Кралят Джокович

| от |

Peter Bodo, tennis.com

Спортният коментар често е размит от военна терминология и метафори, които улесняват журналистите при предаването на новините. Но някои спортове, и особено тенисът са точно като война. Почти винаги нещата се свеждат до едно и също: битката за територия.

djokovic

Световният номер 2 Новак Джокович спечели тази битка в неделя срещу първия в ранглистата Рафаел Надал на финала на Мастърс 1000 в Маями, благодарение на удивителната си стратегия и опустошителна тактика. Резултатът е потвърждение за шампионските качества на Джокович и ни напомни за най-успешната му година – 2001-ва. Победата с 6-3;6-3 го нарежда до Федерер, като единствените, печелили Indian Wells и Miami един след друг два пъти.

Надал пропиля точка за пробив в първия гейм и заби топка в мрежата, след което Джокович заби зъбите си в мача и не го пусна до края. “Имах точката за пробив”, спомена Надал след това и добави –  “Играх няколко гейма и няколко точки като хората, с правилната интензивност. Но останалите са лесни за анализиране. Опонентът ми беше по-добър от мен. Това е всичко”.

Джокович игра по-добре, по начин който ни помага да анализираме съперничеството му с Надал, което е вече в над 40 мача. Най-важното, което пролича този път, беше предимството на Джокович в битката за територия. Балансът в играта му е забележителен и в някои случаи това е перфектното оръжие срещу дисбаланса в играта на Надал.

Представете си нещата така: Джокович е като военен командир, чиято цел е да защитава своята територията  и оттам да атакува. Надал, за разлика от него, оперира от ъглите на територията си заради начина, по който избира да отиграва бекхенда си. От тази позиция му е трудно да защити някои критични части от територията си.

Недостатъкът на позиционирането на Надал е, че го прави уязвим за хора с балансирана игра като Ноле. Например, естествената реакция на Джокович, когато бъде избутан до основната линия, е да се върне възможно най-бързо в центъра на игрището. Надал, от своя страна, често е склонен да се бори от основната линия, когато е избутан и да изчака за да се увери, че следващият му удар ще е форхенд.

Мачът беше пълен със ситуации, в които Джокович експлатираше радикалното предпочитание на Надал към форхенда. В един от очевидните случаи, вместо да играе бекхенд, Надал даде на заден ход, за да се нагласи за форхенд. Понякога се получава невероятен удар, но ако не успее, подарява целия корт на противника си. Също така това го натоварва допълнително физически.

След мача, когато е уведомен, че 65% от ударите му са били насочени (или в крайна сметка са се озовали) към форхенда на противника му,  Джокович споделя, че “той сервира и се мести към бекхенд ъгъла на терена, което отваря форхенд зоната за игра. Трябва да играя много прецизно и да изчакам момента, в който да се възползвам. Мисля, че кръстосаният бекхенд ми спечели мача.”

По-късно добавя по повод на предстоящата смяна на настилката, че “Рафа може и да е цар на клей, но не мисля, че тактиката зависи от настилката”

Точката, която позволи на Джокович да спечели първия сет, настъпи в шестия гейм, когато Надал допусна една от 17-те си непредизвикани грешки в мача – бекхенд в мрежата.

“Повратната точка за мен беше при резултат 3-2”, каза Джокович. “Сервирах много добре след това (над 70% успешен първи сервис) и той трудно ме разчиташе. Получих няколко безплатни точки, което винаги е добре срещу Рафа. След това не му дадох шанс да се завърне в играта”.

За Надал беше много обезсърчаващо да допусне пробив още в първия си сервис-гейм на втория сет, още повече че този пробив дойде след едно впечатляващо разиграване, което ярко демонстрира предимството на Джокович – а именно, че му се удава еднакво добре играта от двете крила.

За да бъдем честни, трябва да добавим, че Надал не беше във върхова форма този ден и по-късно призна, че е бил доста вял. „Чувствах, че не се движа така добре, както обикновено го правя. Джокович успяваше буквално с всеки свой удар, винаги намираше верния удар, и точната позиция, така че да ме накара да се защитавам още от началото на разиграването. Усещах, че той играе страхотно, но някак не му костваше много усилия да е по-добър от мен“.

Надал продължава с признанията – „да играя срещу Джокович е най-лошото, което може да ми се случи, защото – ако говорим за първите два удара – ретурът му е по-добър от моя, а също и сервира по-добре – особено на тази настилка. И нещата, които аз мога да правя, за да бъда равностоен или по-добър, идват едва когато разиграването е преминало отвъд сервиса или ретура и ударите станат все по-интензивни“.

Тази победа затвори „дупката“ в съперничеството на 22-18 в полза на Надал. Като се знае колко по-добър е Надал от останалите претенденти за Голям шлем, някак естествено дойде въпросът на един от репортерите, който го попита – като човек, който обича предизвикателствата, дали се радва, че „го има“ Джокович.

Не! – беше незабавният отговор на Надал, придружен с усмивка, която изтри следите от стреса по лицето му – Може и да обичам предизвикателствата, но не съм глупак.“

После разказват на Джокович за тази размяна на реплики и му задават същия въпрос. Той приема въпроса буквално – типично за него. И обяснява – „Е, аз ще отговоря другояче. Мисля, че предизвикателствата, особено големите, които съм имал в моята кариера, са ме променили в положителна посока. Именно заради Рафа и заради Федерер аз съм това, което съм днес“.

А днес Джокович е Кралят на твърдата настилка.

 
 

Роджър Уотърс с нов концерт в България през 2018 г.

| от |

Роджър Уотърс, част от легендарните Pink Floyd ще изнесе нов концерт в България. Той ще е през 2018 г. и ще бъде част от европейската част от турнето му Us+Them.

Все още няма конкретна дата за страната ни, но на официалната страница на 74-годишния музикант е обявено, че ще обиколи Стария континент от Португалия и Русия, като ще свири общо в 23 държави.

Сред изброените е и България. В турнето Us+Them Уотърс ще свири песни на Pink Floyd от албумите The Dark Side of the Moon, Wish You Were Here, Animals и The Wall.

До момента няма потвърждение, кой ще организира шоуто на Уотърс, но наскоро съсобственикът на „Sofia Music Enterprises“ Димитър Ковачев-Фънки обяви в свое интервю, че компанията му води преговори с Уотърс. Именно СМЕ организира грандиозното първо гостуване на Роджър Уотърс през 2013 г. на ст. „Васил Левски“, част от турнето The Wall.

 
 

Ryanair обяви кои са отменените полети

| от |

След като съобщи, че анулира над 2000 полета, Ryanair пусна пълен списък на всички отменени полети през следващите шест седмици.

Превозвачът първоначално публикува засегнатите полети до 20 септември, но сега след натиск от ирландското правителство и потребителски групи пусна всички подробности на сайта си до обявеният срок до 28 октомври (събота).

Пълният списък може да бъде намерен на сайта на авиокомпанита.

От и до София има няколко засегнати полета:

22 ceптeмвpи – F9961 Cтaнcтeд – Coфия и F9962 Coфия – Cтaнcтeд

28 ceптeмвpи, 5, 13,19 и 26 oĸтoмвpи – F9967 Cтaнcтeд – Coфия и F9968 Coфия – Cтaнcтeд

30 ceптeмвpи; 7, 14,21 и 28 oĸтoмвpи – F9967 Cтaнcтeд – Coфия и F9968 Coфия – Cтaнcтeд

Всички засегнати пътници (около 400 хил. души) ще получат обезщетения, като общият им размер достига 20 млн. евро.

Компанията предлага две възможности, ако вашият полет е сред анулираните – да подадете документи за възстановяване на средствата или безплатно да промените отменения полет.

 
 

Нов телевизор от Bang&Olufsen

| от |

По време на световноизвестното технологично изложение в Берлин IFA 2017 Bang&Olufsen предстви най-новия си продукт –  телевизора BeoVision Eclipse.

Това е първият телевизор, разработен съвместно от датската компания и LG Electronics в партньорство. Целта на двете компании е била да постигнат абсолютното телевизионно изживяване.

BeoVision Eclipse може да впечатли с 4К екран, невероятен контраст, перфектен черен цвят и разширена цветова гама. Те се постигат чрез обединяването на OLED TV технологията на LG Electronics за възпроизвеждане на абсолютно черно и безкрайно контрастно отношение с висок динамичен диапазон и HDR технологията за намаляване на пикселите. Освен това, потребителят има възможността да настрои позицията на телевизора с дистанционното, без да се налага да става от дивана.

IMG14_170508_B&O_DH_08_001

Bang&Olufsen осигуряват на телевизора чудесна звукова система. BeoVision Eclipse разполага с триканален саундбар (SoundCenter) с мощност 450 W, интегрирани музикални стрийминг услуги и интернет радио. Вградени са и Apple AirPlay, Bluetooth и Chromecast, което пък дава свободата да възпроизвеждате музика директно от мобилния си телефон.

Още по-хубавата новина е, че BeoVision Eclipse съвсем скоро ще дойде и в България. Той ще пристигне в шоурума на Bang&Olufsen в София в началото на октомври.

IMG11_170508_B&O_DH_06_144_SCREEN-version

 
 

Наградите Еми 2017: Победителите

| от |

Снощи в Майкрософт тиътър в Лос Анжелис се проведе 69-тата церемония по връчването на наградите Еми – най-престижните отличия в областта на телевизията. Не е като да станахме свидетели на грандиозни изненади. Очаквахме „Историята на прислужницата“ да вземе наградата, въпреки силната конкуренция в лицето на „Короната“. Надявахме се на Раян Мърфи и „Вражда: Бети и Джоан“, но „Големите малки лъжи“ се оказаха по-големи от враждата между Бети Дейвис и Джоан Крауфорд. Няма да ви бавим повече. Ето списъкът с победителите в големите категории:

Най-добър драматичен сериал: „Историята на прислужницата“ (The Handmaid’s Tale)

handmaid's tale  историята на прислужницата

Най-добър комедиен сериал: „Вице“ (Veep)

160826-fallon-julia-louis-dreyfus-tease_lveyiq

Най-добър лимитиран сериал: „Големите малки лъжи“ (Big Little Lies)

big little lies големите малки лъжи

Най-добра актриса в комедиен сериал: Джулия Луиз Драйфус, „Вице“

Най-добър актьор в комедиен сериал сериал: Доналд Глоувър, „Атланта“

Най-добра актриса в драматичен сериал: Елизабет Мос, „Историята на прислужницата“

Най-добър актьор в драматичен сериал: Стърлинг К. Браун, „Това сме ние“

Най-добра актриса в лимитиран сериал: Никол Кидман, „Големите малки лъжи“

Най-добър актьор в лимитиран сериал: Риз Ахмед, The Night Of

Най-добър актьор в поддържаща роля в драматичен сериал: Джон Литгоу, „Короната“

Най-добра актриса в поддържаща роля в драматичен сериал: Ан Доуд, „Историята на прислужницата“

Най-добър актьор в поддържаща роля в комедиен сериал: Алек Болдуин, Saturday Night Live

Най-добра актриса в поддържаща роля в комедиен сериал: Кейт Маккинън, Saturday Night Live

Най-добър актьор в поддържаща роля в лимитиран сериал: Александър Скарсгард, „Големите малки лъжи“

Най-добра актриса в поддържаща роля в лимитиран сериал: Лора Дърн, „Големите малки лъжи“