Предговора на Моуриньо за автобиографията на Дрогба

| от |

Добре известна e, голямата любов между Жозе Моуриньо и Дидие Дрогба. Тя датира още от първите дни на Специалния в Челси, а техните взаимоотношения португалския спец описа в предговора на автобиографията на Дрогба.

„Аз съм човек, който цени спомените и с тях мога да разкажа на света много неща. Не съм писател, още по-малко поет, но животът ми е пълен с истории и с необикновени моменти. Когато се разказват някои истории, мога да се сетя само за няколко отделни личности, които завинаги ще има място в сърцето ми.

Дидие Дрогба дойде в живота ми в 5 -ата минута на мач от Шампионската лига в Марсилия. Все още не бях седнал на пейката, когато този гигант с номер 11 вкара гол. Спомням си, че той отпразнува гола като че ли това е последният му  и разпали още повече атмосферата. Публиката полудя .

На полувремето го изчаках в тунела и му казах: „Нямам пари да те купя, но имаш ли някой братовчед от Кот д’Ивоар, който знае да играе като теб?“ Той ме прегърна и ми каза: „Един ден ще бъдеш в клуб, който ще може да ме купи.“

Шест месеца по-късно подписах с Челси. Пристигнах в голям клуб, за който всички искаха да играят. Имах повече възможности, но когато пристигнах аз им казах: „Обичам Дидие Дрогба !“ Веднага започнаха с въпроса: „Защо? Защо не този? Ще се адаптира ли? Толкова ли е добър?
„Аз обичам Дидие Дрогба!“, повторих .

След няколко дни се запознах с Дидие в Лондон. Още веднъж ме прегърна, но този път по незабравим начин, прегръдка, която показва характера на един човек и привързаността, която има към хората , които означават нещо за него. След това ми каза: „Благодаря ти. Аз ще се боря за теб. Няма да съжаляваш. Ще ти бъда верен завинаги.“

Така и направи. Той се отличаваше със своята лоялност и лидерство в трудните моменти. Дрогба е човек, който знаех, че мога да му вярвам, когато имам нужда от него. Когато отборът е под натиск, той се връщаше назад, за да помогне на защитниците. Разбира се най-много се отличаваше с това, което правеше най-добре – да вкарва голове. Головете носеха титли и награди, но и наши общи спомени.

Финала за ФА Къп на новия Уембли през 2007 -та година. Манчестър Юнайтед: последния мач от сезона. Мнозина мислеха, че това е последният ми мач начело на Челси. Това беше голяма битка и в крайна сметка Дидие вкара гол в продължението. След последния съдийски сигнал всички полудяха, освен двама. Аз веднага отидох в съблекалнята, за да се обадя на съпругата си. Един футболист избегна празненствата и дойде след мен в тунела. Това беше Дидие който дойде при мен, за да ме прегърне. Мачът завърши и той е имал само една мисъл в главата: да ме прегърне по-скоро. Намери ме, прегърнахме се и заплакахме.

Дидие е отделна личност. Повтарям: личност. Трябва да кажа и футболист, защото той е невероятен играч, но неговото влияние върху света в момента е като личност, като африканец, като император от Кот д’Ивоар, като баща, като син и като приятел. Някои от нас са привилегировани да ги имат в живота си.

Няколко месеца след финала за купата аз си тръгнах от Челси. Както и на първия ден, така и на последния имаше прегръдка. Аз не можех да проговоря, а Дидие само каза: „Това е невъзможно, това не е възможно, това не се случва.“ Аз събрах сили само да се обърна и да си тръгна

Вероятно предговора трябваше да е фокусира върху Дидие като играч. Но играчя всички го знаят – лидерът, колекционерът на титли. Той успя с неговите възможности, умения, усилия и скромност. Дидие е един от най-добрите футболисти на които съм бил треньор в  живота си. Но по-важното е, че в животът ми е един от най-добрите и незабравими приятели. Заедно, двамата един до друг, които се борим за едно и също нещо? Разделени? В различни клубове? В различните страни? Или стари, Дидие в пенсия, а аз треньор в инвалидна количка?
Не е важно.
Дидие е винаги ще остане в сърцето ми“

Жозе Моуриньо

 
 

Лиъм Галахър спечели две награди на сп. „Q“

| от chronicle.bg, БТА |

Лиъм Галахър спечели две награди на сп. „Q“ – за най-добро изпълнение на живо и „Икона“, съобщи Прес асосиейшън.

Бившият фронтмен на „Оейзис“ издаде първия си самостоятелен албум „As You Were“ само преди две седмици и веднага оглави британската класация.

Ед Шийран, който се появи на церемонията в Лондон с шина на счупената си китка, получи наградата за най-добър изпълнител в света. Неговият трети албум „Divide“, който излезе през март, стана седем пъти платинен. С него певецът постави рекорд, като зае първите пет места в британската класация за сингли, а всичките му 16 песни попаднаха в топ 20.

Грайм певците Стирмзи и Уайли също спечелиха награди. Стормзи се наложи в категорията за най-добър самостоятелен изпълнител, като успя да измести Шийран, Галахър, Лана Дел Рей и Сейнт Винсънт. Уайли беше отличен за иновационно звучене.

Група „Горилаз“ спечели наградата за най-добър албум за „Humanz“, а „Касейбиън“ – за най-добра песен – „You’re In Love With A Psycho“. Сред победителите беше и Раг ен Боун Ман, чийто албум „Human“ му донесе наградата за пробив.

Хедлайнери на шоуто в зала „Раундхаус“ бяха „Маник стрийт прийчърс“, отличени с наградата „Вдъхновение“, както и „Слийфорд Модс“.

Актрисата Мейзи Уилямс и певицата Палома Фейт бяха сред връчващите наградите.

Носителите на наградите на сп. „Q“ се определят чрез гласуване на читателите.

 
 

Какво празнуват българските лекари?

| от |

„Лош лекар“ е като „дебел пилот“ или „стриптийзьорка с целулит“. Някак не върви. Всички професии носят стереотипите си , но при лекарите е най-страшно. Не помня някой да е вдигнал шум до Бога за това, че пилотът е приземил самолета така че всички пътници са се сдобили със синини на задниците. Напротив, хората си отдъхват, потъркват натъртените части и пляскат от благодарност, че самолетът все пак се е приземил.

Никой не тръгва да оспорва решението на пилота да дрънне самолета на пистата по-грубовато, може би защото никой не разбира от пилотската професия. А може би защото в Google има доста повече отговори на въпроса „Какво да си набутам в носа при остра хрема?“, отколкото на въпроса „Как да приземя самолет гладко?“

В лекарския кабинет нещата стоят другояче. Никой не ръкопляска, а хората си тръгват сърдити и със заплахи, че „‘ще се обадят в здравната каса“, ако лекарят не им се е усмихнал на влизане, ако не е изслушал оплакванията им от 1968г. насам, или ако не им е казал, че няма нужда да плащат, защото, нали, са здравно осигурени. Тоест – всичко им се полага безплатно.

С диагнозите и терапиите нещата тотално излизат извън контрол. От висотата на интернет форумите, фейсбук групите, прочетеното в „Журнал за жената“ и чутото в „На кафе“, пациентите масово оспорват решенията на лекарите. Те са винаги в бойна готовност да напишат в социалните мрежи, че „Докторката ми изписа антибиотик, но аз, РАЗБИРА СЕ, няма да го пия. Кажете нещо друго, с което мога да оправя двустранна си пневмония“.

Разбира се, е нормално хората да бъдат свръхизискващи към лекарите. Все пак онези държат в ръцете си здравето и живота им. Както и, впрочем, пилотите.

Българските лекари, тези ненавистни пешки на фармацевтичната мафия, тези презряни служители на общественото здраве, днес имат професионален празник. Въпросът е обаче, има ли какво да празнуват?

Може би финансовата си благосъстоятелност. Да, ама като изключим една шепа известни лекари, които се появяват по билбордовете, кориците на списанията и ТВ предаванията, заедно с още няколко мастити гинеколози и пластични хирурзи, повечето лекари у нас не карат Maserati и не живеят в позлатени палати в бароков стил. Самите факти, че в лекарските среди има корупция и че младите медици бягат от България като от остро заразна венерическа болест на жизнения стандарт, говорят, че едва ли лекарите ни празнуват материалното си благополучие.

Може би празнуват благодарността на пациентите. Ако се разровите малко в социалните мрежи обаче, или поседите за няколко часа в лекарски кабинет, ще видите, че не е и това. Свидната родна всезнайковщина, съчетана с хистеричното „търсене на права“, което избуя сред останките от социализма и с невротичното изискване за „добро обслужване“ в лечебните заведения, направо забиха в земята онези единици хора, които изпитват и изразяват признателност към лекари, от които са получили помощ.

Черните овце в съсловието, които искат подкупи, за да отпуснат направление, назначават излишни оперативни интервенции, за да вземат пари от клинични пътеки, забравят в коремите на пациентите инструменти с размера на градински лопати, и крещят на родилки с 10см разкритие, също не помагат. Нито помагат медиите, които хващат случаите с въпросните черни овце, напудрят ги е възмутени коментари и псевдоекспертни оценки, и ги раздухват максимално, така че да не остане никакво съмнение, че доверието между лекар и пациент е остаряло понятие, което трябва да се смаже в прахта.

Добре де, все нещо трябва да празнуват. Все пак са избрали да лекуват хора, вместо да станат регионални мениджъри на малка фирма за производство на плюшени калъфи за смартфон. Ако не са парите и пациентската благодарност, вероятно е самото удоволствие от работата.

Колкото и странно да звучи, че някой може да изпитва удовлетворение от гледането на големи, черни бенки под лупа или от смяната на катетър, много лекари наистина обичат самото естество на работата си.

Ако си смазан обаче от една система, която е превърнала работата ти в ежедневна борба с административни чудовища, недоволни пациенти и неудовлетворително заплащане, смяната на катетри не е достатъчна, за да те накара да обичаш професията си. И ставаш отегчен и ядосан.

Което е съвсем ОК за регионалните мениджъри, но никак не е приемливо за лекарите. Както, впрочем, и за пилотите.

 
 

Polestar представи първия си модел – Polestar 1

| от chronicle.bg |

Пърформанс марката на Volvo Car Group – Polestar, представи първия си модел – Polestar 1, и подчерта бъдещите си планове да се наложи на пазара като самостоятелен бранд електрифицирани автомобили. Polestar потвърди информацията за първите три модела, които ще се произвеждат в нов център в Китай и ще наложат нови стандарти в индустрията на пърформанс автомобилите.

Първият самостоятелен модел на Polestar – Polestar 1 с внушителните 600 к.с., ще бъде пуснат в производство в средата на 2019 г. Това става възможно благодарение на Volvo Car Group, които подкрепят бранда да ускори процесите на проектиране и производство на продуктите си.

Polestar 1 е GT купе с 2 врати, 2+2 места и комбинирано задвижване от електрически двигател и двигател с вътрешно горене, със 150 км електрически пробег – това е най-дългият пробег в изцяло електрически режим, в сравнение с всеки друг хибрид на пазара в момента. С мощност от 600 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, Polestar 1 се позиционира стабилно в сегмента на пърформанс автомобилите. Платформата на Polestar 1 е създадена на основата на Volvo Scalable Platform Architecture (SPA), но 50% от нея е нова и специално разработена от инженерите на Polestar.

Exterior_rear_high

Polestar 1 е първият модел, създаден по изцяло нова, водеща в класа технология на шасито Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi), разработена на основата на въглеродни влакна, които подобряват усукването с 45% и намаляват теглото и центъра на тежестта на автомобила. Освен това, Polestar 1 използва двойна електрическа задна ос за въртящия момент, която осигурява прецизно ускорение на всяко колело, максимално сцепление на пътя и запазване на скоростта при завиване.

Exterior_location_high

Polestar 1 ще се произвежда в специално изградения за целта, модерен и високо технологичен център в Чънду, Китай. Очаква се строежът на производствения център да бъде завършен в средата на 2018 г. Автомобилите на Polestar ще се поръчват изцяло онлайн и ще се предлагат на базата на 2 и 3-годишна абонаментна програма. Абонаментът All-inclusive ще включва нулев депозит и възможности за ползване и на други модели от гамата на Volvo и Polestar, чрез заплащане на фиксирана месечна такса.

Interior_dashboard_high

Всички бъдещи автомобили на Polestar ще бъдат с изцяло електрическо задвижване. През 2019 г. ще стартира производството на първия изцяло електрически модел на Volvo Car Group – Polestar 2. Средноразмерният електрически автомобил ще се присъедини към конкурентите на Tesla Model 3. Първата фаза от формирането на новото портфолио на Polestar ще бъде завършена от появата на по-големия електрически SUV Polestar 3, който ще придаде нов модерен израз на електрическото представяне и динамиката на шофиране.

 

 
 

Звездите, които никога няма да видим голи

| от chronicle.bg |

Голите сцени в киното са прекрасни, но и много сложни. Често актьори и актриси разказват как, за да излезе една еротична сцена добре на камера, тя изглежда ужасно в действителност.

Някои от звездите обаче отказват да се снимат голи и изтъкват доста добри причини. Някои имат деца и не мислят, че е удачно като родител да се разхождаш гол по екрана, не им харесва естетиката на голите сцени, или просто не е тяхното нещо и не се чувстват удобно.

Част от хората в галерията ни нямат абсолютно чисто досие по отношение показване на малко кожа. Те са там, заради генералната им нагласа към този тип сцени.