Падна обвинението срещу барабаниста на AC/DC

| от |

Обвинението срещу барабаниста на рок групата AC/DC Фил Руд в опит за убийство отпадна, след като новозеландските власти решиха, че няма достатъчно доказателства за това, обяви адвокатът му.

Обвинението в заплаха за убийство обаче не е отпаднало, както и за притежание на амфетамини и канабис, което барабанистът определя като „дребни“.

Руд беше задържан след полицейски обиск в дома му в гр. Тауранга, където бяха открити амфетамини и канабис. Полицията го обвинява в опит за организиране на убийството на двама мъже в края на септември. Кои точно са мишените и какви са мотивите, не бе съобщено. Ако 60-годишният музикант бе признат за виновен, можеше да получи до 10 години затвор.

Фил Руд се присъединява към AC/DC през 1975 г. и напуска бандата през 1983 г., а през 1994 г. отново се завръща. Имаше опасност световното турне на бандата през 2015 г. да бъде отложено, ако Руд попадне зад решетките. /АФП

 
 

Спасете се от стреса на работното място с няколко стъпки

| от Яна Кирова |

Най-голяма част от нашето активно денонощие ние прекарваме на работа. Затова как се чувстване на работното място, зависи не само от това какви усивия на труд е осигурил работодателят, стилът му на управление и отношение на работното място, но и от нашите собствени умение и усилия да контролираме емоционалните си реакции. Не трябва да забравяме, че стресът подлежи на контрол. Това означава, че дори и да не може да се избегне напълно външният натиск, можем да решим как да реагираме на него.

  • Ако можем да контролираме стреса, можем да контролираме действията си във всяка среда, като се възползваме от няколко полезни начина за намаляването му ги превърнем в навици, с лекота ще ги прилагаме в ежедневието си.
    Контролирайте нивото на емоционална възбуда. Когато се намирате в стресова ситуация, тялото ви започва усилено да секретира адреналин и нордадреналин. Това води до увеличаване кръвното налягане, свиване на артериите и учестен сърдечен пулс, които на свой ред увеличават вашата тревожност.

Можете да овладеете тези процеси чрез бавни, дълбоки вдишвания, които действат като своеобразна спирачна система, помагащи на тялото и ума да се успокоят, така че всички тези симптоми на стрес постепенно започват да изчезват. Достатъчно е да правим това десетина минути преди някакво важно събитие, за да се почустваме значително по-спокойни и овладяни.

  • Разделете целта на отделни етапи. Ако се фокусирате върху усилията и изпълнението на всеки отделен етап това ще ви направи по устойчиви на напрежението от постигането на крайната цел. Успешното реализиране на всеки отделен етап от задачата ще поддържа самочувствието и увереността ви в нейното постигане.
    Ако се намирате в една привидно тежка, стресова ситуация, най-доброто нещо, което можете да направите е да я сегментирате на по-малки етапи и да се заемете с изпълнението на всяка една стъпка в даден момент, т.е. да се съсредоточите върху това, което е управляемо.
  • Визуализирайте успех. Ако някога сте гледали елитно състезание по ски алпийски дисциплини например, може би сте забелязали как преди старта спускачите затварят очи и мислено минават през целия маршрут и стигат финалната права без грешка. Направете същото като използвате всичките си сетива. Визуализирайте всяка ваша успешна стъпка, усетете я, почувствайте успеха. Задръжте това усещане колкото се може по-дълго.
    Визуализацията няма за цел да ни отпрати в една илюзорна действителност, а да смекчи стреса. И не само….Нищо не се случва в действителност преди да се е случило в ума ни. Ако постигнете контрол над ума, това означава, че ще можете да контролирате действителността си и стреса във всяка една ситуация.
  • Водене на положителен вътрешен диалог. Положителният вътрешен диалог не се състои в това да си повтаряме „всичко е наред“, а да контролираме негативните и деструктивни мисли, когато се намираме в ситуация на стрес, т.е. да контролираме това, което е управляемо към момента.

Или казано по друг начин, когато попаднем в трудна ситуация вместо да решаваме, че няма да се справим и всичко върви ужасно – запитайте се дали има нещо, което можете да направите. Фокусирането върху намирането на ефикасно решение, вместо фиксирането в проблема е далеч по-конструктивно, като същевременно редуцира стреса.

  • Разработване на резервни варианти в случай на непредвидени ситуации преди дадено важно събитие. В дните преди предстоящо стресиращо събитие е препоръчително да помислим за резервни варианти в случай на непредвидени ситуации, до колкото това е възможно. Така че не само план А и Б, защо не и В и т.н., за всеки случай. По този начин, ако непредвидимото се случи няма да сте изненадани, ще можете да се справите с увереност.

Например, ако на работното място на важна презентация компютърът ви се повреди неочаквано, ще излезете лесно от ситуация ако предварително сте качили презентацията си и на флашка и ползвате компютъра на някой друг. Или да се опитате да се поставите на мястото на ваш колега – какъв подвеждащ въпрос бихте очаквал да ви зададе?

Разбира се, колкото и подготвени да се опитате да бъдете, понякога се случват лоши неща. Най-лошото нещо, което можете да направите в подобна ситуация е да загубите самообладание. Елитните спортисти например се научават да се абстрахират и да изолират негативния момент и да завършат състезанието. По-късно ще анализират, изучат и гледат повторно какво се е объркало. Така няма да позволят на един лош момент да саботира цялата останала част от състезанието.

  • Анализирайте поведението си по време на стрес. Някои хора спират да се хранят добре или имат нарушения на съня, други консумират твърде много кофеин или алкохол. Този поведенчески модел само прави нещата по-лоши. Обърнете внимание на собствените си реакции и навици, когато сте под напрежение и разберете кои от тях само изострят проблема и се опитайте да намерите по-здравословни механизми за справяне сами или с помощта на специалист. Колкото и зле да изглеждат нещата, вие не сте безпомощни същества и няма нужда да се държите като такива. Можете повече!

Текстът на Яна Кирова е взет от сайта www.psiholozi.com с изричното съгласие на автора.

 
 

София ще има три ситита с небостъргачи

| от chronicle.bg |

В София ще бъдат обособени три зони, където да има свободно високо строителство, обяви главният архитект на София Здравко Здравков пред БТВ. Според него тези „ситита“ ще гарантират запазване на гледката към планината на столичани, тъй като ще се запази изискването на височина до 75 метра в останалата част от града. Едната зона за високо строителство ще е по протежението на бул. „Цариградско шосе”, другата по бул. „Царица Йоана” до Околовръстното и третата – до Централна гара.

„Има редица вратички в закона да се появяват небостъргачите хаотично из града и желанието ни е да затворим нормативните пропуски“, посочи Здравков. По думите му вече са представили промените в закона за устройството и застрояването на столичната община на депутатите от ГЕРБ и от общината се надяват парламентът да ги приеме.

Главният архитект добави, че до момента е издал едно разрешение за небостъргач – за 202 метровата сграда на „Скай форт” до Експо центъра.

Има обаче инвестиционни намерения и за терен в близост до Пирогов, а за спорния строеж на бул. „Черни връх” се очаква да приключат административните производства.

 
 

Наоми Уотс и Били Крудъп са заедно

| от chronicle.bg, по БТА |

Британската актриса Наоми Уотс и колегата й от САЩ Били Крудъп изглежда са в плен на любовта, съобщи Контактмюзик.

Уотс и Крудъп, които си партнират в телевизионния сериал „Циганка“, са били забелязани през уикенда да обядват в заведение в Трайбека, Ню Йорк. Според очевидци, цитирани от Пейдж сикс на „Ню Йорк пост“, актрисата и колегата й са изглеждали щастливи и запленени един от друг, и са напуснали заведението, хванати за ръка.

Говорител на 48-годишната Наоми Уотс не е отговорил на молбите за коментар, докато представител на 49-годишния Били Крудъп е отвърнал само с „Без коментар“.

През септември миналата година Уотс и дългогодишният й партньор, актьорът Лив Шрайбър, които имат две момчета, оповестиха, че се разделят. Само преди два месеца актрисата заяви, че на този етап няма интерес към обвързване.

Били Крудъп е имал връзки с актрисите Клеър Дейнс и Мери-Луиз Паркър – майка на 13-годишния му син. През юни актьорът не скри желанието си да се задоми.

 
 

В Турция беше открито най-древното смайли в света

| от chronicle.bg, по БТА |

Археолози се натъкнаха при разкопки в Турция на най-древното смайли в света, датиращо от 1700 години преди Христа, съобщи РИА Новости.

Находката е била направена в град Каркамъш в югоизточната провинция Газиантеп. Рисунката с най-древното усмихващо се човешко лице е била изографисана върху делва.

„Това е една от най-интересните находки през този сезон, заяви ръководителят на екипа Николо Маркети от университета в Болоня. Явно сме успели да разкрием най-древното смайли в света!“

Учените не знаят още какво е било предназначението на изображението, но те са сигурни, че става дума за усмивка. Делвата е била предадена в археологическия музей в Газиантеп