Рекламният пазар в България през 2014 година

| от |

resize_then_crop_540_350

Потърсихме Мария Грашнова, изпълнителен директор на „Кapaт България“, за да разберем какви са очакванията ѝ за рекламните инвестиции през 2014-та година. Ето какво сподели тя, специално за Chronicle.bg.

Спрямо останалите страни от Централна и Източна Европа, в България бюджетите отделяни за дигитална активност все още са сравнително нисък процент от общите инвестициите за реклама. Затова смятам, че потенциала за растеж е най-висок точно за този канал. Повишаването на интернет пенетрацията, отличната скорост на локална свързаност, почти пълното 3G покритие на територията на България, както и инвестициите на мобилните оператори в технологии за високо-скоростна мобилна свързаност от най-ново поколение – LTE (4G), са фактори, които недвусмислено показват тенденция, която е предпоставка за ръст на рекламните инвестиции в посока дигитални медии. Целта на Carat Bulgaria – през 2014-та е да се достигнат нива от 17.5% дял на интернет рекламата, спрямо останалите канали, изглежда реалистична и постижима.

Screenshot_1

Данните от google consumer barometer за България потвърждават през 2013-та година повишаване на интернет пенетрацията през мобилни устройства – таблети и смартфони. Огромният ръст на тези устройства обособява нов сегмент за активна комуникация – мобилната среда. Смятаме, че тук може да се очаква сериозен ръст спрямо миналата година.

Използвайки технологичните възможности за реализация на рекламни кампании в онлайн среда, все повече ще се концентрира погледа върху полезният ефект от тях, визирам конвертирането към целите на клиентите.

Ние сме убедени и вярваме, че интересът към иновациите, бързото навлизане на мобилни устройства, наличието на много алтернативи за свързаност, както и промяната на поведението на българите в посока съвременно дигитално общество, ще създават още повече и ценни възможности за съвременна, интуитивна, персонална, обвързана с интересите и поведението комуникация.

Общият поглед върху българския рекламен пазар действително дава индикации за ръст и позитивно развитие.

mediamix

Поради спецификите на ситуацията в държавата ни, обаче, прогнозният ръст е минимален и по-скоро е в посока на преразпределение на бюджетите между използваните медиите, отколкото като общо увеличение на инвестициите. Забелязваме още по-внимателен подход при разпределението на годишните бюджети и задълбочено търсене на възможности за оптимизиране на рекламното присъствие.

Телевизията все още е водеща медия при разпределението на рекламните бюджети и запазва стабилен дял в общия медиен микс.

Тенденцията към увеличаване на онлайн присъствието се задълбочава през последните години, но не с динамиката, която очаквахме. През 2014 г. очакваме ръст на мобилната реклама и по-сериозно развитие на рекламата във всички социални канали (не само Facebook).

Забелязваме силно намаление на принт инвестициите, което е обяснимо и с факта, че онлайн платформите на съответните издания изместват хартиения носител.

Отчитаме засилване на интереса към радио и външна реклама, които по наша преценка запазват стабилен дял в общия микс.

Една от най-важните и открояващи се тенденции, която започна през 2013 г. и ще продължим да следваме и през 2014, е нестандартното контекстуално присъствие. И през 2014 г. за най-големите ни клиенти Мтел и Монделийз ще продължим да изготвяме мащабни онлайн медийни стратегии, изключително прецизирани според спецификите на съответните категории на бранда и конкурентната среда.

 
 

adidas Originals представя „Поколението Superstar: Емблемите от бъдещето“.

| от |

Superstar е емблематична обувка и за сезон есен/зима 2017 ще го отпразнуваме с колекцията „Поколението Superstar: Емблемите от бъдещето“.

За да уловим духа на Superstar, се съюзихме с поколение млади хора, които променят света, използвайки креативността си.

Кампанията празнува автентичността и едно ново поколение, документирано от фотографката Nadine Ijewere. В своята работа Ijewere популяризира разнообразието и мултикултурализма, представяйки различна гледна точка към красотата и идеалите за красота в процеса. Ijewere залага своята автентичност и творчество в кампания.

В кампанията се включват таланти като активистката за позитивна нагласа към тялото Barbie Ferreira и активиста по въпроса с климатичните промени Xuihtezcatl Martinez. Участват и музикални таланти като Khalif Diouf и Kiran Handhi, както и скейтбордистката Rachelle Vinberg.

 
 

Здравият сън и сексът са най-важни за щастието

| от |

Здравият сън и сексът са по-важни за щастието от парите, установиха британски учени, цитирани от в. „Мирър“.

Проучването е извършено от Националния център за социални изследвания, след което резултатите са анализирани от консултантската фирма „Оксфорд икономикс“, която разработи точков индекс на щастието. Той показа, че дори тройното увеличаване на доходите на домакинството носи само две точки, докато добрият нощен съд повишава чувството за щастие на средностатистическия британец с цели 15 точки.

Сексът също повдига духа. Хората, които са доволни от половия си живот, имат средно седем точки повече от останалите.

Други фактори, допринасящи за щастието, са силните семейни и приятелски връзки, сигурната работа, здравето на близките. Те са много по-важни от лъскавите коли и екзотичните почивки.

Хората се чувстват добре и когато могат да излизат на открито, когато разговарят с приятели и съседи, когато са семейни.

Младите семейства са най-щастливата демографска група.

 
 

Джеймс Кромуел беше обвинен за участие в протест

| от |

Актьорът Джеймс Кромуел беше обвинен за хулиганство и влизане без разрешение в чужд имот за участието в протест срещу използването на косатките за шоу на „Морски свят“ в Сан Диего.

Обвинението може да означава 90 дни затвор или глоба до 400 щатски долара.

Кромуел, който беше номиниран за награда „Оскар“ за ролята на фермера във филма „Бейб“, е казвал, че предпочита да лежи в затвора, вместо да плаща глоби. Той е на 77 години.

Актьорът протестира по време на шоуто „Среща с косатките“ в края на юли, като застана с още шестима други активисти пред публиката, облечен с тениска с надпис „Морски свят“ е гаден“. След това Кромуел каза през мегафон на публиката, че „Морски свят“ осъжда косатките на преждевременна смърт.

 
 

Най-добре облечените дами на наградите Emmy 2017

| от |

Дори да живеете в гората, знаете че сериалите в момента са в пика си. Толкова по-добре и за тазгодишните награди Emmy!

Ежегодното събитие е ценно за този своеобразен моден подиум, който на практика е червеният килим.  В разгара на наградния сезон, Емитата са трибуна за модните гурута и гиганти от цял свят.

В последно време обаче заради сериали като „Stranger Things“ и „Black-ish“ интуитивно не си представяхме големи модни достижения.

Но се оказа, че грешим – тази година модата е на ниво! Тази година видяхме всичко от Calvin Klein до Miu Miu. Вижте и вие най-красивите дами от тазгодишните награди Emmy.