Лудогорец отстрани Лацио в един луд мач

| от |

Отборът на Лудогорец се класира за осминафиналите на турнира Лига Европа.

1
В мач от 1/16-финалите на турнира на стадион „Васил Левски“ пред рекордните над 30 000 зрители Лудогорец и Лацио завършиха 3:3. В първия мач Лудогорец победи с 1:0. С общ резултат от двата мача 4:3 Лудогрец продължава в турнира. Гол на Кишада в 87-ата минута донесе крайния успех за Лудогорец.

Балде Кейта още в 30-ата секунда на мача откри резултата за Лацио. До попадението се стигна след серия от рикошети във вратаря Стоянов и Кейта. Балде Кейта имаше възможност и за втори гол за Лацио в 15-ата минута, но Стоянов спаси. Марселиньо и Безяк стигнаха до добри възможности за гол през първото полувреме за Лудогорец, но вратаря на гостите Маркети спаси. В 54-ата минута Перея завърши с гол бърза контраатака на Лацио за 0:2. Играчите на Лудогорец вдигнаха още по-сериозноВ 64-ата минута Роман Безяк върна един гол за 1:2.


Преди гола на Безяк играчите на Лудогорец удариха и греда. В 78-ата минута Присто Златински с топовен изстрел от 20-ина метра изравни резултата. В 82-ата минута Мирослав Клозе бе оставен непокрит в наказателното поле на Лудогорец и вкара гол за 3:2 за Лацио. В 87-ата минута Кешада се възползва от грешка в отбраната на Лацио и изравни за 3:3, което класира Лудогорец на осминафинал. В следващия кръг Лудогорец ще играе срещу победителя от двойката Динамио (Киев) – Валенсия. В първия мач испанците победиха с 2:0 като гости.

След мача пред БНТ треньорът на Лудогорец Стойчо Стоев заяви, че двубоят е бил изключително драматичен и все още му е трудно да осъзнае какво се е случило. Той заяви, че след такива драми се умира. Стоев определи двубоя като „луд мач“ с много обрати. Той добави, че мечтите са тима му продължават. Той специално благодари на феновете за подкрепата, отбелязвайки, че феновете са показали по прекрасен начин, че първо сме българи, а след това е Лудогорец.

След мача пред БТВ  Роман Безяк коментира, че  отборът заслужено е вкарал три гола и се е преборил за мястото си в следващата фаза на турнира. Нападателят анализира, че ранният гол на Лацио малко е объркал плановете на Лудогорец, но играчите са показали характер и са се измъкнали от тежката ситуация с битка до последната секунда на мача. Футболистът отбеляза, че с оглед на развоя на мача е напълно нормално да се рискува, като в последните минути е можела да се играе и с шестима в атака. Роман Безяк коментира, че още е твърде рано да се говори за предстоящите мачове с Валенсия и сега играчите на Лудогорец трябва да се нарадват на успеха си.

Любопитен коментар за отпадането на италианския Лацио на 1-16-финалите в турнира Лига Европа направи спортният ежедневник „Гадзета дело Спорт“, цитиран от „Фокус“.
„Брутални обида за Лацио, но италианците могат да обвиняват само себе си. В София Лацио се надяваше на чудо след 0:1 на Олимпико, но се срина на финала, когато Лудогорец, воден от публиката и от силата на отчаянието не се предаде въпреки гола на Клозе за 2:3 .
Лацио бе бедствие в защита. Последните два гола на българите бяха грешка на Маркети, който не бе играл 2 месеца и на когото Реа грешно заложи. Сенегалецът Кейта вкара първия гол за Лацио в 17-ата секунда и осем десети (вторият най-бърз гол в историята на Лига Европа). Бианкочелистите спираха контра – атаките на домакините. През втората част Лацио бе хитър в собствената си половина, но готов да се възползва от възможностите, които се създават. При един точен пас на Онази Переа с едно докосване матира Стоянов за 2:0. Лудогорец се хвърли напред със силата на отчаянието, разчитайки предимно на своя най-опасен нападател Безяк.

Той първо уцели гредата и след това скъси дистанцията до 1:2.Домакините в този момент се хвърлиха напред в търсене на изравняването и с удар от далечно разстояние Златински усппя да се възползва от глупостта на Маркети. Изстрелът на българина не бе опасен, но вратарят не изби и топката влезе, въпреки че има някои съмнения, че е минала с пълния си обем голлинията. За Лацио изглежда всичко свърши. Но само шест минути по-късно Клозе вкара трети гол. Българите се хвърлиха с главата напред и вкараха за 3:3, благодарение на наивността на Маркети и гола на Кишада.“

 


Ludogorets Razgrad 3-3 Lazio Highlights 27.2… by HDPeak

ЛУДОГОРЕЦ – ЛАЦИО 3:3

0:1 Балде 1
0:2 Переа 54
1:2 Безяк 67
2:2 Златински 78
2:3 Клозе 82
3:3 Кишада 88

ЛУДОГОРЕЦ: Стоянов, Кайсара, Мантула (84-Кишада), Моци, Минев, Ешпиньо, Златински, Александров (56-Луму), Марселиньо (77-Платини), Мисиджан, Безяк

ЛАЦИО: Маркети, Сиани, Биава, Раду, Конко, Биля, Онази, Ледесма, Кандрева (64-Лулич), Балде, Переа (71-Клозе)

 
 

Как Netflix бавно убива класическото кино?

| от |

Факт е, че онлайн стрийминг платформите ще бъдат употребявани все повече с течение на времето. У нас те може да не са масово разпространени, но и това ще се промени. Това е бавен, но неизбежен процес. Най-малкото, защото това е честният начин за гледане на филми.

Какво правим обаче, когато заплащаме за дадена услуга, но асортимента, който получаваш, е обидно малък както за сумата, която даваме, така и за пренебрегнатия културен продукт?

Всички знаем, че както казваше един обичан български журналист, нищо не започва от днес. В това число влиза и киното. Нищо не започва от днешните филми. Преди тях има хиляди заглавия, които е задължително да бъдат съхранени и разпространявани. Просто защото имат какво да ни кажат – за историята, за духа на времето, за киното като възможности, за гения на добрите режисьори, актьори и сценаристи. Говорим за класическите филми. За онези, които сте забравили или изобщо не сте гледали. А може би ако ни ги сложат една идея повече пред очите, ще ги видим.

Няма как. Ако се интересувате от класическо кино, не се обръщайте към най-голямата стрийминг платформа – няма да ги намерите там. В базата данни на Netflix няма нито един филм от 1960, 1963, 1968, 1955, 1948 … ще спрем да изброяваме. Само ще кажем: 1960: „Психо“, „Апартаментът“, „Спартакус“, 1963 – „Клеопатра“, 1955 – „Да хванеш крадец“, „На кея“. Нито един филм на Хичкок, нито едно от култовите заглавия на миналия век, които независимо дали гледате или не, са колоси, явления, гениални ленти, променящи облика на киното днес. Нищо от Серджо Леоне до Франсоа Трюфо няма да намерите в Netflix. Което малко странно при условие, че това е най-голямата стрийминг платформа (с над 100 млн. клиенти в световен мащаб), създадена с цел да се намали пиратството в интернет.

Тенденцията на количеството на класическите филми намалява с годините. Още преди платформата да навлезе в България имаше по-широк спектър от филмите от „Златната ера“. Но с времето той ставаше все по-малък.

По-сериозният проблем обаче не е, че киноманите и ценителите на вечното кино не могат да гледат филмите на Хичкок. Този проблем е индивидуален и се решава лесно в пиратските сайтове. Хубаво или лошо – това е.

По-големият проблем е широкото наблягане на мейнстрийма, съвременните популярни заглавия – залагането на гарантите за високи приходи и пренебрегване на архива. А архивът е важен. Както казахме тези филми, макар да изглеждат остарели, дори смешни като актьорски похвати, трябва да бъдат съхранени. Понастоящем това се случва именно, където не трябва – в затънтени сайтове, които заедно с филма носят няколко вируса. Резултатът е загубването на цели култури, чийто посланици са именно филмите. Защо се случва това? Основните причини са две. Първата е слабият пазарен дял, който има класическото кино. Това означава по-малко публика за него и респективно – по-малко приходи. На второ място е сложността по въпроса с уреждането на авторските права. При класическите филми е значително по-трудно отколкото при съвременните.

С надигаща се вълна на стрийминга като масово средство за разпространение на филми, бедният запас от класически заглавия е голям проблем. Той прави досега до минали епохи неимоверно труден. Тези филми не са само за запалени киномани и „архивари“. Казахме и отново ще повторим, че класическото кино има какво да предложи на всеки един зрител. Стига той да пожелае да погледне с други очи.

Засега обаче, където в най-добрия случай ще плащате по 7.99 евро на месец, не е вариант. Така че минете през някой пиратски сайт за филм на Хичкок, например.

 
 

Наградите Еми 2017: Победителите

| от |

Снощи в Майкрософт тиътър в Лос Анжелис се проведе 69-тата церемония по връчването на наградите Еми – най-престижните отличия в областта на телевизията. Не е като да станахме свидетели на грандиозни изненади. Очаквахме „Историята на прислужницата“ да вземе наградата, въпреки силната конкуренция в лицето на „Короната“. Надявахме се на Раян Мърфи и „Вражда: Бети и Джоан“, но „Големите малки лъжи“ се оказаха по-големи от враждата между Бети Дейвис и Джоан Крауфорд. Няма да ви бавим повече. Ето списъкът с победителите в големите категории:

Най-добър драматичен сериал: „Историята на прислужницата“ (The Handmaid’s Tale)

handmaid's tale  историята на прислужницата

Най-добър комедиен сериал: „Вице“ (Veep)

160826-fallon-julia-louis-dreyfus-tease_lveyiq

Най-добър лимитиран сериал: „Големите малки лъжи“ (Big Little Lies)

big little lies големите малки лъжи

Най-добра актриса в комедиен сериал: Джулия Луиз Драйфус, „Вице“

Най-добър актьор в комедиен сериал сериал: Доналд Глоувър, „Атланта“

Най-добра актриса в драматичен сериал: Елизабет Мос, „Историята на прислужницата“

Най-добър актьор в драматичен сериал: Стърлинг К. Браун, „Това сме ние“

Най-добра актриса в лимитиран сериал: Никол Кидман, „Големите малки лъжи“

Най-добър актьор в лимитиран сериал: Риз Ахмед, The Night Of

Най-добър актьор в поддържаща роля в драматичен сериал: Джон Литгоу, „Короната“

Най-добра актриса в поддържаща роля в драматичен сериал: Ан Доуд, „Историята на прислужницата“

Най-добър актьор в поддържаща роля в комедиен сериал: Алек Болдуин, Saturday Night Live

Най-добра актриса в поддържаща роля в комедиен сериал: Кейт Маккинън, Saturday Night Live

Най-добър актьор в поддържаща роля в лимитиран сериал: Александър Скарсгард, „Големите малки лъжи“

Най-добра актриса в поддържаща роля в лимитиран сериал: Лора Дърн, „Големите малки лъжи“

 
 

Роджър Уотърс с нов концерт в България през 2018 г.

| от |

Роджър Уотърс, част от легендарните Pink Floyd ще изнесе нов концерт в България. Той ще е през 2018 г. и ще бъде част от европейската част от турнето му Us+Them.

Все още няма конкретна дата за страната ни, но на официалната страница на 74-годишния музикант е обявено, че ще обиколи Стария континент от Португалия и Русия, като ще свири общо в 23 държави.

Сред изброените е и България. В турнето Us+Them Уотърс ще свири песни на Pink Floyd от албумите The Dark Side of the Moon, Wish You Were Here, Animals и The Wall.

До момента няма потвърждение, кой ще организира шоуто на Уотърс, но наскоро съсобственикът на „Sofia Music Enterprises“ Димитър Ковачев-Фънки обяви в свое интервю, че компанията му води преговори с Уотърс. Именно СМЕ организира грандиозното първо гостуване на Роджър Уотърс през 2013 г. на ст. „Васил Левски“, част от турнето The Wall.

 
 

Джеймс Кромуел беше обвинен за участие в протест

| от |

Актьорът Джеймс Кромуел беше обвинен за хулиганство и влизане без разрешение в чужд имот за участието в протест срещу използването на косатките за шоу на „Морски свят“ в Сан Диего.

Обвинението може да означава 90 дни затвор или глоба до 400 щатски долара.

Кромуел, който беше номиниран за награда „Оскар“ за ролята на фермера във филма „Бейб“, е казвал, че предпочита да лежи в затвора, вместо да плаща глоби. Той е на 77 години.

Актьорът протестира по време на шоуто „Среща с косатките“ в края на юли, като застана с още шестима други активисти пред публиката, облечен с тениска с надпис „Морски свят“ е гаден“. След това Кромуел каза през мегафон на публиката, че „Морски свят“ осъжда косатките на преждевременна смърт.