Лудогорец победи Стяуа и е в групите на Шампионската лига

| от |

Лудогорец победи Стяуа след дузпи, но Алекси Сокачев, коментатора на мача по ьТВ Action, открадна шоуто.

Отборът на Лудогорец стана вторият български отбор след Левски, който ще играе в групите на Шампионска лига. Българският шампион отстрани Стяуа след 1:0 в редовното време и 6:5 при изпълнението на дузпи. В първия мач в Букурещ Лудогорец загуби с 0:1, но в реванша на „Васил Левски“ отбеляза един гол и вкара мача в продължения, където не падна ново попадение и се стигна до дузпи.

През първата част не липсваха възможностите за гол пред двата тима, но до попадение така и не се стигна. Още в третата минута на срещата капитанът на Стяуа Кристиан Танасе се контузи и бе заменен от Николае Станчиу.

Най-чистото положение за Лудогорец изпусна Върджил Мисиджан в самия край на първата част, когато не успя да засече топката от голлинията. Лучиян Санмартеан и Клаудио Кешеру пък пропуснаха да вкарат за румънците.

Началото на втората част започна с натиск на Лудогорец, като отново Мисиджан не съумя да реализира, след като ударът му с глава мина над вратата, а малко след това пак той се размина с топката в наказателното поле.

В края на второто продължение вратарят Владислав Стоянов получи втори жълт картон и бе изгонен, а на негово място застана защитникът Козмин Моци, който пази при дузпите. Моци отрази два 11-метрови наказателни удара на румънците, което се оказа достатъчно на Лудогорец, за да се класира за груповата фаза на Шампионска лига. Дузпи: Козмин Моци 1:0 Клаудио Кешару 1:1 Вандерсон – пропуск Паул Първолеску – пропуск Юнес Хамза 2:1 Лукаш Цукала 2:2 Жуниор Кайсара 3:2 Адриан Попа 3:3 Марселиньо 4:3 Фернандо Варела 4:4 Светослав Дяков 5:4 Андрей Препелица – 5:5 Фабио Ешпиньо 6:5 Корнел Ръпа – пропуск Жребият за групите на Шампионска лига е на 28 август, докато този за Лига Европа – ден по-късн

В 53-ата минута фен с трибагреник в ръка нахлу на терена на „Васил Левски“ и прекъсна за кратко срещата. Десет минути по-късно решителна намеса на вратаря Владислав Стоянов предотврати гол за Стяуа. След центриране от фаул  Цукала стреля с глава, а стражът изби, след което топката се удари в гредата и излезе в корнер.  В 76-ата минута Марселиньо пропиля нов шанс за Лудогорец, а ударът му бе блокиран и вратарят спаси.

Минута преди края на срещата Вандерсон откри резултата за Лудогорец след хубав удар извън наказателното поле и вкара мача в продължения.

В 119-та минута Владо Стоянов получи червен картон за нарушение срещу откъсващия се Варела. Този футболист обаче трябваше да бъде изгонен доста по-рано. Орлите бяха изчерпали правото си на смени и при дузпите ще пази Козмин Моци.

В края на второто продължение вратарят Владислав Стоянов получи втори жълт картон и бе изгонен, а на негово място застана защитникът Козмин Моци, който пази при дузпите. Моци отрази два 11-метрови наказателни удара на румънците, което се оказа достатъчно на Лудогорец, за да се класира за груповата фаза на Шампионска лига.

Дузпи:

Козмин Моци 1:0
Клаудио Кешару 1:1
Вандерсон – пропуск
Паул Първолеску – пропуск
Юнес Хамза 2:1
Лукаш Цукала 2:2
Жуниор Кайсара 3:2
Адриан Попа 3:3
Марселиньо 4:3
Фернандо Варела 4:4
Светослав Дяков 5:4
Андрей Препелица – 5:5
Фабио Ешпиньо 6:5
Корнел Ръпа – пропуск

Жребият за групите на Шампионска лига е на 28 август, докато този за Лига Европа – ден по-късн

 
 

Най-добре облечените дами на наградите Emmy 2017

| от |

Дори да живеете в гората, знаете че сериалите в момента са в пика си. Толкова по-добре и за тазгодишните награди Emmy!

Ежегодното събитие е ценно за този своеобразен моден подиум, който на практика е червеният килим.  В разгара на наградния сезон, Емитата са трибуна за модните гурута и гиганти от цял свят.

В последно време обаче заради сериали като „Stranger Things“ и „Black-ish“ интуитивно не си представяхме големи модни достижения.

Но се оказа, че грешим – тази година модата е на ниво! Тази година видяхме всичко от Calvin Klein до Miu Miu. Вижте и вие най-красивите дами от тазгодишните награди Emmy.

 
 

Около 600 000 души са посетили Октоберфест през първия уикенд

| от |

Около 600 000 души са посетили Октоберфест през първи уикенд от тазгодишния фестивал на бирата в Мюнхен, предаде ДПА, като се позоваха на организаторите.

Агенцията отбелязва, че тези данни са разсеяли безпокойствата за слаба посещаемост заради опасенията от възможна терористична атака. Посещаемостта на Октоберфест през първите два дни е по-висока от миналата година, когато са дошли половин милион посетители.

През първия уикенд от фестивала на бирата в баварската столица са били изядени 11 цели вола – с два повече от миналата година.

Опасенията от тероризъм накараха властите да предприемат нови мерки за сигурност. Влизането с раници и големи чанти е забранено, а около комплекса е издигната ограда.

 
 

И Кели Макдоналд се раздели със съпруга си

| от |

Актрисата Кели Макдоналд се разделила със съпруга си, музиканта Дъглас Пейн, съобщи Асошиейтед прес.

Крейг Барки, пресаташето на актрисата, уточни, че Макдоналд и Пейн са се разделили преди няколко месеца, но се грижат заедно за двете си деца. Те биха искали правото им на личен живот да бъде уважавано.

Кели Макдоналд, която е на 41 години, стана известна с филма „Трейнспотинг“. Тя се е снимала също в „Госфорд парк“, „Няма място за старите кучета“, в сериала „Престъпна империя“.

Дъглас Пейн е басист на шотландската група „Травис“.

 
 

Как Netflix бавно убива класическото кино?

| от |

Факт е, че онлайн стрийминг платформите ще бъдат употребявани все повече с течение на времето. У нас те може да не са масово разпространени, но и това ще се промени. Това е бавен, но неизбежен процес. Най-малкото, защото това е честният начин за гледане на филми.

Какво правим обаче, когато заплащаме за дадена услуга, но асортимента, който получаваш, е обидно малък както за сумата, която даваме, така и за пренебрегнатия културен продукт?

Всички знаем, че както казваше един обичан български журналист, нищо не започва от днес. В това число влиза и киното. Нищо не започва от днешните филми. Преди тях има хиляди заглавия, които е задължително да бъдат съхранени и разпространявани. Просто защото имат какво да ни кажат – за историята, за духа на времето, за киното като възможности, за гения на добрите режисьори, актьори и сценаристи. Говорим за класическите филми. За онези, които сте забравили или изобщо не сте гледали. А може би ако ни ги сложат една идея повече пред очите, ще ги видим.

Няма как. Ако се интересувате от класическо кино, не се обръщайте към най-голямата стрийминг платформа – няма да ги намерите там. В базата данни на Netflix няма нито един филм от 1960, 1963, 1968, 1955, 1948 … ще спрем да изброяваме. Само ще кажем: 1960: „Психо“, „Апартаментът“, „Спартакус“, 1963 – „Клеопатра“, 1955 – „Да хванеш крадец“, „На кея“. Нито един филм на Хичкок, нито едно от култовите заглавия на миналия век, които независимо дали гледате или не, са колоси, явления, гениални ленти, променящи облика на киното днес. Нищо от Серджо Леоне до Франсоа Трюфо няма да намерите в Netflix. Което малко странно при условие, че това е най-голямата стрийминг платформа (с над 100 млн. клиенти в световен мащаб), създадена с цел да се намали пиратството в интернет.

Тенденцията на количеството на класическите филми намалява с годините. Още преди платформата да навлезе в България имаше по-широк спектър от филмите от „Златната ера“. Но с времето той ставаше все по-малък.

По-сериозният проблем обаче не е, че киноманите и ценителите на вечното кино не могат да гледат филмите на Хичкок. Този проблем е индивидуален и се решава лесно в пиратските сайтове. Хубаво или лошо – това е.

По-големият проблем е широкото наблягане на мейнстрийма, съвременните популярни заглавия – залагането на гарантите за високи приходи и пренебрегване на архива. А архивът е важен. Както казахме тези филми, макар да изглеждат остарели, дори смешни като актьорски похвати, трябва да бъдат съхранени. Понастоящем това се случва именно, където не трябва – в затънтени сайтове, които заедно с филма носят няколко вируса. Резултатът е загубването на цели култури, чийто посланици са именно филмите. Защо се случва това? Основните причини са две. Първата е слабият пазарен дял, който има класическото кино. Това означава по-малко публика за него и респективно – по-малко приходи. На второ място е сложността по въпроса с уреждането на авторските права. При класическите филми е значително по-трудно отколкото при съвременните.

С надигаща се вълна на стрийминга като масово средство за разпространение на филми, бедният запас от класически заглавия е голям проблем. Той прави досега до минали епохи неимоверно труден. Тези филми не са само за запалени киномани и „архивари“. Казахме и отново ще повторим, че класическото кино има какво да предложи на всеки един зрител. Стига той да пожелае да погледне с други очи.

Засега обаче, където в най-добрия случай ще плащате по 7.99 евро на месец, не е вариант. Така че минете през някой пиратски сайт за филм на Хичкок, например.