовете. Напълно уместна метафора предвид факта, че пътуването с Rolls-Royce винаги е било по-близо до магическо реене върху летящо килимче, отколкото до обикновено пътуване с автомобил по твърда настилка.

Днес гамата на аристократичния британски производител се състои от два основни модела и техните различни каросерийни варианти. По-големият от тях – Phantom, е олицетворение на абсолютното постижимо съвършенство в областта на бутиковото производство на луксозни автомобили, изграден е на собствена платформа, и на практика има един-единствен реален конкурент на пазара в лицето наBentley Mulsanne. Другият член на семейството на Rolls е моделът Ghost, който е изграден на технологичната платформа на седмата серия на BMW и формира около три четвърти от продажбите на марката. В решението на компанията да избере точно името Wraith за динамичния дериват с две врати и задница в стил „Fastback”на базата Ghost може да се открие много специална  символика. В Шотландия думата „Wraith” има значението на „призрак”, само че не от тези, които просто се скитат между нас, а от онези, които притежават огромна сила и могат да я използват за разрушителни цели.

Именно безграничната сила е една от основните отличителни черти в характера на Wraith – всъщност това е най-мощният автомобил, който някога е бил създаван от Rolls-Royce. Под източеното торпедо на дългото 5,30 метра купе се крие 12-цилиндров двигател с работен обем от 6,6 литра и два турбокомпресора, чиято максимална мощност се равнява на смразяващите 632 к.с. Словом – шестстотин трийсет и две конски сили. Да не пропуснем да споменем и максималната тяга от 800 нютонметра при 1500 оборота в минута…

Явно е, че тук мощта няма как да се опише с любими на марката определения като „enough power”. Wraith е един от най-мощните автомобили на планетата и е способен на спринтове, които далеч излизат от нормите за джентълменски обноски и го изстрелват в сферата на расовите спортни машини. Благодарение на превъзходните настройки на ходовата част и кормилната уредба, „призракът” на Rolls-Royce дори е в състояние да преодолява завои с бързина, която може без преувеличение да се нарече изумителна за автомобил с маса близо два тона и половина.

Истински изумителното в този автомобил обаче е друго – без значение дали го пришпорвате безмилостно или просто се наслаждавате на безметежното пътуване, Wraith сякаш се носи над, а не по пътя, и прави всичко с лекота, създаваща усещане за пренасяне в негов собствен, различен от познатия ни свят. Отсъствието на каквито и да било шумове (било то механични или аеродинамични), граничещият със съвършенство комфорт при пътуване по всякаква настилка(дори при най-грубите неравности по пътя Wraith реагира само с леко, царствено поклащане на пищната си каросерия), фантастичната лекота на управлението – всичко това превръща пътуването с този автомобил в нещо много повече от придвижване между две точки.

Типично за марката, позицията на предните кресла напомня тази на трон – леко издигната над всички останали, осигуряваща превъзходна гледка във всички направления. А гледката определено си заслужава – водачът и спътниците му са обгърнати от атмосфера, която показва най-доброто от традициите на британците в ювелирната ръчна изработка, а перспективата към дългия преден капак, коронован от легендарната фигура на Лейди Емили е нещо, които трудно би могло да бъде описано само с думи. Възможността таванът на салона да бъде декориран като (състоящо се от огромен брой светодиодни елементи) обсипано със звезди нощно небе е само още един от много примери за омагьосващата харизма на Wraith. Все един призрак може безброй неща, за които простосмъртните могат само да мечтаят.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

 

Технически характеристики

Каросерия

Купе с две врати и четири места, дължина х широчина х височина 5269 х 1947 х 1507 мм, междуосие 3112 мм, собствено тегло 2360 кг, обем на багажника 470 литра.

Ходова част

Независимо окачване отпред и отзад, отпред с двойни напречни носачи, телескопични амортисьори и пневмоелементи, отзад многозвенно, с телескопични амортисьори и пневмоелементи; вътрешно вентилирани дискови спирачки отпред и отзад.

Силово предаване

Задно предаване, осемстепенна автоматична трансмисия.

Двигател

Дванайсетцилиндров V-образен бензинов двигател с директно впръскване, с два турбокомпресор и междинен охладител на сгъстения въздух, работен обем 6592 см³, мощност 465 кВт (632 к.с.) при 5600 об./мин, максимален въртящ момент 800 Нм при 1500об./мин.

Динамични характеристики

0-100 км/ч     4,6 сек

Максимална скорост     250 км/ч

Среден разход на гориво по ЕСЕ 98Н 14,0 л/100 км

Базова цена(в Германия)

Rolls-Royce Wraith  279 531 eвро

С дължина от 5,30 метра и тегло 2,4 тона Wraith е истински мастодонт – и все пак е най-малкият като размери модел в гамата на Rolls-Royce.

„Wraith сякаш се носи над, а не по пътя, и прави всичко с лекота, създаваща усещане за пренасяне в негов собствен, различен от познатия ни свят”

Благородна дървесина, фина естествена кожа, истински метал и пианолак – това са материалите, които доминират в благородно обзаведения интериор. Големият и тънък волан би изглеждал отлично и в някоя изискана яхта.

Трудно е да се повярва, че този автомобил е базиран на (сравнително) едросерийната техника на „седмицата” на BMW: детайлите са отговарят на най-добрите традиции на Rolls-Royce.

Отварящите се обратно на посоката на движение врати са характерен отличителен елемент за всички съвременни модели на Rolls-Royce.

„Wraith е способен на спринтове, които далеч излизат от нормите за джентълменски обноски и го изстрелват в сферата на расовите спортни машини”

При подаване на пълна газ автомобилът се устремява по посока на хоризонта с неописуема бързина, но огромните стойности за надлъжно ускорение остават абсолютно незабележими за тези, които се намират на борда.

Всеки един от елементите в този автомобил заслужава да се окачестви като произведение на изкуството. Още по-впечатляващо обаче е да се види как всички тези детайли се обединяват в едно идеално хармонично цяло.

В актуалния брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще намерите също:

kor 07_2014.indd

• Първа среща с новия прагматичен модел на Citroën – C4 Cactus

• Зад волана на Rolls-Royce Wraith – най-мощният автомобил в историята на аристократичната британска марка

  • Тест на най-високотехнологичния суперспортен автомобил на нашето съвремие– Porsche 918 Spyder
  • Пътешествие със 750i – първият сериен автомобил на планетата, оборудван с вградена навигационна система – и неговия с 20 години по-млад наследник
    • Сравнение на три двойки еднакви модели със задвижване от механична трансмисия, DSG и класически автоматик
    • Сравнителен тест на пет модела от малкия клас – дали този път Ford Fiesta, Kia Rio, Peugeot 208 и Renault Clio ще успеят да притеснят серийния победител VW Polo?
    • Среща с двама изключителни класици на френската автомобилна индустрия в лицето на Peugeot 504 TI и Renault 16 TX
    • Opel Kadett City и Opel Adam:една малка история за това какво се случва, когато историята се повтаря
  • Тест на 14 модела детски столчета от всички възрастови категории
    • Равносметка от тазгодишното издание на митичната 24-часова надпревара на Льо Ман
 
 

Лана Дел Рей се раздели с приятеля си

| от |

Певицата Лана Дел Рей се раздели с приятеля си – продуцента Джи-Ийзи, съобщи Контактмюзик.

Продуцентът бързо я замени с друга певица – Холзи. Тя изпълнява и вокалите в новата му песен „Him and I“, в която първоначално трябваше да участва Лана Дел Рей.

Лана Дел Рей и Джи-Ийзи бяха видени за първи път заедно на фестивала Коачела през април. Там те бяха отишли с приятели, но през цялото време имаха очи само един за друг. Техен близък тогава каза, че на концерта на Кендрик Ламар, Джи-Ийзи е гледал повече танцуващата Лана Дел Рей, отколкото сцената.

 
 

Наградите Emmy 2017: мъжките тоалети, които ни отвяха главата

| от |

Ако сте очаквали скандални облекла, много открита плът и футуристични модни визии на церемонията по връчването на Наградите Еми преди два дена, ще сте останете разочаровани.

И мъжете, и жените се появиха на червения килим облечени както подобава за събитие от такъв характер. С изключение на няколко известни личности, които биха могли да се справят по-добре, всички останали поне бяха премерени.

При жените цветните принтове, изрязаните части в областта на гърдите или корема, ефирните материи и широките в долната част рокли бяха сред общите елементи. Мъжете бяха заложили на традиционните тъмни цветове.  И  все пак онези, които си  бяха позволили да заложат на по нестандартни тоалети, се откроиха най-много.  При някои става въпрос само за един аксесоар – акцентът, който завършва тоалета.

Ние спираме да анализираме и оставяме на вас да се насладите на най-открояващите се мъжки тоалети от снощи. Независимо дали бихме ги носили, едно е ясно – притежателите им заслужават адмирации за добрия вкус.

 
 

„Ние едно време не бяхме такива“. Дали?

| от |

Странна, дори налудна, е способността на хората да забравят неудобното. Овършеем ли някоя и друга година, прехвърлим ли с куц овчарски скок 30-те, започваме уютно да си спомняме колко сладко е било детството и да споделяме спомени за първия ни път в зоопарка и любимия ни сладолед, най-често Ескимо или ЕВГА.

Оливаме се в спомени за това как се миели улиците, колко евтин е бил шоколадът и как, „абе, не знам, много го плюят соца и прехода после, ама…“

За пред хората обаче не споделяме толкова често какви сме ги вършили в мътния период между 14 и 24 +- някоя и друга година. С особена сила това важи за жените. В момента, в който създадат семейство и родят дете, много от тях се превръщат в строги морализаторки, които не разбират „къде са родителите на това дете“ и използват ценното си време, за да пишат многословни статуси, в които споделят с възмущение, че „ние едно време не бяхме такива“.

Но знаете ли? Всъщност ние едно време си бяхме такива. Просто широката общественост не го знаеше, защото нямаше интернет. И родителите ни ги викаха не телевизиите, а директорите.

Поредното интервю на Орхан Мурад по повод поведението на дъщеря му Сузанита, която се превърна в любимия супергерой на българите след клипа на песента й „Луцифер и Буда“, отново поде тамън забравения рефрен за „лошите млади“. Тези греховни, объркани, заблудени, порочни души, които нямат място в днешния свят на стройно подредена ценностна система, според която живеят родителите им.

Само че наистина ли днешните млади са по-кофти материал от старите млади или просто спомените за младостта имат удобното качество да се изкривяват и видоизменят в наша полза? Винаги е имало горчиви дръвца в пакетите с хубав слънчоглед и това никога не е значело, че целият пакет е гаден. И със сигурност никога не ни е отказвало да чоплим семки в градинката.

Ако трябва да сме честни, в годините на младостта на т.нар. милениали, имаше застъпени доста пороци.  Много от нас пиеха бира преди час, пушеха коз в междучасията, подиграваха се на учителката по руски, висяха на опашки при лекарите да просят бележки за неизвинени, осъмваха в компютърните клубове, бягаха от вкъщи, за да отидат на нощна в Алиби, извършваха актове на орална обич на недотам прилични места пр. Много момичета се гримираха прекалено, много носеха хипер къси поли. Много момчета се обличаха идиотски, говореха мръсотии, правеха гадости. Е, да, не бяхме пристрастени към социалните мрежи и нямахме зависимост от порното, но не за друго, а защото не беше толкова достъпно. Но пък имаше бой, имаше секс, имаше наркотици, концерти, повръщане, мастика, изневери, хашиш, хистерии, прашки, криви влюбвания, бели дупки в паметта, черни дупки по крачолите, дупки от цигари по дрехите, дупки във възпитанието, дупки в морала, дупки в образованието, дупки в приятелствата и дупки в смисъла.

Някои от нас израснаха и ги запълниха. Къде с работа, къде с любов, къде със семейство. Къде успешно, къде – не.

Други не ги запълниха. Останаха си с един крак в тийн годините, другият го влачат някак. Същото ще стане и сега. Познавате думите на Еклесиаст: „Каквото е било, пак ще бъде, и каквото се е правило, пак ще се прави – няма нищо ново под слънцето“.

Сузанита ще порасне, ще роди едно дете и ще започне да пише статуси „къде са родителите на това момиче“ за новата Гери-Никол, която ще е родена през 2022г.. Само че вероятно ще пише статусите единствено с очни движения и ще го прави върху холограма, която ще се носи около главата й във въздуха, а не върху реален компютър.

Павел и Венци Венц ще остареят и ще дадат пресконференция, която ще е по-жалка от тази на Мишо Шамара и Гумени глави. Ицо Хазарта ще се ожени, ще му се родят две деца и ще отиде с тях на почивка в Гърция на all inclusive. VIP „брадърите“ ще бъдат погребани под бетонната плоча на обществената забрава завинаги. Оги 23 ще станат Оги 48. Момчето, което днес повръща след девета бира, вместо да се взира в черно-белия учебник в час, утре ще направи първата успешна трансплантация на мозък. Момиченцето, което гордата мама изпрати онзи ден на първия учебен ден, облечено в цикламена рокля с якичка, утре ще припадне в дискотека след няколко шарени хапчета отгоре. Съучениците й ще я снимат с телефон и ще пуснат видео как я събличат по сутиен. Ще се надигнем като цунами от възмущение и огорчение за днешната младеж. А мъничко по-късно припадналото момиче ще организира сватба за 200 човека в Бостън, ще учи молекулярна биология и хич няма да й пука, че някога някакви лели са писали за нея, че е лошо момиче.

Така вървят нещата. Никой не ви е обещавал добри деца. Нито свят на вечно щастие. И нищо им няма на днешните млади. Младостта е красива, дори когато мирише лошо.

 
 

Около 600 000 души са посетили Октоберфест през първия уикенд

| от |

Около 600 000 души са посетили Октоберфест през първи уикенд от тазгодишния фестивал на бирата в Мюнхен, предаде ДПА, като се позоваха на организаторите.

Агенцията отбелязва, че тези данни са разсеяли безпокойствата за слаба посещаемост заради опасенията от възможна терористична атака. Посещаемостта на Октоберфест през първите два дни е по-висока от миналата година, когато са дошли половин милион посетители.

През първия уикенд от фестивала на бирата в баварската столица са били изядени 11 цели вола – с два повече от миналата година.

Опасенията от тероризъм накараха властите да предприемат нови мерки за сигурност. Влизането с раници и големи чанти е забранено, а около комплекса е издигната ограда.