На пътя BMW 1 – верен на себе си

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от утре, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg

На пътя BMW 1 – Верен на себе си

Модерни двигатели, съвременна електроника за подпомагане на водача, по-комфортно окачване… Oстанало ли е мясно за емблематичната динамика при обновлението на „единицата”? Първи впечатления от новия модел.

За разлика от своенравната физиономия с триъгълни предни светлини, компановъчната схема и динамичните характеристики на “единицата” никога не са давали повод за сблъсък на мнения и нееднозначни коментари сред почитателите на марката. Още от момента на своята поява, последният мохикан с надлъжно разположени двигатели и задно предаване в този автомобилен клас се превърна в некоронован цар на динамиката с отличния си теглови баланс и най-вече със способността си да постави водача в центъра на събитията. И си остава такъв и до ден-днешен – независимо от мощността на двигателя, вида на трансмисията цената и нивото на оборудването.

От тази гледна точка последните промени определено не се дължат на своеобразна криза на средната възраст, макар че идват тъкмо в средата на жизнения цикъл на модела. Те просто следват нормалния ритъм на обновление в гамата на баварците и наред с изцяло рестилизираната a la „двойката” предна част, L-oбразната форма на задните светлини и осезаемо повишеното качество на материалите в интериора, включват мощна офанзива по линия на мултимедията, свързаността и системите за подпомагане на водача.

Усъвършенствани двигатели

По-дълбоко под повърхността, но със способност да се материализират в плът и кръв само с едно докосване на стартовия бутон са резултатите от обновлението на гамата от двигатели. В основата на пирамидата вече са двата 1,5-литрови трицилиндрови агрегати във варианти бензин и дизел, като със своите 3,4 л/100 км при мощност от 116 к.с. версията 116d Efficient Dynamics Edition обещава да бъде нещо наистина впечатляващо, макар и не за най-лудите глави в баварската агитка. За тях както и досега е предназначена топверсията M135i, сготвена по класическа мюнхенска рецепта с шестцилиндров редови турбомотор с 326 к.с. и способност да респектира далеч по-едри и впечатляващи като данни и цена хищници в автомобилния океан.

Някъде в златната среда е двулитровият дизел на версията 120d – изключителен в технологично отношение агрегат, чиито маховик с центробежен механизъм се грижи за погасяване на досадните вибрации, които и без това не са в изобилие благодарение на новото многостепенно впръскване на системата Common rail. В резултат на тези мерки качеството на звука при четирицилиндровия дизел е достигнало нивото на добре балансиран бензинов мотор с подобна кубатура, а повишената от 177 на 190 к.с. мощност и изобилието от въртящ момент чак до 5000 об/мин дават отлична основа както за спокойно и бързо пътуване на дълги разстояния, така и за преодоляване на динамични отсечки. Времето за укорение от 0 до 100 км/ч на 120d xDrive е 6,8 секунди. Коментарът е излишен, но не е излишно да се отбележи отличното сцепление, което системата за двойно предаване осигурява през цялото време и подтиква дори спокойните натури към активен стил на шофиране.

Тласък в тази насока по традиция дава и окачването на „единицата”, макар че основната цел на модернизацията е била преди всичко повишаването на комфорта с помощта на адаптивни амортисьори с разширен работен диапазон, които поемат по-ефективно неравностите в режим „комфорт” без да влияят негативно на директния характер на първата серия с нейното активно управление и непосредствена обратна връзка.

След модернизацията първата серия разполага с толкова богати възможности за оборудване с електронни системи за информация, навигация, развлечения и подпомагане на водача, че може безпрепятствено да достигне нивото при „седмицата” на BMW, а окачването с адаптивни амортисьори е довело комфорта до респектиращи за компактния клас висоти. Много по-важни обаче са познатият дух на марката в педантичното обновление на двигателите и силовия тракт и преди всичко – в още по-прецизното и динамично поведение на пътя, което нарежда „единицата” сред най-чистокръвните образци в гамата на баварците към настоящия момент.
TEХНИЧЕСКИ ДАННИ

BMW 1 116i 118i 120i 125i M135i 114d 116d 118d 120d 125d
Вид двигател/брой цилиндри редови/3 редови/4 редови/4 редови/4 редови/6 редови/4 редови/3 редови/4 редови/4 редови/4
Работен обем cм3 1499 1598 1598 1997 2979 1598 1496 1995 1995 1995
Макс. мощност кВт (к.с.) при об/мин 80 (109) при 100 (136) при 130 (177) при 160 (218) при 240 (326) при 70 (95) при 85 (116) при 110 (150) при 140 (190) при 165 (224) при
4500 4400 4800 5000 5800 н.д 4000 4000 4000 4400
Макс. върт. момент Нм при об/мин 180 при 220 при 250 при 310 при 450 при н.д. 270 при 320 при 400 при 450 при
1250 1350 1500 1350 1300 н.д. 1750 1500 1750 1500
Дължина х широчина х височина мм 4329 х 1765 х 1440 1)
Междуосие мм 2690
Обем на багажника л/VDA 360–1200
Ускорение 0–100 км/ч сек 10,9 8,5 7,4 6,4 5,1 н.д. 10,3 8,3 7,1 6,3
Макс. скорост км/ч 195 210 225 245 250 н.д. 200 212 228 240
Среден разход на гориво (NEFZ) л/100 км 5,0 95Н 5,4 95Н 5,7 95Н 6,6 95Н 8,0 95Н 4,1 дизел 4,0 дизел 4,1 дизел 4,1 дизел 4,3 дизел
Базова цена лв с ДДС 44 700 47 800 53 750 60 950 81 600 47 850 49 350 53 150 57 200 69 350

Всички данни се отнасят за версията с четири врати; 1) 4324 x 1765 x 1430 мм при версията M135i

1,7,8 Промените в предната решетка, светлините и L-образното оформление в задната част променят изцяло физиономията на „единицата” и акцентират допълнително върху динамичната природа на модела.

2,9 Динамиката в поведението на пътя при 120d xDrive печели много от отличното сцепление на двойното предаване.

3 Качеството на материалите е повишено осезаемо, а по отношение на мултимедията и свързаността „единицата” е направила още няколко големи крачки напред.

11,12,10 Със своя редови шестцилиндров двигател с 326 к.с. и задно предаване топмоделът M135i въплъщава представата на милиони за истинско BMW. Изключително добре се представя и oбновеният двулитров Common rail в 120d с повишена до 190 к.с. мощност и по нищо неотстъпващи на тези при бензиновите мотори работни маниери.

4,5,6 Багажното пространство е доста обширно и забележително гъвкаво за компактен автомобил с подобни динамични амбиции.

korici 03_2015.indd

В актуалния априлски брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще откриете:

  • Jaguar атакуват BMW – По-малките по мащаб, но демонстриращи отлична форма британци от Jaguar планират мощна продуктова офанзива и ще се опитат да завоюват част от потенциалната клиентела на големия конкурент BMW.
  • Репортаж от тазгодишното издание на автомобилното изложение в Женева.
  • Сравнителен тест Audi Q3 срещу Mercedes GLA – Кой от двата престижни SUV модела ще покаже по-добри качества?
  • Ferrari LaFerrari – Този път скъпоценното автомобилно съкровище ще излезе по нормалните пътища сред останалите автомобили.
  • Сравнение на най-добрите летни гуми за средния клас – Сравнихме девет модела летни гуми с размер 225/50 R 17 W .
  • Зад волана на новото издание на Volvo XC90.
  • Автомобилната маскировка – Посетихме секретния отдел на BMW и се срещнахме с хората, които се грижат за опазването на тайните до момента на официалните премиери.
  • Ford Capri 2300 GT, Taunus 2.0 GXL, Escort RS 2000 – С комбинация от мощност и надеждност преди повече от 40 години Ford примамва своите клиенти.
  • Първи тест на новото издание на Mazda 2.
  • Новите дизелови двигатели на Opel – Новото поколение дизелови двигатели на Opel с работен обем от 1,6 и 2,0 литра бележи окончателното скъсване с родословното дърво на произхождащите от сътрудничеството с Fiat и заимстваните от Isuzu мотори.
  • Първи впечатления от обновените BMW Серия 1, Mazda 6 и Mazda CX-5.

Автомобилите в броя
Audi Q3 2.0 TDI Quattro
BMW Серия 1
BMW M4 Coupe
Dacia Lodgy Stepway
Dodge Challenger R/T
Ferrari LaFerrari
Mazda 2 Skyactiv-G 115 i-Eloop
Mazda 6
Mazda CX-5
Mercedes GLA 220 CDI 4Matic
Suzuki Celerio
Volvo XC90

 
 
Коментарите са изключени за На пътя BMW 1 – верен на себе си