Новото име на уеб групата Нетинфо/Дарик Уеб/Нова ТВ ще е…

| от |

1656211_10153853414495657_1154688723_n

Новото име на най-голямата уеб група в България, обединила в едно интернет платформите на Нетинфо, Дарик Уеб и Нова телевизия ще е… Нетинфо.

„Новината“ някак между другото обяви Главният изпълнителен директор на „Нова броудкастинг груп“ Дидие Щосел в интервю пред „Капитал“.

На въпрос: Ще ребрандирате ли онлайн групата?, той отговаря:

„Разгледахме в детайли брандовете, които придобихме, и преценихме, че Netinfo е марка, която всички познават, затова няма да променяме името – цялата дигитална група ще си остане под бранда Netinfo. Това, което ще направим, е да освежим визията и логото.“

Припомняме:

В началото на декември компанията обяви открит конкурс за вербална и графична марка. Заданието за “обект на дизайн” е с цел да ”наложи единна марка на дигиталния пазар”.

Както самата компания обясни тогава, името и логото трябва да бъдат разпознати от аудиторията в страната “като флагман на българския дигитален пазар по отношение на предлаганите продукти, качеството на услугите, рекламните формати, както и с опита и професионализма, който има екипът на компанията”.

Пред участниците бяха поставени условията да разработят име (вербална марка) и знак (графична марка), които се отличават от тези на Нова ТВ, Дарик Уеб и Нетинфо, но в същото време думи като Nova, Net, Info и други е допустимо да бъдат използвани в името.

На 17 януари от компанията обявиха, че Николай Ванчев и Иво Димитров са победителите в конкурса за вербална и графична марка на дружеството.

„Тяхното предложение, като цялостна концепция, емоционален заряд и визия, е в синхрон със стратегията за развитие и позициониране на компанията.“

Screenshot_4

Очевидно двамата си поделят и признанието за най-лесно спечелените 4 хил. лева – първата награда в конкурса, след като става ясно, че името на компанията няма да бъде променяно.

Как се стигна до обединението на уеб платформите на Дарик Уеб, Нетинфо и Нова телевизия?

Всичко започна на 22 април, когато в 9 ч. сутринта Sanoma Magazines International обяви, че е избрала “Дарик нюз” ЕООД за купувач на сайтовете от групата “Нетинфо”. В нейното порт фолио са новинарския vesti.bg, електронната поща АБВ, платформата за споделяне на видео Vbox7 и други.

Зад “Дарик нюз” ЕООД стоеше “Дарик радио” АД, в което мажоритарен собственик е Радосвет Радев. Още тогава той отказа подробности за цената, финансирането и инвестициите, които смята да направи.

В групата на “Дарик нюз” тогава имаше общо 15 сайта, между които новинарският dariknews.bg, спортният gong.bg, финансово-икономическите Darikfinanсe.bg и Lev.bg.

Четири месеца по-късно – на 6 август, “Нова броудкастинг груп” обави, че придобива 70% от “Дарик нет” АД и така става собственик на всички сайтове, част от “Дарик уеб”, както и на една от най-големите дигитални медийни компании в страната – “Нетинфо” АД.

“Създаваме справедливо и приемливо съдружие, с нашите 30% не сме миноритарен партньор, а управляващ”, коментира пред “Дневник” тогава Радев. И е факт – начело на интернет лидера застана Изпълнителния директор на Дарик Нет – Христо Христов.

Промяната вече е вписана в Търговския регистър в началото на февруари. От документите става ясно, че „Дарик нюз“ е била оценена на 7 112 000 лв. което пък отрежда оценка на цялата нова онлайн компания от около 23.7 млн. лв.

 
 
Коментарите са изключени за Новото име на уеб групата Нетинфо/Дарик Уеб/Нова ТВ ще е…