„Люси“ оглави бокс офиса у нас

| от |

Фантастичният екшън-трилър „Люси“ на Люк Бесон със Скарлет Йохансон и Морган Фрийман е най-касовата 2D премиера за годината у нас, съобщават разпространителите.

След като оглави американския бокс офис миналата седмица, филмът направи още по-впечатляващ старт в родните кина този уикенд. С приходи от 286 854 лв. „Люси“ си извоюва челната позиция в българския бокс офис и стана най-касовата 2D премиера от началото на годината, а в общата годишна класация се нареди на трето място след „Ной“ и „Господарка на злото“. С 35 900 зрители филмът е на трето място и сред премиерите на „Юнивърсъл“ в България за всички времена, след мегахитовете „Бързи и яростни 6“ и „47 ронини“, отбелязват разпространителите.

В световен мащаб филма също се представя стабилно и за изминалите десет дни от премиерата си е натрупал общо 86 961 425 долара.

Лидерът от изминалата седмица “Херкулес” сега заема втора позиция в класацията. Приходите за уикенда (1-3 август) се равняват на 159 219 лева, а за общо десет дни по кината режисирания от Брет Ратнър 3D-екшън е спечелил повече от задоволителните 720 347 лева.

На практика “Херкулес” повтаря представянето на “Трансформърс: Ера на изтребление” и със сигурност може да се каже, че филма ще бъде свален от екраните с приходи надвишаващи сумата от един милион лева. Само за изминалата една седмица “Херкулес” е добавил към актива си допълнителни 400 хиляди лева и за разлика от разочароващото си представяне в САЩ лентата вече се нареди сред големите тазгодишни хитове в България. До момента в световен мащаб приключенския екшън е натрупал 111 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 150 милиона.

На трето място е анимационния “Самолети: Спасителен отряд”, който се върти по кината от три седмици насам. За този период от време продукцията на Уолт Дисни е спечелила общо 243 490 лева, което на общия фон не е особено впечатляващ резултат и поставя лентата зад нейния предшественик от 2013-та година (който достигна границата от 250 хиляди лева за десет дни).

“Спасителен отряд” няма да се нареди до най-големите анимирани хитове от тази година, което разбира се не е толкова изненадващо, тъй като става дума за анимация, чиито амбиции не могат да се сравняват с тези на далеч по-скъпите и рекламирани продължения “Аз, проклетникът 2” и “Университет за таласъми”. До момента по света втория “Самолети” е спечелил 220 милиона долара, при бюджет от 50 милиона.

“Как да си дресираш дракон 2” застава на четвърта позиция, с натрупани за седем седмици 868 723 лева.

След не особено впечатляващия си стартов уикенд филма на Дийн Деблоа набра скорост и надмина границата от половин милион лева за по-малко от един месец. Триизмерната анимация подобри постижението на първия “Как да си дресираш дракон” и изглежда ще приключи представянето си с приходи от около 920 хиляди лева. Световните приходи на “Как да си дресираш дракон 2” се равняват на 464 милиона долара.

Петото място е заето от комедията “Секс запис”, която за три седмици по кината е натрупала общо 228 193 лева. Предварителните очаквания не бяха големи и затова досегашното представяне на филма с Камерън Диас може да бъде сметнато за прилично.

“Секс запис” стартира с по-добри приходи от тези на предишните два филма на Диас “Палавата класна” и “Отмъщение по женски” и до седмица и половина лентата ще надмине границата от 300 хиляди лева. “Секс запис” няма да се нареди сред най-големите комедийни хитове на годината, но за оригинална 2D-продукция с високо възрастово ограничение лентата се представя достойно на родна почва. Световните приходи на комедията се равняват на 52 219 532 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона.

На шеста позиция е научнофантастичния екшън “Зората на планетата на маймуните”. За един месец в България филма на Мат Рийвс е натрупал 295 272 лева, което е скромно постижение за високобюджетно продължение в триизмерен формат. Разбира се, досегашното представяне не е изненадващо, като се има в предвид, че поредицата “Планетата на маймуните” не се радва на огромна популярност сред младата българска публика. “Зората на планетата на маймуните” отбелязва спад в посещаемостта от 31 процента и по всичко изглежда, че ще приключи българското си представяне с приходи в рамките на 350-400 хиляди лева. Общо по света лентата с Гари Олдман е спечелила 450 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 200 милиона.

“Трансформърс: Ера на изтребление” застава на седмо място, като за близо шест седмици по кината е натрупал приходи от 1 056 533 лева.

Продукцията с Марк Уолбърг и Стенли Тучи се представя напълно според очакванията и преди да бъде свалена от екраните тя ще успее да подобри постижението на третата част от поредицата (която през 2011-та година приключи кинопохода си с приходи от 1.1 милиона лева). В световен мащаб “Трансформърс: Ера на изтребление” е най-печелившия филм на 2014-та година, с приходи надвишаващи сумата от един милиард долара.

Триизмерният “Господарка на злото” е на осма позиция, със спечелени за десет седмици 1 360 568 лева.

Филмът с Анджелина Джоли вече си спечели славата на най-изненадващия бокс офис хит на 2014-та година както в България, така и в останалата част от света.

В момента “Господарка на злото” е втория най-успешен филм в България (след “Ной”), а световните му приходи надвишават границата от 700 милиона долара.

Девети в класацията е “Внедрени в час 2”. За седем седмици в България филма с Чанинг Тейтъм е спечелил 383 768 лева, което е прилично постижение за комедийно заглавие в двуизмерен формат (чиито директни конкуренти бяха мащабни филми като “Годзила” и „Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще“).

“Внедрени в час 2” надмина постигнатото от първата част и преди да бъде свален от кината филма ще надмине границата от 400 хиляди лева.

“На ръба на утрешния ден” заема десето място, със спечелени за девет седмици 538 911 лева. Режисираният от Дъг Лаймън филм не може да се конкурира със заглавия като “Херкулес” и “Трансформърс: Ера на изтребление”, въпреки че бе предшестван от една от най-силните рекламни кампании на 2014-та година. За разлика от повечето скъпи летни заглавия “На ръба на утрешния ден” не е част от вече изградена поредица и затова спечеленото до момента (макар и не толкова впечатляващо на общия фон) може да бъде сметнато за прилично. Имайки предвид изминалото време от премиерата очакванията са, че екшъна с Том Круз ще приключи представянето си в България с приходи от около 560 хиляди лева.

 
 
Коментарите са изключени за „Люси“ оглави бокс офиса у нас