КЗК: Ко? За какво?

| от |

До нас достигна изключително интересно решение на КЗК – един орган, за който бяхме забравили, че съществува.

„Комисията за защита (КЗК) на конкуренцията глоби издателите на женското списание Grazia – „Атика медия България“, защото са прилагали „непазарен стимул за привличане на клиенти“. Санкцията е на стойност 111 550 лв., или 2.5% от нетните приходи на компанията от продажби за миналата година.

Причина за глобата са броевете на Grazia от ноември 2013 г., март и април тази година, към които са били предлагани допълнителни подаръци – козметика и чанти. Според КЗК тази практика влияе на потребителския избор, като изкривява и пренасочва търсенето. „Това е метод, който цели привличане на повече клиенти чрез забранени от закона средства“, се казва в решението на КЗК. Създава се възможност потребителите да купуват списанието не заради неговото съдържание, а заради добавените продукти с висока пазарна стойност, което е във вреда на конкуренцията, смятат още от КЗК.“

Признаваме си, че все още гледаме неразбиращо, невярващо и дори уплашено. След като се отървахме от началния шок направихме кратко проучване, което показа, че миналия месец 11 гръцки, 17 френски, 9 британски, 16 италиански, 8 чешки, 4 румънски, 11 испански, 7 португалски и 31 американски списания са били продавани заедно с подаръци козметика или аксесоари. Ах, този изкривен световен медиен пазар!

А КЗК питаме само: Ко? За кво? Пак ли ще се правим на по-католици от папата?

 
 
Коментарите са изключени за КЗК: Ко? За какво?