Публикациите от страници във Facebook достигат до по-малко потребители от октомври насам

| от |

Не е тайна, че все повече хора харесали дадена марка във Facebook не виждат постовете, които не са платени с рекламната система на социалната мрежа. В доклад от продажбите изпратен до партньорите на Facebook от миналата есен се се показва тенденция, отдавна подозирана от много компании – драстично намалява разпространението на неплатените постове.

facebook-reach-hand-image-shutterstock

Една от агенциите съобщава умопомрачаващ спад с почти 50%. Social@Ogilvy провежда анализ на 106 фейсбук страници за които има администранивни права (всички на регионално ниво) и установява, че средната дистрибуция на безплатни постове намалява от 12,05% за октомври миналата година до 6,15% за февруари.

Преди две години на събитието FMC в Ню Йорк Facebook споделя с търговците, че на 16% от харесалите страниците им се показват неплатените постове.

“Все по-често от фейсбук повтарят че ще дойде денят, в които показването на постове, неучастващи в платената маркетинг система на компанията ще спре”, споделя Маршал Менсън, директор на исзледователската фирма Social@Ogilvy

data

Като причина за случващото се от Facebook посочват конкуренцията за завземане на newsfeed-а на стената на потребителите. В доклад на социалната мрежа пише, че “количеството съдържание, което отговаря на изискванията на потребителите се увеличава с по-бързи темпове, отколкото способността им да го консумират”.

Според Менсън в краткосрочен план това ще доведе до повече разходи на фирмите за реклами във фейсбук, а в дългосрочен до тяхното изместване към други социални мрежи като Twitter и Instagram. Той смята, че трябва фирмите да се завърнат към маркетинг, независим от дадена платформа.

Междувременно от фейсбук напомнят, че на безплатните постове в платформата им трябва да се гледа като на начин да се привлекат повече клиенти, а не като на безплатен канал за разпространяване. С привличане на повече почитатели, дадено предприятие може да използва събраните емпирични данни за създаване на по-успешни реклами, таргетиращи именно тях.

“Рекламодателите трябва да гледа на хората, харесали страницата им като на средство за постигане на целта им, а като на изходна цел.” заяви Брандън МакКормик, говорител на фейсбук. “Целта трябва да бъде позитивни резултати за бизнеса”

 
 
Коментарите са изключени за Публикациите от страници във Facebook достигат до по-малко потребители от октомври насам