Ретро трамвай за „Европейската седмица на мобилността“

| от |

В периода от 16 до 22 септември 2014 г. София ще се включи в кампанията „Европейската седмица на мобилността“ и „Европейският ден без автомобили“, организирани от Европейската комисия.

Европейската седмица на мобилността 2014 има за цел да направи преоценка на начина, по който мислим за градското пространство и да проучи връзката между употребата на Земята и качеството на живот. Тази година мотото „Нашите улици, нашият избор“ насърчава хората да създадат град, в който те искат да живеят.

От 16 до 22 септември 2014 година в подкрепа на инициативата ще се движи ретро-трамвай, в който всеки ще има възможност да получи информация за обществения транспорт. От 17.30 ч. всеки ден в единия вагон на трамвая ще може да се послуша музика на живо. Инициативата е съвместна между Столична община – дирекция „Култура“ и „Център за градска мобилност“ ЕАД.

Маршрутите и графикът на движение на ретро-трамвая са:

16 септември – между 16.00 – 19.00 часа – кв. „Иван Вазов“ – бул. „Хр. Ботев“ – Централна гара – „Надежда 5″. Мартин Начев от Музикалната академия и Божидар Иванов и Катя Анадолийска от 144 СОУ ще изпълняват популярни и народни песни.

17 септември – между 16.00 – 19.00 часа – пл. „Журналист“ – ул. „Граф Игнатиев“ – бул. „Хр. Ботев“ – надлез „Надежда“. Кирил Головин и Тихомир Тошев от 144 СОУ ще изпълняват народни песни.
18 септември – между 16.00 – 19.00 часа – Съдебна палата – бул. „Ал. Стамболийски“ – ж.к. „Люлин 5″.
19 септември – между 16.00 – 19.00 часа – пл. „Журналист“ – бул. „Гр. Игнатиев“ – бул. „Ал. Стамболийски“ – „Западен парк“.
20 септември – между 11.00 –13.00 часа и между 16.00 – 18.00 – ул. „Струга“ – Централна гара – бул. „Хр. Ботев“ – бул. „България“ – ж.к. „Борово“.
21 септември – между 11.00 – 13.00 часа и между 16.00 – 18.00 часа – пл. „Журналист“ – бул. „Гр. Игнатиев“ – пл. „Македония“ – кв. „Княжево“
22 септември – между 11.00 – 13.00 часа и между 16.00 – 18.00 часа – ж.к. „Лозенец“ – бул. „Хр. Ботев“ – метростанция „Хан Кубрат“.

 
 

Новият албум на Деми Ловато е вдъхновен от Кристина Агилера

| от |

Предстоящият да излезе нов албум на Деми Ловато е повлиян от Кристина Агилера, тъй като преди години Агилера била идол на Деми, съобщи Контактмюзик.

25-годишната Ловато разкри, че се възхищавала толкова много от изпълнителката на хита „Dirty“, че когато започнала да работи над новия си диск „Tell Me You Love Me“, се вдъхновила от нейния албум „Stripped“, излязъл през 2002 г.

„Израснах, слушайки песни на Агилера – довери Деми. – Тя бе сред идолите ми, докато бях тийнейджърка. Агилера все още е мой идол, вокалните й способности са невероятни и това действително може да се долови в „Stripped“. Смятам, че това е албумът, с който тя направи пробив. „Stripped“ я превърна в икона, каквато е и днес. Така че Агилера ме вдъхнови.“

Изпълнителката на песента „Sorry Not Sorry“ все пак не е била повлияна единствено от 36-годишната Агилера, а и от собствения си живот, защото увери, че искала да запише албум, който разкрива възможно най-добре каква всъщност е тя.

„Кариерата ми е известна – каза Ловато пред сп. „Пийпъл“. – Преживях много неща през последната година и половина. Искам албумът ми да представи коя всъщност съм аз. Надявам се звученето на песните ми сега да е по-автентично. Искам феновете да го свързват с всяка песен в диска.“

Албумът й „Tell Me You Love Me“ трябва да излезе на 29 септември.

 

 

 
 

Mtel ще има ново име

| от |

Мтел ще има ново име, по желание на собственика си Telekom Austria Group. Компанията обявява, че променя стратегията си по отношение на марките и ще въведе единна политика за всички пазари, на които присъства.

Това бе съобщено в официално прессъобщение на австрийския телеком.

Новото име ще бъде A1 – по наименованието на марката в Австрия. Опитът с новото име е въведен първо в Словения и след успешното реализиране, австрийският телеком решава да го приложи и за другите си дружества.

Това са хърватските, сръбски и македонски оператори – VIP, беларуския Velcom и българския Mtel.

Въвеждането на единна марка ще струва 350 милиона евро на австрийския телеком, като това ще засегне финансовите резултати за следващите три години.

Общият брой на клиентите на Telekom Austria Group e 24 милиона души. Приходите на компанията за 2016 година са 4,21 милиарда евро

 
 

Любопитни факти за есента

| от |

По случай днешното есенно равноденствие и настъпването на астрономическата есен британският в. „Дейли експрес“ предлага няколко интересни факта за сезона:

– Всъщност и двете твърдения – за есенното равноденствие и астрономическата есен, могат да бъдат оспорени.

– Според метеоролозите есенният сезон започва в началото на септември. Според астрономите началото на есента съвпада с есенното равноденствие.

– Освен това, ако за начало на деня се приема появата на Слънцето над хоризонта, то днес денят и нощта не са с еднаква продължителност. Денонощието с равни количества слънчева светлина и мрак е било преди около десетина дни.

– При равноденствие оста на въртене на Земята сочи директно към Слънцето.

– В историята на наградите „Оскар“ филм с думата „есен“ в заглавието никога не е печелил най-престижното киноотличие. Пролетта, лятото и зимата са „удостоявани“ с приза по веднъж.

– Нивата на човешкия хормон тестостерон са най-високи през есента – наследство от древните инстинкти за размножаване.

– Изследване е установило, че най-голяма вероятност да доживеят до 100-годишна възраст има за бебетата, родени през есента.

– Според друго проучване жените губят най-много коса през есенния сезон.

– До около 1500 г. есента е била наричана жътва.

– Най-близкото пълнолуние до есенното равноденствие е известно като „жътвена Луна“.

– „Никой не може да усети вкуса на есенните плодове, докато още се възхищава на пролетните цветя“, е казал английският поет, есеист и критик Самюел Джонсън.

 
 

Новите и старите на седмицата на модата в Милано

| от |

Нови таланти, търсещи своето място редом до утвърдени марки като „Москино“ и „Армани“, се очакват с интерес на започващата днес Седмица на модата в Милано, предаде Франс прес.

Програмата на модната фиеста включва около шестдесет ревюта и стотина презентации. Седмицата на модата в Милано ще започне с представянето на колекцията пролет/лято 2018 г. на модна къща „Гучи“, която процъфтява благодарение на дизайнера Алесандро Микеле, заел поста творчески директор в началото на 2015 г.

Очаква се през следващите няколко дни модните подиуми в Милано да греят във всички цветове на дъгата, както и завръщането на 90-те години в модните линии под формата на панталони с ниска талия и прави сака. Вертикалните райета също ще отбележат солидно присъствие.

Сред очакваните с интерес нови таланти е британският дизайнер Пол Съридж. Той ще представи първата си колекция, откакто тази година зае поста творчески директор на модна къща „Роберто Кавали“.

В Милано ще дебютират и съпрузите Люси и Люк Майер – новите творчески директори на модна къща „Джил Сандер“.

За първи път на Седмицата на модата в Милано ще се представят марките „Албино Теодоро“ и „Шийна“, както и младият южнокорейски лейбъл „Дъ-сириус“, впечатлил модния свят с футуристичните си творения.

Милано няма да е Милано без „тежката артилерия“ в модата – „Фенди“, „Ферагамо“, „Версаче“, „Прада“, които отново отчитат подем в продажбите след няколко трудни години, белязани от отдръпването на азиатския пазар, валутната нестабилност и терористичните нападения в Европа.