Лицата на промяната: ИТ общността на Емо и Тео

| от |

Те са Емо и Тео. Родени във Враца и решени да бъдат Промяната за Враца. Те са лицата на Промяната и едни от финалистите в социално-отговорната инициатива Game Changers – Промяната. Мечтаят да създадат ИТ център и ИТ общност в родния си град, като по този начин осигурят нова алтернатива за младите хора на Враца.

Как се създава общност? Какво искат да кажат на учениците си и какво биха попитали световните ИТ имена? Отговарят Емилиян Кадийски и Теодор Костадинов. А кои са останалите финалисти и техните идеи и как може да ги подкрепите, може да видите тук.

Представете се накратко.
Емо:
Аз съм Емо от Враца. Завършил съм Информатика в Софийския университет през 2010 година. След това работих две години като учител по Програмиране като част от програмата „Заедно в час”. Това ми позволи да науча много за себе си, за преподаването и най-важното – да видя с очите си как се случва промяната. В момента преподавам за четвърта година в училището, където започнах – СПГЕ „Джон Атанасов”. Освен това съм програмист в „Мусала Софт”. През свободното си време обичам да играя футбол. Докато бях в Софийския университет, четири години подред организирах футболен турнир за моя факултет, а след това и за целия университет. Също така се интересувам и от предприемачество.
Тео: Аз съм Тео, родом съм от Враца. Уча в Софийския университет, специалност „Софтуерно инженерство”, трета година. Едновременно с това работя и като Android разработчик в една софтуерна фирма в София. В свободното си време обичам да чета и да ходя на кино, занимавам се и с пост-продукция на видеа, а в училище организирах Treasure Hunt игри.

IT професията като че ли е една от най-популярните в момента. Защо обаче се оказва, че във Враца IT специалистите са дефицит?
Емо: 
Всъщност има много врачани, които успешно се реализират в ИТ сферата, но в София или извън България. В момента няма организация или място във Враца, което да събере такива хора и да им позволи да работят в родния си град.
Тео: Хората във Враца не са запознати добре с ИТ сферата и гледат на нея като на нещо чуждо и странно. Единствено децата имат известен допир с нея в училище, но той е напълно недостатъчен, за да могат да се запалят и да поискат да се развиват в тази насока.

Кое преобладава – желанието да помогнеш на града или да обучиш колкото се може повече ИТ специалисти?
Емо:
Желанието да помогна на града преобладава. В момента ИТ сферата е най-подходящото, за да се случи това. Разбира се, не всички врачани трябва да разработват софтуер, това е само първата стъпка.
Тео: Както ние виждаме нещата – двете са взаимно свързани. Школи за обучение на специалисти има в много български градове, нашата цел по-скоро е да запалим интереса към сферата още от ранна детска възраст, да покажем на младите този друг свят, който въобще не е толкова далечен, колкото възрастните им го описват и лека по лека да се промени нагласата на хората към нашата област. Да започне да се гледа на нея като на възможност, като една не достатъчно разработена ниша, в която обаче има потенциал, дори и във Враца. За да не се окаже след време – а то няма да бъде далеч, ако не се направи нещо – че магазинерите са повече от клиентите.

Кое е най-важното при създаването на истинска общност?
Емо:
Да има агенти на промяна и хора, които са обединени от обща кауза и споделят общи ценности.
Тео: Има една критична маса, която е необходима, за да престанат хората да си казват: „Гледай я тази сбирщина от идиоти какво пак прави”, и да се превърне в „Братовчед ми онзи ден ходи там и вече сам направи фирмения си сайт, без да плащаме на никого”. За щастие, с курсовете, които вече две години водим с Емо и около 60 души, които са минали през нашите ръце, ние започнахме да събираме тази маса. Остава да се отвори и пространството, където тя да се събира, да измисля, да създава.

Извън ИТ знанията, на какво още искаш да научиш младите хора?
Емо:
Упоритост, проактивност, да следват мечтите си, да бъдат полезни на околните.
Тео: ИТ знанията сами по себе си учат, че ако искаш да успееш, са нужни постоянство, упоритост и много отдаденост на целта. А аз лично им казвам и че грешките не винаги трябва да се възприемат като лошо нещо, те са възможност следващия път да направиш нещата по-добре.

С кое световно ИТ име би искал да се срещнеш и какво би го попитал?
Емо:
Началника на ИТ отдела в ЦРУ/ФБР – от любопитство: Могат ли да четат мисли на хората? Контролират ли атмосферните условия? Може ли достъп до всичките им досиета (усмихва се)?
Тео: Имам няколко идеи за бъдещето на Google, но това си е между мен и Лари Пейдж.

А какво би посъветвал Марк Зукърбърг?
Емо:
Да инвестира в образование на бедни деца, които нямат достъп до качествено образование. След това да даде възможност на тези младежи да работят с него – те със сигурност ще изплатят инвестицията многократно.
Тео: Да не следва съвети от случайни хора. Да си купи остров, докато може.

Най-важният урок, който един учител може да предаде на ученика си?
Емо:
Да вярва в себе си и да изисква много от себе си.
Тео: Не приемай всичко, което ти кажат за единствена истина, подлагай всичко на съмнение, не спирай да задаваш въпроси.

 

С Нова телевизия

 
 

Лана Дел Рей се раздели с приятеля си

| от |

Певицата Лана Дел Рей се раздели с приятеля си – продуцента Джи-Ийзи, съобщи Контактмюзик.

Продуцентът бързо я замени с друга певица – Холзи. Тя изпълнява и вокалите в новата му песен „Him and I“, в която първоначално трябваше да участва Лана Дел Рей.

Лана Дел Рей и Джи-Ийзи бяха видени за първи път заедно на фестивала Коачела през април. Там те бяха отишли с приятели, но през цялото време имаха очи само един за друг. Техен близък тогава каза, че на концерта на Кендрик Ламар, Джи-Ийзи е гледал повече танцуващата Лана Дел Рей, отколкото сцената.

 
 

Най-романтичният жест за съвременните жени е храната за вкъщи

| от |

Мъже, ако искате да спечелите сърцето на дамата, забравете розите и шоколада. Оказва се, че в представите на съвременните жени най-романтичният жест е да получат храна за вкъщи, пише в. „Дейли стар“, позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания.

За никого не е тайна, че представителките на нежния пол обичат да бъдат обсипвани с внимание – до такава степен, че близо две трети от тях биха изневерили на партньора си, ако се почувстват пренебрегнати от него.

Същевременно според британците галантността изглежда е мъртва – внушителните 90 процента от тях смятат, че партньорите им не са романтични.

За да установи каква все пак е съвременната представа за романтичен жест, сайтът Ваучър коудс про е направил допитване сред 1241 дами. Водещият отговор е изненадал авторите на проучването. Съдейки по него, пътят към сърцето на модерната жена минава през стомаха – 27 процента от участничките в анкетата са отговорили, че мъжът може да ги спечели, ако им поднесе храна за вкъщи.

Като потвърждение на това, че съвременните дами нехаят за големи жестове идват и следващите два отговора. Гледането на телевизия у дома, посочено от 23 процента от анкетираните жени, е второто най-популярно романтично нещо, което могат да правят партньорите заедно. На трето място с 15 процента е дългата разходка.

Класическите романтични жестове – букет и вечеря в изискат ресторант, съвременните жени поставят едва на четвърто и пето място, съответно с 13 процента и 11 процента.

Внушителните 90 процента от участничките в допитването признават, че за да се прояви като романтик, партньорът им не трябва да пести средства.

„В наши дни според някои хора романтичните жестове са евтини и смешни. Други обаче не могат без тях. Изненадващото обаче е, че според мнозинството дами романтиката има паричен израз, при положение, че част от жестовете, които смятат за най-галантни, са напълно безплатни“, казва говорителят на Ваучър коудс про Джордж Чарлс.

 
 

Наградите Emmy 2017: мъжките тоалети, които ни отвяха главата

| от |

Ако сте очаквали скандални облекла, много открита плът и футуристични модни визии на церемонията по връчването на Наградите Еми преди два дена, ще сте останете разочаровани.

И мъжете, и жените се появиха на червения килим облечени както подобава за събитие от такъв характер. С изключение на няколко известни личности, които биха могли да се справят по-добре, всички останали поне бяха премерени.

При жените цветните принтове, изрязаните части в областта на гърдите или корема, ефирните материи и широките в долната част рокли бяха сред общите елементи. Мъжете бяха заложили на традиционните тъмни цветове.  И  все пак онези, които си  бяха позволили да заложат на по нестандартни тоалети, се откроиха най-много.  При някои става въпрос само за един аксесоар – акцентът, който завършва тоалета.

Ние спираме да анализираме и оставяме на вас да се насладите на най-открояващите се мъжки тоалети от снощи. Независимо дали бихме ги носили, едно е ясно – притежателите им заслужават адмирации за добрия вкус.

 
 

Нов телевизор от Bang&Olufsen

| от |

По време на световноизвестното технологично изложение в Берлин IFA 2017 Bang&Olufsen предстви най-новия си продукт –  телевизора BeoVision Eclipse.

Това е първият телевизор, разработен съвместно от датската компания и LG Electronics в партньорство. Целта на двете компании е била да постигнат абсолютното телевизионно изживяване.

BeoVision Eclipse може да впечатли с 4К екран, невероятен контраст, перфектен черен цвят и разширена цветова гама. Те се постигат чрез обединяването на OLED TV технологията на LG Electronics за възпроизвеждане на абсолютно черно и безкрайно контрастно отношение с висок динамичен диапазон и HDR технологията за намаляване на пикселите. Освен това, потребителят има възможността да настрои позицията на телевизора с дистанционното, без да се налага да става от дивана.

IMG14_170508_B&O_DH_08_001

Bang&Olufsen осигуряват на телевизора чудесна звукова система. BeoVision Eclipse разполага с триканален саундбар (SoundCenter) с мощност 450 W, интегрирани музикални стрийминг услуги и интернет радио. Вградени са и Apple AirPlay, Bluetooth и Chromecast, което пък дава свободата да възпроизвеждате музика директно от мобилния си телефон.

Още по-хубавата новина е, че BeoVision Eclipse съвсем скоро ще дойде и в България. Той ще пристигне в шоурума на Bang&Olufsen в София в началото на октомври.

IMG11_170508_B&O_DH_06_144_SCREEN-version