Последната стратегия на Стив Джобс за Apple

| от |

Една година преди смъртта си, Стив Джобс изпраща групов мейл до 100-те най-висши мениджъри в компанията със стратегията за бъдещето на Apple. Той обявява „post PC era“, говори за „Света Война с Гугъл“ и обещава „допълнително затваряне на потребителите в нашия екосистема“.

xl_Steve_Jobs_Apple_TV_624

Служителите получават мейла след годишната среща  на „топ 100″ през 2010-та. Той става достъпен сега като част от делото на Apple срещу на Samsung около патентите за смартфони.

Ето го:

From : Steve Jobs sjobs@apple.com
Date : October 24 , 2010 6:12:41 PM PDT
To : ET et@group.apple.com
Subject : Top 100 – A

Това е моето мнение.

Стив

1. 2011 . Стратегия – SЈ ( Стив Джобс )
– Кои сме ние?
– Брой на служителите, средна възраст…
– Брой заместник-директори, повишения на високи позиции през миналата година
– Процент на нови членове на тази среща
– Какво правим ние ?
– Графика с единици / производствена линия и приходи / производствена линия
– Същите графики за таблет + телефон обединени заедно
– Post PC era – Apple е първата компания, която е стигналa до там
– PC продуктите сега са 66% от нашите приходи
– iPad продаде повече през последните 6 месеца от Mac
– Post PC era = повече мобилни (по-малки, по-тънки, по-леки ) + комуникации + приложения + облак
– 2011 : Света война с Google
– Всички начини,по които ще се конкурираме с тях
– Основна причина за тази среща
– Ще чуете всичко, което правим във всяка от лекциите
– 2011 : Година на облака
– Измислихме Digital Hub концепцията
– PC-то като хъб за всички ваши цифрови устройства
– Контакти, календари, букмаркс, снимки, музика, видео
– Digital Hub (център на нашата Вселена) : от PC-то в облака
– PC-то като просто още един клиент наравно с iPhone, iPad, iPad touch
– Apple в опасност от дилемата на откривателя
– Google и Майкрософт с напредък в откриването на нашата технология, но все още не са разбрали всичко
– Всички наши продукти заедно, трябва още повече да заключим потребителя в нашата еко-система
– 2015 : нов кампус

2. Състояние на дружеството
– Питър и Тим
– Финансова година 2010 . рекапитулация
– Финансова година 2011 . план
– Къде е нашият бизнес
– Гео анализ ( Северна Америка, Европа, Япония, Азия, възможно проникване в Китай ) (представено на картата)
– Основни постижения, тенденции и бъдещи цели
– Сравнение с Google, Samsung, HTC, Motorola и RIM3, Iphone.
– Джош и Боб
– 2011 стратегия:
– „Плюс“ iPhone 4 с по-добра антена, процесор, камера и софтуер, за да останем пред
конкуренцията до средата на 2012.
– Да имаме LTE версия до средата на 2012.
– Да се ​​направи евтин модел на iPhone, базиран на iPod touch, за да замени 3GS
– Бизнес и конкуренция update
– Да се показват рекламите за дроиди и RIM
– Verizon iPhone,
– График, маркетинг
– iPhone 5, хардуер
– Проектиране на нова антена , и т.н.
– Нова камера
– график
– [ ПОВЕРИТЕЛНА ]
– Цел на разходи
– Да се ​​покаже модела
– Джони

4. iPad – Боб, Джони, Ден Дики, Майкъл Чао, Ранди Уилос, Ксандер Сьорен, Роджър Роснер
– Стратегия 2011 : доставка на iPad 2 с невероятен хардуер и софтуер, преди нашите конкуренти изобщо да се доближат до сегашния модел
– Бизнес и конкуренция update
– Приложения и корпоративно приемане …
– Да се ​​покажат рекламите за Samsung, HP (?) и iPad
– Плана за пускане продукти през 2011 .
– Боб , Ден и Джони
– iPad 2
– Нов ID, H4, UMTS + на Verizon в един модел, камери …
– ЕВТ единици
– HDMI комплект
– iPad 3
– Дисплей, H4T
– Демонстрация : PhotoBooth (Майкъл)
– IMovie (Ранди)
– GarageBand (Ксандер)
– Система за учебници (Роджър)
– Функционален дисплей за iPad 3 (по време на почивката)

––-

5. iOS – Скот , Джош
– Стратегия : да стигнем Андроид там, където изоставаме (уведомления, тетеринг, реч …) и да минем пред тях (Сири…)
– График за публикуване iOS от първи до Телурайд (кодово име за iOS 5) , включително и на Verizon
– Джаспър замяна
– Дуранго замяна (без MobileMe)
– Телурид замяна
– Демонстрации :
– Джаспър : Ерплей на AppleTV – видео от iPad, снимки от iPhone, ? ?
– Дуранго :? ? (без MobileMe опциите )
– Телурид : Сири ?

6. MobileMe – Ку , SЈ , Роджър Роснер
– Стратегия : да се настигнат облак услугите на Google и да се надминат (PhotoStream, облак съхранение)
– Android
– Дълбоко интегриране на Google облак услуги
– Голям напредък от Apple в облак услугите за контакти, календари и имейл
– 2011
– Годината на Apple в облак услугите
– Обвързване на всички наши продукти заедно
– Да се ​​направи Apple екосистемата още по-свързана
– Безплатна MobileMe за iPhone 4 , iPad и новия iPod touch
– Джаспър – влизане с Apple ID, Find my phone
– Дуранго – Find My Friends, календар, контакти, букмаркс, Photo Stream
– април
– IWork облак съхранение
– Телурид
– Облак съхранение и приложения от трети страни
– IOS гръб
– Нов iDisk за Mac
– растеж
– Очаква ръст, цена / потребител
– План за растеж до 100 милиона потребители
– План за преход за членове с абонамент
– Демонстрации :
– Find My Friends
– Календар
– Photo Stream
– IWork cloud storage ( Роджър Боснер )

7. Mac
– Дейвид Муди, Боб Крейг, Ранди Убилo ?
– План за развитие на хардуера
– План за Lion (OS X )
– Mac App
– Final Cut Pro DEMO (Ранди и ?)

8. На Apple TV 2 – Дейвид Муди, Джеф Робин
– Стратегия: да остане в хола и да се създаде добър задължителен аксесоар за всички iOS устройства
– Продажби до сега, прогнози за сезона на празниците
– Да се ​​добави съдържание: NBC, CBS, Viacom, HBO…
– ТВ абонамент?
– Къде отиваме?
– Приложения, браузър, магическа пръчка ?

–-

9. Update на магазина – Еди, Патрис
– музика
– Стратегия : да бъдем още по-напред от Google в музиката
– Бийтълс
– iToones в облак
– App store
– Стратегия: да бъдем още по-напред от Google в откриването на нови iOS приложения

10. iAds update- Анди Милър

11. Update за продажбите – Рон Джонсън

 
 

„Стената на желанията“ е за всички, които имат нужда от театър

| от Дилян Ценов |

Незнайно защо сред голяма част от населението върлува възгледът, че театърът е нещо, което служи предимно за развлечение, уплътняване на времето, нещо, чиято основна цел е да ни разсмее. Това обяснява посещаемостта на определени постановки и отливът на зрители от други, както и ставането на крака на определени поклони и достолепното залепване за седалките на други.

За щастие има и зрители-изключения. За тях е спектакълът „Стената на желанията“ в театрална работилница „Сфумато“. Един спектакъл за хората, които имат нужда от театър. Вътрешна и изначална. Не от смях и развлечение, а от открития, провокации, нови неща извън рамката на познатите ни драматургии със сюжет, герои и плосък конфликт. Драматично-танцовият спектакъл е по текстове на Бернар-Мари Колтес и Иван Димитров, хореографията е на Мила Искренова, а всичко останало достига до зрителя под режисурата на Владимир Петков.

В „Стената на желанията“ процесът изглежда сложен, а всъщност в него няма нищо сложно. Точно обратното – всичко стъпва на добре познатата основа. Търсенето и предлагането – това, което всеки от нас прави в ежедневието. Персонажите са продавач, купувач, а помежду им е стоката, желанията. И двамата са в капана и не могат да избягат. Не могат да спрат да искат, да очакват. Ненаситни са. Незадоволимата нужда накрая разяжда всякаква форма на взаимоотношения между хората.

Всичко това достига до зрителя. Но само до онзи зрител, който се довери на актьорите и се остави да го водят за носа. Това не е трудно. Особено когато в състава са Христо Ушев, Йордан Ръсин, Галя Костадинова, Милен Николов и Борис Георгиев. Фрагментaрната структура е трудна за възприемане до момента, в който всичко се сведе до просто число. От този момент спира да ни интересуват сюжет, герои, конфликти и всичко останало – вече нямаме нужда от рамките. На фокус е природата на субекта, оголената му душевност, която „иска, иска, иска“… и накрая рухва. Нима това не се случва на всеки от нас? Систематично, всеки един ден.

„Стената на желанията“ е процес, който ще ви каже повече отколкото думите могат. Словото винаги преминава през ума, където неминуеми го филтрираме, преди да достигне крайната цел. При танцът обаче не е така. Там може да се каже, че е постигната най-чистата форма на комуникация между актьорите и публиката. Танцът докосва душата директно. А движението на петимата актьори по сцената е удоволствие за сетивата и сърцето. Всяко движение е реплика, всяка реплика е отговор на предишната. По този начин малко по малко, наслаждавайки се на „тук и сега“, присъствайки в момента, който се случва на метри пред нас, накрая разбираме достатъчно. Толкова, колкото ни е нужно.

Този спектакъл учи. Носи нещо различно. Струва си да се види процес, който носи белезите на световни театрални школи. Струва си да се потопите в този свят. Ние ви пожелаваме да излезете объркани от залата. Това е сигурен знак, че представлението е изпълнило мисията си. А вие ще се върнете за още. Съвет от нас -доверете се.

 
 

Как да направим перфектния чай според Джордж Оруел

| от chronicle.bg |

Според Джордж Оруел „чаят е една от основите на цивилизацията“ и както много от съгражданите си британци, той също има силно мнение за това как се приготвя напитката.

Един ден през 1946 Оруел осъзнава, че готварските книги имат скромни инструкции за приготвяне на чай и решава да се справи с тази оскъдица. Той публикува метода си в „Evening Standard“ през януари същата година. Въпросният метод е както следва:

 

1) Използвайте чай единствено от Индия или Шри Ланка. За Оруел по-евтините чайове „не вдъхват достатъчно стимул“. Също така „китайските чайове са окей, но човек не се чувства по-мъдър, по-смел или по-оптимистичен след като ги пие“.

2)Приготвяйте чая в порцелан или глинен съд и само в малки количества. Чай, направен в съд по-голям от чайник или в съд направен от метал (с изключение на калай) или с емайлово покритие, според Оруел, има лош вкус.

3) Затоплете чайника предварително. Поставете го в задната част на печката. Писателят твърди, че да се залее чайника с топла вода, за да се затопли, не е оптимален вариант.

Някои хора действително загряват съда, в който ще приготвят чай, предварително. Това се прави по две основни причини. Първо, така се избягват счупвания заради голямата разлика в температурата на горещата вода и студения съд. Второ, така вкусът на чая става по-богат, особено на черните чайове. Предварително загрятият чайник поддържа температурата на водата висока за по-дълго, а това повлиява топенето на чая.

Разбира се, по въпроса се водят много спорове. Други пък твъдят, че предварителното затопляне ощетява вкуса на по-леките чайове. Според трети няма никаква разлика…

4) Правете чая силен. Тук Оруел е непреклонен, дори въпреки факта, че по това време във Великобритания са били позволени само по 2 унции (56 грама) чай на човек на седмица. Но колко силен? Около 6 чаени лъжици с връх на четвърт чайник. Според лондончанина „една чаша силен чай е по-добре от 20 чаши слаб“.

5) Чаят трябва да плува спокойно в чашата, докато се топи. Всякакви рестрикции около движението на чаените листенца вредят на потенциала му.

6) Водата трявба да ври, когато се сипва в чайника. Джордж дори съветва съдът, в който се кипва водата, да се държи на огъня (ако печката ви е газова), докато се сипва чайника.

7) Разбъркайте чая и оставете листенцата да се въртят. Това помага на чая да се свари.

8) Ползвайте широка чаша. Това помага, твърди Оруел, да се запази напитката топла по-дълго. В малка чаша „чаят става студен преди човек дори да го е почнал“.

9) Сметаната разваля вкуса. Във Великобритания чаят се сервира с мляко, а през 40-те години млякото се е продавало без да се обира сметаната на повърхността. „Прекалено сметанестото мляко дава лепкав вкус на чая“ са думите на Джордж Ордуел.

10) Първо сипете чая и след това млякото. Това е може би най-спорната точка от рецептата. За по-любопитните: науката ни съветва (да, има изследвания по този въпрос) първо да сипем млякото, защото ако е го сипем второ топлата вода ще го нагорещи неравномерно, а това ще накара протеините да се денатурират. Тоест, ще си загубят структурата и ще се съсирят.

И отново – дали съсирените протеини вредят или обогатяват чая се спори.

11) Не го подслаждайте! Ако човек приготвя чай по руския начин, Оруел позволява подсладители. Иначе – твръдо не.

 

Бонус факт:

Държавата, която пие най-много чай на глава от населението, не е Великобритания, а Турция с почти 8 килогрма на човек.

 
 

Мелания Тръмп дари „встъпителната“ си рокля на музей

| от chronicle.bg по БТА |

Първата дама на САЩ Мелания Тръмп дари на музея „Смитсониън“ роклята, която носеше на бала след встъпването в длъжност на президента Доналд Тръмп през януари.

Тоалетът от копринен креп в кремав цвят ще стане част от музейната изложба „Първите дами“, включваща 26 рокли, носени от Жаклин Кенеди, Лора Буш, Мишел Обама и други президентски съпруги.

На церемонията, на която официално дари тоалета си, 47-годишната Мелания Тръмп сподели, че за нея е чест да даде приноса си към музея.

Първата дама е участвала в проектирането на балната рокля, сътворена от френския дизайнер Ерве Пиер. Мелания Тръмп споделя, че Пиер е разполагал само с две седмици, за да създаде тоалета, но въпреки краткото време е надминал всичките й очаквания.

 
 

Милано – модерното предградие на Италия

| от Дарио Диониси |

Посетих Милано в началото на годината в един мрачен дъждовен ден, но точно това време ми показа автентичната атмосфера на града. Милано е един от онези динамично движещи и развиващи се градове, в които не се усеща колко бързо лети времето и не бива да се изостава от ритъма на града. Известен още като една от модните точки на света, Милано се е утвърждава като един от фаворитите за посещение от туристите.

“Малката” катедрала на Милано е една от най-красивите в света, в това няма спор. Тя е обградена и изрисувана в красив бял мрамор, който става още по-красив, когато е облян от слънчеви лъчи. Но защо я наричам малка? Ако помните от публикациите за Флоренция и Верона, повечето италиански градове имат въведен закон, в който забраняват да се строи нещо по-високо от катедралата. Не и в този случай! Милано, като най-бързо развиващия се град в Италия, има небостъргачи и други по-високи сгради, които скриват катедралата.

1-min

За посещението на катедралата имате две възможности: да се качите и да разгледате архитектурното разнообразие по балконите й и да се качите на покрива, който ще ви отвори гледка към града или да влезете вътре в самата катедрала. Повече детайли в полезна информация.
Аз, като любител на гледките от високо, предпочетох да се възползвам от изкачването на сградата. Опашките бяха километрични и нямах времето, за да си позволя да посетя и двете неща едновременно, но силно ви препоръчвам, ако вие имате тази възможност, да се възползвате.

Любопитен факт:

Знаете ли, че катедралата разполага с 3591 статуии и 135 кули. Като на тези кули са поставени мадоните.
Интересно е да спомена, че можете да си „осиновите“ една от мадоните, като заплащате чрез дарения поддръжката й.

Полезна информация:

Работно време на катедралата: Всеки ден 09:00 – 19:00;

Входа на катедралата е безплатен, но се изчаква опашка в натоварените дни;

Следващата значителна забележителност е в непосредствена близо до дуомото на Милано, става въпрос за уникалната по рода си Галерия Виторио Емануеле II. Тя представлява две улици, които се кръстосват под формата на латински кръст и всичко това е покрито под изрисувано стъкло и желязо.
Също така, това място притежава титлата на първия мол в света. Мястото набира бързо популярност и става любимо за срещи на граждани и туристи. В днешно време може да се насладим на многобройни ресторанти и магазини от висок клас. По фасадите забелязваме изобилие от изкуство. Като започнем от купола, където са изобразени под формата на мозайки континентите- Европа, Азия, Африка и Америка и около тях са поставени много статуи на видни артисти и учени от Италия.

IMG_20170430_095107-min

Полезна информация:

Мястото винаги е пълно и няма конкретен час, в който бих ви препоръчал да го посетите, освен рано сутринта. Но определено няма да го усетите така, както когато е пълно с хора и животът кипи; По четирите коридора на галерията са изобразени гербовете на 4 града- Рим, Флоренция, Торино и Милано. Казва се, че ако стъпите върху гениталиите на бика (гербът на Торино) и се завъртите три пъти, ще ви донесе много късмет;

За съжаление времето ми в града беше ограничено и това, на което наблегнах беше самата разходка в него. Нали знаете как всеки един град носи своите мисли, емоции и чувства и за да ги усетиш, трябва да му отделиш време и да се потопиш в него. Ето защо понякога е приятно само да се разходиш без определена цел и посока, без да е нужда да обиколите 10 музея за 2 часа и да забравите всичко, което сте видели, но да знаете, че сте го нащракали. Това, което направих аз бе да се разходя из културните паметници на града като: операта Ла Скала, статуята на Леонардо да Винчи, замъка Сфорцеско и арката на Мира.

7-min

Но преди да потегля и да си кажа финално ciao с Милано трябваше да посетя още едно място. А именно – Тайната вечеря на Леонардо да Винчи. Шедьовър, който си заслужава да се види на всяка цена! Тук е моментът да споделя, че бях истински късметлия, защото не си бях направил предварителна резервация, а в последствие се оказа, че има и месечна квота за билети за посещение. Но както и да е, взех последния билет за месеца в последния час за последната група за деня. (да, знам, истински късметлия съм!

Тайната вечеря (на италиански, L’Ultima Cena) е стенопис от Леонардо да Винчи, нарисуван за неговия покровител – херцог Лудовико Сфорца през 1498 г.. На картината е изобразена сцена на Тайната вечеря от последните дни на Исус, както е описано в Библията.
Тя е изобразена върху стената на малката църква Санта Мария деле Грация, което е малко рисковано от гледна точка на това какво може да се случи във времето. А последната щета върху шедьовъра е нанесена по време на Втората световна война, на 15 август 1943 г., когато трапезарията бива ударена от бомба. Защитни торби предпазват картината от разрушаване, но вибрациите от удара частично я повреждат.

Полезна информация:

Съветвам ви да си запазите билет поне три месеца по-рано! Билети може да си закупите от тук:
Влиза се в групи като те са максимум по 25 човека;