Месец след пускането в експлоатация на естакадата при Семинарията…

| от |

От www.sofia-sos.org

 

Месец след пускането в експлоатация на естакадата по бул. „Пейо К. Яворов“ наш екип направи оглед на съоръжението и района около него. Публикуваме снимки от забелязаните нередности и недоразумения.

 

Надписът, който разбуни общественото мнение. Напоследък върху всички нови съоръжения започна да се поставя надпис на поръчителя и изпълнителя. Не ни е ясно кое налага този акт и попитахме Столична община за него, както и каква ще бъде финансовата полза от рекламата на „Главболгарстрой“ АД.

002

 Гербът на София не съответства на одобрените изображения.

005

Некачествено извършени заварки.

004

 … още некачествени заварки…

006

Следствия от некачествено изпълнение.

007

Незатегнати болтове.

008

Липсващи връзки.

009

Липсва връзка към мълниезащитата, ако изобщо има такава.

010

Зелените съчки, характерен елемент от съвременната визия за озеленяване, неразделна част от инвестиционните проекти, все още успяват да скрият на места окаяното състояние на земната маса след строежа, но са започнали да оредяват. Поникналите плевели будят съмнение, че не е предвидена редовна грижа за набързо оформените цветни лехи.

011

Очевидно никой гражданин или велосипедист все още не е подал сигнал до Столична община, че тротоарът по протежението на бул. „Стоян Михайловски“ в посока към зоопарка и непосредствено след преустроеното кръстовище, е крайно необходимо да бъде разширен, за да стане възможно ползването му без инциденти. Истината е, че не сме го направили и ние… поне засега. Непонятно е, обаче, как е допуснато при инфраструктурен проект от такъв мащаб да не бъдат осигурени всички условия за комфорт на придвижването на пешеходците, особено при наличието в участъка на спирка на градския транспорт и подстъп към гората на Борисовата градина, ползвана за спорт, отдих и разходка от много столичани.

012

 А може би съчките са временно решение?!

014

Няма как да не отчетем широтата на проектантското сърце при оразмеряването на тротоара, водещ към автобусната спирка по бул. „Пейо К. Яворов“ в посока телевизионната кула. Де да имаше такава щедрост и към тротоарите по направленията, които се ползват от хората много по-активно. Но уви – в огледалната посока изобщо не е останало място за преминаване на пешеходци, защото е било по-важно да бъде обособена „паркинг“ лентата за живеещите до булеварда, която пък се оказва цената на тяхното съгласие за безумната реализация на парчето от иначе необходимата за града директна пътна артерия.

015

Не, това не е края на „тротоара“, водещ към телевизионната кула, макар и да се вижда, че тук трудно би преминал сам пешеходец в отлично здраве и кондиция (за майка с количка не си и помисляме!). Продължава така още стотина метра, но вече виждаме откъде общината може да прехвърли излишно положени плочки за осъществяване на крайно необходимото разширяване на тротоарите от другата страна на кръстовището.

Емоцията от пресичане на кръстовището на първо ниво оставяме на Вас да изпитате лично. Прави впечатление, че възелът, оставен на регулиране от светофар, е много по-натоварен от трафик в сравнение с честотата на преминаване на ППС по моста.

Нямаме представа каква е била окончателната стойност на проекта, за да направим оценка на съотношението цена-качество, но пропуските в работата на изпълнителя не говорят за строг контрол върху качеството.

Няма как да не се запитаме защо Общината е разрешила за ползване съоръжението при положение, че толкова елементи от инфраструктурата за хората не са довършени. Не бяха ли те по-важни за органа от автомобилите?

Трудно ни е да приемем, че реализираната естакада съответства на европейската визия за комфортна и ефективна градска среда. Вече завършен проектът дава възможност да се усетят пряко недостатъците при експлоатацията му, посочени от специалисти и граждани, преди одобрението на плана, но оставени да залегнат в неговото изпълнение. Намираме резултата и от тази поредна инвестиция за милиони левове за незадоволителен и се надяваме обществото ни да стане превантивно по-бдително към работата и идеите на местната власт. Само така може да бъде предотвратено бъдещото разхищение на средства и енергия, които, вместо да служат за истинско развитие и облагородяване на градската среда, ни оставят чувството за отбиване на номера с елементарна цел усвояване на европейски пари.

 
 

Как Netflix бавно убива класическото кино?

| от |

Факт е, че онлайн стрийминг платформите ще бъдат употребявани все повече с течение на времето. У нас те може да не са масово разпространени, но и това ще се промени. Това е бавен, но неизбежен процес. Най-малкото, защото това е честният начин за гледане на филми.

Какво правим обаче, когато заплащаме за дадена услуга, но асортимента, който получаваш, е обидно малък както за сумата, която даваме, така и за пренебрегнатия културен продукт?

Всички знаем, че както казваше един обичан български журналист, нищо не започва от днес. В това число влиза и киното. Нищо не започва от днешните филми. Преди тях има хиляди заглавия, които е задължително да бъдат съхранени и разпространявани. Просто защото имат какво да ни кажат – за историята, за духа на времето, за киното като възможности, за гения на добрите режисьори, актьори и сценаристи. Говорим за класическите филми. За онези, които сте забравили или изобщо не сте гледали. А може би ако ни ги сложат една идея повече пред очите, ще ги видим.

Няма как. Ако се интересувате от класическо кино, не се обръщайте към най-голямата стрийминг платформа – няма да ги намерите там. В базата данни на Netflix няма нито един филм от 1960, 1963, 1968, 1955, 1948 … ще спрем да изброяваме. Само ще кажем: 1960: „Психо“, „Апартаментът“, „Спартакус“, 1963 – „Клеопатра“, 1955 – „Да хванеш крадец“, „На кея“. Нито един филм на Хичкок, нито едно от култовите заглавия на миналия век, които независимо дали гледате или не, са колоси, явления, гениални ленти, променящи облика на киното днес. Нищо от Серджо Леоне до Франсоа Трюфо няма да намерите в Netflix. Което малко странно при условие, че това е най-голямата стрийминг платформа (с над 100 млн. клиенти в световен мащаб), създадена с цел да се намали пиратството в интернет.

Тенденцията на количеството на класическите филми намалява с годините. Още преди платформата да навлезе в България имаше по-широк спектър от филмите от „Златната ера“. Но с времето той ставаше все по-малък.

По-сериозният проблем обаче не е, че киноманите и ценителите на вечното кино не могат да гледат филмите на Хичкок. Този проблем е индивидуален и се решава лесно в пиратските сайтове. Хубаво или лошо – това е.

По-големият проблем е широкото наблягане на мейнстрийма, съвременните популярни заглавия – залагането на гарантите за високи приходи и пренебрегване на архива. А архивът е важен. Както казахме тези филми, макар да изглеждат остарели, дори смешни като актьорски похвати, трябва да бъдат съхранени. Понастоящем това се случва именно, където не трябва – в затънтени сайтове, които заедно с филма носят няколко вируса. Резултатът е загубването на цели култури, чийто посланици са именно филмите. Защо се случва това? Основните причини са две. Първата е слабият пазарен дял, който има класическото кино. Това означава по-малко публика за него и респективно – по-малко приходи. На второ място е сложността по въпроса с уреждането на авторските права. При класическите филми е значително по-трудно отколкото при съвременните.

С надигаща се вълна на стрийминга като масово средство за разпространение на филми, бедният запас от класически заглавия е голям проблем. Той прави досега до минали епохи неимоверно труден. Тези филми не са само за запалени киномани и „архивари“. Казахме и отново ще повторим, че класическото кино има какво да предложи на всеки един зрител. Стига той да пожелае да погледне с други очи.

Засега обаче, където в най-добрия случай ще плащате по 7.99 евро на месец, не е вариант. Така че минете през някой пиратски сайт за филм на Хичкок, например.

 
 

Роджър Уотърс с нов концерт в България през 2018 г.

| от |

Роджър Уотърс, част от легендарните Pink Floyd ще изнесе нов концерт в България. Той ще е през 2018 г. и ще бъде част от европейската част от турнето му Us+Them.

Все още няма конкретна дата за страната ни, но на официалната страница на 74-годишния музикант е обявено, че ще обиколи Стария континент от Португалия и Русия, като ще свири общо в 23 държави.

Сред изброените е и България. В турнето Us+Them Уотърс ще свири песни на Pink Floyd от албумите The Dark Side of the Moon, Wish You Were Here, Animals и The Wall.

До момента няма потвърждение, кой ще организира шоуто на Уотърс, но наскоро съсобственикът на „Sofia Music Enterprises“ Димитър Ковачев-Фънки обяви в свое интервю, че компанията му води преговори с Уотърс. Именно СМЕ организира грандиозното първо гостуване на Роджър Уотърс през 2013 г. на ст. „Васил Левски“, част от турнето The Wall.

 
 

Шеги по адрес на Тръмп на наградите „Еми“

| от |

Започна церемонията по раздаване на музикалните награди „Еми“, предадоха Асошиейтед прес и Ройтерс.

Звездите едва бяха преминали по червения килим в Лос Анджелис, когато политиката бързо „нахлу“ в шоуто. Президентът на САЩ Доналд Тръмп бързо се озова на прицела на шегите, а бившият прессекретар на Белия дом Шон Спайсър изненадващо се появи на церемонията.

Тръмп бе най-голямата телевизионна звезда през последната година, обяви водещият Стивън Колбер. Той шеговито обвини наградите „Еми“ за избирането на милиардера за президент на САЩ. Ако Тръмп бе спечелил „Еми“ за шоуто „Стажантът“, се обзалагам, че нямаше да се кандидатира за президент на САЩ, подхвърли Колбер.

Водещият пусна откъс от предизборни дебати, на който Тръмп казва, че е трябвало да спечели „Еми“.

За разлика от президентските избори обаче, отбеляза Колбер, наградите „Еми“ отиват за победителя от народния вот.

 

Той намекна за победата на Тръмп на президентските избори в САЩ през ноември. Кандидатът на републиканците спечели мнозинство в изборната колегия, но иначе получи по-малко гласове на избиратели от своята съперница, демократката Хилари Клинтън.

Актрисата Кейт Маккинън пък благодари на Клинтън, когато получи наградата за най-добра поддържаща женска роля.
Шон Спайсър, който подаде оставка като прессекретар на Белия дом през юли, допусна, че церемонията може да привлече рекордна телевизионна аудитория. Този негов коментар бе посрещнат с мълчание.

През януари първият прессекретар на Белия дом при президентското управление на Тръмп се нахвърли на репортерите, обвинявайки ги, че са подценили броя на хората, присъствали на церемонията по встъпването в длъжност на президента.
На нея видимо имаше по-малко хора, отколкото при полагането на клетва от неговия предшественик Барак Обама в началото на втория му мандат. Самият Тръмп влезе в спор с медиите, които отбелязаха този факт.

По всяка вероятност церемонията по раздаване на наградите „Еми“ ще придобие тази година политически привкус, тъй като победителите и други звезди често използват качването си на сцената, за да произнесат пламенни речи по злободневни теми, отбелязва Ройтерс.

 
 

Нов телевизор от Bang&Olufsen

| от |

По време на световноизвестното технологично изложение в Берлин IFA 2017 Bang&Olufsen предстви най-новия си продукт –  телевизора BeoVision Eclipse.

Това е първият телевизор, разработен съвместно от датската компания и LG Electronics в партньорство. Целта на двете компании е била да постигнат абсолютното телевизионно изживяване.

BeoVision Eclipse може да впечатли с 4К екран, невероятен контраст, перфектен черен цвят и разширена цветова гама. Те се постигат чрез обединяването на OLED TV технологията на LG Electronics за възпроизвеждане на абсолютно черно и безкрайно контрастно отношение с висок динамичен диапазон и HDR технологията за намаляване на пикселите. Освен това, потребителят има възможността да настрои позицията на телевизора с дистанционното, без да се налага да става от дивана.

IMG14_170508_B&O_DH_08_001

Bang&Olufsen осигуряват на телевизора чудесна звукова система. BeoVision Eclipse разполага с триканален саундбар (SoundCenter) с мощност 450 W, интегрирани музикални стрийминг услуги и интернет радио. Вградени са и Apple AirPlay, Bluetooth и Chromecast, което пък дава свободата да възпроизвеждате музика директно от мобилния си телефон.

Още по-хубавата новина е, че BeoVision Eclipse съвсем скоро ще дойде и в България. Той ще пристигне в шоурума на Bang&Olufsen в София в началото на октомври.

IMG11_170508_B&O_DH_06_144_SCREEN-version