От утре започва строителството на кръстовището при Семинарията, спират това на „България“

| от |

От утре започва строителството на кръстовището на две нива при булевардите „Пейо Яворов“ и „Стоян Михайловски“. Стойността на обекта е около 13,5 млн. лева, съобщи на пресконференция в Столичната община Любомир Христов – заместник-кмет на София по транспорта.

Строителството ще продължи около шест месеца, като поради зимните условия през януари и февруари ще бъде прекъснато. Очаква се през лятото на следващата година кръстовището да бъде
завършено, посочи заместник-кметът.

Той информира, че общата ширина на естакадата е 18 метра и включва два тротоарни блока, широки по 1,10 м, две платна за движение по 7 м и разделителна ивица 2 м. Ще бъдат изградени нов
водопровод, нов канал и ново улично осветление. Водата в района по време на строителството няма да бъде спирана, отбеляза Христов.

По думите му движението в участъка също няма да бъде спирано. Ще бъде изграден шумозащитен екран по протежението на бул. „Пейо Яворов“, който ще гарантира намаляването на шума и на
токсичните газове.

В рамките на проекта е предвидено разширението на ул. „Стоян Михайловски“ в участъка между площад „Велчова завера“ и „Пейо Яворов“, както и пешеходен подлез за връзка на двете зони с
парка, обяви Любомир Христов.

Около 6 месеца ще продължат реалните строително-монтажни работи на кръстовището, като възниква условността, че в реалните зимни месеци – януари и февруари няма да могат да бъдат извършвани почти никакви строителни работи. Това ще се решава в рамките на изпълнението на проекта спрямо метеорологичните условия. В разгара на следващото лято се очаква обектът да бъде цялостно приключен и въведен в експлоатация.“

Христов допълни, че в рамките на ремонтните дейности ще се разшири улица „Стоян Михайловски“. Също така след замерване на шумовия фон е решено по протежението на бул. „Пейо Яворов“ да бъде изграден шумоизолиращ екран.

Той посочи, че проектът предвижда и още два етапа – връзката на бул. „Никола Вапцаров“ с ул. „Сребърна“ по трасето, което минава зад болница „Токуда“. Така ще се осигури пряка връзка за
автомобилите до кръстовището с бул. „Черни връх“ и ул. „Сребърна“.

Следващият етап е разширението на бул. „Черни връх“ до Околовръстния път, отбеляза заместник-кметът. Той обяви, че през следващата седмица ще бъдат подписани договорите за безвъзмездна финансова помощ с ОП „Околна среда“ за доставка на превозни средства. Очаква се до март идната
година да бъдат доставени нови 20 трамваи, а до края на 2014 г. поетапно ще пристигнат общо 50 нови тролеи. В рамките на следващата година се очаква да бъдат доставени и 126 автобуси,
посочи Любомир Христов.

Спират изпълнението на прокетът за реконструкцията на кръстовището на бул. „Гешов“ и бул. „България“.

Това стана ясно след последното обществено обсъждане на проектът, предаде РАдио София. За сметка на това ще бъде обявен нов блиц конкурс за идеен проект, в който ще могат да участват и граждански организации.

„Това, което за мен беше най-големият проблем – това са велоалеите и тротоара при църквата. Тротоара при църквата ще бъде основната пешеходна връзка между спирките на трамвая при пл. „Ручей“ и спирките на автобусите. От там ще минават хората, но те в момента няма какво да правят на този тротоар. В момента, в който излезе южния изход на метрото там ще минава потока от хора. Така, че това е категоричен проблем.“, каза главният аркитект на София, Петър Диков

Друг проблем е, че в заданието не става ясно как точно ще се извършва движението на градския транспорт, къде ще се намират спирките на автобусите и трамваите и как ще се осъществява пешаходната връзка, през която гражданите да преминават между кръстовището и метростанцията, допълни Диков.