Най-луксозната марка на Острова

| от |

Tрудно се създава разпознаваем продукт, когато живеем в ера на анонимност, безсъдържателна, излишна известност, полуфабрикати и заливащо ни информационно цунами.

1011096_472364309532490_1217951937_n
Не са много и модните лейбъли, зад чиято известност стои просто лого или продукт, индентифициращ самата марка. „Бърбъри“ (Burberry) са целунати от съдбата и могат да се похвалят с цели две запазени явления в модата – иконичното каре и вечно актуалния тренчкот, който е гениална хрумка на Томас Бърбъри, показана за пръв път на света през 1901 г. В настоящето единствената луксозна марка на Острова дава много повече на клиентите си от униформите с принтирани линии, създадени за английските войници по време на Първата световна война, непромокаемия габардин или гордостта, че през 1911 г. облечен в „Бърбъри“ Амудсен покорява Южния полюс.

1798602_472364282865826_1589777110_n
Тя не се поколеба да облече и Сид Вишъс, вокала на пънк бандата „Sex Pistols“ и английската кралица. Освен славни времена, компанията познава и тежки периоди. Има моменти, в който само азиатските туристи носят „Бърбъри“. Възрастното поколение не я разпознава като достатъчно престижна, а за младите тя е твърде старомодна и скучна.

1904053_472364249532496_1595189670_n
Всичко се променя през 1997 г. след като Роуз Мари Браво става изпълнителен директор. И наистина браво, за г-жа Браво! Тя прекратява износа за сивата икономика в Азия и предоговаря цялата лицензионна и дистрибуционна структура на компанията.
През 2001 г. професионалната й прозорливост привлича за креативен директор бившият дизайнер на Гучи (Gucci) и Дона Карън (Donna Karan), Кристофър Бейли. Роденият в Йоркшир Бейли, взима стабилната основа на традицията и добавя виждането си за класика без конформизъм и елегантност без усилия.
Когато през декември 2007 г. имах възможност лично да се запозная с него в лондонския клуб-история „Коко“, при представянето на аромата The Beat, мога да кажа едно – непосредствената му природа е завладяваща. Въпреки лустрото пред медиите, изискано от позицията му, той е естествен, земен и никога не прави компромис с дрескода си.

1978838_472364246199163_685433368_n
Неизменното сако, облечено върху непретенциозен тишърт и джинси е обичайната униформа на Бейли. Колкото и да не ви се вярва, най-голямото изключение от това правило е ризата. Перфекционизмът на дизайнера граничи с педантичност към всеки детайл и това разширява бързо периметъра на модната му дейност. Той създава свои аромати, мъжка линия и аксесоари. Отговаря за дизайна на всички продукти, рекламни концепции и лица на марката. Негов избор е групата „Фрателис“ за аромата The Beat, и лицето на модела Агнес Дийн.

10153786_472364292865825_1566629164_n
Колаборацията с фотографа Марио Тестино отново олицетворява неподвластност на последните модни писъци, но в същото време адекватност към момента. Малко известен задкулисен факт и истинско потвърждение за отношението и значимостта на Тестино за марката е един благотворителен търг, организиран от модната библия „Вог“ през 2001 г. Маркетинг мениджърът на „Бърбъри“ Патриша Дохърти, плаща 24 000 паунда за възможността да седне до него. Други доказателства в посока на традицията също са налице – Кейт Мос е ангажирана повече от 10 пъти в кампаниите на „Бърбъри“.

10169415_472364312865823_158021285_n
Меломанските пристрастия на Бейли свързват британската музикална сцена в силна сюжетна линия с марката. Кампанията, носеща духа на 60-те увековечава децата на легендарни музиканти. Теодора и Александра Ричардс (дъщери на Кийт Ричардс от „Ролинг стоунс“), синовете на Брайън Фери – Отис и Айзък, Джеси, син на Рони Ууд от „Ролинг стоунс“ и Макс Айрънс (син на Джеръми Айрънс). Най-голямото лансиране, което някога марката е правила е концентрирано върху аромата Burberry Body, защото това е глобално налагане на бранд, а не само нов аромат.

10171637_472364389532482_169429716_n
Родената на 18 април 1987 г. в Девън, актриса Роузи Хънтингтън-Уайтли, звезда от хитовата поредица „Трансформърс“, застава пред обектива на Марио Тестино и под нежната мелодия „Rose“ на „The Feeling“, изразява не само аромата, но духа и поведението на момичето Burberry, така както го вижда Кристофър Бейли.

текст: Кристина Гочева
снимки: Burberry

 
 

„Ние едно време не бяхме такива“. Дали?

| от |

Странна, дори налудна, е способността на хората да забравят неудобното. Овършеем ли някоя и друга година, прехвърлим ли с куц овчарски скок 30-те, започваме уютно да си спомняме колко сладко е било детството и да споделяме спомени за първия ни път в зоопарка и любимия ни сладолед, най-често Ескимо или ЕВГА.

Оливаме се в спомени за това как се миели улиците, колко евтин е бил шоколадът и как, „абе, не знам, много го плюят соца и прехода после, ама…“

За пред хората обаче не споделяме толкова често какви сме ги вършили в мътния период между 14 и 24 +- някоя и друга година. С особена сила това важи за жените. В момента, в който създадат семейство и родят дете, много от тях се превръщат в строги морализаторки, които не разбират „къде са родителите на това дете“ и използват ценното си време, за да пишат многословни статуси, в които споделят с възмущение, че „ние едно време не бяхме такива“.

Но знаете ли? Всъщност ние едно време си бяхме такива. Просто широката общественост не го знаеше, защото нямаше интернет. И родителите ни ги викаха не телевизиите, а директорите.

Поредното интервю на Орхан Мурад по повод поведението на дъщеря му Сузанита, която се превърна в любимия супергерой на българите след клипа на песента й „Луцифер и Буда“, отново поде тамън забравения рефрен за „лошите млади“. Тези греховни, объркани, заблудени, порочни души, които нямат място в днешния свят на стройно подредена ценностна система, според която живеят родителите им.

Само че наистина ли днешните млади са по-кофти материал от старите млади или просто спомените за младостта имат удобното качество да се изкривяват и видоизменят в наша полза? Винаги е имало горчиви дръвца в пакетите с хубав слънчоглед и това никога не е значело, че целият пакет е гаден. И със сигурност никога не ни е отказвало да чоплим семки в градинката.

Ако трябва да сме честни, в годините на младостта на т.нар. милениали, имаше застъпени доста пороци.  Много от нас пиеха бира преди час, пушеха коз в междучасията, подиграваха се на учителката по руски, висяха на опашки при лекарите да просят бележки за неизвинени, осъмваха в компютърните клубове, бягаха от вкъщи, за да отидат на нощна в Алиби, извършваха актове на орална обич на недотам прилични места пр. Много момичета се гримираха прекалено, много носеха хипер къси поли. Много момчета се обличаха идиотски, говореха мръсотии, правеха гадости. Е, да, не бяхме пристрастени към социалните мрежи и нямахме зависимост от порното, но не за друго, а защото не беше толкова достъпно. Но пък имаше бой, имаше секс, имаше наркотици, концерти, повръщане, мастика, изневери, хашиш, хистерии, прашки, криви влюбвания, бели дупки в паметта, черни дупки по крачолите, дупки от цигари по дрехите, дупки във възпитанието, дупки в морала, дупки в образованието, дупки в приятелствата и дупки в смисъла.

Някои от нас израснаха и ги запълниха. Къде с работа, къде с любов, къде със семейство. Къде успешно, къде – не.

Други не ги запълниха. Останаха си с един крак в тийн годините, другият го влачат някак. Същото ще стане и сега. Познавате думите на Еклесиаст: „Каквото е било, пак ще бъде, и каквото се е правило, пак ще се прави – няма нищо ново под слънцето“.

Сузанита ще порасне, ще роди едно дете и ще започне да пише статуси „къде са родителите на това момиче“ за новата Гери-Никол, която ще е родена през 2022г.. Само че вероятно ще пише статусите единствено с очни движения и ще го прави върху холограма, която ще се носи около главата й във въздуха, а не върху реален компютър.

Павел и Венци Венц ще остареят и ще дадат пресконференция, която ще е по-жалка от тази на Мишо Шамара и Гумени глави. Ицо Хазарта ще се ожени, ще му се родят две деца и ще отиде с тях на почивка в Гърция на all inclusive. VIP „брадърите“ ще бъдат погребани под бетонната плоча на обществената забрава завинаги. Оги 23 ще станат Оги 48. Момчето, което днес повръща след девета бира, вместо да се взира в черно-белия учебник в час, утре ще направи първата успешна трансплантация на мозък. Момиченцето, което гордата мама изпрати онзи ден на първия учебен ден, облечено в цикламена рокля с якичка, утре ще припадне в дискотека след няколко шарени хапчета отгоре. Съучениците й ще я снимат с телефон и ще пуснат видео как я събличат по сутиен. Ще се надигнем като цунами от възмущение и огорчение за днешната младеж. А мъничко по-късно припадналото момиче ще организира сватба за 200 човека в Бостън, ще учи молекулярна биология и хич няма да й пука, че някога някакви лели са писали за нея, че е лошо момиче.

Така вървят нещата. Никой не ви е обещавал добри деца. Нито свят на вечно щастие. И нищо им няма на днешните млади. Младостта е красива, дори когато мирише лошо.

 
 

Джеймс Кромуел беше обвинен за участие в протест

| от |

Актьорът Джеймс Кромуел беше обвинен за хулиганство и влизане без разрешение в чужд имот за участието в протест срещу използването на косатките за шоу на „Морски свят“ в Сан Диего.

Обвинението може да означава 90 дни затвор или глоба до 400 щатски долара.

Кромуел, който беше номиниран за награда „Оскар“ за ролята на фермера във филма „Бейб“, е казвал, че предпочита да лежи в затвора, вместо да плаща глоби. Той е на 77 години.

Актьорът протестира по време на шоуто „Среща с косатките“ в края на юли, като застана с още шестима други активисти пред публиката, облечен с тениска с надпис „Морски свят“ е гаден“. След това Кромуел каза през мегафон на публиката, че „Морски свят“ осъжда косатките на преждевременна смърт.

 
 

Най-зле облечените на наградите Emmy 2017

| от |

На тазгодишните награди Emmy имаше страхотни тоалети. И дамите, и господата се представиха страхотно!

Не всички обаче. Почти всички, но не всички. 

Някои от звездите рискуваха, стреляха, но удариха греда, удариха на камък, а някои направо удариха гредата с камък.

Първоначално не искахме да засягаме темата, за да не ни се обиди Хайди Клум, когато прочете. Но очевидно издържахме само 2 дни. Просто не може така!

Заповядайте някои от нашите мнения за някои от тоалетите, минали по червения килим на наградите Emmy 2017.

 
 

Защо плачат жените и мъжете

| от |

Едва ли е изненадващо за някого, че жените плачат повече през съзнателния си живот от мъжете. Представителите на силния пол обаче по-рядко се свенят да ронят сълзи пред други хора, пише в. „Дейли експрес“, позовавайки се на резултатите от британско проучване.

Допитването по поръчка на производителите на капки за очи Hycosan Fresh e обхванало 2000 души. Резултатите показват, че жените плачат 4680 пъти през съзнателния си живот – два пъти повече от мъжете.

Тъжни книги или филми, умора или скандали с партньора карат средностатистическата представителка на нежния пол да рони сълзи шест пъти в месеца. Това се равнява на 72 пъти годишно. За сравнение – на мъжете се случва да плачат само три пъти в месеца.

Интересното обаче е, че представителите на силния пол не се свенят да показват слабост пред други хора – 40 процента от тях казват, че това не ги притеснява, в сравнение с една трета от жените.

Проучването потвърждава още, че дамите са „големи ревли“, които плачат често или ронят сълзи за дребни неща.
Мъжете от друга страна не само не се срамуват да плачат „пред публика“ – 30 процента от тях изобщо не крият, че очите им често се насълзяват.

Анкетата разкрива още, че представителките на нежния пол са по-склонни да плачат от щастие – 40 процента срещу едва 24 процента от мъжете.

И докато 64 процента от жените признават, че често им се случва да ронят сълзи без причина, само 30 процента от мъжете споделят същото.

Въпреки че не се свенят да плачат пред други хора, само 44 процента от мъжете, участвали в анкетата, споделят, че им се е случвало срещу внушителните 80 процента от жените.

Участниците в допитването най-често се притесняват да плачат пред колеги, началници и непознати. Близо десет на сто обаче признават, че ги е срам да показват подобна слабост пред партньорите си.

 

Основните причини, които подтикват жените да плачат:

1. Тъжен филм, книга или телевизионна програма

2. Тъжни моменти или спомени

3. Погребения

4. Мъка

5. Тревога или страх

6. Щастливи моменти или спомени

7. Умора

8. Болка или дискомфорт

9. Скандали с партньора

10. Гордост от децата

Основните причини, поради които плачат мъжете:

1. Тъжни моменти или спомени

2. Тъжен филм, книга или телевизионна програма

3. Погребения

4. Мъка

5. Щастливи моменти или спомени

6. Болка или дискомфорт

7. Тревога или страх

8. Скандали с партньорката

9. Възпалени очи

10. Умора.