Раздадоха наградите „Грами“

| от |

„Грами“ за най-добра песен на годината получи „Royals“ на младата новозеландка Лорд. Единствена, но пък хубава.

Американското рап дуо Macklemore и Ryan Lewis спечели наградата при откриването на церемонията. Те са отличени за рап интерпретация, песен и албум. Това бяха първите награди, връчени на телевизионната част на церемонията, предшествана както обикновено от серия награди преди основната част на вечерта, която започна в пет часа сутринта, българско време.

article-2546501-1AFDEA4300000578-566_634x723

„Даф пънк“ взеха и престижната награда за албум на годината от наградите на американската звукозаписна индустрия. Албумът е Random Access Memories. По-рано френската електронна група взе наградата за „Random Access Memories“ и в категорията „Най-добър денс или електронен албум“ и „Най-добър дизайн на некласически албум“. Групата е отличена и за „Най-добро поп изпълнение на дует или група“ за хита „Get Lucky“.

article-2546501-1AFCADD900000578-683_634x870

Песента на Лорд е от Love Club – миниколекция от пет песни, пуснати в SoundCloud в края на 2012 г. Royals оглави миналия март в класациите в Нова Зеландия. После тя се популяризира целенасочено в САЩ и … „Грами“.

Церемонията в Лос Анджелис събра звезди с всякакъв блясък на поредния червен килим, този път музикален. Връчването на многобройните златни грамофончета – наградите „Грами“(Grammy Awards) започна сред суета, смях и звезден прах. В неделния блясък на музикалните звезди на англосаксонската музика бе оголена много плът на червения килим, отправени бяха сълзливи сексуални послания и бяха поети модни рискове, пише АФП.

article-2546408-1AFC81C500000578-728_964x542

Сред първите, които пристигнаха в сърцето на града на брега на Тихия океан за раздаването на престижните награди на музикалната индустрия, беше Мадона, придружена от сина си Дейвид, отбелязват наблюдателите.

За вечерта суперзвездата бе избрала черен костюм – панталон със смокинг и шапка от Ралф Лорън, отбелязвайки, че в избора на тоалет изцяло и е помогнал спътникът й.

article-2546408-1AFBF05E00000578-134_964x631

Преди нея в обективите вече бяха хванати Джон Леджънд, Шенън Маклемър и Раян Люис. Певицата Пинк бе избрала за тържествената вечер рокля в цвят зимна градинска офика без презрамки, отбелязвайки, че се чувства в нея прекрасно, въпреки че по-рано никога не е избирала червено.

Преди Пинк в „Стейпъл сентър“ се вмъкнаха и Бионсе, и Тейлър Суифт, която блестеше в късите ръкави на златната рокля от Гучи с дръзка цепка на гърба и коса, вързана на проста конска опашка.

article-2546501-1AFC4DFC00000578-163_634x850

Поп принцесата Кейти Пери изплува на червения килим в призрачно бяла (или може би в цвят пепел от рози), рокля на Валентино с музикални ноти, разпръснати по края й.

Сред другите забележителни гости са Робин Тик, Кит Урбан, Сара Барелис, Марк Антъни и как без Парис Хилтън, която също има сериозно отношение към музикалните форми.

„Грами“ се присъжда всяка година след тайно гласуване сред членовете на Националната академия на САЩ за звукозаписи, основана през 1957 година. Носителите са певци, композитори, аранжори, тонрежисьори, диригенти и артистични директори на музикални състави и много музикални категории като например „най-добър албум за детска музика“.

article-2546501-1AFCAB1900000578-988_634x823

„Блек сабат“ получиха награда в категорията „Най-добро метъл изпълнение“ за композицията си God is Dead?.

„Лед цепелин“ отнасят грамофончето в престижната категория „Най-добър рок албум“ (Celebration Day).

Най-добър алтернативен албум е Modern Vampires of the City на американската рок група „Вампайър уикенд“.

Джъстин Тимбърлейк получи две награди: за най-добро видео Suit & Tie и за R&B песен Pusher Love Girl.

Най-доброто R&B изпълнение е на „Something“ от Snarky puppy и Лала Хатауей.

Френската електронна група „Даф пънк“ взе награди за „Random Access Memories“ в категорията „Най-добър денс или електронен албум“ и „Най-добър дизайн на некласически албум“. Групата е отличена и за „Най-добро поп изпълнение на дует или група“ за хита „Get Lucky“.

Фарел Уилямс получи „Грами“ като най-добрия продуцент на годината.

Адел взе две награди „Грами“: за композицията „Skyfall“ в категорията най-добрия саундтрак към визуално представление“ и „Най-добра песен, написана за визуално представление“.

Пол Макартни взе „Грами“ за работата си над документалния филм-концерт „Live Kisses“.Алиша Кийс победи в категорията „Най-добър R&B албум“ за Girl on Fire, а певицата Риана получи Грами за най-добър съвременен R&B албум за Unapologetic.

За „Най-добро рок изпълнение“ бе призната композицията Radioactive от Имеджин драгонс.

Хедлайнери на церемонията бяха Мадона, Джей Зи, Бионсе, „Даф пънк“, Стиви Уондър, Фарел Уилямс, Кати Пери, Тейлър Суифт, Джон Леджънд, Лорд, Маклемър и Раян Люис, Робин Тик, „Металика“, Пинк, Кит Урбан, Кендрик Ламар и други.

[youtube id=“EgKOxbQ6MjI“ width=“667″ height=“356″]

За трета поредна година церемонията се води от рапъра Ел Ел Куул Джей. Помагаха му Марк Антъни, Зак Браун, Глория Естефан, Алиша Кийс, Ариана Гранде, Джейми Фокс, Ана Кендрик, Джаред Лето, Бруно Марс, Мигел, Йоко Оно, Смоки Робинсън, Раян Сикрест, Стъвън Тейлър.

[youtube id=“j_FkYHKLuBQ“ width=“667″ height=“356″]

 
 

„Не работиме, КАЗАХ!“: прочутото гостоприемство на банскалии

| от |

Ако играете на асоциации и ви кажат „Банско“, вероятно в главата ви ще се завъртят фразите „Бански старец“, „ски курорт“, „джаз фестивал“, „хотели“, „пирински върхове“ др. Банско е всичко това и още много. И никой не очаква от града на Паисий Хилендарски, Неофит Рилски и Никола Вапцаров да произлизат сервилни хора, чиято цел в живота е доброто обслужване на клиенти.

И все пак, щем – не щем и щат – не щат, освен град на горди българи с богата и славна история, Банско е и туристическа дестинация. А всяка туристическа дестинация неизбежно се нуждае от обслужващ персонал, който да посреща нуждите на туристите, без да ги мрази. В повечето световни курорти персоналът е обучен да възприема клиентите като източници на пари, към които човек трябва да се отнася с умерена любезност и внимание. В най-лошите случаи клиентите се приемат като необходимо зло.

Не и в Банско обаче. Там може да разберете защо на английски думата „hospitality“ (в превод – гостоприемство) има в корена си „hospital“ (болница). 

Попадам там по време на тест-драйв на нов автомобил, резервирали сме хотел за една вечер и всичко е супер. Рецепционистът е видимо недоволен от пристигането ни и с отегчение, граничещо с депресия, взима личните ни карти. След около час слизаме обратно долу с наивното намерение да отидем на вечеря.

„Само момент ако може да изчакате да ви впиша личните карти“, отсича рецепционистът, който този път е видимо зает с по-важни неща, както явно е бил и през последния час. Изчакваме и поемаме към центъра на Банско гладни като вегани, които току що са проумяли, че от 10 години не са вкусвали месо.

Ако вечерята в механа в Банско през лятото ви се струва като проста теорема, трябва сериозно да размислите. Тътрейки се по главната улица, сме силно привлечени от разкошна градина на една механа, в която сякаш влизаш в приказка. Намъкваме се вътре със замечтани погледи и се лутаме като Ахасфер в продължение на десетина минути. По едно време заета сервитьорка ни изтръгва от ступора, изблъсквайки ни с лакът, тъй като очевидно й пречим, и казва, че няма места.

Продължаваме към известната механа „Дядо Пене“, където сядаме обикновено, когато сме в Банско. Влизаме в градината, в която има три свободни маси, без надпис „РезервЕ“ или друга индикация за заетост на масите. Настаняваме се щастливи и започваме ентусиазирано да обсъждаме менюто. Вече саливирам обилно над идеята за огромна овчарска салата, когато мъжът ми се отправя „все пак да пита“ сервитьора дали всичко е наред с масата ни. „Не, не, не“ – отсича келнерът. „Четирима души сме…“, заеква мъжът ми в опит да получи съдействие. „Не, не, не, казах НЕ, всичко е заето.“, бълва сервитьорът в някакво умопомрачение.

Ставаме и излизаме с подвити опашки, леко наплашени. Вече минава 21ч. и рискът да не намерим кухня, която работи става все по-голям. С което нараства и вероятността да си легнем гладни, а дори банскалии не биха искали да се сблъскват с гладни софиянци.

Една пряка по-надолу виждаме оазис: отворена механа, народна музика, която не е наживо, миризма на храна. Влизаме предпазливо, отиваме в градината – пет празни маси и една заета. Йес. Все пак изчакваме келнера, за да не попаднем в тъпа ситуация отново.

И той наистина се задава, носейки в двете си ръце две чинии с катино мезе. Видът му ни действа по-превъзбуждащо от новия епизод на „Game of Thrones“. Той обаче ни подминава като в зла шега и просъсква: „Не работиме.“. „Ама как така не работите? А какво е това катино мезе?“, понечвам да възроптая. „Не работиме, КАЗАХ“, отсича човекът и ни насочва към изхода.

Докато излизаме, приятелят ни промрънква, че „на тия май не им се работи“. И тогава пада лавината. Не, не от Вихрен. Вербална помийна лавина се изсипва от устата на гневния сервитьор, който ни обяснява на висок обертон, че „не работят, защото ИМАТ ПАРТИ“ и „не са ТИЯ, нито са ОНИЯ“.

Бързо се изсулваме от механата, имплицитно заплашени от побой, а сервитьорът върви след нас с една визитка и ни обяснява как „ако толкова искаме, може утре да дойдем, но да имаме предвид, че те не са ТИЯ и ОНИЯ“. Взимам визитката за всеки случай, ако спешно ни се наложи да бъдем навикани на другата вечер.

Изморени, наритани и гладни се влачим в посока хотела с надеждата някъде да ни приемат. Вече съм готова да чукам по вратите на къщите и да моля някой да ни нагости с къшей хляб като в добрите стари времена, когато попадаме на Мицурината механа. Влизаме плахо. Никой не ни крещи и не ни пъди. Оказва се, че едни хора тъкмо стават и можем да седнем на тяхната маса. Натъпкваме се с храна и оставяме на момичето, което ни обслужва бакшиш, който сигурно ще й стигне да си плати висшето образование. Не защото храната е била някакво кулинарно чудо, нито защото тя е била много внимателна, а просто защото не ни изгони. Благодарни сме.

На прибиране влизам в супермаркета в близост до хотела, за да си купя минерална вода. „Бързо, бързо, по-бързичко“, проехтява гласа на касиерката. „Затваря магазинът вече, така че ако може да се задействате малко“. Мамка му. Тичам към хладилника за вода, взимам една „Горна баня“ и се препъвам към касата, преди касиерката да ме извлачи навън за косата.

Прибираме се в хотела малко уморени, но сити и доволни. На другата сутрин отварям прозореца и виждам Вихрен, Голям Полежан и Газей, облизани от слънцето. Банско си струва. Въпреки хората.

 
 

Най-добрите гей филми от началото на 2017 до сега

| от |

Филмите с ЛГБТИ участие не са най-популярните, но в последно време се появяват все повече и повече.

ЛГБТИ филмите не е задължително да изследват сексуалността на персонажите. Те спокойно могат да са криминални, например, или комедии, в които персонажите са лесбийки, гей мъже, бисексуални, трансджендър или интерсекс хора.

 

 
 

Григор Димитров спечели турнира в Синсинати

| от |

Най-добрият български тенисист Григор Димитров е тазгодишният господар в Синсинати, побеждавайки Ник Кирьос с 6-3 7-5 във финала на Мастърс турнира. Това е първа титла от категория АТР 1000 за българина и трета през сезона, след като вече триумфира в Бризбън и София.

И двамата започнаха мача солидно и доминираха в подаванията си, а сервисът на австралиеца работеше безотказно и нанасяше сериозни щети. Първи пред брейкбол се изправи българина, когато в петия гейм поведе 30-15, но направи две поредни двойни грешки. В следващото разиграване нашият игра хубав форхенд от движение по диагонала и опонентът му сбърка – дюс. После без да влиза в разиграване затвори частта.

 

 

При 30-30 в следващата част Ник заби форхенд в мрежата, а на брейкбола Григор прати ретур в краката и опонентът му отново сгреши с втория си удар в разиграването, за да предаде подаването си – 2-4.

Димитров поведе 30-15 в седмия гейм, но направи двойна грешка. В разиграването след това форхендът му закачи филето и падна в грешната половина – 30-40. Първата ни ракета обаче отрази опасността и затвърди.

Григор сервираше за сета при 5-3 и не отпусна точка.

В откриващия си сервис гейм за втория сет българинът направи едно от най-добрите отигравания в мача, след като взе първата точка, а в следващата извади няколко невъзможни топки със светкавичното си придвижване по основната линия, за да завърши с неочакван дроп шот – 30-0. Накрая затвори частта на нула – 1-1.

При 30-30 в седмия гейм Ник разходи съперника си няколко пъти и реши да завършва разиграването на мрежата, но апроучът му бе в аут – 30-40. Австралиецът спаси брейкбола с ас, а после и нова опасност без да влиза в разиграване преди накрая за поведе 4-3.

До заключителната част и двамата се представяха силно. Ник направи двойна грешка при 15-15 в единадесетия гейм, а после и нова при 30-30, с което осигури скрита шампионска точка за съперника. В следващото разиграване Кирьос влезе отпуснато и изкара форхенд – 5-6. При този резултат Димитров сервираше за титлата и си я заслужи.

 

TennisKafe.com