По-голяма печалба и по-малко зрители за ITV

| от Иван Петров по The Guardian |

Британската ITV отчете увеличение на печалбата преди данъци си с 25%, въпреки спад в броя на зрителите от 4% през първата половина на годината. Така компанията дава знак, че ще продължи със силното си финансово представяне през 2015 година.

Медията, по която се излъчват X Factor и Downton Abbey, обяви, че печалбата преди данъци за първата половина на годината възлиза на 391 милиона британски паунда, след корекция за инфлация и разходи за придобиване. ITV увеличава приходите си в всички сфери на бизнеса си с 11% на годишна база и те достигат до 1.36 милиарда британски паунда.

Телевизионната медия наблюдава и лек спад в броя на зрителите от 22.2% до 21.1% за първите шест месеца на годината. Спадът е най-осезаем в основния канал на групата, където гледаемостта е била 14.8% спрямо 15.8% за същия период миналата година. Този спад от 7% се счита, че е най-големият в историята на медията.

Приходите в компанията за продукции ITV Studios са скочили с 23% до 496 милиона британски паунда. Компанията купи Talpa Media, продуцентската къща зад The Voice на BBC1 и Poldark, които стоят зад Mammoth Screen.

Главният изпълнителен директор на ITV Адам Кроузър зави, че спадът в броя на зрителите не е повлиял върху рекламната дейност на компанията, тъй като медията предлага на рекламодателите „невероятната способност да достигнат до масовата аудитория“. Общата коригирана печалба преди данъци, лихви и амортизация е нараснала с 24% до 400 милиона паунда.

Но Кроузър добави, че спадът трябва да бъде прекратен и това ще бъде основен фокус на стратегията му до края на годината. Той обеща увеличаване на инвестициите в качествени драма сериали и увеличаване на разходите за два от най-гледаните сапунени сериали на ITV – Coronation Street и Emmerdale.

Главният изпълнителен директор на ITV призна, че новинарските продукции са се представили неадекватно, особено в часовият слот от 21:00, а също така добави, че са пострадали и от факта, че английските отбори не са успели да се класират за по-късните етапи на Шампионската лига на УЕФА през миналия сезон.

Кроузър би желал да задържи правата за Шампонската лига, които са били закупени от BT, но моделът за безплатно излъчване на мачовете трябва да се промени.

„Разходите на free-to-air моделът са почти невъзможни за оправдаване“, каза Кроузър. „Мисля, че Sky са платили към 11 милиона паунда за мач (от Висшата лигата). Ако сравните това с цената на една висококачествена драма, която е около милион, милион и половина паунда на час, се получава огромна разлика.“

Той добави още, че ще телевизията ще инвестира в нови сюжетни линии и в нови герои в своите сериали, а определени шоу програми, като X Factor, който ще започне през есента с двама нови съдии Ник Гримшоу и Рита Ора, ще бъдат с променен формат.

Кроузър би искал да подобри и гледаемостта през деня и даде за пример сутрешното шоу на Сузана Райд Good Morning Britain, което замести Daybreak, а сега отчита 7% ръст на зрителите.

„Мисля, че имаме най-голям проблем с новинарските програми, особено тези в 21:00, където сме се представили зле, но имаме намерение да се фокусираме върху тях“, добави той.

Рейтингите на ITV за втората половина на годината се очаква да бъдат по-високи заради Световната купа по ръгби, новия сезон на X Factor и завръщането на I’m A Celebrity, Get Me Out of Here!, както и широко рекламираните драми Jekyll & Hyde, Unforgotten и The Trials of Jimmy Rose.

ITV прогнозират, че ръстът в приходите от реклама ще бъде 6% за първите три тримесечия на годината.

Анализатори от Jefferies смятат, че резултатите са „доказателство за напредък“ в развитието на медията, но спадът в дела на зрителите „трябва да стане причина за самоанализ, продължавайки напред.“

Главният изпълнителен директор на ITV коментира и преструктурирането на BBC и преразглеждането на модела на управление и финансиране на компанията. Кроузер е на мнение, че BBC трябва да въведе лицензионна такса, която е „подходяща за договорения обхват на операциите на корпорацията.“

„BBC трябва да бъде повече партньор и фактор, помагащ на търговския сектор, а не конкурент. Това се отнася и за местните и националните печатни и телевизионни медии и пазари, на които те са застъпили. В сравнение с другите радио и телевизионни оператори BBC трябва да се фокусира върху правенето на оригинални програми, а не да повтарят едно и също.“

Кроузер каза още, че BBC трябва да се различава от останалите канали и това не означава, че трябва да спре продукциите на програми като Strictly Come Dancing, шоу, което е собствена продукция на BBC, а напротив, трябва да започне да прави повече такива програми.

Кроузер не пропусна и да критикува плановете на BBC за бъдещето на BBC Studios, продуцентската къща на BBC, която ще бъде ръководена от шефа на BBC1 Питър Салмън.

„Не смятаме, че BBC трябва да създаде собствена търговска продуцентска компания, чиято цел е да се конкурира с независимия сектор с нелоялни държавни субсидии“, каза той.

 
 

Шеги по адрес на Тръмп на наградите „Еми“

| от Иван Петров по The Guardian |

Започна церемонията по раздаване на музикалните награди „Еми“, предадоха Асошиейтед прес и Ройтерс.

Звездите едва бяха преминали по червения килим в Лос Анджелис, когато политиката бързо „нахлу“ в шоуто. Президентът на САЩ Доналд Тръмп бързо се озова на прицела на шегите, а бившият прессекретар на Белия дом Шон Спайсър изненадващо се появи на церемонията.

Тръмп бе най-голямата телевизионна звезда през последната година, обяви водещият Стивън Колбер. Той шеговито обвини наградите „Еми“ за избирането на милиардера за президент на САЩ. Ако Тръмп бе спечелил „Еми“ за шоуто „Стажантът“, се обзалагам, че нямаше да се кандидатира за президент на САЩ, подхвърли Колбер.

Водещият пусна откъс от предизборни дебати, на който Тръмп казва, че е трябвало да спечели „Еми“.

За разлика от президентските избори обаче, отбеляза Колбер, наградите „Еми“ отиват за победителя от народния вот.

 

Той намекна за победата на Тръмп на президентските избори в САЩ през ноември. Кандидатът на републиканците спечели мнозинство в изборната колегия, но иначе получи по-малко гласове на избиратели от своята съперница, демократката Хилари Клинтън.

Актрисата Кейт Маккинън пък благодари на Клинтън, когато получи наградата за най-добра поддържаща женска роля.
Шон Спайсър, който подаде оставка като прессекретар на Белия дом през юли, допусна, че церемонията може да привлече рекордна телевизионна аудитория. Този негов коментар бе посрещнат с мълчание.

През януари първият прессекретар на Белия дом при президентското управление на Тръмп се нахвърли на репортерите, обвинявайки ги, че са подценили броя на хората, присъствали на церемонията по встъпването в длъжност на президента.
На нея видимо имаше по-малко хора, отколкото при полагането на клетва от неговия предшественик Барак Обама в началото на втория му мандат. Самият Тръмп влезе в спор с медиите, които отбелязаха този факт.

По всяка вероятност церемонията по раздаване на наградите „Еми“ ще придобие тази година политически привкус, тъй като победителите и други звезди често използват качването си на сцената, за да произнесат пламенни речи по злободневни теми, отбелязва Ройтерс.

 
 

Нов телевизор от Bang&Olufsen

| от Иван Петров по The Guardian |

По време на световноизвестното технологично изложение в Берлин IFA 2017 Bang&Olufsen предстви най-новия си продукт –  телевизора BeoVision Eclipse.

Това е първият телевизор, разработен съвместно от датската компания и LG Electronics в партньорство. Целта на двете компании е била да постигнат абсолютното телевизионно изживяване.

BeoVision Eclipse може да впечатли с 4К екран, невероятен контраст, перфектен черен цвят и разширена цветова гама. Те се постигат чрез обединяването на OLED TV технологията на LG Electronics за възпроизвеждане на абсолютно черно и безкрайно контрастно отношение с висок динамичен диапазон и HDR технологията за намаляване на пикселите. Освен това, потребителят има възможността да настрои позицията на телевизора с дистанционното, без да се налага да става от дивана.

IMG14_170508_B&O_DH_08_001

Bang&Olufsen осигуряват на телевизора чудесна звукова система. BeoVision Eclipse разполага с триканален саундбар (SoundCenter) с мощност 450 W, интегрирани музикални стрийминг услуги и интернет радио. Вградени са и Apple AirPlay, Bluetooth и Chromecast, което пък дава свободата да възпроизвеждате музика директно от мобилния си телефон.

Още по-хубавата новина е, че BeoVision Eclipse съвсем скоро ще дойде и в България. Той ще пристигне в шоурума на Bang&Olufsen в София в началото на октомври.

IMG11_170508_B&O_DH_06_144_SCREEN-version

 
 

Днешните американчета съзряват по-бавно в сравнение с тези през 70-те

| от Иван Петров по The Guardian |

Днешните американските тийнейджъри започват да правят секс и да пият алкохол около три години по-късно от връстниците си през 70-те години на миналия век, но и по-късно тръгват на работа, съобщи АФП.

Психолози от университета на Сан Диего анализираха начина на живот на децата на възраст от 13 до 19 години на базата на седем изследвания на национално ниво, направени от 1976 г. до 2016 г. Те установиха „истинска културна революция“ в дейностите, характерни за възрастните – секс, алкохол, шофиране и първа работа.

Днешните тийнейджъри са „по-малко склонни от тези от предишните десетилетия да работят, да шофират, да излизат по двойки, да пият алкохол, да излизат без родителите си и да правят любов“, пишат учените в сп. „Развитие на децата“. Тези промени са общи, във всички райони, без разлика от раса, пол, социалноикономическо положение.

„Траекторията на развитие през пубертета се е забавила и тийнейджърите съзряват по-бавно от преди“ – обясни Джийн Туенд от университета на Сан Диего. – Що се отнася до това, което правят възрастните, днешните 18-годишни, приличат на 15-годишните в миналото“.

Времето, прекарвано в интернет, може да е основен фактор за тази промяна.

 
 

Новият албум на Деми Ловато е вдъхновен от Кристина Агилера

| от Иван Петров по The Guardian |

Предстоящият да излезе нов албум на Деми Ловато е повлиян от Кристина Агилера, тъй като преди години Агилера била идол на Деми, съобщи Контактмюзик.

25-годишната Ловато разкри, че се възхищавала толкова много от изпълнителката на хита „Dirty“, че когато започнала да работи над новия си диск „Tell Me You Love Me“, се вдъхновила от нейния албум „Stripped“, излязъл през 2002 г.

„Израснах, слушайки песни на Агилера – довери Деми. – Тя бе сред идолите ми, докато бях тийнейджърка. Агилера все още е мой идол, вокалните й способности са невероятни и това действително може да се долови в „Stripped“. Смятам, че това е албумът, с който тя направи пробив. „Stripped“ я превърна в икона, каквато е и днес. Така че Агилера ме вдъхнови.“

Изпълнителката на песента „Sorry Not Sorry“ все пак не е била повлияна единствено от 36-годишната Агилера, а и от собствения си живот, защото увери, че искала да запише албум, който разкрива възможно най-добре каква всъщност е тя.

„Кариерата ми е известна – каза Ловато пред сп. „Пийпъл“. – Преживях много неща през последната година и половина. Искам албумът ми да представи коя всъщност съм аз. Надявам се звученето на песните ми сега да е по-автентично. Искам феновете да го свързват с всяка песен в диска.“

Албумът й „Tell Me You Love Me“ трябва да излезе на 29 септември.