Лунен хороскоп за 10 май

| от |

Луната в Дева – елемент Земя

Родените през последната десетдневка на зодия Дева, Луната ще направи точен съвпад със Слънцето им и те може да почувстват безпричинно напрежение, известна нервност и емоционална нестабилност

Луната действа не само на родените под знака Дева, но и на останалите зодии. Може да имате повишено внимание към дреболиите (понякога, стигаща да дребнавост), характерни са взискателност, практичност. Яснота на мислите с минимум емоционалност, както и  „запъване“ върху дреболии.

Препоръчва се: да решавате проблеми свързани със здраве, храненето и хигиената. Ок за лечение на кожни заболявания, провеждане на козметични процедури и диетични дни (особено при намаляваща Луна, както е в момента). Ако през този период се подстрижете, косата ви ще запази дълго време формата си (ще расте по-бавно). Ок за работа, изискваща повишено внимание и търпение, а също за работа на вилата или за садене на стайни растения (те се захващат бързо). Ок за делова, научна, интелектуална работа, за обучение, за оформяне на документи, за повишаване на квалификацията си. Благоприятно е да се заемете с чистене, въвеждане на ред и чистота в дома си.

Не се препоръчва: хирургична намеса в областта на стомашно-чревния тракт. Внимателно следете за качеството и количеството на употребяемата храна (повишена е чувствителността на стомаха). Веселието и празника е по-добре да отложите за друго време – те могат да се окажат твърде скучни.

11  Лунен ден до16.08 часа.

Енергията на 11 ден е изключително силна, за това внимавайте какво казвате, тъй като може да се сбъдне. Пазете се от обещания, които нямате намерения да изпълните, за да няма извинения… да казах го, ама малко на ужким… Избягвайте да изразходвате цялата си енергия, защото трудно ще се възстановите. Това е ден на астрални битки, но не е фатално, тъй като, водата отмива всичко. Вечерта един душ и сте като нови. Всяко ново начало ще е успешно.Внимавайте жените да се пазят от разболяване.

Родените през 11 лунен ден живеят дълго и могат да станат професионални спортисти.

Ако имате важна среща бижу с камък  херматит,  опал  ще ви донесе късмет.

12 Лунен ден след 16.08 часа

На 12 Лунен ден зная, че е много трудно неприятно за българина да чуе, но Луната не търпи никакви оплаквания  и  жалвания. Не допускайте лошо настроение, тъй като може да изпаднете дори в депресия. Проявете състрадание и отворете сърцето си за другите.На този ден Луната няма никаква милост и  ако проявите злоба или омраза, тя ще ви върне чувствата към вас.  Не прекалявайте с физическото натоварване.

Родените деца на 12 лунен ден ще са милосърдни, ще  помагат на другите. Те са потенциални лечители. Да се пазят от самозаблуда.

Ако имате важна среща след 15.19, бижу с камък от корал, розов бисер, лазурит или седеф ще ви донесе късмет.

 
 

Македония отхвърли алтернативно име, защото звучи на клингонски

| от chronicle.bg |

Името Бивша югославска република Македония (БЮРМ), което се използва от повечето международни институции, за да назовават държавата, беше отхвърлено като възможно алтернативно име.

Мотивацията на държавната администрация в Македония беше, че то звучи също толкова чуждо, колкото и клингонския език от научнофантастичната филмова поредица „Стар трек“.

„Когато казвате БЮРМ това има също толкова отношение към моята страна, колкото клингонския от телевизионните серии „Стар трек“, каза македонският министър на външните работи Никола Димитров по време на пресконференция в Брюксел с върховния представител на ЕС за външна политика и сигурност Федерика Могерини и еврокомисаря по разширяването Йоханес Хан.

Клингонци от класическият сериал са хуманоидните извънземни, които имат своя собствена империя, където се говори именно на клингонски език. Въпреки, че се споменава за малко, той е благозвучен и интересен за феновете. Дотолкова, че впоследствие се появяват клингонски преводи на книги като Библията и „Хамлет“ на Уилям Шекспир.

Македонският външен министър намекна, че е възможен друг вид компромис с Гърция. „Наистина вярвам, че не можем да постигнем решение , ако една от двете страни е победена“, каза Димитров. „Трябва да намерим начин, в който и двете страни да продължат напред с изправени глави. Вярвам, че това е възможно… Трябва да предприемем правилните стъпки внимателно и в правилното време“, допълни той.

 
 

Докторите също шмъркат

| от |

Когато преди десет години двукратният световен шампион по фигурно пързаляне Максим Стависки предизвика катастрофа, в която загина 23-годишно момче и вкара в будна кома 18-годишната тогава Мануела, много българи изпаднаха в шок. Не защото се е случила поредната катастрофа с фатален край, на тях сме им свикнали. Шокът дойде от това, че един човек – повод за национална гордост, се оказа разочарование за цял един народ.

В подобна ситуация, макар слава Богу, без жертви, се намираме и през последните дни, след като в неделя д-р Иван Сигридов, светило в инвитро процедурите, блъсна с BMW-то си друга кола (и о!ужас! не „прост Opel“, a Bentley) и в кръвта му бяха открити следи от кокаин и 0,70 промила алкохол. Катастрофата се случва, след като д-р Сигридов е карал личното си BMW320d с превишена скорост в аварийната лента на автомагистрала „Тракия“ – както правят „айдуците“ по пътя.

А не както правят известните лекари, за които са направени цели Facebook групи от благодарни пациенти.

Толкова сме свикнали да затваряме хората в клетки от клишета, че изпадаме в дълбока покруса всеки път, щом животът ни се разкрие в различни цветове от черното и бялото. Някак изобщо не допускаме, че плеймейтка може да е умна, шампион по борба да е талант с четка, или лекар, който спасява или спомага за създаването на животи, да шмърка кокаин.

Изненада! Може. Нелепа е реакцията на онези, които боготворят д-р Сигридов и го защитават. Никой не оборва лекарските му способности, но и никой не може да обори положителните резултати за кокаин от кръвната проба.

Ето ви още един изненадващ факт от шарения живот: компетентността в професията, дори когато тази професия изисква високо ниво на морал, не гарантира въпросното високо ниво на морал. Особено когато става дума за хора, които страдат от тежките странични ефекти на своите успехи: главозамайване, арогантност, чувство за безнаказаност, дори хюбрис*. Подобни пример неведнъж са били реализирани в кино и телевизионната индустрия, а още повече от тях сме виждали на живо.

Нали си спомняте началото на филма „Доктор Стрейндж“, когато героят на Бенедикт Къмбърбач шофира бясно ламборджинито си по тесен път със завои и в същото време разрешава сложни неврологични казуси? Е, ако сте гледали филма, знаете как завършва сцената – в дере. А след това – в болницата, в която доктор Стрейндж се събужда с ръце, негодни за работа. Няма и да споменаваме всички нравствени „особености“ на гениалния доктор Хаус и зависимостта му от Викодина.

Парите, успехите и известността изискват много здрав психичен гръбнак, за да могат да бъдат понесени. Много хора не успяват, ценностната им система се срива и те се развращават. Самозабравянето е деструктивно.

Тъжното в случая не е това, че д-р Сигридов и 31-годишният шофьор на Бентли-то от Бели Искър (който сам по себе си е повод за други разсъждения) са изживели някакъв дистрес. Нито в това, че хубави автомобили са се потрошили, уви. Дори не е тъжно, че известен лекар е взимал кокаин. Идеята, че наркотиците у нас са изобразени в картината на цигане, което диша лепило и на тийнейджър, който пуши трева, е обидно наивна.

Тъжното е в това, че обществото ни очевидно е зациклило на някое от най-долните стъпала на съзнателност и критичност и все още е склонно да издигне на трон „героя“ и да стъпче в прахта „престъпника“. Но какво правим, когато героят и престъпникът съжителстват в едно тяло?

Шашкаме се. Лутаме се между „Осанна“ и „Разпни го“ като лоботомирани овце и не можем да повярваме, че някой, с когото се гордеем е направил грешка. Тук идва и третата изненада: всеки може да направи грешка. Да се посрами, да се провали, да сгафи. Това е човешкото. Другото е божествено.

Навярно двойките с репродуктивни затруднения няма да спрат да ходят при д-р Сигридов заради агресивното му поведение на пътя. И не бива да го правят. Там, където има грешка, следва да има и прошка – това е най-християнският принцип.

Но ако вместо него на шофьорското място седеше татуиран батка от Люлин или 21-годишен циганин без книжка, всички щяхме да сме някак по-спокойни.

А това просто не е честно.

*Хюбрис означава арогантност и надменност, липса на връзка с реалността, надценяване на собственото положение и обида към боговете, което води до последващо наказание и поражение. В Древна Гърция  смисълът на това понятие има конкретиката на грешната постъпка за надпоставяне на някого над боговете или забравяне да им се отдаде благодарност, когато са оказали помощ. Хюбрисът е най-страшната постъпка в Древна Гърция, която е последвана и от най-страшни наказания и разрушение.

 
 

Любимият ни циник Пол Верховен

| от chronicle.bg |

За всички киномани Пол Верховен е символ на холаднската киноиндустрия. В наши дни той е най-известния представител на тази школа, признат още в началото на кариерата си с филми като Turkish Delight и Soldier of Orange. А по-късно взривява Холивуд с еротичните си трилъри и научнофантастичните филми като Robocop и Starship Troopers.

Филмите му са крайно провокативни. Голите гърди и насилието присъстват почти навсякъде, и когато пристига в Холивуд прогресивните му идеи разтърсват тогавашните представи на американското кино.

По случай 79-ия рожден ден на Пол Верховен подбрахме най-добрите му филми, абсолютни върхове не само в кариерата му, но и в световното кино (в галерията горе).

 
 

Спасете се от стреса на работното място с няколко стъпки

| от Яна Кирова |

Най-голяма част от нашето активно денонощие ние прекарваме на работа. Затова как се чувстване на работното място, зависи не само от това какви усивия на труд е осигурил работодателят, стилът му на управление и отношение на работното място, но и от нашите собствени умение и усилия да контролираме емоционалните си реакции. Не трябва да забравяме, че стресът подлежи на контрол. Това означава, че дори и да не може да се избегне напълно външният натиск, можем да решим как да реагираме на него.

  • Ако можем да контролираме стреса, можем да контролираме действията си във всяка среда, като се възползваме от няколко полезни начина за намаляването му ги превърнем в навици, с лекота ще ги прилагаме в ежедневието си.
    Контролирайте нивото на емоционална възбуда. Когато се намирате в стресова ситуация, тялото ви започва усилено да секретира адреналин и нордадреналин. Това води до увеличаване кръвното налягане, свиване на артериите и учестен сърдечен пулс, които на свой ред увеличават вашата тревожност.

Можете да овладеете тези процеси чрез бавни, дълбоки вдишвания, които действат като своеобразна спирачна система, помагащи на тялото и ума да се успокоят, така че всички тези симптоми на стрес постепенно започват да изчезват. Достатъчно е да правим това десетина минути преди някакво важно събитие, за да се почустваме значително по-спокойни и овладяни.

  • Разделете целта на отделни етапи. Ако се фокусирате върху усилията и изпълнението на всеки отделен етап това ще ви направи по устойчиви на напрежението от постигането на крайната цел. Успешното реализиране на всеки отделен етап от задачата ще поддържа самочувствието и увереността ви в нейното постигане.
    Ако се намирате в една привидно тежка, стресова ситуация, най-доброто нещо, което можете да направите е да я сегментирате на по-малки етапи и да се заемете с изпълнението на всяка една стъпка в даден момент, т.е. да се съсредоточите върху това, което е управляемо.
  • Визуализирайте успех. Ако някога сте гледали елитно състезание по ски алпийски дисциплини например, може би сте забелязали как преди старта спускачите затварят очи и мислено минават през целия маршрут и стигат финалната права без грешка. Направете същото като използвате всичките си сетива. Визуализирайте всяка ваша успешна стъпка, усетете я, почувствайте успеха. Задръжте това усещане колкото се може по-дълго.
    Визуализацията няма за цел да ни отпрати в една илюзорна действителност, а да смекчи стреса. И не само….Нищо не се случва в действителност преди да се е случило в ума ни. Ако постигнете контрол над ума, това означава, че ще можете да контролирате действителността си и стреса във всяка една ситуация.
  • Водене на положителен вътрешен диалог. Положителният вътрешен диалог не се състои в това да си повтаряме „всичко е наред“, а да контролираме негативните и деструктивни мисли, когато се намираме в ситуация на стрес, т.е. да контролираме това, което е управляемо към момента.

Или казано по друг начин, когато попаднем в трудна ситуация вместо да решаваме, че няма да се справим и всичко върви ужасно – запитайте се дали има нещо, което можете да направите. Фокусирането върху намирането на ефикасно решение, вместо фиксирането в проблема е далеч по-конструктивно, като същевременно редуцира стреса.

  • Разработване на резервни варианти в случай на непредвидени ситуации преди дадено важно събитие. В дните преди предстоящо стресиращо събитие е препоръчително да помислим за резервни варианти в случай на непредвидени ситуации, до колкото това е възможно. Така че не само план А и Б, защо не и В и т.н., за всеки случай. По този начин, ако непредвидимото се случи няма да сте изненадани, ще можете да се справите с увереност.

Например, ако на работното място на важна презентация компютърът ви се повреди неочаквано, ще излезете лесно от ситуация ако предварително сте качили презентацията си и на флашка и ползвате компютъра на някой друг. Или да се опитате да се поставите на мястото на ваш колега – какъв подвеждащ въпрос бихте очаквал да ви зададе?

Разбира се, колкото и подготвени да се опитате да бъдете, понякога се случват лоши неща. Най-лошото нещо, което можете да направите в подобна ситуация е да загубите самообладание. Елитните спортисти например се научават да се абстрахират и да изолират негативния момент и да завършат състезанието. По-късно ще анализират, изучат и гледат повторно какво се е объркало. Така няма да позволят на един лош момент да саботира цялата останала част от състезанието.

  • Анализирайте поведението си по време на стрес. Някои хора спират да се хранят добре или имат нарушения на съня, други консумират твърде много кофеин или алкохол. Този поведенчески модел само прави нещата по-лоши. Обърнете внимание на собствените си реакции и навици, когато сте под напрежение и разберете кои от тях само изострят проблема и се опитайте да намерите по-здравословни механизми за справяне сами или с помощта на специалист. Колкото и зле да изглеждат нещата, вие не сте безпомощни същества и няма нужда да се държите като такива. Можете повече!

Текстът на Яна Кирова е взет от сайта www.psiholozi.com с изричното съгласие на автора.