„Регистър на срама“ ще бори корупцията при обществените поръчки

| от |

Декларирането на емоционални отношения ще помогне за изчистването на обществените поръчки и елиминирането на конфликта на интереси, смятат от Центъра за превенция и противодействие на корупцията и организираната престъпност БОРКОР.

655-402-bojko-velikovДо идеята за заявяване на близките връзки се стигнало след анализ на европейски регламенти, в които емоционалните отношения са на предните места като изискване при кандидатстване, обясни пред бТВ директорът на БОРКОР Бойко Великов.

Той посочи, че подобни отношения, за каквито имало примери, останали неназовани, би трябвало да се декларират по конкретен повод. Става въпрос за фактически съжителства, които според него не са толкова трудно доказуеми. Великов уточни, че става въпрос за морални норми, които под формата на етични кодекси в България са далече от понятието задължителни.

„Тези декларации трябва да са по конкретен повод, свързан с поръчки по европейски проекти – да се декларира, че няма емоционални отношения с участващи в поръчката. Европейският парламент приема такъв регламент и за мен е учудващо защо се опитваме да го избегнем“, коментира той.

Все още обаче не е ясно каква би била отговорността, ако деклариращият е пропуснал да спомене емоционалните си отношения с участници в поръчката и какво всъщност са „емоционални отношения“. Според Великов това би трябвало да е работа на Комисията за установяване и предотвратяване на конфликт на интереси.

По друга етична инициатива – „Регистър на срама“ за фирмите, свързани с драстични случаи на корупция при обществените поръчки, шефът на БОРКОР заяви, че публичността е едно от най-добрите средства за противопоставяне на тези практики. Той даде примери, без да посочва конкретни имена, в един от които изискването е за прах за пране, опаковката на който е точно 475 гр, а само една фирма предлага подобен продукт.

„Идеята дойде от мониторинга на обществените поръчки, свързани с тези 500 милиона, отпуснати от МС. Не може да проверим всички, но може да проверим една част от тях. Имаме подготовка вече със специализирани звена в Центъра, може да направим подбор в рамките на нашите възможности като ресурс. Няма да бъде еднократен акт – до края на месеца е възможно да пуснем този регистър, да го качим в сайта“, даде заявка Бойко Великов. / БГНЕС

 
 

Причини да използвате контрацепция

| от |

Днес е Световният ден на контрацепцията. Можем да наричаме този празник „празник от ежедневен тип“, защото той е от тези събития, които някои хора трябва да отбелязват всеки ден до края на пречещия си живот. Тоест, да практикуват ползване на контрацепция, няколко вида едновременно (за предпочитане всичките), докато не дойде оная с косата. Част от социалната дейност на медията ни е да информираме хората по разни въпроси. Днес този въпрос е какво трябва да правим системно, за да сме сигурни, че не трябва да се размножаваме.

 

Ако гледате ВИП Брадър с желание и искрен интерес. Това разкрива една много неприятна черта у вас, която трябва да бъде изтръгната от еволюцията на човешкия вид. Тоест, не я предавайте на поколенията. Форматът ВИП Брадър, трябва да подчертаем, се прави (в голямата си част) от изключително умни хора, професионалисти. Но той привлича с циркаджийство (в лошия смисъл на думата). А ние имаме бясна нужда да се отървем от любопитството си към подобни дразнения.

 

Ако си хвърляте боклука през терасата. Използваме “боклука през балкона” като събирателно за „тоя тип хора“. Нали знаете – има един тип хора, които още родителите им не са прочели този текст и не знаят, че е трябвало да ползват контрацептиви. Заради тях сме на това ниско културно дередже – толкова ниско, че използваме думи като „дередже“.

 

Ако сте от ония хора, дето застават по средата на тротоара. Или вляво на ескалатора. Няма по-голяма плюнка в лицето на обществото от този маниер на поведение. Това е все едно ползвате без предупреждение чуждите компютри, за „копаене“ на криптовалута.Тези хора по-скоро имат нужда от куче водач. Не съм сигурен, че с контрацептиви ще се получи.

 

Ако буквално не знаете какво означава думата „контрацепция“. 

 

Ако сте неграмотен. Гледаш „The Notebook“, стигаш до момента където Райън Гослинг със съвършената си челюст казва „What do you want!“ и четеш в субтитрите „Къкво изкаш“. Лелеееее! Презервативи за тебе!

 

Ако злоупотребявате с положението си. Независимо дали сте автомонтьор или кмет, или родител, дори малката власт кара хората с дребни чепове или не толкова дребни неврози да се опитват да запушат канала на собствените си недостатъци с нервите и достойнството на другите хора.

 

Правото да имаш поколение е като правото на свобода на словото. Или като правото да се разболееш от грип. Когато се ползваш с тези права да съсипваш другите хората, може би те трябва да ти се отнемат. Може би ако бъдем по-стриктни в това какво позволяваме на неразумните хора, след 10 години ще живеем в един прекрасен свят, където никой не спира по средата на тротоара, за да гледа ВИП Брадър от телевизора на някоя витрина. Ако видите такъв човек,  може би е добре да си изхвърлете боклука върху главата му.

 
 

Студентите с високо самочувствие получават по-добри оценки

| от |

Студентите с високо самочувствие получават по-добри оценки, отколкото по-неуверените в способностите си техни връстници със същото ниво на знания, предаде ТАСС.

Изводите направиха в свое изследване проф. Анатолий Пересецки от Висшето училище по икономика в Москва, Русия и проф. Ян Магнус от Амстердамския свободен университет в Холандия.

„Студентите, които разчитат на по-висок успех в университета, действително го постигат. Откритията опровергават твърдението, че уверените в добрите резултати студенти се учат по-лошо. На фона на високите очаквания, те имат и по-големи амбиции, борбеност, постоянство и следователно – вероятност да успеят“, казаха от пресцентъра на руския университет.

В проучването бяха включени около 600 студенти от втори курс, които са се обучавали в периода 2011-2015 г. в Международния институт за икономика и финанси във Висшето училище по икономика.

 
 

Ах, този джаз на Катрин Зита-Джоунс!

| от |

 Катрин Зита-Джоунс е от онези актриси, които доказват, че не е необходимо да имаш десетки добри роли една след друга – достатъчно е да имаш няколко, но да са право в десятката.

Уелската актриса е една от най-характерните в киното. Играе от ранна детска възраст, прави пробива си в киното през 1998 г. Във филма на Мартин Кампбел, „Маската на Зоро“. Получава световна слава след тази роля, която обаче идва със съответните „странични ефекти“. А именно – физическият облик като основна характеристика. Колко грешно предполагане, защото само след 4 години на екрана се появява Велма Кели – жената от „Чикаго“. Наричаме я жена понеже Зита-Джоунс прави от един персонаж жив човек, който и до днес е сред най-запомнящите се не само в жанра на мюзикълите, но и в киното като цяло.

Не, Катрин Зита-Джоунс никога не е била и никога няма да бъде просто красив секссимвол, който пробива с помощта на външен вид. Дали е съблазнителката от „Маската на Зоро“, убийцата от „Чикаго“, бременната съпруга готова на крайности от „Трафик“ или дори Оливия де Хавиланд от „Вражда: Бети и Джоан“ Катрин Зита-Джоунс е неотразима – като жена и като актриса.

Вчера тя навърши 48 години. Само можем да й се възхищаваме (а жените да й подражават). По този случай събрахме любимите ни нейни роли. Вижте ги в галерията горе.

 
 

Червеният цвят на кенчетата „Кока-Кола“ няма нищо общо с Коледа

| от |

Ако в безсънна нощ, вместо да броите овце, умувате защо кенчетата „Кока-Кола“ са червени, в. „Дейли стар“ дава отговор на този въпрос.

Отличителният червен цвят не е резултат от случаен избор, нито пък има нещо общо с коледните празници, по време на които ни „заливат“ реклами на продукта.

Червеният цвят на кенчетата „Кока-Кола“ има общо със съвсем различно нещо – данъците.

Когато популярната безалкохолна напитка се „появява на сцената“ през 90-те години на 19-и век, тя се сервира на клиентите на магазини в САЩ от големи бурета. По това време газираните напитки не се облагат с данъци, за разлика от алкохола, който се съхранява в подобни съдове. За да не ги бъркат данъчните власти, от „Кока-Кола“ решават да боядисат буретата с напитката си червени.

Цветът се запазва и става емблематичен за бранда – факт, потвърден от компанията.