Радиото във войната с музикалните стрийминг платформи

| от |

MK-CJ413_RADIO_G_20140116185723Автор: Hannah Karp, The Wall Street Journal

Изправени пред нарастващата конкуренция на дигиталните музикални услуги, традиционните радиа успяват да увеличават слушаемостта си с необичайна тактика – те предлагат по-малко разнообразно музикално съдържание от всякога. Стратегията се основава на множество проучвания, които показват, че слушателите са склонни да останат на дадена радиостанция, ако чуват познати песни, а непознатите мелодии ги карат да променят честотата.

Тази информация, както и растящия брой музикални източници, състезаващи се за вниманието на слушателите, правят радиостанциите по-склонни да се вкопчат в добре познатите хитове, отколкото да заложат на нови песни. По този начин те удължават периода, в който един сингъл трябва да изчака, за да дебютира в радиоефира.

MK-CJ407_RADIO_G_20140116174203Десетте топ песни през 2013 г. са пускани два пъти повече по радиото, отколкото хит синглите преди 10 години, твърдят от Mediabase, дивизя на Clear Channel Communications, собственик на най-голямата радио-компания в САЩ. Най-въртяната песен за миналата година е „Blurred Lines” на Робин Тик, която е пускана 749 633 по 180 радиа.

За сравнение хитът на 2003 г. „When I´m Gone” на 3 Doors Down е пускана 442 160 пъти през съответната година.

Причината за необичайния скок в броя ротации се дължи и на факта, че през последните десет години са се появили 70 нови радиостанции, които въртят хитовете от топ 40. Радиата, специализирани в рок и смуут джаз, са намалели като брой.

Задълбочаването на проблема с повторенията до голяма степен е отговор на начина, по който радиостанциите измерват слушаемостта в момента. Преди шест години индустрията започна да следи броя на слушателите, използвайки PPM устройства, подобни на пейджъри (с подобни устройства се измерва слушаемостта и в България, бел. на ред.).

Те засичат всички честоти, които слушателите в цял свят избират в домовете си, в автомобилите или която звучи на обществени места. В миналото слушателите споделяха сами за навиците си, но този вид измервания бяха далеч по-малко подробни и значително по-неточни от днешните.

Програматорите в радиата се съобразяват и с други изследвания, когато създават плейлистите за най-слушаното време. Статистиките обаче не могат да бъдат игнорирани от рекламодателите, защото все повече слушатели спират радиото, когато чуят непозната песен.

Преди години Clear Channel стартира програма, наречена „Artist Integration“, която пуска откъси от нови песни в рамките на рекламното време. Clear Channel реши да купува минутите за реклама, за да промотира нови сингли, с цел насърчаването на нови записи.

В допълнение към ограничените плейлисти, радиоиндустрията е предприела редица други мерки, за да задържи аудиторията си в дигиталната епоха. През август миналата година, под егидата на Emmis Communications Corporations (десетата по големина радио-компания в САЩ, до януари 2013г. собсвеник и на три български радиовериги, бел. на ред.), стартира апликейшън, наречен NextRadio

Приложението дава възможност на потребителите на смартфони да слушат радиото от мобилните си устройства, без това да изтощава бързо батериите на машините.

Композиторите, авторите на текстове и издателите на най-големите хитове се възползват от сегашната ситуация, тъй като получават отчисления от всяко пускане на песните им в радиоефира. На фона на това останалите автори не печелят, тъй като времето, в което новите сингли стигат до радиоефира се удължава значително.

От своя страна тези детайли са доста неприятни за самите звукозаписни компании, тъй като затрудняват продажбите на албуми. През 2013 г. продажбите са намалели с 8% до 289,4 млн., сочат данни на Nielsen SoundScan. Причината е, че дискове се продават много по-лесно, когато изпълнителят вече има няколко издадени сингъла.

Понякога обаче в програмата няма място за нови песни, въпреки желанието на програматорите да разнообразят музикалното съдържание. Поемането на рискове не се възнаграждава, така че радиата трябва да са по-внимателни от всякога в избора си.

 
 

„Стената на желанията“ е за всички, които имат нужда от театър

| от Дилян Ценов |

Незнайно защо сред голяма част от населението върлува възгледът, че театърът е нещо, което служи предимно за развлечение, уплътняване на времето, нещо, чиято основна цел е да ни разсмее. Това обяснява посещаемостта на определени постановки и отливът на зрители от други, както и ставането на крака на определени поклони и достолепното залепване за седалките на други.

За щастие има и зрители-изключения. За тях е спектакълът „Стената на желанията“ в театрална работилница „Сфумато“. Един спектакъл за хората, които имат нужда от театър. Вътрешна и изначална. Не от смях и развлечение, а от открития, провокации, нови неща извън рамката на познатите ни драматургии със сюжет, герои и плосък конфликт. Драматично-танцовият спектакъл е по текстове на Бернар-Мари Колтес и Иван Димитров, хореографията е на Мила Искренова, а всичко останало достига до зрителя под режисурата на Владимир Петков.

В „Стената на желанията“ процесът изглежда сложен, а всъщност в него няма нищо сложно. Точно обратното – всичко стъпва на добре познатата основа. Търсенето и предлагането – това, което всеки от нас прави в ежедневието. Персонажите са продавач, купувач, а помежду им е стоката, желанията. И двамата са в капана и не могат да избягат. Не могат да спрат да искат, да очакват. Ненаситни са. Незадоволимата нужда накрая разяжда всякаква форма на взаимоотношения между хората.

Всичко това достига до зрителя. Но само до онзи зрител, който се довери на актьорите и се остави да го водят за носа. Това не е трудно. Особено когато в състава са Христо Ушев, Йордан Ръсин, Галя Костадинова, Милен Николов и Борис Георгиев. Фрагментaрната структура е трудна за възприемане до момента, в който всичко се сведе до просто число. От този момент спира да ни интересуват сюжет, герои, конфликти и всичко останало – вече нямаме нужда от рамките. На фокус е природата на субекта, оголената му душевност, която „иска, иска, иска“… и накрая рухва. Нима това не се случва на всеки от нас? Систематично, всеки един ден.

„Стената на желанията“ е процес, който ще ви каже повече отколкото думите могат. Словото винаги преминава през ума, където неминуеми го филтрираме, преди да достигне крайната цел. При танцът обаче не е така. Там може да се каже, че е постигната най-чистата форма на комуникация между актьорите и публиката. Танцът докосва душата директно. А движението на петимата актьори по сцената е удоволствие за сетивата и сърцето. Всяко движение е реплика, всяка реплика е отговор на предходящо движение. По този начин малко по малко, наслаждавайки се на „тук и сега“, присъствайки в момента, който се случва на метри пред нас, накрая разбираме достатъчно. Толкова, колкото ни е нужно.

Този спектакъл учи. Носи нещо различно. Струва си да се види процес, който носи белезите на световни театрални школи. Струва си да се потопите в този свят. Ние ви пожелаваме да излезете объркани от залата. Това е сигурен знак, че представлението е изпълнило мисията си. А вие ще се върнете за още. Съвет от нас -доверете се.

 
 

Никита Михалков е вечният гений на руското кино

| от chronicle.bg |

Никита Михалков е най-известният жив руски режисьор и сред гениалните европейски режисьори. Филмите му са признати за световни класики, които подобно на Чеховите пиеси, могат да бъдат гледани по всяко време без да губят актуалност. Защото човешките копнежи са константи във всяка една епоха. А гениалните творци улавят тези копнежи в изкуството си и то става вечно.

Това правят Шекспир, Молиер, древногръцките философи, Чехов, Тенеси Уилямс … това прави и Никита Михалков. Разказвач на истории, познавач на човешката душа, смешен, сериозен, той може да бъде всичко. Филмите му са като старите албуми в къщата на баба ви. Те са интимните съкровища, към които от време на време се връщаме, за да си дадем равносметка, да си припомним кои сме, да потърсим обичта, която ни липсва, но поради тленността и течението на времето няма да усетим повече.

Никита Михалков е роден на днешната дата преди 72 години. Роден е в знатен дворянски род, бунтар от дете, той решава да се посвети на света на киното. Първият му успешен филм е за звезда от нямото кино, която избягва от Москва по време на Октомврийската революция, за да снима филм на брега на Черно море, надявайки се че кошмарът скоро ще приключи.

Филмът много точно описва напразните надежди на интелигенцията, която е длъжна да приеме суровата реалност. Оттогава той се превръща в галеникът на Руската култура. И има защо. Този творец се доближава максимално до Чеховия образ – такъв, който ни показва колко глупаво живеем и какви нетрайни химери са всичките ни стремежи и желания.

Ние ви предлагаме да си пуснете някои от нашите любими филми на Никита Михалков. Внимавайте как ги гледате – под повърхността се крият големи богатства.

 
 

Седмичен хороскоп: силно начало на седмицата

| от Селена Астро |

Седмичен астрологичен обзор (от 23.10. до 29.10.)

В понеделник и вторник Луната ще пребивава в най-оптимистичния знак от зодиака, Стрелец, което прави тези дни изключително подходящи за стартиране на нови проекти, промяна на мирогледа, предприемане на пътувания, забавления с приятели и познати, правене на важни покупки и подписването на важни договори.

Огнените знаци Лъв, Овен и Стрелец, както и хората с Асцендент или лични планети в тези знаци, ще бъдат особено продуктивни и пълни с идеи през периода. Много е важно обаче след първоначалния тласък и стартиране на планираното да не загубят инерция, ами да са достатъчно последователни и старателни в довършването му. Имат голям шанс за успех и признание, трябва им само малко повече упоритост, за да ги постигнат.

От сряда до петък включително Луната ще се намира в знака Козирог, знакът отговарящ за задръжките, ограниченията, отговорностите и старанието. Възможно е през периода да имаме усещането, че трябва да полагаме повече усилия, от колкото ни се иска и да имаме сблъсъци с авторитети, пред които ще ни се наложи да се отстояваме.

Добре е да използваме тези дни за равномерно и старателно напредване по важен за нас въпрос, за занимания със строителни и ремонтни дейности, оправяне и подреждане на документация.

Дните ще бъдат най-напрегнати за кардиналните знаци Козирог, Рак, Везни и Овен, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. При тях не са изключени занимания с наследствени или семейни въпроси, грижа за възрастни роднини или разговори с високопоставени лица.

Събота и неделя Луната ще преминава през знака Водолей и това разположение на Светилото ще направи уикендът подходящ за занимания с нови технологии, политика, телевизия, срещи с приятели и социални контакти.

Много е вероятно през периода да ни хрумне идея, как да осъществим своя отдавнашна мечта или да получим дълго чакана помощ за нещо, което ни тормози отдавна. Възможно е също така през тези дни да имаме изненадващи доставки, обаждания, съобщения или срещи. Не са изключени внезапни обрати или промяна в плановете.

Въздушните знаци Водолей, Везни и Близнаци, както и за хората с Асцендент или лични планети в тези знаци ще прекарат уикенда в компанията на любим човек и в приятна атмосфера.

През цялата седмица движението на Слънцето, Светилото, което отговаря за нашите таланти и съзнателни нужди, ще съвпадне с Юпитер, планетата на късмета, щастието и разширението в знака Скорпион , знакът символизиращ големите промени.

Този аспект ще даде предпоставка повечето от нас, най-вече неподвижните знаци Водолей, Телец, Скорпион и Лъв, както и хората с лични планети или Асцендент в тези знаци да се откажат от неща, които от известно време са им в тежест и ги затормозяват.

Някои от тях ще преустановят контакт с хора, други ще завършат или прекъснат работен проект, а трети ще разчистят жилищата, документите или гардеробите си. По този начин ще имат възможност да освободят място за нови хора, нови преживявания, нови вещи или нови проекти.

Периодът е предразполагащ да започнем на чисто в някоя сфера от живота ни или рязко да сменим посоката.

 
 

„Истанбул червен“ – победител на първия конкурс на „Синелибри“

| от chronicle.bg, БТА |

Третият кино-литературен фестивал CineLibri приключва, но срещите с киното и литературата продължават. „Истанбул червен“ на Ферзан Йозпетек – победител на първия конкурс на „Синелибри“, ще има три допълнителни прожекции – днес, в последния ден от фестивала, от 14.00 ч. в „Евросинема“, на 23 октомври от 18.30 ч. в кино „Одеон“ и от 19.30 ч. в Културния център Г8.

„Изгубеният град Z“, „По действителен случай“ и „Завръщане в Монтаук“ ще бъдат разпространени от CineLibri и извън рамките на фестивала, като при последния това ще се случи специално с желанието на режисьора на филма Фолкер Шльондорф.

Финалът на фестивала ще бъде поставен с грандиозно парти с участието на Рут Колева и диджеите DJ VaGro и DJsupermax тази вечер в Sofia Live Club след 21.30 часа. Входът е безплатен и всички са поканени.

Извънредните прожекции продължават до 26 октомври в „Евросинема“, „Одеон“ и Г8 и включват още „Дама Пика“, „Изгубеният град Z“, „Светлина между два океана“, „Бунтовник в ръжта“, „Ана Каренина. Съдбата на Вронски“, „Вечерята“, „Любимата формула на професора“, „Дюн“ на Ходоровски“, „Историята на прислужницата“, „Дона Флор и нейните двама съпрузи“, „Хомо Фабер“.