Петър Диков обяви победителите в конкурса за новия облик на София

| от |

На пресконференция в направлението по „Архитектура и градоустройство“ в София, главният архитект Петър Диков обяви победителите в конкурса  за новия облик на центъра на столицата.

2

Заданието на конкурса разделя центъра на столицата в четири зони.

Първата обхваща включва Орлов мост, Перловската река и бул. „Христо и Евлоги Георгиеви“. Победител тук е проектът на „Стефан Добрев Архитектура и Дизайн“ ЕООД, предаде „Дневник.“  Проектът предвижда изграждането на парков комплекс, който ще изпълни с ново съдържание и богати публични пространства бул. бул. „Христо и Евлоги Георгиеви“. Пространството пред стадиона ще бъде обособено като площад на спорта, на който ще има пилони със знамена.
dobrev2
Предвижда увеличаване на три платна в посока на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“, което да облекчи трафика. На кръстовището с „Гурко“ се предвижда кръгово кръстовище.

Победителят „Стефан Добрев Архитектура и дизайн“ залага коритото на Перловската река  да бъде запълнено с вода, като за тази цел ще бъде повдигнато нивото й с около метър чрез разполагането на три малки савака. Те автоматично се вдигат и свалят според притока на дъждовната вода. Това е широко разпространена практика и в други европейски столици, като например канала „Сен Мартен“ в Париж, посочва арх.Добрев.

Транспортният проблем пред националния стадион е решен с кръгово кръстовище и разширяване пътните ленти с още една във всяка посока от 90 см за сметка на тротоарите. Така в най-натоварената си част бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ преминава от две на три ленти. Кръстовището на Орлов мост се оптимизира с още една лента за ляв завой откъм бул. „Цариградско шосе“.  Движението по Моста на дружбата е подобрено чрез добавянето на още едно платно в двете посоки по бул.“Евлоги и Христо Георгиеви“ пред техникума „Христо Ботев“.

В проекта на арх.Добрев има и Алеята на спортната слава от Орлов мост до Моста на дружбата, която ще е свързана с тематични площади на атлетиката, футбола, гимнастиката, волейбола, бокса и борбата. Акцентът е централният площад пред Националния стадион „Васил Левски“, който става „Площад на спорта“. Пред главния вход на стадиона се поставят 28 високи пилона със знамената на страните от Европейския съюз и осемте съществуващи бронзови скулптури.  На мястото могат да се провеждат  манифестации и спортни мероприятия. Стефан Добрев препоръчва да се направи и подземен паркинг със 120 места на едно ниво с достъп от ул.“Гурко“. Прогнозната стойност на целия проекта е около 2 млн. лв. без ДДС, но в нея не са включени предвидените подземни паркинги, пише Mediapool

На втора позиция е класиран проектът на „СитиАрх“ ЕООД, а трети е ДЗЗД „Форум Консултанти“. Всички проекти може да видите ТУК.

Втората зона включва улиците „Граф Игнатиев“ и „Шишман“, както и площадите „Славейков“ и „Гарибалди“. Победител е проектът на „А.Д.А.“ ООД. В него се залага ул. „Граф Игнатиев“ да стане пешеходна. 3

В него се залага ул. „Граф Игнатиев“ да стане пешеходна. Движението на трамваите да бъде намалено и да се движат със скорост 10 км в час. За „Шишман“ се предвижда спиране на движението в почивните дни и ограничение на местата за паркиране и скоростта на автомобилите при преминаване.

Не се предвижда затилането на улицата със син асфалт, каквото беше оргиналното хрумване на „Група Център“. В неизползваната част към ул.“Граф Игнатиев“ от страната на 6-то училище да се обособи зона за отдих с кафене, предлагат още „А.Д.А.“.

Пазарите за книги на пл. „Славейков“ и за плодове и зеленчуци до църквата „Св. Седмочисленици“ да се пренаредят. За целия район е заложено подмяна на осветлението, като на местата, където се събират повече хора, то да бъде по-силно, а приглушено около витрините на магазините. Короните на дърветата на пл.“Славейков“ да бъдат осветени отдолу, а фонтанът да бъде заменен с чешма.

4

5

На второ място във втората зона е класиран проектът на ДЗЗД „Група Център“, а трети – „Амфион“ ЕООД. Всички проекти Тук.

Третата зона включва Градската градина, пл. „Александър I“, бул. „Цар Освободител“ и др. На първо място е класиран проектът на „НИКОНСУЛТ“ ЕООД. 

3

Градската градина да заеме и пътното платно и площад „Александър I“ и да достига до Националната художествена галерия. За целта тя ще бъде издигната, а под площада ще се изгради тунел за автомобилното движение.

Запазването на историческия облик е било водещото при определянето на победителите в зони три и четири, посочи арх.Георги Бакалов.

На следващ етап архитектите предлагат  тунелът да бъде продължен до кръстовището на улиците „Георги Сава Раковски“ и „Цар Освободител“. Така цялото пространство отгоре остава само за пешеходци. Пред Националната художествена галерия е предвидено изграждането на фонтан.

1

На втора място в четвъртата зона журито е поставило проектът на „Стефан Добрев Архитектура и Дизайн“ ЕООД, а на трето – ДЗЗД „Форум Консултанти“. Всички проекти може да видите тук.

Четвъртата зона включва градина „Кристал“, площадът пред парламента, пространството около храм-паметника „Александър Невски“, ул. „Московска“ и др. Победител е проектът на „А.Д.А.“ ООД. В проекта си фирмата предлага да се спре преминаването на коли покрай храм-паметника и по ул. „11 август“, за да станат паркинг за туристически автобуси.

Идеята на арх. Панталеев е „златни“ плочки да бъдат инкрустирани в паважа на площад „Александър Невски“. Те ще изразяват признателност към личности от миналото и настоящето свързани с историята на София и страната. Предвижда се да бъдат направени от масивен бронз. „Златната линия“ ще бъде очертана с цветни павета с инкрустиран в тях знака на София. Те ще се монтират в тротоарите, а имената на улиците ще са на бронзови табели. Така ще бъде очертан туристическият маршрут, който ще обхваща и четирите зони, като по линията ще има система от информационни пунктове и табели.

2

Канонада от светлина пък трябва да огрее храм-паметника „Александър Невски“. Тя ще е по подобие на осветлението монтирано по площадите „Св.Петър“ в Рим и Казанският събор в Петербург. Паркингът с депутатските лимузини се премахва и слиза под земята около храма.

Втори е класиран проектът на „ЯРД БГ“ ЕООД, а трети – „Амфион“ ЕООД. Повече за проектите тук.

1

Всеки от победителите ще получи възможност да реализира проекта си заедно с общината по европейските програми, съобщава „Дневни“. Петър Диков иска през 2016 г. проектите да бъдат реализирани, а до края на тази година да бъдат приключени всички законови процедури.

 
 

Най-добре облечените дами на наградите Emmy 2017

| от |

Дори да живеете в гората, знаете че сериалите в момента са в пика си. Толкова по-добре и за тазгодишните награди Emmy!

Ежегодното събитие е ценно за този своеобразен моден подиум, който на практика е червеният килим.  В разгара на наградния сезон, Емитата са трибуна за модните гурута и гиганти от цял свят.

В последно време обаче заради сериали като „Stranger Things“ и „Black-ish“ интуитивно не си представяхме големи модни достижения.

Но се оказа, че грешим – тази година модата е на ниво! Тази година видяхме всичко от Calvin Klein до Miu Miu. Вижте и вие най-красивите дами от тазгодишните награди Emmy.

 
 

Новият албум на Деми Ловато е вдъхновен от Кристина Агилера

| от |

Предстоящият да излезе нов албум на Деми Ловато е повлиян от Кристина Агилера, тъй като преди години Агилера била идол на Деми, съобщи Контактмюзик.

25-годишната Ловато разкри, че се възхищавала толкова много от изпълнителката на хита „Dirty“, че когато започнала да работи над новия си диск „Tell Me You Love Me“, се вдъхновила от нейния албум „Stripped“, излязъл през 2002 г.

„Израснах, слушайки песни на Агилера – довери Деми. – Тя бе сред идолите ми, докато бях тийнейджърка. Агилера все още е мой идол, вокалните й способности са невероятни и това действително може да се долови в „Stripped“. Смятам, че това е албумът, с който тя направи пробив. „Stripped“ я превърна в икона, каквато е и днес. Така че Агилера ме вдъхнови.“

Изпълнителката на песента „Sorry Not Sorry“ все пак не е била повлияна единствено от 36-годишната Агилера, а и от собствения си живот, защото увери, че искала да запише албум, който разкрива възможно най-добре каква всъщност е тя.

„Кариерата ми е известна – каза Ловато пред сп. „Пийпъл“. – Преживях много неща през последната година и половина. Искам албумът ми да представи коя всъщност съм аз. Надявам се звученето на песните ми сега да е по-автентично. Искам феновете да го свързват с всяка песен в диска.“

Албумът й „Tell Me You Love Me“ трябва да излезе на 29 септември.

 

 

 
 

„Може ли да спреш климатика“ и други супер дразнещи реплики в колата

| от |

По цял ден си шофираме като пичове сами в колата и ни е много добре. Е да, засичат ни, подпират ни, псуват ни, но каквото и да се случва извън купето на автомобила, то не е в състояние да ни изкара извън кожата така, както онова, което се случва вътре.

Компилирахме няколко от най-разпространените реплики, които се отправят към шофьора и са в състояние да го накарат да натисне рязко спирачката и да излезе от колата, за да си блъска главата в бордюра 15 минути, докато се успокои и продължи напред. Ето ги и тях:

„Аре да караш малко по-внимателно, че си слагам спирала“

Жената се вози отзад като президент и си върши нейните женски работи. Решила е да се гримира в последния момент, докато отивате на вечеря на центъра и ти караш по „Борис“. Паветата обаче й пречат да сложи спиралата, така че да не й станат бучки на миглите. За отмъщение можеш да й кажеш, че след малко сте на гладко и може да си сложи очната линия. Когато излезете на ремонта на „Прага“ или „Дондуков“, кажи, че вече може да действа и завий обратно към Пирогов, защото ще имате спешен случай с набучена очна линия в зеницата.

„Ей там май има място за паркиране“

Доверяваш се на пасажера, който МИСЛИ, че някъде там има място за паркиране, което е по-близо до входа на мола, и пропускаш единственто свободно място на този етаж. Естествено, ТАМ няма свободно място. Просто има паркиран Smart. Колкото и да е неприятно, не можеш да го избуташ деликатно назад, защото не е учтиво и слизаш още две нива надолу, за да паркираш накрая на инвалидно място и след 10 минути да намериш автомобила си облепен в стикери „Аз искам да съм инвалид“.

„Е що не минеш/мина оттам?“

Пътниците регулярно имат претенции откъде да мине шофьора. Все едно с качването в колата, в главата им се материализира холограмен Google Maps. Те знаят, че за да стигнеш от „Стрелбище“ до „Люлин“ е по-добре да се мине през „Дружба“, и че пътят за „Банишора“ се вие през „Младост“. И не свенят да дадат акъл откъде, аджеба, трябва или е трябвало да се мине.

„Хапни си яйчице, за какво го варих?“

Баба ти. Возиш я до Банкя да налеете минерална вода и багажникът е пълен с празни туби. Няма лошо, докато жената не реши, че не си ял от цял час и е време да хапнеш прясно сварено домашно яйце от радомирска кокошка. Веднага. Специално за теб го е варила. Доводите, че не желаеш колата ти да вони на яйца цяла седмица се разбиват като вълна о созополска скала в нейния довод. А именно: „Е а аз за какво го варих?“.

„Е що си паркирал чак там?“

„Чак там“ е на отстояние два метра от другото възможно място за паркиране. Необходима е обосновка на избора обаче.

„Благо, нали знаеш, че ти гледам километража?“

Да, жената е отзад и гледа. Не гледа стадата с крави покрай пътя, нито шарените листа на дърветата. Тя гледа километража. От София до Будапеща. И надава вик всеки път, когато стрелката допре цифрата 150.

„Жив да си, Жоро, е те тоя трамвай не го видех!“

Реален случай. Репликата е отправена от прабаба ми към баща ми, който шофира и спира, за да пропусне трамвай.

„ОП, ОП, ОП“

Очевидно си се доближил твърде много до друга кола. Живият парктроник се включва с нотка на хистерия.

„Гледай, гледай!“

Докато лавираш между колите, пред очите ти бива набутан смартфон, на който върви видео с котка, която бие куче.

„По-леко де, все пак возиш дете, нали не искаш да си счупи врата?!?“

Да, ако возиш само възрастни може да караш с 230 по Цариградско. Ако возиш дете обаче, което месец преди абитуриентския си бал още седи на детското столче, трябва да спираш преди да минеш през легнал полицай.

„Крачето ти май е все на съединителя, нали знаеш, че така се износва много бързо феродовият диск „

Мъжът ти. Гледа ти в краката, докато шофираш. Необходимо е да обясняваш какво правиш с тях 60 секунди в минутата. Искаш да спреш колата, да ги увиеш около врата му и да стискаш, да стискаш…

 „Може ли да спреш климатика?“

Навън е 43 градуса, но зиморничавият пътник отзад се увива в шалове, трепери, подкашля демонстративно и мрънка, че ще получи фациалис.

„Айде да пуснеш климатика малко“

Навън е 15 градуса, караш на отворен прозорец и дишаш с удоволствие. На някой обаче му хрумва, че жегата е адска и трябва да бичи климатик.

„Може ли да намалим музиката, че отзад се чува много силно“

Караш нова кола с аудиосистема BOSE и искаш да слушаш 100 кила до дупка. Всеки звук по-силен от латерна обаче срива майка ти.

„Може ли да спрем на някоя бензиностанция, че нещо пак ми се пишка?“

Жената. 5 минути след като сте тръгнали. Въпросът се задава на всеки 20.

„Нещо ми стана лошо, може ли да спреш за…“…изречението прелива в звука на стомашно съдържимо, изливащо се върху кожената каросерия.

„Може ли малко по-бързо да караш, че закъсняваме…“

„Може ли малко по-бавно да караш, че ми става лошо…“

А МОЖЕ ЛИ ДА МЛЪКНЕТЕ ВСИЧКИ И ДА СИ КАРАМ НА СПОКОЙСТВИЕ?

 
 

Около 600 000 души са посетили Октоберфест през първия уикенд

| от |

Около 600 000 души са посетили Октоберфест през първи уикенд от тазгодишния фестивал на бирата в Мюнхен, предаде ДПА, като се позоваха на организаторите.

Агенцията отбелязва, че тези данни са разсеяли безпокойствата за слаба посещаемост заради опасенията от възможна терористична атака. Посещаемостта на Октоберфест през първите два дни е по-висока от миналата година, когато са дошли половин милион посетители.

През първия уикенд от фестивала на бирата в баварската столица са били изядени 11 цели вола – с два повече от миналата година.

Опасенията от тероризъм накараха властите да предприемат нови мерки за сигурност. Влизането с раници и големи чанти е забранено, а около комплекса е издигната ограда.