Проучване сочи, че над 80 % от учителите в ЕС се чувстват недооценени

| от |

Проучване сочи, че над 80 % от учителите в ЕС се чувстват недооценени — Комисията призовава за действия. 

Flags of member states of the European Parliament fly at half mast

Повече от една трета от учителите в Европейския съюз работят в училища, в които има недостиг на квалифициран персонал, и почти половината от училищните ръководители докладват за недостиг на учители за учениците със специални нужди. Въпреки че почти 90 % от учителите в ЕС заявяват, че са удовлетворени от своята работа, 81 % смятат, че учителската професия не е ценена в обществото.Въпреки че учителите считат, че са добре подготвени, не навсякъде те могат да разчитат на подкрепа през ранните етапи от професионалното си развитие. Това са част от основните констатации в новото Международно проучване в областта на преподаването и ученето (TALIS), проведено от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). Проучването, основаващо се върху вижданията на учителите за техните условия за професионално развитие, включва отговорите на 55 000 прогимназиални учители и училищни ръководители в ЕС. Европейската комисия анализира констатациите от проучването TALIS и неговите последици за политиката на ЕС в областта на образованието и обучението в доклад, който също беше публикуван днес.

TALIS отразява вижданията на учители от прогимназиалните училища в 19 страни и региони от ЕС (BENLBGESCZCYDKEEFIFRHRITLVNLPLPTROSESKUK-ENG), както и в 15 други държави: Съединените американски щати, Австралия, Бразилия, Чили, Сърбия, Сингапур, Исландия, Израел, Япония, Малайзия, Южна Корея, Мексико, Норвегия, Абу Даби и Алберта (Канада).

„Някои от посланията в TALIS са обезпокоителни, що се отнася до бъдещето на преподавателската професия. Ако държавите членки не предприемат действия, за да привличат и задържат най-добрите преподаватели, ние ще подкопаем напредъка в подобряването на качеството на образованието в Европа. Комисията е готова да помогне на държавите членки да начертаят политики и мерки, чрез които преподаването да се превърне в по-привлекателна професия“, заяви Андрула Василиу, европейски комисар по въпросите на образованието, културата, многоезичието и младежта.

Констатации от проучването TALIS в ЕС и препоръки на Европейската комисия:

Според ръководителите на училища (директорите) 36 % от учителите в ЕС работят в училища, в които има недостиг на квалифицирани и/или отчитащи добри резултати учители (тази констатация засяга главно NLROEEUK-ENG, а FRNLHRES и EE докладват за недостиг на учители за ученици със специални нужди). Препоръка на Комисията: Държавите членки трябва да въведат дългосрочни стратегии за привличане и задържане на работа на най-добрите учители. Действията могат да включват укрепване на програмите за подготовка на преподаватели, проучване на гъвкави начини за навлизане в професията (също и в средата на кариерата), възможности за професионално развитие и напредване в кариерата въз основа на прозрачни критерии.

Учителите са по-склонни да се чувстват подготвени за своята професия, когато тяхното образование включва комбинация от съдържание, методи на преподаване и учене и практически опит в класната стая по предметите, които преподават. Препоръка:Образованието на преподавателите трябва да включва всички тези области, за да ги подготви по-добре за тяхната професия. По отношение на професионалното развитие е необходимо да се обърне повече внимание на използването на ИКТ в класната стая и на необходимите умения за преподаване на ученици със специални нужди.

Почти 40 % от училищните ръководители докладват, че техните училища не предлагат официално въвеждащо обучение или пък подкрепа през ранните етапи от професионалното развитие; наличието на такива програми е особено ниско в PT, PL и ES. Препоръка: Държавите членки трябва да гарантират, че първоначалната подготовка на преподавателите е последвана от систематична подкрепа през ранните етапи от професионалното развитие.Министрите на образованието на ЕС наскоро се договориха да подобрят подготовката на преподавателите и да бъдат разработени рамки за компетенции, в които ясно се посочват уменията и качествата, които се изискват от учителите на различните етапи от тяхната кариера.

15 % от учителите заявяват, че не са участвали в дейност за професионално развитие през предходната година; около 50 % от учителите никога не присъстват в учебните часове на своите колеги; почти 20 % от тях никога не участват в проекти за съвместно обучение.Препоръка: Държавите членки трябва да поставят по-голям акцент върху ефективното професионално развитие и съвместното обучение, тъй като с тях учителите се насърчават да използват новаторски методи на преподаване и учене (например преподаване на малки групи;използване на ИКТ) и също така нараства удовлетворението на учителите от тяхната работа.Разнообразието в учебните методи подготвя учениците по-добре за по-нататъшното им образование и за пазара на труда, както показват инициативите на Европейската комисия в тази област на политиката „Преосмисляне на образованието“ и „Отваряне на образованието“.

Представяне на резултатите от TALIS

Резултатите от TALIS ще бъдат представени официално в Токио, където на 25 юни ще се проведат седемнадесетият семинар между ОИСР и Япония и неофициална среща на министрите на образованието. Ян Трусчински, генералният директор на Комисията за образование и култура, ще представи също и анализа на политиката на Комисията.

В допълнение ще бъде предоставена техническа информация на заинтересованите страни в областта на образованието и обучението (отворена за медиите), посветена на констатациите от TALIS и препоръките на Комисията. Това ще стане в Брюксел на 25 юни в 14:30 ч. в аудиторията на сградата Madou (1, place Madou). Майкъл Дейвидсън, ръководител на екипа за TALIS в ОИСР, и Ян Пакулски, началник на отдел „Статистика, проучвания и изследвания в областта на образованието и културата“ на Комисията, ще представят докладите.

Контекст

Международно проучване в областта на преподаването и ученето (TALIS)

Това е второто проучване TALIS, публикувано от ОИСР (първото беше публикувано през 2009 г.).Проучването е основният източник на информация от учителите и училищните ръководители относно преподаването, условията за професионално развитие и училищната среда. То се основава на въпросник, изпращан на учителите и училищните ръководители. Участниците в TALIS включват над 55 000 прогимназиални учители от 3 300 училища в ЕС, като те са представителна извадка за почти 1,5 милиона учители в 19-те държави — членки на ЕС, които са участвали в проучването.Заедно с другите 15 страни, взели участие, на въпросника са отговорили почти 110 000 преподаватели, представляващи приблизително почти 4 милиона учители.

Еразъм+

Европейската комисия работи с държавите — членки на ЕС, за открояването и обмена на ефективни практики в областта на политиката и за да им предоставя подкрепа и съвети. Програма „Еразъм +“ — новата програма на ЕС за образованието, младежта и спорта (2014—2020 г.), предоставя безвъзмездни средства за обмен на учители с цел подобряване на тяхното професионално развитие и подпомага партньорства между училища, университети и институти за подготовка на учители с цел разработване на иновационни подходи за преподаване. Чрез училищната мрежа eTwinning учителите могат да обменят идеи със своите колеги в цяла Европа.

 
 

Kои са най-опасните за мъжете пози в секса

| от |

Разгорещяването в леглото носи не само удоволствие, но е свързано и с рискове – ново проучване разкрива кои са най-опасните за мъжете сексуални пози, пише в. „Дейли стар“.

За целите на изследването, публикувано в сп. „International Journal of Impotence Research“, авторите му са оценили нивата на риск, свързани с различни пози в секса. Специалистите са изследвали 90 мъже на средна възраст 39 години, получили „фрактура на пениса“ по време на полов акт. Оказало се, че най-висок риск – в 41 процента от случаите, крие т.нар. „кучешка“ поза. Следва традиционната „мисионерска“ поза, отговорна за 25 процента от травмите на мъжкия полов орган. На трето място е позата „ездачка“.

Експертите отбелязват, че термините „счупен пенис“ и „фрактура на пениса“ са до известна степен подвеждащи, тъй като в мъжкия атрибут няма кост и реално органът не може да се счупи. Въпросните термини по-скоро касаят неприятно и силно болезнено огъване на пениса. То се случва само при ерекция и се състои в разкъсването на специфични тъкани. Първият признак за „счупен пенис“ е характерно „изпукване“, придружено от силна болка. Впоследствие атрибутът се подува.

Не всички подобни травми изискват хирургична намеса. Понякога са достатъчни налагането на пениса с лед и почивка. При всички случаи обаче пострадалият мъж трябва да се консултира с лекар, тъй като ако травмата не се лекува правилно, съществува риск от увреждане в дългосрочен аспект.

 
 

Наградите Emmy 2017: мъжките тоалети, които ни отвяха главата

| от |

Ако сте очаквали скандални облекла, много открита плът и футуристични модни визии на церемонията по връчването на Наградите Еми преди два дена, ще сте останете разочаровани.

И мъжете, и жените се появиха на червения килим облечени както подобава за събитие от такъв характер. С изключение на няколко известни личности, които биха могли да се справят по-добре, всички останали поне бяха премерени.

При жените цветните принтове, изрязаните части в областта на гърдите или корема, ефирните материи и широките в долната част рокли бяха сред общите елементи. Мъжете бяха заложили на традиционните тъмни цветове.  И  все пак онези, които си  бяха позволили да заложат на по нестандартни тоалети, се откроиха най-много.  При някои става въпрос само за един аксесоар – акцентът, който завършва тоалета.

Ние спираме да анализираме и оставяме на вас да се насладите на най-открояващите се мъжки тоалети от снощи. Независимо дали бихме ги носили, едно е ясно – притежателите им заслужават адмирации за добрия вкус.

 
 

„Ние едно време не бяхме такива“. Дали?

| от |

Странна, дори налудна, е способността на хората да забравят неудобното. Овършеем ли някоя и друга година, прехвърлим ли с куц овчарски скок 30-те, започваме уютно да си спомняме колко сладко е било детството и да споделяме спомени за първия ни път в зоопарка и любимия ни сладолед, най-често Ескимо или ЕВГА.

Оливаме се в спомени за това как се миели улиците, колко евтин е бил шоколадът и как, „абе, не знам, много го плюят соца и прехода после, ама…“

За пред хората обаче не споделяме толкова често какви сме ги вършили в мътния период между 14 и 24 +- някоя и друга година. С особена сила това важи за жените. В момента, в който създадат семейство и родят дете, много от тях се превръщат в строги морализаторки, които не разбират „къде са родителите на това дете“ и използват ценното си време, за да пишат многословни статуси, в които споделят с възмущение, че „ние едно време не бяхме такива“.

Но знаете ли? Всъщност ние едно време си бяхме такива. Просто широката общественост не го знаеше, защото нямаше интернет. И родителите ни ги викаха не телевизиите, а директорите.

Поредното интервю на Орхан Мурад по повод поведението на дъщеря му Сузанита, която се превърна в любимия супергерой на българите след клипа на песента й „Луцифер и Буда“, отново поде тамън забравения рефрен за „лошите млади“. Тези греховни, объркани, заблудени, порочни души, които нямат място в днешния свят на стройно подредена ценностна система, според която живеят родителите им.

Само че наистина ли днешните млади са по-кофти материал от старите млади или просто спомените за младостта имат удобното качество да се изкривяват и видоизменят в наша полза? Винаги е имало горчиви дръвца в пакетите с хубав слънчоглед и това никога не е значело, че целият пакет е гаден. И със сигурност никога не ни е отказвало да чоплим семки в градинката.

Ако трябва да сме честни, в годините на младостта на т.нар. милениали, имаше застъпени доста пороци.  Много от нас пиеха бира преди час, пушеха коз в междучасията, подиграваха се на учителката по руски, висяха на опашки при лекарите да просят бележки за неизвинени, осъмваха в компютърните клубове, бягаха от вкъщи, за да отидат на нощна в Алиби, извършваха актове на орална обич на недотам прилични места пр. Много момичета се гримираха прекалено, много носеха хипер къси поли. Много момчета се обличаха идиотски, говореха мръсотии, правеха гадости. Е, да, не бяхме пристрастени към социалните мрежи и нямахме зависимост от порното, но не за друго, а защото не беше толкова достъпно. Но пък имаше бой, имаше секс, имаше наркотици, концерти, повръщане, мастика, изневери, хашиш, хистерии, прашки, криви влюбвания, бели дупки в паметта, черни дупки по крачолите, дупки от цигари по дрехите, дупки във възпитанието, дупки в морала, дупки в образованието, дупки в приятелствата и дупки в смисъла.

Някои от нас израснаха и ги запълниха. Къде с работа, къде с любов, къде със семейство. Къде успешно, къде – не.

Други не ги запълниха. Останаха си с един крак в тийн годините, другият го влачат някак. Същото ще стане и сега. Познавате думите на Еклесиаст: „Каквото е било, пак ще бъде, и каквото се е правило, пак ще се прави – няма нищо ново под слънцето“.

Сузанита ще порасне, ще роди едно дете и ще започне да пише статуси „къде са родителите на това момиче“ за новата Гери-Никол, която ще е родена през 2022г.. Само че вероятно ще пише статусите единствено с очни движения и ще го прави върху холограма, която ще се носи около главата й във въздуха, а не върху реален компютър.

Павел и Венци Венц ще остареят и ще дадат пресконференция, която ще е по-жалка от тази на Мишо Шамара и Гумени глави. Ицо Хазарта ще се ожени, ще му се родят две деца и ще отиде с тях на почивка в Гърция на all inclusive. VIP „брадърите“ ще бъдат погребани под бетонната плоча на обществената забрава завинаги. Оги 23 ще станат Оги 48. Момчето, което днес повръща след девета бира, вместо да се взира в черно-белия учебник в час, утре ще направи първата успешна трансплантация на мозък. Момиченцето, което гордата мама изпрати онзи ден на първия учебен ден, облечено в цикламена рокля с якичка, утре ще припадне в дискотека след няколко шарени хапчета отгоре. Съучениците й ще я снимат с телефон и ще пуснат видео как я събличат по сутиен. Ще се надигнем като цунами от възмущение и огорчение за днешната младеж. А мъничко по-късно припадналото момиче ще организира сватба за 200 човека в Бостън, ще учи молекулярна биология и хич няма да й пука, че някога някакви лели са писали за нея, че е лошо момиче.

Така вървят нещата. Никой не ви е обещавал добри деца. Нито свят на вечно щастие. И нищо им няма на днешните млади. Младостта е красива, дори когато мирише лошо.

 
 

The Prodigy ще издадат нов албум

| от |

Групата „Продиджи“ подписа договор за нов албум с британската звукозаписна компания Би Ем Джи, съобщи Контактмюзик. Компилацията ще излезе през 2018 година.

Изпълнителите на хита Firestarter, Лиъм Хаулет, Кийт Флинт и Максим, са развълнувани, че се присъединяват към марката на звезда, като Кайли Миноуг и по техни думи нямат търпение да започнат работа по албума. Предишната им издадена тава е The Day Is My Enemy от 2015 година.
The Prodigy са една от групите, които имат собствено звучене и с основание могат да твърдят, че са сред архитектите на съвременната музика.

„Радостни сме, че имаме възможността да издадем един от несъмнено най-важните записи за 2018 година“, каза изпълнителният вицепрезидент Корда Маршъл от музикалната компания.  За новия си албум триото ще предложи на феновете „яростно“ звучене.  „Гневът е енергия“, това е част от текст, който винаги е отеквал в мен“, казва Лиъм.

Очакваме новия албум!