Радио Кърджали получи лиценз

| от chronicle.bg |

С 4 гласа „за“ СЕМ даде лиценз на Радио Кърджали, което ще бъде деветата регионална станция на БНР. Решението се забави, тъй като ръководството на националното радио трябваше да представи по-добра концепция за управление и местна програма, а също така имаше и протести на националисти, основно ВМРО, заради предвидената 3-часова програма на турски език.

Става дума обаче за програмата, която се подготвя в София от турскоезичната секция на БНР и се излъчва в цялата страна. СЕМ поиска повече собствено съдържание от Радио Кърджали заради етническата специфика на региона.

От 1 януари Радио Кърджали ще излъчва три часа собствена програма, през 2017-а – 6 часа, през 2018-а – 12 часа, а през 2019 година ще достигне 18 часа. През останалото време в ефир ще звучи програмата на Радио България, която излъчва емисии на 10 езика, и Радио „Хоризонт“.

Целта на БНР с Радио Кърджали е излъчването на средни вълни да спре и да премине на ултракъси вълни, тъй като е по-съвременно, по-евтино и ще достигне до много повече хора. В момента слушателите в Кърджали разчитат на старите ВЕФ-ове, за да хващат сигнала в АМ спектъра.

Единственият предавател, който остана да излъчва програмата на средни вълни, е във Видин, а поради недостатъците на технологията се оказва, че в определени часове има сериозни проблеми с качеството на сигнала – особено по селата в Кърджали, където няма друг радио-сигнал.

ВМРО ще обжалва днешното решение на СЕМ. Партията твърди, че решението на медийния регулатор е взето от четирима от членовете, част от които са с изтекъл мандат.

 
 

Здравият сън и сексът са най-важни за щастието

| от chronicle.bg |

Здравият сън и сексът са по-важни за щастието от парите, установиха британски учени, цитирани от в. „Мирър“.

Проучването е извършено от Националния център за социални изследвания, след което резултатите са анализирани от консултантската фирма „Оксфорд икономикс“, която разработи точков индекс на щастието. Той показа, че дори тройното увеличаване на доходите на домакинството носи само две точки, докато добрият нощен съд повишава чувството за щастие на средностатистическия британец с цели 15 точки.

Сексът също повдига духа. Хората, които са доволни от половия си живот, имат средно седем точки повече от останалите.

Други фактори, допринасящи за щастието, са силните семейни и приятелски връзки, сигурната работа, здравето на близките. Те са много по-важни от лъскавите коли и екзотичните почивки.

Хората се чувстват добре и когато могат да излизат на открито, когато разговарят с приятели и съседи, когато са семейни.

Младите семейства са най-щастливата демографска група.

 
 

Наградите Emmy 2017: мъжките тоалети, които ни отвяха главата

| от chronicle.bg |

Ако сте очаквали скандални облекла, много открита плът и футуристични модни визии на церемонията по връчването на Наградите Еми преди два дена, ще сте останете разочаровани.

И мъжете, и жените се появиха на червения килим облечени както подобава за събитие от такъв характер. С изключение на няколко известни личности, които биха могли да се справят по-добре, всички останали поне бяха премерени.

При жените цветните принтове, изрязаните части в областта на гърдите или корема, ефирните материи и широките в долната част рокли бяха сред общите елементи. Мъжете бяха заложили на традиционните тъмни цветове.  И  все пак онези, които си  бяха позволили да заложат на по нестандартни тоалети, се откроиха най-много.  При някои става въпрос само за един аксесоар – акцентът, който завършва тоалета.

Ние спираме да анализираме и оставяме на вас да се насладите на най-открояващите се мъжки тоалети от снощи. Независимо дали бихме ги носили, едно е ясно – притежателите им заслужават адмирации за добрия вкус.

 
 

adidas Originals представя „Поколението Superstar: Емблемите от бъдещето“.

| от chronicle.bg |

Superstar е емблематична обувка и за сезон есен/зима 2017 ще го отпразнуваме с колекцията „Поколението Superstar: Емблемите от бъдещето“.

За да уловим духа на Superstar, се съюзихме с поколение млади хора, които променят света, използвайки креативността си.

Кампанията празнува автентичността и едно ново поколение, документирано от фотографката Nadine Ijewere. В своята работа Ijewere популяризира разнообразието и мултикултурализма, представяйки различна гледна точка към красотата и идеалите за красота в процеса. Ijewere залага своята автентичност и творчество в кампания.

В кампанията се включват таланти като активистката за позитивна нагласа към тялото Barbie Ferreira и активиста по въпроса с климатичните промени Xuihtezcatl Martinez. Участват и музикални таланти като Khalif Diouf и Kiran Handhi, както и скейтбордистката Rachelle Vinberg.

 
 

Новите и старите на седмицата на модата в Милано

| от chronicle.bg |

Нови таланти, търсещи своето място редом до утвърдени марки като „Москино“ и „Армани“, се очакват с интерес на започващата днес Седмица на модата в Милано, предаде Франс прес.

Програмата на модната фиеста включва около шестдесет ревюта и стотина презентации. Седмицата на модата в Милано ще започне с представянето на колекцията пролет/лято 2018 г. на модна къща „Гучи“, която процъфтява благодарение на дизайнера Алесандро Микеле, заел поста творчески директор в началото на 2015 г.

Очаква се през следващите няколко дни модните подиуми в Милано да греят във всички цветове на дъгата, както и завръщането на 90-те години в модните линии под формата на панталони с ниска талия и прави сака. Вертикалните райета също ще отбележат солидно присъствие.

Сред очакваните с интерес нови таланти е британският дизайнер Пол Съридж. Той ще представи първата си колекция, откакто тази година зае поста творчески директор на модна къща „Роберто Кавали“.

В Милано ще дебютират и съпрузите Люси и Люк Майер – новите творчески директори на модна къща „Джил Сандер“.

За първи път на Седмицата на модата в Милано ще се представят марките „Албино Теодоро“ и „Шийна“, както и младият южнокорейски лейбъл „Дъ-сириус“, впечатлил модния свят с футуристичните си творения.

Милано няма да е Милано без „тежката артилерия“ в модата – „Фенди“, „Ферагамо“, „Версаче“, „Прада“, които отново отчитат подем в продажбите след няколко трудни години, белязани от отдръпването на азиатския пазар, валутната нестабилност и терористичните нападения в Европа.