Ползата от велоалеите

| от |

Велоалеите са нещо, което така и не може да бъде реализирано в София във вида, в който на колоездачите им се иска. По правило, велоалеята е отделена от булеварда, като е напълно разделена от останалия трафик с още една защитна лента. И след направения опит в Ню Йорк се оказало, че велоалеите са полезни.

Основния мотив проти намаляването на пътните платна и превръщането им във велоалеи е в основата на логиката, че колкото по-малко пространство имат колите на улицата, толкова по-шумно ще бъде.

Този аргумент се противопоставя на новия доклад за защита на велоалеите изработен от Министерството на транспорта на Ню Йорк.

lead_large

В доклада те вземат пример от велосипедните ленти, построени на булевард Колумб (между 2010-та и 2011-та). Булевардът първоначално е с 5 ленти – 3 за движение, една за паркиране, и една, която се променя, тя може да е за паркиране и шофиране в зависимост от времето на деня.

koli

Общината решава да намали ширината на пътните платна (от средно 3,6 метра на 3 метра) и пак успяват да получат 5 ленти, както преди това, като от спестеното място са получили едно буферно платно (широко 1.5 метра ) и една лента за велосипеди (широка 1.8 метра).

Крайният резултат е по-бързо преминаване на трасето за велосипедистите, а автомобилите преминавали отсечката за 3 минути, в сравнение с 4 минути и 30 секунди преди това. Същата промяна е направена и на „8-мо авеню“ и там резултатите са били намаляване на времето за преминаване през булеварда.

NY

Положителният ефект не е само заради промяната на пътните платна и добавената лента за велосипедисти, част от концепцията за интелигентен транспорт на булевардите предвижда изграждане и на“джобове“ за завиване наляво, което помага да бъдат забеязани велосипедистите. Ремонтите и проектите са направени за всяка улица индивидуално.

„Въпреки всички промени, времето за пътуване остава както и преди. Според данните, средната дневна скорост на такситата е намалял с около 1 миля в час. Но за сметка на тази малка разлика, се е полуполучил общ растеж на мобилността: броят на моторите се увеличи с 160%,големи са и ползите за исползване на обществения транспорт“, пише The Atlantic

 
 
Коментарите са изключени за Ползата от велоалеите