Реклама базирана на тъгата

| от |

След години, когато в рекламата преобладаваха всички възможни форми на комедия, изведнъж нещо се случи и същите тези, които плуваха из интернет търсейки нова реклама, за да се въргалят по пода от смях, усещат, че вече гледат сериозни емоционални реклами. Започва нова ера.


Capture

Видеоклиповете, които обикновено са запазени за призиви след природни или човешки бедствия, започват да се появяват като реклами на шампоани, интернет доставчици, банки, препарат или фъстъчено масло.
Capture1

„Никога преди в нашата колективна памет не е имало време, в което рекламите чиято цел е да предадат положителна емоция към марката и впоследствие да ви продаде продукта.

Ако се гледате внимателно съдържанието на медиите, ще забележите, че има по-голяма стойност зададена на съдържанието, което означават нещо – вдъхновяващи истории, които просто трябва да видите …

… Всичко това е част от една по-голяма културна тенденция: тенденция към реалността. Жаждата за истински истории промени телевизията и сега формира онлайн съдържанието, което споделяте. Хората масово харесват и споделят истории за истински хора, които правят неща, които ще ви разплачат (като момичето, което чува звук за първи път в живота ),“ пише Шифон Ен Фера за Fast Company

Според нея, тази промяна чудесно кореспондира с уроците за силата на подсъзнанието в маркетинга. В същото време марките се опитват да създадат „съдържание“ вместо „реклами“, което означава изразходване на повече енергия на вземане истории, които хората ще искат да споделят .

Трите видеокла, които започват модерната епоха на емоционалните реклами:


Dear Sophie (Google Chrome)

Best Job

The Long Wait (John Lewis)

Едно от обясненията е, че тази тенденция се дължи на модерните технологии:

„Мисля, че живеем твърде дигитално и винаги сме свързани един с друг, а въпреки това все още някак се чувстваме изолирани от останалите хора. Като човешки същества, ние търсим истинска човешка връзка и мисля, че емоционално разказване помага да се преодолее този дупка. Марките и агенциите разбраха, че това е начинът, за да запълнят тази празнота“, коментира главният творчески директор на агенция 180, Уилям Гелнер .

 
 
Коментарите са изключени за Реклама базирана на тъгата