Когато създаваме продукт, най–важното е да го правим за хората, а не за себе си

| от |

Автор: Мирослава Илиева , www.oib.bg

Вторият ден в екип „Градска среда” премина в работа и много дискусии. Проектът на екипа е свързан с облагородяване на градската среда по отношение на по – практичното и лесно ориентиране на туристите и гостите на София, както и привличането им към културна обекти, повишавайки информираността и най – вече емоционалната привързаност на посетителите. Под прицел беше темата за градския транспорт и на шега се спомена, че хората, които са нови в София, много често, когато търсят определен обект, или не се озовават от първия път там или се, но по случайност. И за да не бъде посещението на София просто игра на късмета, то екипът е решен да помогне на всички любители на градската среда и да направи още една красива промяна.

Коментира се, че във всеки град има пространства, чийто потенциал не се използва, а други са морално амортизирани и биха изглеждали по – добре, ако се променят. Такива например са телефонните кабинки и подлезните пространства. Е, някои от подлезите вече бяха преродени след проекта По(д)лезно от миналогодишното издание на #идеите. Ценни практически съвети и насоки екипът получи от две дами от Фондация ЕкоЦентрик, което допълнително мотивира екипа.

Предиобедните часове бяха време за работилници. В тази по предприемчество лектор бе Любомир Янчев, занимаващ се в момента с два проекта и с още куп други неща. Той сподели своите 3 златни правила:

  1. Най – добрата валидация за нещо са продажбите.
  2. Продай преди да създадеш.
  3. Валидирай преди да изхарчиш много пари.

„Когато създаваме продукт, най – важното е да го правим за хората, а не за себе си”, добави той. „Трябва да знаем какво правят хората от нашата таргет група: Какво четат, какво ядат, къде ходят?”.

Друг важен практически урок, който получихме е, че сам нищо не става. Винаги трябва да имаме сътрудник и то надежден. Ако не разбираме от бизнес или технологии, то си намираме сътрудник, който да разбира. А на въпроса откъде идват идеите, Любимир отговори: „отвсякъде”.

„Ако видите проблем в ежедневието, проверете дали и другите имат същия. Дайте на хората нещо, потърсете мнението им, независимо дали е положително или отрицателно, защото лошо мнение е много по – ценно от никакво мнение. И най – важното за един проект е дизайнът. Ако нещо не е красиво, то колкото и добре да действа, никой няма да го купи.”

Това бяха една малка част от съветите на младия предприемач Любомир Янчев, който вдъхна голяма доза кураж на участниците,които утре ще представят своите проекти пред критичното жури. Желаем успех!

Репортаж от екип Градска среда

 
 
Коментарите са изключени за Когато създаваме продукт, най–важното е да го правим за хората, а не за себе си